Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=380571#p380571:1qbovovz je napisao(la):
Politikolog » Mon Apr 11, 2016 5:42 pm[/url]":1qbovovz]Imas tonu primera na DB i OBB gde se stajalista grade sa 3 koloseka od koji je u sredini prolazni , pa ako su oni jadni za nas - ala vera onda :bash: Ili stanice sa prolaznim bez perona... To sto ti ne znam za njih, pa je tebi to naopako - to je vec tvoj problem :wink:

Evo primera iz Austrije za koji se ja secam da je prolazni kolosek bez perona, kad me vec vuces za jezik:
Bahnhof_Golling-Abtenau_04.jpg

U pitanju je stanica Golling-Abtenau blizu Salzburga, imas primer i kod nas: Stara Pazova!
Znaci primera koliko hoces, al za tebe je sve to glupost...

Ja bih ovde rekao da ti pokusavas od sebe da napravis zrtvu da te neko vuce za jezik, sam odgovoras na ono sto pisem niko te na to ne tera. Ja nemam problem sa tobom nego ti imas problem sa samim sobom u tome je stvar. Ne mogu se porediti Srbija i Austrija nikako takvo tvoje poredjenje je besmisleno. Kod nas su mnogo manje brzine nego tamo tako da ne vidim razlog da kolosek koji ide u pravac nema peron. Taj koji je projektovao Staru Pazovu je ocigledno pogresio u projektovanju perona.
 
@Koglega2357
Politikolog je kroz ocigledan primer iz inostranstva pokusao da ti prikaze uobicajenost ovakve prakse da prolazni koloseci nemaju nuzno i perone. Tvoj odgovor sem sto nije korektan prema politikologu nego je omalovazio saobracajno-zeleznicku struku.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=380581#p380581:1ona6dvv je napisao(la):
Igor » Mon Apr 11, 2016 7:03 pm[/url]":1ona6dvv]@Koglega2357
Politikolog je kroz ocigledan primer iz inostranstva pokusao da ti prikaze uobicajenost ovakve prakse da prolazni koloseci nemaju nuzno i perone. Tvoj odgovor sem sto nije korektan prema politikologu nego je omalovazio saobracajno-zeleznicku struku.

A ti ovde hoces da omalovazis mene ili vec sta? Ja samo hocu da kazem da to kod nas nije potrebno da koloseci koji daju pravac nemaju peron jer mi nemam velike brzine.
 
@Kolega2357
Какве везе то има са брзином? На колико аустријских пруга је уопште много већа брзина од оне на новој траси за Панчево? На Новом и Старом Вестбану (250 - у пракси 230, тј 160 км/сат) и на још неколико деоница. На прузи између два највећа аустријска града - Беча и Граца - је свакако мања средња комерцијална брзина него између Београда и Панчева за исти тип воза.

Као што ти неко већ написа, са превише чегрсти пишеш о стварима о којима не знаш баш све што се може знати, или ни близу томе.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=380565#p380565:1a0nhvd1 je napisao(la):
Kolega2357 » 11 Apr 2016 04:08 pm[/url]":1a0nhvd1]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=380532#p380532:1a0nhvd1 je napisao(la):
Politikolog » Mon Apr 11, 2016 1:09 pm[/url]":1a0nhvd1]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=380443#p380443:1a0nhvd1 je napisao(la):
Kolega2357 » Ned Apr 10, 2016 10:24 pm[/url]":1a0nhvd1]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=380427#p380427:1a0nhvd1 je napisao(la):
spatiotecte » Sun Apr 10, 2016 9:54 pm[/url]":1a0nhvd1]To su prolazni koloseci za vozove koji ne staju na tim stanicama. Samim tim sto ne staju nema potrebe da se izgrade peroni za njih.

To je potpuna glupost sto su uradili.

A sto je glupost? Bas me zanima, posto to imas na svim zeleznicama, a pritom imas vec ovaj primer i kod nas primenjen ranije u stanicama... Zasto tebi ne valja?

A gde to imam na svim vecim zeleznicama? Kod nas se sve radi naopako. Taj koji projektuje takve stanice sa malo koloseka da pri tome koloseci koji daju pravac nemaju peron je stvarno glupost. Evo u slucaju ovde Ovce ne mogu da razumem stanica koja ima 7 koloseka a samo 2 perona to je bas jadno i zalosno. Kranjaca ima 4 koloseka a samo 2 perona pa i tu su mogli da izgrade perone za koloseke koji idu u pravac a ne samo za 1. i 4. kolosek.
Колега је у праву. За којих то хипер гига мега много возова, који би сустизали градске возове, је пројектовано ово? Ту сезонски буде до 20 пари теретњака дневно, у већини случајева мање од 10 пари, са јо 6 пари возова за Вршац и Зрењанин, који се евентуално не би заустављали у Овчи и Крњачи. У најбољем случају, једног лепог дана (не скоро) биће возови за Зрењанин и Вршац сваких сат времена. Зашто успоравати све приградске возове ради тога и повећавати број вожњи преко скретница које треба одржавати?

Не заборавите да је систем у основи пројектован за линије Панчево - Нова Пазова на 15 минута, и Панчево - Ресник на 30 минута, односно 6 пари приградских возова на сат, док осталих возова неће бити више 3 на сат ни за 10 година. Овако аранжирање станичних колосека се ради обично на међустаницама пруга са великим бројем возова великих брзина, што никада неће бити између Београда и Панчева. Можда за 20 година буде једно 5-6 полазака возова Београд - Темишвар максималне брзине 140км/с, и још толико за Кикинду и Сегедин, што све није вредно данас улагати у тако нешто.
 
Ако буде памети, можда буду и убрзани (интеррегионални) за Вршац и Зрењанин (Кикинду) већ у сагледивој будућности. Ако и буду многи од њих стајали у Крњачи, у Овчи сигурно неће.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=380588#p380588:3flovyor je napisao(la):
Пантограф » Mon Apr 11, 2016 7:11 pm[/url]":3flovyor]Ако буде памети, можда буду и убрзани (интеррегионални) за Вршац и Зрењанин (Кикинду) већ у сагледивој будућности. Ако и буду многи од њих стајали у Крњачи, у Овчи сигурно неће.

O kojoj ti buducnosti govoris pa ovo kod nas nece ni za 50 godina da se desi.
 
А откуд ти то знаш? Да ли би пре три године рекао да ће бити воз за Нови Сад малтене на сваки сат? Не би. А сад има. Ето, десило се - јер би било исувише глупо да се не деси.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=380592#p380592:1wym0w4t je napisao(la):
Пантограф » Mon Apr 11, 2016 7:25 pm[/url]":1wym0w4t]А откуд ти то знаш? Да ли би пре три године рекао да ће бити воз за Нови Сад малтене на сваки сат? Не би. А сад има. Ето, десило се - јер би било исувише глупо да се не деси.

Pa eto tako znam. Vidi ja ne verujem politicke price o brzim prugama jer od tih prica nije nista pocelo da se ostvaruje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=380593#p380593:q8vgsgut je napisao(la):
Kolega2357 » 11 Apr 2016 06:27 pm[/url]":q8vgsgut]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=380592#p380592:q8vgsgut je napisao(la):
Пантограф » Mon Apr 11, 2016 7:25 pm[/url]":q8vgsgut]А откуд ти то знаш? Да ли би пре три године рекао да ће бити воз за Нови Сад малтене на сваки сат? Не би. А сад има. Ето, десило се - јер би било исувише глупо да се не деси.

Pa eto tako znam. Vidi ja ne verujem politicke price o brzim prugama jer od tih prica nije nista pocelo da se ostvaruje.
Ако бисмо говорили о неким оптимистичким и реалним плановима, могли бисмо имати између Београда и Панчева убрзане возове на сваких 2 сата за Вршац, а исто тако и за Зрењанин (Кикинду). Ипак немамо ту неке гига-мега јаке токове путника, а ти поласци на 2 сата би се по потреби појачавали дуплим 711. Реалност је и капацитет пруга за Вршац и Зрењанин, за које у овом тренутку не постоји план већег побољшања.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=380580#p380580:3j963ecl je napisao(la):
Kolega2357 » Pon Apr 11, 2016 5:54 pm[/url]":3j963ecl]

Ja bih ovde rekao da ti pokusavas od sebe da napravis zrtvu da te neko vuce za jezik, sam odgovoras na ono sto pisem niko te na to ne tera. Ja nemam problem sa tobom nego ti imas problem sa samim sobom u tome je stvar. Ne mogu se porediti Srbija i Austrija nikako takvo tvoje poredjenje je besmisleno. Kod nas su mnogo manje brzine nego tamo tako da ne vidim razlog da kolosek koji ide u pravac nema peron. Taj koji je projektovao Staru Pazovu je ocigledno pogresio u projektovanju perona.

Pa citirao si mene, tako da me jesi vukao za jezik :kk: Na ostale gluposti necu trositi tastaturu, sve je lepo direktor koji post pre rekao...

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=380585#p380585:3j963ecl je napisao(la):
Karlo del Ponte » Pon Apr 11, 2016 6:08 pm[/url]":3j963ecl]
Колега је у праву. За којих то хипер гига мега много возова, који би сустизали градске возове, је пројектовано ово? Ту сезонски буде до 20 пари теретњака дневно, у већини случајева мање од 10 пари, са јо 6 пари возова за Вршац и Зрењанин, који се евентуално не би заустављали у Овчи и Крњачи. У најбољем случају, једног лепог дана (не скоро) биће возови за Зрењанин и Вршац сваких сат времена. Зашто успоравати све приградске возове ради тога и повећавати број вожњи преко скретница које треба одржавати?

Pa ako cemo relano tu je drugi kolosek totalno bespotreban sa sadasnjim saobracajem, ali je Kolega tvrdio da je to nasa glupost i da to nigde nema... Zanimalo me sto, naravno nije konkretno odgovorio! Ja ne vidim problem prolaznog bez perona, jer podhodnik svakako postoji, e sad druga je stvar dal je potreban u Ovci...
 
Ljudu tema se zove napredak tj modernizacija zeljeznice a ne nazadovanje Kad se produzi bg voz pa voz za pa zr vs to je fina cifra za pocetak pa recimo jednom ns preko pa itd itd
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=380649#p380649:1nwzy65b je napisao(la):
Kolega2357 » 11 Apr 2016 10:02 pm[/url]":1nwzy65b]Zbog cega na ostalim stanicama svi koloseci nemaju balize osim na Prokopu gde svaki kolosek ima balizu?
I Rakovica ima pružne balize na svim kolosecima.
U prošlosti je bila praksa da samo glavni prolazni koloseci imaju pružne balize na izlaznim signalima. Verovatno postoji još takvih primera kao što je Prokop i Rakovica samo sad ne mogu da se setim. :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=380652#p380652:qxwvsntj je napisao(la):
mvbg1 » Mon Apr 11, 2016 11:13 pm[/url]":qxwvsntj]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=380649#p380649:qxwvsntj je napisao(la):
Kolega2357 » 11 Apr 2016 10:02 pm[/url]":qxwvsntj]Zbog cega na ostalim stanicama svi koloseci nemaju balize osim na Prokopu gde svaki kolosek ima balizu?
I Rakovica ima pružne balize na svim kolosecima.
U prošlosti je bila praksa da samo glavni prolazni koloseci imaju pružne balize na izlaznim signalima. Verovatno postoji još takvih primera kao što je Prokop i Rakovica samo sad ne mogu da se setim. :D

Znam da je i kod Zemuna tako. Ovo za Rakovicu nisam znao.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=380654#p380654:y0f9cwnw je napisao(la):
Kolega2357 » 11 Apr 2016 10:36 pm[/url]":y0f9cwnw]Zaboravio sam reci da Zemun nema na svim stranama koloseka balize.
Nema na 7.,8. i 10. koloseku ka Zemun Polju jer tamo nema ni izlaznih signala pošto nije obostrani saobraćaj na deonici od Zemuna do Batajnice.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=380666#p380666:3avl4cym je napisao(la):
mvbg1 » Tue Apr 12, 2016 1:01 am[/url]":3avl4cym]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=380654#p380654:3avl4cym je napisao(la):
Kolega2357 » 11 Apr 2016 10:36 pm[/url]":3avl4cym]Zaboravio sam reci da Zemun nema na svim stranama koloseka balize.
Nema na 7.,8. i 10. koloseku ka Zemun Polju jer tamo nema ni izlaznih signala pošto nije obostrani saobraćaj na deonici od Zemuna do Batajnice.

Dobro, to mi je poznato da nema izlaznih signala prema Zemun Polju. Moze li se od Zemuna do Batajnice uvesti obostrani saobracaj i dodati signali na kolosecima koji fale u Zemunu, Zemun Polju ka Batajnici? Da li je tacno da nece da se upali ulazni signal u stanici kada voz ide na kolosek koji nema izlazni signal?
 
@Direktor
Не можеш порећи да је ова доградња другог колосека за Панчево пирамида, односно нешто што је урађено без икаквог пословног плана. Ево, у реду вожње не постоје возови продужени од Панчевачког моста до Овче под оним "привремено не саобраћају". На релацији ка Панчеву имају само поласци са Дунав станице за Вршац и Зрењанин, и поласци бескорисне патрљак-линије Панчевачки мост - Панчево Војловица са 10-так пари полазака дневно. У Реду вожње нема чак ни Ваљевског воза, него је на један накарадан начин то замењено возовима "Регио експрес" без стајања чак ни у Раковици.

Удружење љубитеља железнице има намеру да реагује, а сада не знам докле може доћи та реакција. Два основна концепцијска решења која би предлагали могу бити:
- Директна линија БГ:ВОЗ-а за Панчево са регулисаним питањем наплате превоза и поделе трошкова, на тај начин да није важно учествује ли Општина Панчево у сифинасирању или не! А.Д."Србија воз" може да наплатити економску цену карте до Панчева, и да ограничи ред вожње на тај начин да возови буду стално пуни (на пример, на пола сата у шпицу, на сат времена ван шпица и викендом, прекид продужетка линије у 9 увече).
- Линија Панчево Војловица - Нови Сад на сваких 2 сата, са додатком возова из Ваљева и Пожаревца за Панчево. Све линије стају на свим станицама, и са РВР 412-416. Оне друге поласке између Београда и Новог Сада могу да покривају међународни возови и "Регио експрес".

@Kolega2357
Везано за Овчу, да није оваква колосечна ситуација, тих 7 колосека би имало функцију пре свега због складишта гаса НИС, складишта гаса и осталог брута које би могло стизати из Падинске скеле, развоја индустријске зоне Крњача и планирања луке у истој. Међутим, са оваквом колосечном ситуацијом, отправник може повремено доносити сасвим рационалну одлуку да бруто распушта на главним пролазним колосецима. При здраво-логичком планирању, главни пролазни колосек се планира да буде најкоришћенији колосек при саобраћању возова. Изузеци се углавном везују за ад-хок доградњу у систему у којем се озбиљно променила саобраћајна слика.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=380673#p380673:21lhqv7a je napisao(la):
Karlo del Ponte » Tue Apr 12, 2016 1:53 am[/url]":21lhqv7a]@Direktor
Не можеш порећи да је ова доградња другог колосека за Панчево пирамида, односно нешто што је урађено без икаквог пословног плана. Ево, у реду вожње не постоје возови продужени од Панчевачког моста до Овче под оним "привремено не саобраћају". На релацији ка Панчеву имају само поласци са Дунав станице за Вршац и Зрењанин, и поласци бескорисне патрљак-линије Панчевачки мост - Панчево Војловица са 10-так пари полазака дневно. У Реду вожње нема чак ни Ваљевског воза, него је на један накарадан начин то замењено возовима "Регио експрес" без стајања чак ни у Раковици.

Удружење љубитеља железнице има намеру да реагује, а сада не знам докле може доћи та реакција. Два основна концепцијска решења која би предлагали могу бити:
- Директна линија БГ:ВОЗ-а за Панчево са регулисаним питањем наплате превоза и поделе трошкова, на тај начин да није важно учествује ли Општина Панчево у сифинасирању или не! А.Д."Србија воз" може да наплатити економску цену карте до Панчева, и да ограничи ред вожње на тај начин да возови буду стално пуни (на пример, на пола сата у шпицу, на сат времена ван шпица и викендом, прекид продужетка линије у 9 увече).
- Линија Панчево Војловица - Нови Сад на сваких 2 сата, са додатком возова из Ваљева и Пожаревца за Панчево. Све линије стају на свим станицама, и са РВР 412-416. Оне друге поласке између Београда и Новог Сада могу да покривају међународни возови и "Регио експрес".

@Kolega2357
Везано за Овчу, да није оваква колосечна ситуација, тих 7 колосека би имало функцију пре свега због складишта гаса НИС, складишта гаса и осталог брута које би могло стизати из Падинске скеле, развоја индустријске зоне Крњача и планирања луке у истој. Међутим, са оваквом колосечном ситуацијом, отправник може повремено доносити сасвим рационалну одлуку да бруто распушта на главним пролазним колосецима. При здраво-логичком планирању, главни пролазни колосек се планира да буде најкоришћенији колосек при саобраћању возова. Изузеци се углавном везују за ад-хок доградњу у систему у којем се озбиљно променила саобраћајна слика.

Apsolutno se slazem sa tobom da se glavni kolosek planira da bude najkorisceniji i to je dobar argument sto iznosis. Ja jesam za to da svi putnicki vozovi za Novi Sad na kojima voze 412 polaze iz Panceva Vojlovice. Mogli bi cak i putnicke vozove za Sid na kojima ide 412 da produze za Pancevo smatram da je i to dosta ok. Takodje bi valjalo da se naprave tri linije BG Voza koje bi isle na 30 minuta tako da bi na jednoj strani isla 2 voza u 30 minuta.
 
Srbija voz za pocetak neka opere te vozove pa mozemo sa njima da pricamo njihhova politka se svodi predji na autobus
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=380679#p380679:2jxxu5ps je napisao(la):
direktor » Tue Apr 12, 2016 2:19 am[/url]":2jxxu5ps]Srbija voz za pocetak neka opere te vozove pa mozemo sa njima da pricamo njihhova politka se svodi predji na autobus

Ako ovako nastave autobusi ima dodatno da pojeftine.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=380671#p380671:3hyaog78 je napisao(la):
Kolega2357 » 12 Apr 2016 12:26 am[/url]":3hyaog78] Da li je tacno da nece da se upali ulazni signal u stanici kada voz ide na kolosek koji nema izlazni signal?
Tačno je. Redovan ulaz na takve koloseke nije moguć. Voz u toj situaciji može jedino ući kada mašinovođa dobije usmeno naređenje od otpravnika vozova odnosne stanice putem RDV-a ili sa telefona koji se nalazi na ulaznom signalu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=380683#p380683:3plll85x je napisao(la):
mvbg1 » Tue Apr 12, 2016 2:34 am[/url]":3plll85x]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=380671#p380671:3plll85x je napisao(la):
Kolega2357 » 12 Apr 2016 12:26 am[/url]":3plll85x] Da li je tacno da nece da se upali ulazni signal u stanici kada voz ide na kolosek koji nema izlazni signal?
Tačno je. Redovan ulaz na takve koloseke nije moguć. Voz u toj situaciji može jedino ući kada mašinovođa dobije usmeno naređenje od otpravnika vozova odnosne stanice putem RDV-a ili sa telefona koji se nalazi na ulaznom signalu.

Da li se mogu dodati signali koji nedostaju na koloseke gde ih nema bez dodatnih kablova?
 
Vrh