Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

417167_10150580357761161_722536160_9436610_246624064_n.jpg
 
JohnnyLee":xf4o13hx je napisao(la):
futur-east":xf4o13hx je napisao(la):
Hm, ne bih rekao da je to najbolja opcija. Kad se vidi kako su nekvalitetni domaci autobusi....

ок Канађанине, контам да не миришеш баш источне производе, а ни наше по свему судећи.
и Икарови бусеви нису толико лоши колико ти мислиш, него их дунстери у ГСП-у не одржавају како треба (кад навратиш у Београд, ако и навраћаш, погледај Ластине и Веолијине Икаре, па ће ти бити јасно)

futur-east":xf4o13hx je napisao(la):
Usavrsi se u onom u cemu si najbolji, i to ponudi svetu, i to dobro naplati. Bas kao to Nemci rade sa svojim
automobilima, i inzinjerijom. Nisu oni za modnu industriju, prehrambenu ili slicno.
To treba i Rusi da shvate, ako ne mogu da dostignu nivo najboljih, neka se ostave toga....a ne te svoje poluproizvode nuditi siromasnima.

nekom-treba-citav-vek.jpg

Ne mirisem nekvalitetne proizvode, pocevsi od kineskog tekstila i dzindza mindzi, do ruskih i americkih prevoznih sredstava, pa i domacih ``pokusaja`` ...
 
само не знам како закључиш да је производ неквалитетан ако га не искористиш?
 
vucko":1ryqubw3 je napisao(la):

Браво, Вучко!

Дуго сам се питао како је изгледао предратни воз "Матош" (назван по чувеном песнику који је живео у оба града) који је спајао Београд и Загреб. Крајем 80-их година на истој релацији је успостављен истоимени пословни воз, којим сам имао прилике више пута да се возим и који је саобраћао до лета 1991, односно до почетка рата. Куриозитет је чињеница да је, по реду вожње, путовање између два града требало да траје 4 сата и 5 минута, али да таква брзина никада није успостављена. Путовало се 4 сата и 20 минута. А овај италијански, од пре 2. светског рата, ишао је редовно 4 сата и 10 минута. Толико о "трулој" Краљевини Југославији, држави која је у Земуну правила ловачке авионе ИК-3 (упоредиве са Месершмитима и Спитфајером), а у Краљеву немачке бомбардере Дорнијер Д17 (отприлике, као када бисмо сада производили "спејс шатл", додуше по лиценци).
 
Футур еаст о дизајну можемо расправлјат а да руси незнају да направе несто није тачно.Погледај свемирски програм чак су им и амери признали да су их надмашили у неким сегментима .Колико пара толико мушзике :kafa:
 
i ne zaboravimo t34 što je praktično izneo II svetski rat
 
A tek ruski pisci, slikari arhitekti. Ma niko kao Rusi...
Btw, ma koliko se Srbi dicili prijateljstvom sa bratskom Rusijom, prosecni Rus pojma nema o Srbima, za njih smo jedna velika nepoznanica...Ako te pita Rus odakle si, i kazes mu ajde probaj da pogodis, Slaven sam kao i ti, prvo ce mu pasti na pamet Bugari, pa Cesi, pa Poljaci, ma kazace sve mogucezemlja, Srba nikako da se sete....
priajteljstvo sa Rusima je vestacko, politicko, nemamo mi mnogo zajednickoga. Trebali bi vise raditi na prijateljstvu sa komsijama tipa Bugarima i Hrvatima (a ne ratovati sa njima)..

Otisao sam daleko od teme, znam, ai vise me ovi rusofili smaraju...
 
Hvala Sizife,samo mi je bilo fascinantno koliko je ranije zeleznica bila bolja ranije i koliko je neverovatno zapostavljena kod nas.

Ruski vozic nam je potaman za potrebe.Ipak je to u pitanju moderni sinobus.Dok ce oko nabavke EMV-a sigurno biti i dizajn vise kotiran.
 
futur-east":3rv3ehdd je napisao(la):
Otisao sam daleko od teme, znam, ai vise me ovi rusofili smaraju...

само што ја нисам русофил :) чак их нешто ни не миришем специјално. само хоћу да ми даш аргументовано зашто си против воза, а то још ниси рекао
 
direktor":15ep7dil je napisao(la):
Футур еаст о дизајну можемо расправлјат а да руси незнају да направе несто није тачно.Погледај свемирски програм чак су им и амери признали да су их надмашили у неким сегментима .Колико пара толико мушзике :kafa:

Ako si citao sve sto sam napisao onda si valjda shvati sustinu onoga sto pokusavam da kazem.
Ok, ako su ti Rusi dobri u svemirskom programu, oruzju, neka se drze toga, a ne, imaju neku fabriku tenkova, pa se dosete u njoj ajmo da napravimo neki voz, preprave tenk i naprave tramvaj, i taj ruzni poluproizvod pokusaju da uvale tamo nekim siromasnim istocno-evropljanima, ili ex sssr republici...
 
JohnnyLee":2pz0yct7 je napisao(la):
futur-east":2pz0yct7 je napisao(la):
Otisao sam daleko od teme, znam, ai vise me ovi rusofili smaraju...

само што ја нисам русофил :) чак их нешто ни не миришем специјално. само хоћу да ми даш аргументовано зашто си против воза, а то још ниси рекао

Pa evo dogadjaji me potvrdjuju, caf je cim je dosao na bg ulice, nije imao nekih vecih problema, dok je ovaj dmv vec nakon par dana u garazi na popravku...
Dalje, vec sam rekao, dizajn je ocajan. Pitanje za tebe JohnyLee, sta bi ti izabrao, kad bi kupovao nova kola, faceliftingovanu ladu, ili fijat 500 l? A da znas da je razlika u ceni mozda 10-20 procenata...
Moja filozofija (a verujem i vecine ljudi), kad vec nesto kupujes sto ce ti koristiti narednih nekoliko decenija, ulozi malo vise para, da dobijes pravu stvar. Da se kupuje svaku godinu po 30 dmv, onda bi gledati na ustedu imalo smislo, ovako, kupujes nesto jednom, za narednih 30 godina, i gledas da ustedis koji milion nema nimalo smisla.
Ispada da su Slovenci, Madjari, Rumuni, Bugari, Grci svi blesavi sto kupuju Siemense, a Srbi eto jedino pametni, pa kupe nesto drugo, rusko, jeftino, pouzdano, (otkrili ameriku sa metrovagonmasom), ma izbor boli glava...
 
JohnnyLee":12whs2rg je napisao(la):
само не знам како закључиш да је производ неквалитетан ако га не искористиш?

Ono sto je najgore u ovom vozu je sto dizajn bode oci, treba biti ekspert i napraviti tako nesto ruzno.
Smesno, ali jedino sto lepo izgleda u tom vozu je wc... :cool:
 
futur/east,Ako su igde Rusi experti to je svemir,oružije i železnica...dizajn ok, to je posebna tema,ali trenutno Alstom i Siemens imaju zajedničke projekte iz oblasti vozova,železnica na svim poljima i jedni drugima vrše transfer tehnologije,
tj.Evropa ima i te kako šta da nauči od Rusa kada je u pitanju železnica.
I jedan kuriozitet ni dan danas Ameri nisu uspeli da naprave voz sa koga se lansiraju inter-kontinentalne rakete.
http://static.panoramio.com/photos/original/28769553.jpg
Razlog zašto su kupljeni Ruski dmv,direktor železnica je lepo objasnio;zbog trenutnog APOKALIPTIČNOG stanja pruga posebno nelektrificiranih...jedino su Ruski vozovi zbog svoje robusnosti i neosetljivosti na udarce,cimanja,naginjanja u stanju da vrše tu funkciju,inače ovaj Rusku dmv ima Mercedesov motor,Alstom elektriku itd..a nedavno su Alstom i Ruska firma uradili zajednički novi tramvaj za Moskvu..
http://www.railwaygazette.com/uploa...tram-alstom-tmh-prototype-DG2_6180-edited.jpg
SAPSAN,Super brzi voz rezultat saradnje sa Siemensom..
http://www.taritravel.com/uplimg/special/sapsan_train_arrow.jpg


Revolutionary railroad: atomic train being developed in Russia

Published: 18 February, 2011, 19:06
Edited: 20 February, 2011, 10:40


http://rt.com/files/news/sci-tech/r...eed-atomic-locomotive-revolutionary-844.n.jpg

Russian Railways (RZhD) and the Russian Federal Atomic Energy Agency (Rosatom) intend to create a nuclear-powered train, reports Interfax.

According to RZhD vice-president Valentin Gapanovich, the train, consisting of 11 carriages, will house scientific exhibits.

The estimated cost of construction is as yet unknown, as well as the safety measures for such transport.

In the middle of the 20th Century the transport industry almost fell in love with the idea of nuclear-powered vehicles.

In 1958, the Russian newspaper Gudok (The Horn) wrote that “even though a nuclear-powered locomotive is likely to weigh more than a steam or diesel one of the same power capacity, it can be sent to remote areas such as the Arctic, where it can work throughout the winter season without additional supplies.”

The newspaper also wrote that the nuclear-powered locomotive can be easily turned into a mobile power plant, supplying energy to saunas, laundries, and greenhouses.

The idea of using nuclear power in everyday life seemed very tempting for the US engineers too. Ford Motor Company developed the Ford Nucleon – a nuclear-powered concept car – in 1958.

The vehicle did not include an internal-combustion engine; it was powered by a small nuclear reactor in the rear of the car. It was a steam engine powered by uranium fission, similar to how nuclear submarines work. However, Ford Nucleon never went into production.

US media also speculated on the idea of a nuclear-powered vacuum cleaner. That project also never saw the light of day.

Ovo za prijateljstvo sa Hrvatima ,svakako se slažem da treba raditi na tome ima mnogo više istorijskih razloga koji nas spajaju od onih koji nas razdvajaju,ali nikako na uštrb dobrih odnosa sa Rusima.Ne vidim neku prepreku da imamo dobre odnose i sa jednom i sa drugom stranom, s tim što su nam susedi bliži, pa naravno..Ali eto kada smo mogli da sarađujemo recimo u oblasti gradnje vozova/vlakova,tramvaja Končar,Gredelj nije potražio partnera u Srbiji,Goša,Šinvoz i sl.. mislim da je napravio veliku grešku jer bi danas verovatno imali zajednički proizvod koji bi vozio na ulicama Beograda,kako tramvaja tako i Gradske železnice,a verovatno bi uspeli da kao udružene bivše Yu republike prodamo to još po nekoj zemlji,uradimo tramvaje u Skoplju,Novom Sadu ,Ljubljani..također Ikarbusova fabrika je mogla uz zajedničko učešće da ponovo proizvodi za prostor ex yu i arapske-afričke zemljE.Koliko vidim ima nekih dogovora o proizvodnji i plasiranju naoružanja ai građevinske firme udružene bi dobile veće poslove..
 
2012":2poz9j4b je napisao(la):
futur/east,Ako su igde Rusi experti to je svemir,oružije i železnica...dizajn ok, to je posebna tema,ali trenutno Alstom i Siemens imaju zajedničke projekte iz oblasti vozova,železnica na svim poljima i jedni drugima vrše transfer tehnologije,
tj.Evropa ima i te kako šta da nauči od Rusa kada je u pitanju železnica.
I jedan kuriozitet ni dan danas Ameri nisu uspeli da naprave voz sa koga se lansiraju inter-kontinentalne rakete.
http://static.panoramio.com/photos/original/28769553.jpg
Razlog zašto su kupljeni Ruski dmv,direktor železnica je lepo objasnio;zbog trenutnog APOKALIPTIČNOG stanja pruga posebno nelektrificiranih...jedino su Ruski vozovi zbog svoje robusnosti i neosetljivosti na udarce,cimanja,naginjanja u stanju da vrše tu funkciju,inače ovaj Rusku dmv ima Mercedesov motor,Alstom elektriku itd..a nedavno su Alstom i Ruska firma uradili zajednički novi tramvaj za Moskvu..
http://www.railwaygazette.com/uploa...tram-alstom-tmh-prototype-DG2_6180-edited.jpg
SAPSAN,Super brzi voz rezultat saradnje sa Siemensom..
http://www.taritravel.com/uplimg/special/sapsan_train_arrow.jpg


Revolutionary railroad: atomic train being developed in Russia

Published: 18 February, 2011, 19:06
Edited: 20 February, 2011, 10:40


http://rt.com/files/news/sci-tech/r...eed-atomic-locomotive-revolutionary-844.n.jpg

Russian Railways (RZhD) and the Russian Federal Atomic Energy Agency (Rosatom) intend to create a nuclear-powered train, reports Interfax.

According to RZhD vice-president Valentin Gapanovich, the train, consisting of 11 carriages, will house scientific exhibits.

The estimated cost of construction is as yet unknown, as well as the safety measures for such transport.

In the middle of the 20th Century the transport industry almost fell in love with the idea of nuclear-powered vehicles.

In 1958, the Russian newspaper Gudok (The Horn) wrote that “even though a nuclear-powered locomotive is likely to weigh more than a steam or diesel one of the same power capacity, it can be sent to remote areas such as the Arctic, where it can work throughout the winter season without additional supplies.”

The newspaper also wrote that the nuclear-powered locomotive can be easily turned into a mobile power plant, supplying energy to saunas, laundries, and greenhouses.

The idea of using nuclear power in everyday life seemed very tempting for the US engineers too. Ford Motor Company developed the Ford Nucleon – a nuclear-powered concept car – in 1958.

The vehicle did not include an internal-combustion engine; it was powered by a small nuclear reactor in the rear of the car. It was a steam engine powered by uranium fission, similar to how nuclear submarines work. However, Ford Nucleon never went into production.

US media also speculated on the idea of a nuclear-powered vacuum cleaner. That project also never saw the light of day.


Pises besmislice, sapsan nije rezultat saradnje ruskih i nemackih firmi vec iskljucivo kupovina vozova od siemensa, ne znam odakle ti to uopste. Pogledaj osnovne informacije na
http://en.wikipedia.org/wiki/Sapsan

Sto se tice clanka o super nuklearnom vozu.., da bas, ruska proizvodnja vozova-kanti se transformise u super high tech proizvodnju. Bajke, prica za malu decu rezimske russian tv, najobicnija propaganda (kao i brze pruge Srbije)...

Neverovatno kako ljudi olako nasedaju na propaganda, verujuci da sve sto je napisano je istinito...
 
2012":3o921m92 je napisao(la):
futur/east,Ako su igde Rusi experti to je svemir,oružije i železnica...dizajn ok, to je posebna tema,ali trenutno Alstom i Siemens imaju zajedničke projekte iz oblasti vozova,železnica na svim poljima i jedni drugima vrše transfer tehnologije,
tj.Evropa ima i te kako šta da nauči od Rusa kada je u pitanju železnica.
I jedan kuriozitet ni dan danas Ameri nisu uspeli da naprave voz sa koga se lansiraju inter-kontinentalne rakete.
http://static.panoramio.com/photos/original/28769553.jpg
Razlog zašto su kupljeni Ruski dmv,direktor železnica je lepo objasnio;zbog trenutnog APOKALIPTIČNOG stanja pruga posebno nelektrificiranih...jedino su Ruski vozovi zbog svoje robusnosti i neosetljivosti na udarce,cimanja,naginjanja u stanju da vrše tu funkciju,inače ovaj Rusku dmv ima Mercedesov motor,Alstom elektriku itd..a nedavno su Alstom i Ruska firma uradili zajednički novi tramvaj za Moskvu..
http://www.railwaygazette.com/uploa...tram-alstom-tmh-prototype-DG2_6180-edited.jpg
SAPSAN,Super brzi voz rezultat saradnje sa Siemensom..
http://www.taritravel.com/uplimg/special/sapsan_train_arrow.jpg


Revolutionary railroad: atomic train being developed in Russia

Published: 18 February, 2011, 19:06
Edited: 20 February, 2011, 10:40


http://rt.com/files/news/sci-tech/r...eed-atomic-locomotive-revolutionary-844.n.jpg

Russian Railways (RZhD) and the Russian Federal Atomic Energy Agency (Rosatom) intend to create a nuclear-powered train, reports Interfax.

According to RZhD vice-president Valentin Gapanovich, the train, consisting of 11 carriages, will house scientific exhibits.

The estimated cost of construction is as yet unknown, as well as the safety measures for such transport.

In the middle of the 20th Century the transport industry almost fell in love with the idea of nuclear-powered vehicles.

In 1958, the Russian newspaper Gudok (The Horn) wrote that “even though a nuclear-powered locomotive is likely to weigh more than a steam or diesel one of the same power capacity, it can be sent to remote areas such as the Arctic, where it can work throughout the winter season without additional supplies.”

The newspaper also wrote that the nuclear-powered locomotive can be easily turned into a mobile power plant, supplying energy to saunas, laundries, and greenhouses.

The idea of using nuclear power in everyday life seemed very tempting for the US engineers too. Ford Motor Company developed the Ford Nucleon – a nuclear-powered concept car – in 1958.

The vehicle did not include an internal-combustion engine; it was powered by a small nuclear reactor in the rear of the car. It was a steam engine powered by uranium fission, similar to how nuclear submarines work. However, Ford Nucleon never went into production.

US media also speculated on the idea of a nuclear-powered vacuum cleaner. That project also never saw the light of day.

Ovo za prijateljstvo sa Hrvatima ,svakako se slažem da treba raditi na tome ima mnogo više istorijskih razloga koji nas spajaju od onih koji nas razdvajaju,ali nikako na uštrb dobrih odnosa sa Rusima.Ne vidim neku prepreku da imamo dobre odnose i sa jednom i sa drugom stranom, s tim što su nam susedi bliži, pa naravno..Ali eto kada smo mogli da sarađujemo recimo u oblasti gradnje vozova/vlakova,tramvaja Končar,Gredelj nije potražio partnera u Srbiji,Goša,Šinvoz i sl.. mislim da je napravio veliku grešku jer bi danas verovatno imali zajednički proizvod koji bi vozio na ulicama Beograda,kako tramvaja tako i Gradske železnice,a verovatno bi uspeli da kao udružene bivše Yu republike prodamo to još po nekoj zemlji,uradimo tramvaje u Skoplju,Novom Sadu ,Ljubljani..također Ikarbusova fabrika je mogla uz zajedničko učešće da ponovo proizvodi za prostor ex yu i arapske-afričke zemljE.Koliko vidim ima nekih dogovora o proizvodnji i plasiranju naoružanja ai građevinske firme udružene bi dobile veće poslove..

Naravno, treba biti u dobrim odnosima i sa Ameikancima i sa Rusima, ali to uporno insistiranje odnosa sa Rusima nema smisla.
Srbi su posljednji valjda od Slovena koji robuju toj filozofiji. Srbi zive u Evropi, i trebaju da preuzimaju evropske vrednosti, filozofiju, trgovinu, a ne nekih dalekih zemalja kao Rusije ili Amerike sa kojima nemamo puno zajednickog...
I naravno, vrlo bitno, biti dobar sa svim komsijama ( to je ono na cemu eu insistira i sto ima smisla).
 
Na ovom forumu svi imamo prijatan nivo diskusije , jer deluješ mi kao ostrašćen,mi ovde imamo i experata i laika i sa svima se razgovara ravnopravno, mislim kada govoriš o Ruskim železnicama,jasno je da nisi DO kraja upućen,saradnja sa Siemensom je transfer tehnologije ali ne copy-paste, već Rusi svoja tehnološka rešenja upoređuju i modifikuju sa Simensom i Alstomom dakle stvar je u obostranoj saradnji u razvoju tehnologije a ne proste kupovine..Alstom i Transmasholding su osnovali zajednički projektni biro..to ti sve govori ..
A ovo na tvoj politički komentar..Srbija ima potencijala da ima dobre odnose sa svima a i to nekima smeta ,poučena ranijim greškama Srbija i kada postane član Eu imaće dobre odnose sa Rusijom ali do tada kada budu nas primili a ...Evroazijska unija će biti uveliko realnost a saradnja ili čak asocijacija sa Eu će biti vrlo moguća,dakle sigurno ćemo imati dobre odnose sa Rusima baš kao štih sada ima Nemačka..
 
tj.Evropa ima i te kako šta da nauči od Rusa kada je u pitanju železnica.

Evropa nema ama bas nista da nauci od Rusa po pitanju zeleznica, vec samo obrnuto, Rusi trebaju jos mnooogo toga da uce od Evropljana.
Mada, ustvari da, Evropljani mogu da nauce ponesto od rusa, KAKO STVARI NE TREBA DA SE RADE... :violina:




Ali eto kada smo mogli da sarađujemo recimo u oblasti gradnje vozova/vlakova,tramvaja Končar,Gredelj nije potražio partnera u Srbiji,Goša,Šinvoz i sl.. mislim da je napravio veliku grešku jer bi danas verovatno imali zajednički proizvod koji bi vozio na ulicama Beograda,kako tramvaja tako i Gradske železnice,...

Zato sto hrvatska politika uporno ide protiv stvarnosti i nece da prihvati realnost (onako kako je gleda zapad). Da je hrvatska nerazvijena balkanska zemlja, koja da bi napredovala, treba razvijati odnose sa susedima sa kojima moze trgovati, a ne gurati se tamo gde joj nije mesto (centralna evropa...). Ali kako tobjaniti to glavonjama politicarima, posebno noim hdz-ovcima :notok:
 
2012":2ytxr1lt je napisao(la):
Na ovom forumu svi imamo prijatan nivo diskusije , jer deluješ mi kao ostrašćen,mi ovde imamo i experata i laika i sa svima se razgovara ravnopravno, mislim kada govoriš o Ruskim železnicama,jasno je da nisi DO kraja upućen,saradnja sa Siemensom je transfer tehnologije ali ne copy-paste, već Rusi svoja tehnološka rešenja upoređuju i modifikuju sa Simensom i Alstomom dakle stvar je u obostranoj saradnji u ju tehnologije a ne proste kupovine..Alstom i Transmasholding su osnovali zajednički projektni biro..to ti sve govori ..


Ok, mozda sam bio previse grub, prihvatam kritiku :rolleyes:

Ali sve sto sam napisao, stojim iza toga.
 
futur-east":1jibyvx7 je napisao(la):
Dalje, vec sam rekao, dizajn je ocajan.

и ти опет о дизајну, као да је пресудан за квалитет возила. значи, ниси се возио, не можеш да судиш о квалитету. зато ја никада не говорим о нечему да је лоше, док не видим, тако да ћу о новом возу да судим тек када се провозам истим

futur-east":1jibyvx7 je napisao(la):
Pitanje za tebe JohnyLee, sta bi ti izabrao, kad bi kupovao nova kola, faceliftingovanu ladu, ili fijat 500 l? A da znas da je razlika u ceni mozda 10-20 procenata...

ни једно ни друго. Ладу нећу, зато што знам да је срање, јер сам се возио истом. за 500Л би размислио, али тек кад видим цене, јер Фијат уме да их пренадува


futur-east":1jibyvx7 je napisao(la):
Moja filozofija (a verujem i vecine ljudi), kad vec nesto kupujes sto ce ti koristiti narednih nekoliko decenija, ulozi malo vise para, da dobijes pravu stvar. Da se kupuje svaku godinu po 30 dmv, onda bi gledati na ustedu imalo smislo, ovako, kupujes nesto jednom, za narednih 30 godina, i gledas da ustedis koji milion nema nimalo smisla.

наравно да свако нормалан купује нешто што ће користити наредних неколико деценија (погледај РВР-ове, у употреби су скоро 30 година, и биће и даље)

futur-east":1jibyvx7 je napisao(la):
Ispada da su Slovenci, Madjari, Rumuni, Bugari, Grci svi blesavi sto kupuju Siemense, a Srbi eto jedino pametni, pa kupe nesto drugo, rusko, jeftino, pouzdano, (otkrili ameriku sa metrovagonmasom), ma izbor boli glava...

па Румуни и Бугари се нису баш прославили Дезироима. а овај воз је, како ми одржавамо возила, идеалан (опет погледај РВР-ове, никада ништа на њима није крупније рађено од како су купљени, док би Дезира са нашим одржавањем бацили после 5-10 година)
 
Џаба ти ферари у Србији кад немаш где да га возиш а да не бринеш о остављању мотора на првој џомби/рупчаги :/

Није битно да ли су возови Руски, Француски или Вијетнамски, битно је да су боље прилагођени инфраструктури коју ми имамо (немамо)...

@futur-east

Видим помињеш Кафове. Супер су, ултра модерни, удобни итд али могу да се возе смо по реконструисаним шинама (невидех нити једног у Душановој или Војводе Степе). А и на реконструисаним деоницама миле ко по јајима вероватно да не излете.

Исто стање је и са пругама у нас (можда и горе нисам експерт :) тако да чисто сумњам да би ови хај-фај-ултра-драјв спејс шатлови од западних возова опстали и 5-10 година са српским "одржавањем" .
 
i ovi vozovi su overkill za pruge kojima ce saobracati. A ovakvi kakvi su i po ceni kojoj su placeni su svemirska tehnologija za ono sto sada imam ili bolje receno nemamo.
 
Vrh