Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

не могу да верујем да му за 20 км треба пола сата. страшно :shok: ту пругу под хитно треба ремонтовати
 
аха, да то је за кратке трасе. толико људи вози, изненађен сам! кад тако срочите, звучи супер!

edit: које ће све линије те десетине шинобуса да рехабилитују? је л ово значајно убрзање железничког саобраћаја или је инфраструктура и даље главна препрека?

сећам се да сам ја у британији (мајка железнице, наравно није за поређење) ~70км са три станице прелазио за 25 мин.
 
70 km za 25 minuta bez ijednog minuta za stajanje na stanici je u proseku preko 150 km/h. Čisto sumnjam da je i u Britaniji na sporednim prugama to uobičajeno. A ovi dizelaši će svakako na sporedne pruge.

Naravno da i ostatak infrastrukture treba da se sredi, da voz od Zrenjanina do Pančeva (80 km po ravnici na uglavnom dugačkim pravcima) ne ide 2 sata i 15 minuta po redu vožnje, ali za početak je bolje imati dobar voz na lošoj pruzi nego popravku pruge bez vozova.

Nije čak ni stvar samo u popravci infrastrukture. Na mnogim linijama više nema šta da saobraća. Na primer

http://www.zeleznicesrbije.com/syst...iewsingle/_params/newsplus_news_id/34100.html

[box]Putnički saobraćaj koji je protekle nedelje bio u prekidu između Kraljeva i Požege ponovo je uspostavljen, a saobraćaj na relaciji Kraljevo – Lapovo – Kraljevo funkcionisaće u zavisnosti od raspoloživih dizel-motornih garnitura. Vozovi koji saobraćaju na relaciji Kraljevo – Zvečan – Kraljevo saobraćaće prema planiranom redu vožnje, bez otkazivanja.[/box]

Mnogo toga što na papiru postoji u redovima vožnje ne saobraća u praksi. A ni ono što je u redu vožnje nije dovoljno..
 
окачићу овде ред вожње новог воза, па ко воли нек изволи :)
beograd_dunav_vrsac.jpg
 
medjutim":cwk5dc4q je napisao(la):
70 km za 25 minuta bez ijednog minuta za stajanje na stanici je u proseku preko 150 km/h. Čisto sumnjam da je i u Britaniji na sporednim prugama to uobičajeno. A ovi dizelaši će svakako na sporedne pruge.

па била је до лондона. из неке инђије нпр. тако да није споредни, претпостављам.
 
Недељом увече нема воза Вршац-Београд, свака им част.
 
A banatska magistrala Pančevo - Kikinda za 4 i po sata šinobusom. Ah, good times :D

Ja sam potpuni laik za žaleznicu, ali mi se čini sa uglavnom nije sama pruga problem (most u Orlovatu npr. excluded). Često se dugo čeka u stanicama, organizacija prelaza je loša, to su neke stvari koje mogu da se reše i bez remonta cele pruge. Plus vozila.

Ja sam se godinama vozio na relaciji Pančevo - Zrenjanin, ali sam s vremenom shvatio da mi se to vremenski uopšte ne isplati. Duplo brže mi je bilo da odem busom PA - BG (krnjača) pa BG - ZR.
 
Поређење путовања аутобусом и возом на релацији Београд - Вршац, можда некоме буде занимљиво:

Број полазака из Београда:
Аутобус: 22 (21 - СТУП, један - Феникс);
Воз: Два (и још два из Панчева).

Број полазака из Вршца:
Аутобус: 24 (23 - СТУП, један - Феникс);
Воз: Два (и два до Панчева).

Цена карте:
Аутобус - 670 динара (1.070 динара повратна карта);
Воз: 320 динара (416 динара у возу, не знам цену повратне карте).

Време путовања (према реду вожње):
Аутобус: Сат и 40 минута;
Воз: Од сат и 43 минута до два сата, зависно од времена поласка.
 
Да би воз постао реална алтернатива аутобусу на овој релацију било би потребно да сва четири поласка буду до/из Београда, али и да се убаци још једна гарнитура за још четири поласка. Верујем да су се у вршачком аутобуском превознику насмејали када су видели какав је ред вожње овог воза.
 
Eh,koliko razumeh ne idu svi polasci do Beograda zbog pruge pancevacki most-Pancevo koja je u ocajnom stanju.

Sigurno ce kada je srede da poteraju vise polazaka sto ce najzad dati pravu prednost vozu pored one cenovne.
 
Polako docice to na svoje kad srede pancevac koji je sad usko grlo do tad ce stici jos garnitura onda ce stup da se zamisli :)
 
Jednim vozom teško da može mnogo više polazaka da se ostvari..

Bilo bi dobro i da neki od tih vozova bude brzi, ako je moguće napraviti osetnu razliku na tolikoj deonici.
 
Често путујем СТУП-овим бусевима, доста су попуњени, а и Панчевци их радо користе, посебно зато што стају у близини станице Панчево Варош, која је опслуживала доста рубних насеља. Уколико би воз ишао више пута дневно, сигурно би га и многи у Панчеву доживели као замену за несрећни Беовоз, па би прешли на њега. СТУП има и јефтиније месечне карте, па уколико железница жели да им конкурише, требало би и о томе да размисле. Ако се возом сада са очајном пругом у делу ПА-БГ путује приближно исто из ВШ, након сређивања пруге то може да буже само брже. Требало би ускладити поласке / доласке и са БГ:возом. Мислим да није проблем то што воз путује само до Дунав станице, јер и сада највећи број путника буса сиђе на П. мосту, односно ту се бусеви напуне када иду из Београда (делом и због сулудих цена перонских карата на БАС-у, али то је друга прича).
 
vucko":2nteae0a je napisao(la):
Eh,koliko razumeh ne idu svi polasci do Beograda zbog pruge pancevacki most-Pancevo koja je u ocajnom stanju.

Sigurno ce kada je srede da poteraju vise polazaka sto ce najzad dati pravu prednost vozu pored one cenovne.
Није то. Проблем је у томе што је ту само једна гарнитура, са којом се покушава направити најбоље што се може. Циљ је био да на прузи између Панчева и Вршца, на којој годинама није било путничких возова, поласцима буде покривена смена највише радника (7-15) у највећем граду на тој прузи (Панчеву). Када немаш довољно возова, буџиш оно најбоље што можеш. Други део приче је било покрити поласцима главне железничарске смене 7-19 и 19-7 у Београду и Панчеву, чворовима са доста запослених железничара. Иста та једноколосечна пруга је својевремено имала Беовозове на сваких просечно пола сата у сваком правцу.
 
povodom pustanja ``super modernog`` dmv-a u saobracaj, moram da kazem sledece. Citao sam neke informacije o siemens desiro-u na wikipediji, i dosao do podatka da ih je bugarska jos davne 2006-te kupila-25 jedinica za 67 miliona evra. Ako se to poredi sa kupovinom ovih ruskih ``masina``, na osnovu cega su rusi jeftiniji?? pretpostavljam da je bila diskusija ovde o tome ovde, ali ipak voleo bih da mi neko objasni.
Ako se uzme u obzir da dmv desiro imaju mnoge evropske zemlje, pa i one poput Bugarske, Rumunije, Slovenije..., a zemlja Srbija se odlucuje za ONO, pitam se sta je razlog takvoj odluci??? Ocito politika (da nas podrze braca Rusi), posto uzeti tako nesto neprovereno, ruzno, zastarelo, nema veze sa logikom. I onda se ljudi dive tome..stvoru.... Ociti dokaz koliko je ovo zaostala zemlja. P ovde na forumu mnogi hvalospevi u vezi tog voza, stvarno se pitam gde im je mozak!!!
Ako ``zaostali`` Bugari uzimaju onakvu masinu jos pre 6 godina, a Srbija uzima vozi koji deluje kao da je projektovan krajem 80-ih, koji je mozak doneo odluku da kupi ONO.
Sta je sledece, emv proizveden u severnoj koreji???

P.s. svaka cast na kupovini caf-a, u tom slucaju jos uvek sam u shoku, kako su mogli da uzmu nesto onako ultramoderno i super udobno....a znajuci da i rusi proizvode tramvaje!!!!!
 
Pitaj bugare gde su im sada Desirosi i u kom su stanju.Ako neces samo proguglaj pa ces videti.

Vecina ako ne i svi su van stroja zbog odrzavanja.a zamisli kako bi tek bilo kod nas.Jasno je da zeleznici srbije ne smes kupiti svemirski brod vec nesto robusno i sto se relativno lako odrzava.A ovaj rus ima prakticno vecinu delova zapadnih,motor je bese mercedesov.
 
Pa valjda je logično da se služba održavanja prilagođava novim jedinicama, a ne ti vozovi službi održavanja, tako da je vučko, reako bih, to loš izgovor.

A dobar je izgovor to što su Rusi prihvatili da nam daju kredit za kupovinu njihovih DMV-ova i razumem da smo ih zato kupili, a da u suprotnom verovatno ne bi kupili ništa.
 
jlaki":2ca581y3 je napisao(la):
Pa valjda je logično da se služba održavanja prilagođava novim jedinicama, a ne ti vozovi službi održavanja, tako da je vučko, reako bih, to loš izgovor.
Nisi u pravu. Treba da se prilagodi jedno drugom. Optimizuje.


jlaki":2ca581y3 je napisao(la):
A dobar je izgovor to što su Rusi prihvatili da nam daju kredit za kupovinu njihovih DMV-ova i razumem da smo ih zato kupili, a da u suprotnom verovatno ne bi kupili ništa.
Kredit je dala http://www.eurofima.org/ , a ne Rusi.
 
не, то је од руског кредита. као и што се планира набавка још 30 нових од другог руског кредита. Еурофима нам креидтира куповину нових ЕМВ, о чему је било речи на претходним странама, које се узимају од западних компанија.
а и воз сам по себи није лош, за наше пруге и више него одличан

@futur-east
и ја често листам википедију (као и сви овде, нормално), али не треба све што пише тамо узимати здраво за готово
 
eh da, i da se kazem jos nesto.
Nikako mi nije jasno, sto se ti vozovi nisu kupili jos davno, posle 5. oktobra. Vec su gasili linije!!! Kakav smisao je da ako se bavis nekom delatnoscu, sam sebi rezes granu na kojoj sedis, odbijas putnike zbog lose usluge, ili cak potpunog ukidanja usluge!!! Gde je smisao postojanja ako ne zelis da ides daljes, napredujes, radis na sebi.......

Po meni, izgled zeleznice jedne zemlje je ogledalo te zemlje, a ono sto se vidi na toj zeleznici je strasno, uzasno zapustene zeleznicke stanice, stara i losa prevozna sredstva, manjak linija, lose poslovanje, ukratko, nista dobro....
 
Ali opet, treba biti optimista, pa reci, valjda sa kupovinom ovih dmv, stvari idu nabolje, i ipak se nesto pomera unapred.
proslost je bila jako losa, samo da se setim one kreature sarancica, koji je dobro znao kako da sebi napuni dzepove, a menadzmentu pokupuje poprilican broj novih automobila....takva garnitura nije razmisljala o klijentima--putnicima... :bash:
 
зато што је 2001. године један наш политичар (данас један од министара) рекао да нам железница не треба, ето зашто није ништа конкретно урађено после 5. октобра
 
tamo gde prestaje logika počinju železnice srbije.


ako je wc ogledalo kafane, železnica je ogledalo države.
 
Pa da, nista ovoj drzavi ne treba sem korumpiranih individua koji ce ziveti na grbaci drugih, a pri tom raditi sto manje, a i kad nesto urade to se uvek mora kositi sa bilo kakvom logikom.

Cesto se pitam koja je svrha postojanja drzava u kojima obicni ljudi nemaju normalni zivot, ceo zivot se muce nadajuci se da ce ``sutra biti bolje``.
 
Ma dizajn voza je posljednja stvar na koju bi se ja osvrtao (doduše, meni su superbrzi vozovi aerodinamičnog oblika, a i novi tramvaji, najružnija željeznička vozila uopšte), mada kvalitet završne obrade (ručice, dugmad, sjedala, presvlake...) već nije zanemariv sa stanovišta putnika. Kakve su nam pruge, svaki nov ili dobro očuvan polovni voz odličan je.
Ova nabavka jeste neki pomak sa mrtve tačke, mada ja ne bi mnogo slavio - najjeftiniji su vozovi; ovih 30 Rusa košta koliko i remont nekoliko desetina km pruge.
 
Vrh