[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=364395#p364395:20x4u671 je napisao(la):
kingmanowar » 26 Dec 2015 05:58 pm[/url]":20x4u671]@laki sine
koliko ti imas godina? Ako si mlad sve ti je oprosteno.
итд.
Ја ћу овде цитирати самог себе са друге теме:
На жалост, у нашем друштву се не износе подаци о економској добити инфраструктурних пројеката (банке их добијају проформе, у широј и стручној јавности их нема), тако да се све своди на тапшање једном руком. Било који предузетник који не разматра добитке, просто улазећи само у инвестиције, осуђен је на банкрот јер "тапше једном руком". Кредиторима није битна добит од инфраструктурног пројекта, већ само гаранција државе која ће плаћати кредит, и одређени грађевинско-индустријски лобији, који су у спрези са страном кредитора. Политичарима је важно сликање, и укључивање спонзора својих партија у послове. Са таквим моделом пословања, држава економски тоне, и себе доводи у ситуацију да буде уцењена. Сам економски раст изостаје због низа фактора, али један од најважнијих је погрешно усмеравање инвестиционих средстава.
Са друге стране је сразмерно дохотку троструко задуженији Јапан, али који уредно сервисира дугове, зато што ни у један пројекат не улази са нереалним очекивањима (економским, и свим другим).
Овде се у дискусији са брзинама гађа као са трулим парадајзима на врхунцу сезоне... :?
О брзинама се говори као о ствари престижа, а не у односу на економске и функционалне параметре. Као позитиван пример можемо навести управо
Мађарску, која само од Будимпеште ка Бечу има 160км/с (и то не целом дужином), али на свим осталим главним пругама има 80-120км/с и у принципу возове на сваких сат времена (по негде сваких пола сата). Набавља нове возове, али истовремено одржава 1300 вагона, које модернизује (док Србија нема баш никакав план за вагоне, а има бољу кадровску базу за исте, најскупљи ресурс). У њиховој земљи нова бржа веза ка Сегедину је корак у фазном развоју, као економски здравој стратегији.
Шта је у Србији здрава стратегија:
под 0 "кадровска реконструкција", забрана већини запослених у Немањиној 6 у Београду прилазак железници на најмање километар (копнена зона безбедности). Реформа спроведена под надзором тима немачких, јапанских или шведских стручњака за људске ресурсе, за које не треба штедети новац. Укидање забране озбиљне стручне праксе за железничке инжењере и техничаре. Циљно запошљавање одређених кадрова.
под 1 уколико није извесна национализација комплетног аутобуског и камионског превоза, давање једног дела траса возова на слободно тржиште превозника, са условом да је извршно особље прошло школовање у Србији (заштита домаћих радних места).
под 2 средњи и капитални ремонт свих делова Коридора 10 са брзинама испод 80км/с.
под 3 поништавање приватизације пратеће железничке индустрије, намештање већих железничких послова домаћој оперативи до стицања пословног капацитета за послове за иностранство.
под 4 средњи и капитални ремонт Београд - Врбница (Бар) и главних регионалних пруга.
под 5 брзине преко 120км/с и остало.