Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Ovo je lepo, samo treba prikazati i brzinu u suprotnom smeru.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365444#p365444:k34n6d3e je napisao(la):
Пантограф » 03 Jan 2016 11:17 pm[/url]":k34n6d3e]Док не почну железницу да воде људи који се играју возићима... ништа од ње :)

Ja sam se igrao vozica za vreme celog mog detinjstva. Znaci mogu da apliciram, hahaha. :D
 
hmmm, ja se igrao, i jos povremeno s klincima sklapam pruge po celom stanu, pa sve pazimo na skretnice da se jedan drugom na vreme sklone - mogu onda i ja?
 
Jeл треба да идем на таван по железницу? :D Mада кад боље размислим, скоро свим играчкама сам почупао електромоторе, био би ја као и садашња управа :p
 
hehe... :kk:

I meni je tata uzalud kupovao voziće. Morao sam svaki da otvorim da vidim "kako radi"
 
ima li neko ideju, hoce li se za kinesku prugu graditi poseban most kod novog sada ili ce se ista naslepati na zezelja (o tom potom)

a kroz beograd? kojim putem i sada prolazi teretna zeleznica ako ne kroz prokop pa preko novog zeleznickog mosta?
 
Teретна железница има обилазницу Батајница-Сурчин-Остружница-Макиш. Мада није ретко да се виде теретњаци и на НБГ и кроз Прокоп. И наравно пруга уз Саву и Дунав, од Старог моста до Панчевца.
 
Prvi put posle par decenija evo provedoh Novogodisnje/Bozicne praznike u Bgd. Uglavnom je sve bio uzitak, osim par iskernih zamerki. (Pre bilo kakvog jadikovanja treba naglasiti da problem broj 1 koji u Srbiji unistava ljude je pusenje TACKA Znaci, batalite vi i skrhane fasade i manjak bolnica, razrovane plocnike, zastarelu zeleznicu… kad sami sebe trujete, kao da sutra nece doci, a ja evo jos sa sebe ne mogu da sperem taj otrov i smrad koji mi dopire do pluca i uma. Ko im daje pravo da jedni druge ubijaju i kako ce vama takvima suicidnima bilo ko potrajati u gostima?) TACKA
S' toga veliko hvala onima koji su omogucili da se na Aerodromu Tesla duvan vise ne oseca i to je jedan veliki pomak.

Posto ovde na forumu nema teme o pusacima, presla bih na crnu hroniku broj 2, tj. zeleznica.

I tako ja isplaniram da odem novim Stadlerovim vozom do Uzica, obidjem Mecavnik, provozam Nostalgijom… Neko je dobro osmislio tu atrakciju, ali je zanemario avanturu na toj destinaciji.

Prvo, gde to na ovoj planeti zemaljskoj ima da se raspored polaska vozova tek tako menja? Kako neko moze da planira unapred svoje putovanje (a mogu da zamislim kako bi tek stranacu bilo da izvede bilo kakav siguran plan bez znanja jezika, sa ogranicenim fleksibilnim danima evenutualno provedenih u Srbiji i bez mogucnosti da shvati mentalitet i bez spoznaje o spontanim mogucnostima u kojima drustvo u Srbiji funcionise tehnicki i tradicionalno)?

Drugo, gde to ima na ovoj planeti da mozes da kupis voznu kartu, ali nemas naznaceno sediste? Zasto bi se to razlikovalo od aviona, gde kupis kartu i time znas broj svoje rezervacije? Elem, u Srbiji taj koncept izgleda misaona imenica. Dakle, kupim karte, ali, ha,ha,ha samo mogu da dobijem rezervacije za 1. klasu i to samo u jednom smeru Bgd. - Uzice. Povratnu rezervaciju navodno jedino mogu da kupim u Uzicu kad tamo dodjem, a inace idem sa malim detetom… Dzaba karte, kad ti je rezervacija jedina garancija da ces se ukrcati, ali sta coveku preostaje drugo nego da se pomoli i ponada najboljem. OK, ja cu se snaci, imam i za 1. klasu, a u kranjem slucaju uzecu taxi od Uzica do Bgd ako bas propustim voz. Ali kao ce ostali koji nemaju da plate za dodatni trosak?

Trece i ono najcrnje - zeleznicka stanica u Uzicu. Ono je tek Bogu plakati. U povratku dosli 2 sata ranije (rekoh nemam rezervacije, bolje na vreme da odem na stanicu da to obezbedim pa makar se dosadjivala do polaska)… kad ono… objasnjavam osobi na salteru da je moguce dobiti rezervaciju za taj Stadlerov voz iako on ne zna o cemu ja njemu pricam, a i njegova koleginica tvrdi suprotno… nekako se dogovorimo da to postoji, da ona to meni izda… ali sta sad da radimo sa malim detetom do polaska voza? Temperatura jako niska, voz zatvoren, stanica em sto je oronula, em nema restoran, em pokretne stepenice nepokretne (3 sprata vuci torbe nagore), nego sto nema grejanja. Kazu da je nekada svega bilo. Radio lift, pokretne stepanice radile, restoran postojao, lozilo se na ugalj, ali nekome palo na pamet da je uglalj opasan po okolinu i to zabranili. Vele, bolje da se smrznes nego da izazivas hazard. Koji je u civilizovanom svetu ovako tretiran, da se smrzne u stanici, ne tako bas malog mesta i svi se privikli na iskusenje i prezivljavanje bez i trunke protivljenja??? WOW.
Ostadoh bez reci da opisem tu gre’otu koju sam tada dozivela i osetila. Dajte ljudi da se preuredi ta stanica u Uzicu. Ima li igde ikog da pokrene neku akciju, da se ta avet dovede u red? Ono je sramota za dusu, a ujedno je i vapaj za makar pristojno dostojanstvo.


FJA4dNJ1


fyHQFcgN


e1OJEkR0


SsLbMDeo
 
Nadam se da je bilo i lijepih trenutaka :)
plus za slike.

P.S.
sve to lose sto si nabrojala duboko je vezano za opste stanje u drzavi, sto nije ni jednostavno ni lako rijesivo. trebace mnogo vremena da se stvari promjene.
 
Moze koja fotka te stanice u uzicu davno sam bio nesjecam se tih pokretnih stepenica ni lifta znam da je neobicnog oblika
 
Red vožnje se 13. decembra menjao u celoj Evropi, pretpostavljam da ste zahvatili taj period.

Na žalost, kakvo je stanje dobro je da ste stigli, i da niste proveli 12 sati na pruzi u jednom smeru, s obzirom da ni to nije retka pojava.

A što se karata tiče koliko sam ja upućen karta se izdaje za relaciju, a ne za određen voz. Konkretno ja sam putovao do Budimpešte, povratna karta važi mesec dana, ja sam mogao da se vratim bilo kojim vozom za Beograd u tom periodu, a ako sam hteo zagarantovano sedište u određenom vozu morao sam dodatno da kupim rezervaciju na stanici u Budimpešti. I unutrušanjem saobraćaju za relacije duže od 100km povratna karta važi mesec dana, i princip je isti.

Ovo ne važi za IC vozove, za njih je obavezna rezervacija karata, odnosno uključena je u cenu karte. A ako imate neku drugu vrste karte (fleksipas ili interrail) obavezni ste da doplatite rezervaciju. Dok za putničke i brze vozove, imate opciju rezervacije, inače važi pravilo ko prvi vozu njemu mesto, a stajanje i sedenje u hodniku vagona nije neuobičajena pojava.

U Užicu je trebalo da vam izdaju rezervaciju bez ikakve priče.
 
Direktore, nemam ni jednu sliku te stanice u Uzicu, ali ce mi duboko biti urezano u pamcenje. Nisam mogla da se sastavim u povratku od silne treme oko neizvesnosti, pa mi ni do aparata nije bilo, niti sam zbog drhtanja od hladnoce mogla da drzim aparat u ruci tacno i da sam ga se setila sa njim da skljocam (inace su ovo gore fotke sa mog iPhone-a). A da si imao prilike da teglis teske kofere do perona i te kako bi se setio nepokretnih stepenica i neupotrebljivog lifta ;) I gde je ovde pravda za ljude u invalidskim kolicima?

Kokos, mi ne moramo da se ugledamo na Evropu ako to nije dobar primer za kopiranje. U nekim stvarima Amerika, Kanada i Engleska imaju bolji rezon. Logika treba da bude u tome da ja mogu 10 god. unapred da planiram i da tako ocekujem da ce biti (u slucaju da do tada ostanem ziva). Ja hocu nasigurno, a ne da meni karta traje mesec dana, a ja ne znam kad cu naci 3 slobodna sedista.

RioBL, ako su Tesla Aerodrom i Air Serbia bili u stanju da drasticno promene stvari na bolje i da se uljude, ne vidim razloga zasto to ne bi moglo i u Srpskoj zeleznici to da se desi. Pa dovoljno je videti amaterstvo u nacinu izbora novog loga za zeleznicu naspram ovog upecatljivog na Air Serbia avionima. O sprovodjenju sistema on line placanja, pusenju na javnom mestu, odrzavanju (npr. wc u Stadleru iz Bgd prema Uzicu je bio cist, ali u povratku nije bio cist vec sa pocetne stanice…. prozori prljavi spolja, ali ajde da im to ne zamerim, jer kazu da su u zavrsnoj fazi pravljenja hale gde ce se ti vozovi prati, a sada je farba pod garancijom, pa ne smeju rucno) ostalo je suvisno navoditi….
A novaca izgleda zeleznica Srbije ima koliko i avio Srbija. Novi vozovi, dok se avioni iznajmljuju, novi prokop, samo jedno krilo aerodroma u Bgd je prosireno... pa opet je transformacija u avio poslovanju mnogo naprednija.

P.S.
RioBL, ne da je bilo lepih trenutaka, nego mi je dusa tu u Beogardu ostala, a ovde morala u Kanadu da se vratim zbog ekonomije i da se malo ispavam od lumpovanja. Kao da Beograd nikad nisam ni napustala, jeste da se promenio, ali se osecam posebno sto je deo moje istorije, mojih nadanja, mojih secanja… (evo i sad kad pisem lako mogu od bola i ljubavi da zaplacem zbog njega i drugara koji su se u njemu rodili).
Ne libim se da kazem da je: BGD PO MENI NAJZANIMLJIVIJI GRAD NA SVETU!
NYC je takodje nepredvidljiv i raznovrsan, ali BGD je takodje takav nenametljivo dramatican samo sto je jos bezbedniji od NYC. Svi ostali gradovi sveta su mi ni prici ovo dvoma, same old, same old, vise racionalno i ucmalo.
A lista dobrih stvari je mnogo duza, nego sto iko to od vas koji zivite u BGD moze i da predpostavi:

- Novi restorani koje sam probala mogu se meriti (kvalitetom, ukusom i dekoracijom) sa bilo kojim drugim svetskim kulinarskim gradom. Pri tom ne podrazumevam klasicnu Srpsku trpezu natrpanu prasetinom i krompiricima. Izdvojila bih novi Papalada Restoran (super sveza morska riba), Comunale (yummy josper biftek) i O Moj Boze u Radisson Blu Hotelu (sa najeksperimentalnijim menijem od svih u gradu)… Servis na visokom nivou, svi pricaju perfektan Engleski (a koje je to tek osvezenje u odnosu na ove iz Quebeca koji bi te zgromili cim bi im nesto rekli na engleskom umesto na francuskom).
- Uklonjen prvi sneg bez sa glavnih ulica istog trentutka dok je i dalje padao, bez da sam i jedan kamion cistac videla i cula (najveci problem u takvim uslovima je to sto ljudi nemaju za zimske gume pa se klizu i na najmanju pahuljicu, ali nije do ciscenja).
- Ponuda Muzeja - toplo preporucujem http://www.mij.rs (trenutno do 28. Feb. tu mozete videti za cenu jedne karte 3 izuzetne izlozbe)!
- Nova izabrana chardonnay vina poput Misija i Belo Brdo su mi bolja nego i jedno belo Fracusko.
- Beograd na Vodi se ocigledno gradi i neminovno je njegovo postojanje u blizoj buducnosti. Zbog finansijskih nedostataka Srbije moralo je ovako biti, nije perfektno, ali nije ni ruzno resenje. Srbija mora nekim delom da lici na ostatak sveta, pa ce nam stoga biti i lakse objasniti da su nas pogresno shvatali. Ovo bi moglo biti novo pokretanje Srbije.
- Sloboda govora (hvala ti Srbijo sto me nisi napravila robotom)!
- Uprkos nemastini i stradanjima, potpisujem da nema manje nasilnog, manje gramzivog, manje depresivnog naroda u svetu nego sto je to u Srbiji. Drugi su i gori, a da nisu prosli ni deo onog sto je moja Srbija dozivela…
- itd, itd…
 
Hvala Woolnice na pozitivnim rijecima! :kk:
Ovakvih rijeci nekad zaista nedostaje na forumu :)
 
Oh RioBL, nije ovo da vam povladjujem nego da vam ispravim perspektive i da ljudi ne zive u zabludi kako je svuda po svetu sjajno, a Beograd je rupa. Nije sve u novcu, sustina zivota je mnogo dublja, mada se slazem da je za nova iskustva i koliko-toliku sigurnost potrebno imati novca (mada je i na zapadu to diskutabilna tema). Izvinjavam se unapred sto i Beobuild nisam ukljucila u moju naj listu, jer i zbog vas je moj Beograd naj. Osvezi kad covek cuje vas intelekt, da imate smisla i za humor i za saosecanja, da kazete ono sto mislite bez motiva da uvredite. Dzaba meni ovde svi cool, istetovirani lumbersexual momci koji svi manje-vise isto misle, slicno ponasaju, uctivo se ophode... kad tu nema izrazajnih crta koje ce me nicemu nece nauciti, iznenaditi, nagnati da se menjam, bolje od Srba prihvatiti kao zenu... Hvala sto ste mi omogucili da sa vama delim nas Beograd.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=366210#p366210:11j0287y je napisao(la):
Staklena_Wool_nica » 10 Jan 2016, 17:11[/url]":11j0287y]
Kokos, mi ne moramo da se ugledamo na Evropu ako to nije dobar primer za kopiranje. U nekim stvarima Amerika, Kanada i Engleska imaju bolji rezon. Logika treba da bude u tome da ja mogu 10 god. unapred da planiram i da tako ocekujem da ce biti (u slucaju da do tada ostanem ziva). Ja hocu nasigurno, a ne da meni karta traje mesec dana, a ja ne znam kad cu naci 3 slobodna sedista.

Ne možemo da se ugledamo na Ameriku i Kanadu, ako su naše železnice deo evropskih. Voz nije avion, u tome mu je valjda i draž.
 



несрећни пружни прелаз у Батајници и нови воз...
на овом месту се просто ме може направити нормалан прелаз захваљујући урбанистичком хаосу а свака прича о модрнизацији је бесмислена док год постоје овакви прелази.

Није довољно што постоји овакав прелаз још и мора да буду паркирани камиони који ће смањивати прегледност...
 
Odavno je zamišljeno da se napravi nadvožnjak nekih 100m dalje ka Novoj Pazovi a zašto to još nije uradjeno ostaje nam da nagađamo.
 
Ova priča Staklena_Wool_nica-e me podseti putovanja po severu Evrope pre par godina. Mesec dana (ili više) ranije sam kupio sve vozne karte (naravno sa rezervacijom - kako drugačije).

Prvi šok u Stokholmu (voz staje ispod aerodroma) - kondukter mi samo traži kreditnu karticu kojom sam online kupio kartu, skenira i to je to.
Isto tako i za put ka Kopenhagenu.

Mislim da je ista procedura bila i za voz ka Nemačkoj.

A tek ukrcavanje celog voza na trajekt ka Nemačkoj.

A kad se setim svoje poslednje vožnje našim železnicama od Kosjerića do Beograda (pijanih klinaca koji su se gađali konzervama, romskoj porodici koja se osećala u celom vagonu i sedištima sa kolonijama raznih mikroorganizama, kao i naslonima na glavu koji garantuju neku gadnu bolest...)
 
Koliko para toliko muzike :) Reci koliko si platio te karte?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Davno beše pa se ne sećam, ali se sećam da je vožnja tim vozovima bila uživancija.
Sve se radi online, pa se može lako naći trenutna cena.

Poslato sa telefona
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365380#p365380:31d41hf0 je napisao(la):
mvbg1 » 03 Jan 2016 05:55 pm[/url]":31d41hf0]E ako je Radulović objavio onda mora da je istina. Ali odosmo u off. :kafa:
Ako imas drugacije informacije slobodno objavi.
Ako nemas, samo sumnjas, nemoj praviti off.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=366413#p366413:1m1w7uwh je napisao(la):
gilipter » 12 Jan 2016 09:14 am[/url]":1m1w7uwh]Ja cu sve da ti objasnim, unapred. Ne treba nista da platis.

Kapiram poentu. Hoces da kazes da je bolje po Srpskom mentalitetu, jer nista ne kosta da se covek ipak prepusti spontanosti? Dobar pokusaj ilustracije, ali ti predlazem da podelis znanje sa svima nama, pa da imamo tu cast da sudimo da li je validno i da li ima drazi u tome sto (se) sam nudis.

Ali kad je u pitanju sigurnost putovanja zeleznicom, hocu sve da znam, ne verujem u dzabe, ni u gatanja, sve ostalo je haos koji je lako ostvariti. Necu predvidljivu nepredvidljivost.
 
Vrh