Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

MilisaV":3eh0s5x1 je napisao(la):
protiv sam svakog zadržavanja železničke pruge makar ona bila i turistička na mestu SA i donjeg kalemegdana.

pa i dan danas pruga oko kalemegdana ima nekoliko prolazaka dnevno, ali sasvim dovoljno da odseče taj deo grada.

ja sam u nekim svojim planovima u metro radionici crtao da kros SA prolazi jedan krak metroa, što je sasvim logično pošto će verovatno paralelni krak biti preko autokomande i slavije, a izgradnjom SA biće sasvim dovoljno ljudi za taj krak.

dalje u budućnosti bi mogla da se aktivira ponovo tramvaj 11 pa da od mosta ide današnjim prugom, umesto trasom dvojke, i da se možda čak produži do dunav stanice. i onda bi železničke stanice beograd dunav i novi beograd bile spojene tramvajskom linijom.

Upravu si za prugu, veoma je bitno da se zadrzi saobracajni koridor ali ne i funkcija standardne zeleznice koja mora neophodno biti ogradjena i time odseca grad od reke.
Zato treba insistirati na lakim sinskim sistemima, u sustini tramvaju. iz tog razloga kada pricamo o aktivitanju linije Dunav-Sava-Ada insistriram na sinobusima (jer nije elektrificirana) i to onim malim starim da bude jasno da je u pitanju laki sistem sa voznjom na pogled kao tramvaj a ne teska zeleznicka kompozicija i prateca signalizacija, rampe itd.
 
Prazan šinobus ima 18 tona, a maksimalna brzina mu je 90km/h. Ako bi se ikakvo željezničko vozilo koristilo slično tramvaju, ono bi moralo da radi u sljedećim uslovima; da ne ide brže od 50km/h (možda čak i manje), i da saobraćanje tog vozila u potpunosti bude usklađeno sa drumskim - uličnim prometom. Nikakav vid klasične željeznice ne bi trebalo da postoji na trasi koja bi se koristila.
 
hvala krkan na tom podatku.

elem može da se napravi i turistička tramvajska linija na tom koridoru od starih tramvaja.

jednog čičicu, onda onaj solo tramvaj od švajcaraca, čuo sam da ima i neki t4 sačuvan, i tako.

mada kad se pruga izmesti verovatno će i kt4 biti uveliko u penziji tako da ćemo moći i njega da koristimo.

znači tramvajska linija 2 i ta nova linija da budu neka stara vozila, fazona radi.
 
Moze tramvajska linija, to bi bilo najbolje resenje, ali za to je potrebna elektrifikacija i potpuno nove sine, jednom recju ganz nova trasa.
Ja sam za naravno, samo gledam da li mozemo da napravimo nesto sa postojecom infrastrukturom i bez znatnih ulaganja (par perona i nadstresnica) jer tesko da cemo u dogledno vreme imati novca za pravljenje nove trase, narocito ako je ocekivani broj putnika ne opravdava sto je moguce sve dok je Savski amfiteatar pod stovaristima a Luka veliki magacin.
 
Nove sine nisu potrebne ni trasa iskoriste se postojece sine ili se doda jedna unutar na metarskom razmaku i elektrifikacija inace dvokolosjecna tramvajska pruga zauzima 7metara :)
 
Hteo si da kazes BGVoz na kraju Djikjevog mandata :rolleyes:
A Mrka je u medjuvremenu zavrsio Prokop :rolleyes:
 
Otprilike... :|
A ostatak sveta iste godine:

futuristic-transparent-train-towers.jpg

magellen_C_train.jpg
 
Ne znam dal sam potrefio pravu temu za ovu vest, ako nisam neka mod premesti.
Italijani grade prugu u Srbiji za brzine od 160 km na čas

Železnice Srbije i italijanski konzorcijum "JV Italiana Construzioni - Consorzio Armatori Ferroviari Italy" potpisali su danas u Beogradu ugovor za izvođenje građevinskih radova na izgradnji nove dvokolosečne pruge od stajališta Gilje do stanice Paraćin, za brzine do 160 kilometara na čas.

Reč je o izgradnji železničkog Koridora 10 na važnoj deonici, dužine 10,5 kilometara, a posao je dodeljen najkvalitetnijoj i najpovoljnijoj ponudi - od 16,2 miliona evra, rekao je za Tanjug generalni direktor Železnica Srbije Milovan Marković posle potpisivanja ugovora.

Marković je kazao da je rok za izgradnju nove dvokolosečne pruge 415 dana.
Kompanija "Italiana Construzioni" učestvuje u Srbiji u realizaciji projekta Fijat automobili Srbije u Kragujevcu.
Ostatak teksta: http://www.blic.rs/Vesti/Ekonomija/331189/Italijani-grade-prugu-u-Srbiji-za-brzine-od-160-km-na-cas
 
Eh a nekada si za 1,6 miliona EUR mogao da dobijes kilometar punog profila autoputa...
 
A ovo je cena za najjeftiniju mogucu varijantu u ravnici. Zamisli cenu za prugu na kojo ima tunela ili dodatnih radova na usecima i usponima
 
A tek sada videh u vesti, pa ovo je cena samo za gradjevinske radove. Za elektro radove i pretpostavljam signalne treba još para i još izvođača. Čoveče ala su kod nas visoke cene za izgradnju i bez obzira na krizu i bez obzira na tenderski postupak. Koliko se sećam na nekim međunarodnim poslovima kilometar svih radova košta za dvokolosečnu prugu oko 1 milion evra.
 
Valja. Ali, koliko se sećam, ŽFBH su kupili samo vagone, ne i vučna sredstva. Koristit će postojeće lokomotive serije 441.
 
Izgleda da ce bag** da sprca ruski kredit u potrosnju to jest penzije.Ako im to dozvole rusi najbolje bi bilo da se samoubiju jer je i njima u interesu da otplacujemo kredit a istovremeno i da vecinu posla radi njihova operativa.
 
Nisu Rusi budale... Niti nam zele ropstvo kao MMF... :D
 
Čujem da je Dinkić dogovorio sa MMF-om kredit od 400 miliona €. Nadam se da mu je to dovoljno i da neće dirati ovaj ruski kredit.
 
Velikodusne bacuske ce sve za nas da urade, dokle god oni profitiraju. Al u svakom slucaju nadam se da ce taj aranzman biti okej sa MMFom, da se malo sredi zeleznica. A jelte, sta je tacno od tog kredita predvidjeno da se radi? Posto malo jeste prokop, malo nije pa ne znam ni sam.
 
Železničar":15ax8ntq je napisao(la):
Čujem da je Dinkić dogovorio sa MMF-om kredit od 400 miliona €. Nadam se da mu je to dovoljno i da neće dirati ovaj ruski kredit.

živimo u svetu nonsensa, s jedne strane se grcima daje 130 milijardi za otplatu starih dugova, a za taj iznos bi se mogla uraditi železničko/drumska mreža celog balkana
 
E pa doveli smo sebe u situaciju da nam je ugrožen opstanak. Sad smo još prespećni što nam rusi konverzuju deo kredita za železnicu u budžetski kredit.
Sa MMF-om nisam toliki optimista, bar ne za ovu godinu. Pregovori će biti dugi i naporni.

Sve u svemu kad padneš u dužničko ropstvo, nemaš neki veliki izbor. :grand:
 
živimo u svetu nonsensa, s jedne strane se grcima daje 130 milijardi za otplatu starih dugova, a za taj iznos bi se mogla uraditi železničko/drumska mreža celog balkana

Upravo! Nevidljive pare se "daju" da bi se vracale nevidljive pare "pozajmljene" ranije... Te stotine milijardi u infrastrukturi bi napravile od Balkana najuredjeniju povrsinu na planeti... Sistem je neodrziv i lazan...
 
Vrh