Izvor: Beobuild.rs
Rekonstrukcija pruge Beograd-Pančevo je najveći pojedinačni projekat na železničkoj infrastrukturi do sada, a podrazumeva rekonstrukciju postojećeg i izgradnju novog koloseka. Radovi na rekonstrukciji počeli su na proleće 2014. godine i planirano je da traju do kraja ove godine. Zahtevni građevinski radovi u Pančevačkom ritu podrazumevaju stalnu borbu sa površinskim i podzemnim vodama, koje se na dobrom delu terena nalaze svega nekoliko centimetara ispod površine tla. Na trasi je izgrađen veliki broj objekata, uključujući tri mosta, više kanalskih propusta, kao i kompletna rekonstrukcija staničnih i stajališnih perona.
Za potrebe novog koloseka bilo je potrebno izgraditi potpuno novi most preko reke Tamiš u dužini od 240 metara. Most je završen i pušten u promet krajem prošle godine, a radi se o čeličnom mostu sastavljenom u Mostogradnjinoj fabrici u Batajnici. Novi most je moderna konstrukcija izgrađena odmah do starog mosta, sa zastorima, servisnim stazama i betonskim pragovima. Na starom mostu izvršena je samo delimična rekonstrukcija, koja je podrazumevala zamenu kolosečne rešetke i nove drvene pragove, međutim ostaje potpuno neshvatljivo kako zaštita starog mosta od korozije nije deo projekta.
Najveći deo građevinskih radova na rekonstrukciji pruge je završen, ali je naknadnom proverom utvrđeno da nadvožnjaci u pravcu novog desnog koloseka preko Zrenjaninskog i Pančevačog puta nisu po najnovijim evropskim propisima. Kako smo saznali, radi se o izvesnim standardima čelika kojim su nadvožnjaci građeni, što za ovaj projekat znači i kompletnu zamenu dva postojeća nadvožnjaka. Ovi radovi su upravo dobili građevinsku dozvolu, a biće izvođeni u narednih 6 meseci. Važno je napomenuti da će zamena nadvožnjaka uticati na saobraćaj na Zrenjaninskom i Pančevačkom putu, pošto će tokom izgradnje biti potrebno potpuno naizmenično zatvaranje saobraćaja na pravcima od Beograda ka Zrenjaninu i Pančevu.
Radovi na nadvožnjacima će se odvijati u tri faze. U prvoj fazi koja je planirana da počne sredinom aprila biće izvršena demontaža čelične konstrukcije nadvožnjaka bližeg stajalištu Krnjača most, zbog čega će biti organizovano zatvaranje drumskog saobraćaja u pravcu PA-BG i PA-ZR. Druga faza će biti realizovana nedelju dana po završetku prve, koliko je potrebno za postavljanje signalizacije i presumerenje saobraćaja kao i adekvatnu medijsku najavu. U drugoj fazi će biti demontiran i postavljen novi nadvožnjak bliži Pančevačkom mostu, planirano je da traje 105 dana i takođe podrazumeva potpunu obustavu saobrćaja na pravcima BG-ZR i ZR-PA. Nakon toga sledi treća faza u trajanju od 70 dana, tokom koje će biti montiran novi nadvožnjak na mestu na kome je u prvoj fazi demontiran stari, a tokom izvođenja ponovo će podrazumevati prekid drumskog saobraćaja na pravcima PA-BG i PA-ZR...
Celu vest kao i foto reportazu sa ove deonice mozete pogledati u vesti na prvoj strani sajta ili na linku http://beobuild.rs/do-pan%C4%8Deva-na-d ... p2610.html
Celu vest kao i foto reportazu sa ove deonice mozete pogledati u vesti na prvoj strani sajta ili na linku http://beobuild.rs/do-pan%C4%8Deva-na-d ... p2610.html