Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

vucko":5dymlen0 je napisao(la):
Super ideja za dunav stanicu,svidja mi se.

Ja bih ubacio od brankovog mosta i beton hale da ide do dunav stanice ili pancevca neki people mover,to jest manji tramvaj.Bilo bi slatko i turisticki,a i ovako nema prevelike potrebe za vecim vozilom.I to bi mogli na jednom koloseku bez ogradjivanja da odrade,a da na stanicama bude dupli kolosek pa da se tu mimoilaze.

i040_parry1.jpg
Ova pruga otvara puno ideja. Moja je slična, da ide jednodelni tramvaj prugom do Ade. Tu bi se jedan kraći krak dogradio, na postojeću prugu blizu obale. A u nekoj doglednoj budućnosti produženje do obrenovca, koristeći više manje očuvanu trasu Ćirine pruge.
 
vucko":1crejmtq je napisao(la):
Super ideja za dunav stanicu,svidja mi se.

Ja bih ubacio od brankovog mosta i beton hale da ide do dunav stanice ili pancevca neki people mover,to jest manji tramvaj.Bilo bi slatko i turisticki,a i ovako nema prevelike potrebe za vecim vozilom.I to bi mogli na jednom koloseku bez ogradjivanja da odrade,a da na stanicama bude dupli kolosek pa da se tu mimoilaze.

i040_parry1.jpg

па ја о томе и дрвим стално када год неко помене пругу око Калиша
 
Eto,dakle definitivno leti zeleznica ali ostaje pruga,samo je pitanje u kom vidu.Verujem da bi to trebalo razraditi za mixer.Samo napred,i razradite taj projekat,pa da bude dobro potkovan kao recimo onaj za slaviju.

Inace,ima li negde postena reportaza ili clanak o Dunav Stanici?Jer meni izgleda kao napustena zeleznicka stnaica pre nuklearnog rata,samo se secam da je djavolski tesko stici do nje i da je u blizini nje nega fabrika boja,bese se zove ili zvala Duga kada sam jednom 90tih ne znam ni sam kako zalutao tamo po luci...
 
Tешко стићи до Дунав станице? Па она је на 200 метара од СУП-а у Деспота Стефана. Изгледа очајно, из године у годину пропада, баш је као пред нулеарни рат.

Фабрика боја јесте Дуга. Доста је ту напуштених хала, крајње апокалиптично изгледа цео крај после пруге.
 
vucko":20f53mkm je napisao(la):
Super ideja za dunav stanicu,svidja mi se.

Ja bih ubacio od brankovog mosta i beton hale da ide do dunav stanice ili pancevca neki people mover,to jest manji tramvaj.Bilo bi slatko i turisticki,a i ovako nema prevelike potrebe za vecim vozilom.I to bi mogli na jednom koloseku bez ogradjivanja da odrade,a da na stanicama bude dupli kolosek pa da se tu mimoilaze.

i040_parry1.jpg

Vucko genije si ! Mnogo je simpaticno ovo vozilo ! Za turiste milina :)

Super ideja !
 
Siniša":vulk48ss je napisao(la):
Ova pruga otvara puno ideja. Moja je slična, da ide jednodelni tramvaj prugom do Ade. Tu bi se jedan kraći krak dogradio, na postojeću prugu blizu obale. A u nekoj doglednoj budućnosti produženje do obrenovca, koristeći više manje očuvanu trasu Ćirine pruge.

Ne mora cak ni da se dogradjuje krak, vec postoji pruga kroz Jugopetrolovo skladiste sve do Secerane, U sustini vec danas imamo trasu

Secerana/Ada - Sajam (6 Topola) - Savamala - Beton Hala - Donji Grad - 25.maj/Dorcol - Dunav stanica

68_priobalna-veza.png


Kada stignu novi DMV da zamene sinobuse prebacimo dva stara sinobusa sa novom kolor semom na ovu trasu i eto miline

sl_sinobus_1_b.jpg


Treba naci dobro ime za priobalni sinobus, marketing je bitan :)
 
:kk: ...и још му додамо летњу приколицу без прозора, а која ће моћи прихватити и бицикле... Перспектива ове пруге је више значи за туристичко-излетничке садржаје него за градски транспорт. Али, стање ствари се изузетно може променити уколико Лука Београд, Ада Хуја и Савски амфитеатар промене намену... Али све у свему сам против укидања путничких железница, нарочито у централним и развојним подручјима, где могу бити најкорисније.
 
vucko":3i5avp16 je napisao(la):
..... i da je u blizini nje nega fabrika boja,bese se zove ili zvala Duga kada sam jednom 90tih ne znam ni sam kako zalutao tamo po luci...
Мало скретање са теме, фабрика боја и лакова Дуга више не постоји, све машине су пресељене у Горњи Милановац у фабрику боја Звезда, а то је све (и Дугу и Звезду) купио Хелиос :notok: . Приватузација одрађена до бола !!!!
 
Zidar, slazem se sa idejom, pruga je sjajna za gradsku zeleznicu ili neki lrt :p samo ja ne bi zaustavio liniju kod Ade, vec bi produzio do Resnika. A i mogli bi da kupe makar dva polovna vozila za te potrebe. Ja se najezim kad vidim ovaj sinobus :(
 
Najveci problem je to sto je jedan kolosek vec ukinut. Pruga sa ovakvim saobracajem trebala bi biti (bar) dvokolosecna a ona to od Donjeg grada do Glavne nije (koristeci pretpostavku da bi se "Spoljna" stanica i pruga uz Savu koristila samo za edan smer, a drugi uz bulevar) Ali sta onda raditi ispod Kalisa?
 
milanche":34tqywr7 je napisao(la):
Zidar, slazem se sa idejom, pruga je sjajna za gradsku zeleznicu ili neki lrt :p samo ja ne bi zaustavio liniju kod Ade, vec bi produzio do Resnika. A i mogli bi da kupe makar dva polovna vozila za te potrebe. Ja se najezim kad vidim ovaj sinobus :(

Moze do Resnika ali onda to postaje klasicna gradska zeleznica i mora trasa da se ogradjuje sto bi bila katastrofa na priobalju.
Uz to dolazi u konflikt sa ostalim vozovima na relaciji Radnicka-Resnik.
Resnik ionako uskoro dobija liniju BG:voza preko Rakovice do Prokopa.

Na toj relaciji takodje vec postoji tramvaj 3 koji je tu vec takoreci LRT, nije nam potrebno dupliranje ali postoji mogucnost da se spoje.
Sve u svemu sto da ne, mada za sada mi se cini da ima vise mana nego prednosti.

Poenta pruge do Secerane jeste veza sa samom Adom, a od Dunav stanice pa sve do Ade koristi se iskljucivo teretni kolosek tako da nema nikakvog konflikta sa standardnom putnickom zeleznicom (izuzetak je dnevni putnicki voz za Rumuniju) te je mnogo lako osigurati pouzdan saobracaj i takt.

Jedino se plasim da iz bezbednosnih razloga prolazak putnika kroz skaldiste Jugopetrola bude nemoguc.
U tom slucaju linija moze da skrene kod Hipodroma i zavrsi u Topcideru.

Sto se vozila tice meni su ovi sinobusi veoma simpaticni, narocito ako se ofarbaju, ali nacuo sam da su prilicno neudobni.
A i lakse cemo njih dobiti nego nove DMV.

Mada ko zna, mozda bi zeleznica mogla dva komada da stavi na ovu liniju, ako nista iz cisto promotivnih razloga?

tragac":34tqywr7 je napisao(la):
Najveci problem je to sto je jedan kolosek vec ukinut. Pruga sa ovakvim saobracajem trebala bi biti (bar) dvokolosecna a ona to od Donjeg grada do Glavne nije (koristeci pretpostavku da bi se "Spoljna" stanica i pruga uz Savu koristila samo za edan smer, a drugi uz bulevar) Ali sta onda raditi ispod Kalisa?

Jednokolosecna pruga nije bas problem. Ova linija je vise rekreativnog karaktera nego klasicni gradski prevoz, nesto kao autobuske Ada1, 2, 3 i 400 za Avalu.

Nije joj potreban jak takt, pola sata/sat je sasvim dovoljno.

Sa takvim taktom ima lufta da se vozovi mimoidju i da teretna zeleznica i dalje funkcionise (red velicine 5 do 10 vozova dnevno)
Linija ima oko 10km pa mozemo da racunamo da ce vozu trebati 25-30 min sa kraja na kraj sa sve stajanjima i mimoilazenjima. Sa dve garniture mozemo da imamo takt 45 min sa mimoilazenjem na pola puta juzno od Starog Savskog mosta i odmaranjem 15min na terminusima.
Sa taktom sat vremena imamo sasvim komotan red voznje. :cool:
 
Zidar, zašto da pruga pravi ovoliki luk, ima trasa koja je bliža reci, označena crvenom bojom.
qx73bo.jpg

zidar":mvuw1z3u je napisao(la):
tragac":mvuw1z3u je napisao(la):
Najveci problem je to sto je jedan kolosek vec ukinut. Pruga sa ovakvim saobracajem trebala bi biti (bar) dvokolosecna a ona to od Donjeg grada do Glavne nije (koristeci pretpostavku da bi se "Spoljna" stanica i pruga uz Savu koristila samo za edan smer, a drugi uz bulevar) Ali sta onda raditi ispod Kalisa?
Jednokolosecna pruga nije bas problem. Ova linija je vise rekreativnog karaktera nego klasicni gradski prevoz, nesto kao autobuske Ada1, 2, 3 i 400 za Avalu.
Nije joj potreban jak takt, pola sata/sat je sasvim dovoljno.
Sa takvim taktom ima lufta da se vozovi mimoidju i da teretna zeleznica i dalje funkcionise (red velicine 5 do 10 vozova dnevno)
Linija ima oko 10km pa mozemo da racunamo da ce vozu trebati 25-30 min sa kraja na kraj sa sve stajanjima i mimoilazenjima. Sa dve garniture mozemo da imamo takt 45 min sa mimoilazenjem na pola puta juzno od Starog Savskog mosta i odmaranjem 15min na terminusima.
Sa taktom sat vremena imamo sasvim komotan red voznje.
Apsolutno, jednostruki kolosek uopšte nije protiv i ne treba od njega bežati. Na forumu sam par puta pominjao liniju Fujisawa-Kamakura (Enoden) koja je jednokolosečna, duga 10 km, ima pet mimoilaznica i u vršnim časovima ima polaske na svakih 12 minuta u oba pravca. Naravno, na ovoj pruzi osim tram-traina ne vozi ništa više.
Karlo del Ponte":mvuw1z3u je napisao(la):
Перспектива ове пруге је више значи за туристичко-излетничке садржаје него за градски транспорт. Али, стање ствари се изузетно може променити уколико Лука Београд, Ада Хуја и Савски амфитеатар промене намену
Upravo zato i ovu prugu treba očuvati, kada se razvije Savski Amfiteatar i Luka Beograd. Mada bi i sada ova pruga bila korisna stanovnicima Dorćola i onima koji žive blizu Dunav st., ukoliko požele da idu na Sajam ili Adu.
zidar":mvuw1z3u je napisao(la):
Ne mora cak ni da se dogradjuje krak, vec postoji pruga kroz Jugopetrolovo skladiste sve do Secerane, U sustini vec danas imamo trasu
Pa, ipak bi morala malo da se produži trasa, da bude što bliža ulazu na Adu.
zidar":mvuw1z3u je napisao(la):
Treba naci dobro ime za priobalni sinobus, marketing je bitan
Recimo, 'Sportska linija'/'sportski tramvaj', povezuje SC Milan Gale Muškatirović i sportske centre na Adi :D ;)
 
Siniša":1cem1egf je napisao(la):
Zidar, zašto da pruga pravi ovoliki luk, ima trasa koja je bliža reci, označena crvenom bojom.
qx73bo.jpg

Pravo da ti kazem ne znam da li je ta trasa u upotrebljivom stanju a glavni problem je to sto prolazi kroz silna skladista i stovarista te je svako malo presecaju kamioni, veoma nezgodno.

Trasa u luku je odrzavana koristi se za teretnjake a i totalno je nezavisna od drumskog saobracaja.

Uz to na tom lucnom delu vec postoje uslovi za mimoilazenje i to na pola puta izmedju Ade i Dunav stanice sto je krajnje prakticno.

Ako nemamo stanicu izmedju Savamale i Sajma, a za sada nema potrebe, mnogo je jednostavnije i pouzdanije ici lukom nego direktno

Siniša":1cem1egf je napisao(la):
zidar":1cem1egf je napisao(la):
Ne mora cak ni da se dogradjuje krak, vec postoji pruga kroz Jugopetrolovo skladiste sve do Secerane, U sustini vec danas imamo trasu
Pa, ipak bi morala malo da se produži trasa, da bude što bliža ulazu na Adu.

Da, fali jos 300m bukvalno do autobuske stanice u radnickoj.

Hteo sam da kazem da je lakse tuda jer trasa vec postoji nego da se pravi skroz nova uz Savu sa komplikacijama zbog prilaznih rampi ka mostu.

68_secerana.png


varijanta A je naravno pozeljnija.

Siniša":1cem1egf je napisao(la):
zidar":1cem1egf je napisao(la):
Treba naci dobro ime za priobalni sinobus, marketing je bitan

Recimo, 'Sportska linija'/'sportski tramvaj', povezuje SC Milan Gale Muškatirović i sportske centre na Adi :D ;)

Mozda mozemo da iskoristimo cinjenicu da je tuda isao Cira i afekt koji on nosi u fazonu "povratak Cire" ili "Beogradski Cira", ionako pruga nije elektrificirana pa necemo imati pravi tramvaj a Cira asocira tacno na ono sto zelimo: voz (para ili dizel) ali koji je dovoljno mali i spor da mozes da ga stignes trceci kao i tramvaj.
 
Ideja je po meni odlicna dok upotreba starih sinobusa bas ima neki retro smek izgled.

Ipak mislim da ne treba insistirati da se ide skroz u postrojenje NIS-a vec je dovoljno da ide do radnicke petlje i tu da bude cvoriste za presedanje kako pesaka putnika a tako i biciklista koji bi iskoristili i tu mogucnost.
 
а ја о свему овоме причао још пре две године, и тада ме гађасте дрвљем и камењем :)
 
Igor":2kv917b4 je napisao(la):
Ideja je po meni odlicna dok upotreba starih sinobusa bas ima neki retro smek izgled.

Ipak mislim da ne treba insistirati da se ide skroz u postrojenje NIS-a vec je dovoljno da ide do radnicke petlje i tu da bude cvoriste za presedanje kako pesaka putnika a tako i biciklista koji bi iskoristili i tu mogucnost.


Do Radnicke moze u svakom slucaju ali jos bolje bi bilo skroz do Ade da bude Dunav - Sava - Ada

68_beobuild-sinobus.png


:gobb: :gobb: :gobb:

a vozice ga :kum:


JohnnyLee":2kv917b4 je napisao(la):
а ја о свему овоме причао још пре две године, и тада ме гађасте дрвљем и камењем :)

Ocigledno nisi bio dovoljno ubedljiv :D

68_beobuild-rail.png


:cool:
 
Johnny,kasna pamet,ti si najvise gledao u budcnost. :)

Takodje,terao bih je od Mosta preko Ade ali ne do Dunav Stanice vec recimo Pancevackog mosta.
 
zidar":32brj5nh je napisao(la):
Moze do Resnika ali onda to postaje klasicna gradska zeleznica i mora trasa da se ogradjuje sto bi bila katastrofa na priobalju.
Uz to dolazi u konflikt sa ostalim vozovima na relaciji Radnicka-Resnik.
Resnik ionako uskoro dobija liniju BG:voza preko Rakovice do Prokopa.

Na toj relaciji takodje vec postoji tramvaj 3 koji je tu vec takoreci LRT, nije nam potrebno dupliranje ali postoji mogucnost da se spoje.
Sve u svemu sto da ne, mada za sada mi se cini da ima vise mana nego prednosti.

Da u pravu si, postoji vec tramvaj, zaboravio sam na tramvaj 3. Mozda u nekoj buducnosti tu prodje neka vrsta lrt (citaj tramvaj :) ), pa u tom slucaju nije potrebna ograda. Treba razmotiriti sve saobracajne opcije, ali ideja, cak i da bude sa ovim sinobusima i na ovoj trasi je super i veliki pomak :kk:
 
Zašto ne regularna železnica do stanice Beograd donji grad umesto do Dunav stanice, ili do nekog stajališta kod 25. maja? Uz eventualno spuštanje trolejbusa do Dorćola ili 25. maja, eto novog čistog načina da se dođe direktno do centra iz Pančeva, a i zona luke će u perspektivi biti bitnija nego sad..

Ako bi tramvaj išao do Ade, nema šanse da bi takt od pola sata bio dovoljan. No dobro, ako projekat uspe, nije problem srediti ponovo drugi kolosek oko Kalemegdana..
 
protiv sam svakog zadržavanja železničke pruge makar ona bila i turistička na mestu SA i donjeg kalemegdana.

pa i dan danas pruga oko kalemegdana ima nekoliko prolazaka dnevno, ali sasvim dovoljno da odseče taj deo grada.

ja sam u nekim svojim planovima u metro radionici crtao da kros SA prolazi jedan krak metroa, što je sasvim logično pošto će verovatno paralelni krak biti preko autokomande i slavije, a izgradnjom SA biće sasvim dovoljno ljudi za taj krak.

dalje u budućnosti bi mogla da se aktivira ponovo tramvaj 11 pa da od mosta ide današnjim prugom, umesto trasom dvojke, i da se možda čak produži do dunav stanice. i onda bi železničke stanice beograd dunav i novi beograd bile spojene tramvajskom linijom.
 
Neop -ho dno je obaviti rekonstruk-ciju i elektrifikaciju pruge
Rasputnica „G“–Top~ider–Be -ograd–Beo grad Dowi grad–
Beograd Du nav–Pan~eva~ki
most, sa re du kcijom kapacite-ta svih sta nica, shodno budu -}oj nameni i izme{tawem po -strojewa za robni rad i te re -tnog saobra}aja iz zona obe re -ke. Ta ko|e, potrebno je raz dvo -jiti putni~ki i teretni sao-bra}aj u gradskom podru~ju.

Ovde imate u originalu sta je zakljuceno na tom sastanku izmedju inzenjera saobracaja,grada i zeleznica

http://www.zeleznicesrbije.com/active/sr-latin/dpreuzimanje/_params/file_id/34490.html
 
zidar":2sfrzms5 je napisao(la):
Pravo da ti kazem ne znam da li je ta trasa u upotrebljivom stanju a glavni problem je to sto prolazi kroz silna skladista i stovarista te je svako malo presecaju kamioni, veoma nezgodno.
2007 sam video Plavi voz na toj pruzi, i čini mi se da je tada pruga bila još uvek dobra. Ne znam kako je sada. Ne živim više u Beogradu, nisam bio kući tri godine i ne znam pravu situaciju.
Igor":2sfrzms5 je napisao(la):
Ideja je po meni odlicna dok upotreba starih sinobusa bas ima neki retro smek izgled.
I meni se sviđa, samo bojim se da su svi šinobusi već dali svoj maksimum. Možda je bolje nabaviti nova vozila, kao ova od Parry People Movers Ltd. kompanije.
Ukratko, šta god da se planira sa ovom prugom, mora se nešto uložiti za njeno unapređenje.
 
Nije kriva ruska "omladina". Na novom vozu se pokvario Voith prenosnik, inače nemački deo.
 
Vrh