Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Kokos, ti si evo prikazao bolju stranu te stanice. Ja to nisam videla. Verovatno ti sa rancem nije smetalo da se pentras onim stepenicama, a u sred leta ti valjda dobro doslo da budes medju tim betonom. Ja omasila sezonu.
 
nasao na netu unutrasnjost
32290529.jpg


spolja
pp2Fzfn.jpg


umesto stepenica, bilo bi idealno pokretne trake, tako ne bi morali listove za osobe sa invaliditetom

57532362.jpg


i stanicna zgrada spolja

32290431.jpg
 
Pa ovo je ozbiljnija stanicna zgrada nego sto sam ocekivao. Prava steta sto je u losem stanju.
 
Slazem se. Nema potrebe trositi za novu. To se da doterati. Na slikama i mozda preko dana izgleda prijatno. Ali nista od toga ne radi, a zamisli da trebas da se penjes sa koferima (ili ne daj ti Boze u kolicima) do vrha. A mozes misliti jos kako zna da bude hladno u tim krajevima. To navece izgleda sablasno. Kafana zakatancena, nista se ne pokrece, osim nekih cudnih faca koji nesto merkaju ili ti nude taxi...
 
Milance bravo za fotke zacudjujuca stanica cini mi se da su u startu ustedjeli za jedne eskalatore .
Treba eskalatore staviti u funkciju na senzor da ne vrte u prazno .
Na vukovom spomeniku za male eskalatore popili kaznu sto nisu u funkciji 2.500 000 din to im je bilo lakse nego da ih poprave
 
Igore, moze li konkretan predlog?
Postoji li mogucnost da beobuild napravi mali fond i da mozemo da doniramo za konkretne projekte (on-line ako je moguce)? Ima tu postenih clanova koji bi pomogli da se kontrolise kasa, znali bi i neke ljude koji umeju da popravljaju, renoviraju, dizajniraju, analiziraju i sl. Svako od nas bi mogao da nadje nekoga koga zna, da uputi i one koje ne zna direktno ili da zamoli neku biznis firmu koja bi se prikljucila novcano, drugi bi mogli da nadgledaju rad. Dosata ljudi bi imali tu cast da pomogne i da se poguraju stvari. Nemam nikakvog interesa, osim licne satisfakcije da nekome ucinimo zivot boljim. Evo, mozemo da krenemo od te stanice u Uzicu i da se tako ponudimo da humano ucestvujemo u njihovim osnovnim potrebama - lift, pokretne stepenice i grejanje.
 
Postoji taj problem koji je mozda i veci od nase zelje cak i prikupljanja sredstava a to je kome se ona zaista prosledjuju i kako "sistem" zeleznica zaista funkcionise. Iskreno ne mogu ni da zamislim situaciju da se njima izadje sa predlogom i delom finansijskih sredstava kada se tamo ne zna ko pije a ko placa. Ozbiljnije intervencije zahtevaju potpune procedure.

Slicne inicijative mi deluju izvodjivije u Beogradu i to pre svega kada je neki javni prostor u pitanju (park, tzv urbani dzep, pasaz, i sl.).
 
Imam još jednu sliku sa jednim drugim muralom u podhodniku, ali tu nisam sam pa nije baš za šerovanje. Mlad sam, leto je, i onda sve što pruža naša železnica se mnogo lakše podnosi. Kakva god da je volim našu železnicu jer je pristupačna mladima i studentima, mi kada bi je doveli na pristojan nivo brzine i ozbiljnosti, i cene bi bile dostupne samo poslovnim ljudima, a nama bi ostao samo autostop...
 
Postoje li neki planovi, kod neke političke stranke ili organizacije da se uvede profesionalni, tj. outsource-ovani menadžment? Makar u nekim delovima. Mogli su da počnu od kola za ručavanje i bife kola npr, to je najjednostavniji primer.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=366749#p366749:2o4tjn77 je napisao(la):
Staklena_Wool_nica » Thu Jan 14, 2016 12:38 am[/url]":2o4tjn77]... Evo, mozemo da krenemo od te stanice u Uzicu i da se tako ponudimo da humano ucestvujemo u njihovim osnovnim potrebama - lift, pokretne stepenice i grejanje.

:kk:

Woolnice, podržavam tvoj optimizam i želju za pokretanjem stvari. Nadam se da ćeš uspjeti naći i veću podršku ovde preko foruma.
I sam vjerujem da ljudi okupljeni oko nekog cilja mogu mnogo da promjene.
 
Bilo je to nekad posebno zvalo se ksr tako nesto sto se tice kola restorana , bife i kuset
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=366656#p366656:2ge7tq2m je napisao(la):
Пантограф » 13 Jan 2016 05:24 pm[/url]":2ge7tq2m]Концепт постојања "ljudskosti zivota i druzenja, slobode Srbije" проистиче из легенди које смишљамо сами о себи. Тренутно су, немам ни најмању сумњу, међу најнедружељубивијим људима на свету - Београђани (а није тако било). Надобудне рибе и намрштени типови. Непосредност и опуштеност - нула. Пукли смо к`о звечка - зато и не можемо дуже да живимо, јер то није добро стање за људски организам. Нема везе са буреком...
Bravo. Dobro se neko setio da kaze da je to mit. Mozda je nekad bilo tako, kada se u ovoj zemlji zivelo opustenije, ali sada svakako nije.
Ovo nema veze sa nacijom, ideologijom, autosovinizmom, komunizmom...

I jedna ilustracija:
mudroli681830014279626754ja-635x458.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=366770#p366770:2ktduxwn je napisao(la):
direktor » 14 Jan 2016 09:59 am[/url]":2ktduxwn]Bilo je to nekad posebno zvalo se ksr tako nesto sto se tice kola restorana , bife i kuset
To je bio outsourcing sa ciljem povećanja troškova. Dobili smo gomilu neradnika i diverzanata koji čim ne prime platu za svoj nerad odmah vrše diverziju pruge.

Ne mirišem komunjare ali svaka im čast što su sabotaže na železnici tretirali kao terorizam.
 
Ma sve su to bila yavisna prduzecaour i souri udruzenog rada u tadasnjoj ZJZ A sabotaze se i sad mogu tretirati tako
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=366672#p366672:1nvnifc0 je napisao(la):
Staklena_Wool_nica » 13 Jan 2016 06:19 pm[/url]":1nvnifc0]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=366666#p366666:1nvnifc0 je napisao(la):
Karlo del Ponte » 13 Jan 2016 11:00 pm[/url]":1nvnifc0]@Staklena_Wool_nica
Да се вратимо мало на тему железнице. Са ентузијазмом смо покренули Удружење љубитеља железнице и уопште није једноставно организовати неко грађанско деловање. Велики проблем су управо људи, рецимо, покренемо причу о трамвају за Кумодраж, сами грађани врло радо потписују петицију, по неки сакупе доста комшија да нам олакшају, часте нас чајем кафом, ракијицом, али нисмо успели да нађемо ни једног који би се баш доста цимао око тога.

Нама из Београда (тренутно 60% чланова) да бисмо деловали у Ужицу, треба нам и пара и времена да би се добро организовали. Постоји сигурно и заинтересованост бизнис сектора (није само Кустурица), али суштина је имати најмање 5-10 контролисано дрчних, упорних појединаца који нису материјално угрожени, а нису ни преоптерећени до краја пословним и породичним обавезама. То је много тежи проблем, него финансијска подршка, коју нудиш. Ако бисмо успели имати добру локалну групу у том крају, и ако желиш да допринесеш, опет мислим да је боље уместо у станичну зграду да уложиш у промоцију туристичке понуде свог краја, и све то оријентисати у односу на железницу. У наредних пар година ће се ремонтовати Београд - Бар и опет ће бити могуће имати Београд-Ужице за 2 сата 15 минута. Са наставком кампање, могуће је отворити и унапредити доста радних места у туризму, те да туристички лоби притисне надлежне или финасира реконструкцију железничке станице, па чак се заложи и за многа друга унапређења...укључивати и остале привредне гране...али за све то су пре свега потребни људи, који су упорни, и који прихватају да уложе велику животну енергију у нешто из чега доста дуго неће видети резултате.

Hvala na glasu razuma Karlo. Ajde da se okrenemo onima koji zaista imaju zelju da pomognu. Ajde da otvorimo neki fond i da se ode sa parama u Uzice i kaze, evo imamo dovoljno za to i to, omogucite nam da to popravimo. Ne verujem da je lift skup da se popravi. Malo je zacaran krug da se krene od promocije turizma. Tu vec ima turizma. Cak imaju izlozbu Picasa u Uzicu! Ali stanica strava i uzas.
Најбољи начин да станица (или неки други објекат) буде исплатив и добро одржаван, јесте да буде коришћен. Ако је нешто добро коришћено, или ће само транспортно предузеће одржавати терминал из својих прихода, или ће се терминал издржавати од пратећих услуга (изнајмљивање локала и рекламног простора), или ће постојати кротична маса у јавности, пред којом је обнова станице из јавних фондова велики предизборни поен.

Ред цене периодичног генералног оправка само лифта је око 20.000 евра, а када урачунамо и све остало, долазимо до вероватно преко 100.000 евра за реконструкцију целе станице. Мислим да је последњи начин да се тако нешто среди прикупљање добровољних прилога, иако сама имаш велику добру вољу за исто. Сакупљање прилога би се у нашој јавности доживело на следећи начин: "Поправљају лифт у станици коју нико не користи, а у болницама, само што жабе не искачу из веце шоља колико је све распало, наше насеље нема вртић, па жена ни не може да се запосли итд."

Многе железничке станице на прузи Београд - Бар су ремек дела тадашње архитектуре, али су замишљане на нереалним економским основама, односно без доброг система сарадње са привредним системима. Зато од њихове изградње нису имале озбиљне интервенције на одржавању објеката.

Постоји један модел улагања, јавно приватно партнерство, при којем би инвеститор имао обавезу реконструкције и одржавања станице, а за узврат имао приходе од издавања пословног простора. Довољно је да буде омањи супермаркет, пошта, банка, мењачница, киоск, ресторан, пекара, кафе-посластичарница, продавница сувенира, више него довољно да се цела станица издржава. Поред тога, станични холови многих станица су погодни за галерије, изложбе, покретне музеје, солистичке концерте, као простор за јавни увид у развојне пројекте итд. На Железницама Србије не постоји пословни менаџмент, и нису свесни колико стварно вреди њихова имовина, самим тим, ни за шта "нема пара".

Ако би се скупило доста нас да организујемо Д.О.О да затражимо да уђемо у јавно приватно партнерство по предложеном моделу, наилазили би на препреку за препреком. Безброј "не може" које у ствари има значење "може ако ме поткупиш". Партократски систем је замишљен тако да има гордијев чвор бирократских деспота, који гуше било какав конструктиван предлог. Из тог разлога сам и сугерисао улагање у популарисање железнице кроз популарисање туризма, и самим тим стварања критичне масе корисника, што можемо радити потпуно обилазивши конзервативни спутавајући бирократски систем. Изузев Мокре горе и Златибора, туризам у том крају има неки минимум, животарење, практично не постоји за целокупно потенцијално тржиште. Ако погледате билборде и рекламе по трамвајима у Београду, највећа бања у Србији је Терме Чатеж у Словенији. Разумеш сада?
 
Karlo, a zasto to mora tako da bude komplikovano. Ne treba nama da ulazimo u privatno partnerstvo. Mi samo sakupimo novac, odemo kod nadleznih i kazemo im: Evo imamo novac, hocemo to da vam opravimo to i to. OK, neces, dovidjenja, upotrebicemo za nesto drugo i onda glasamo za koji drugi ucinak novac treba da se upotrebi.
Ima tu jedna prodavnicica, ali jadni prodavac cupka. Ne moze se tu dovesti nikakav biznis, jer ne bi mogli da zagreju prostoriju kad je sve oko njih zaledjeno, zapusteno, a i ko ce da se pentra na 3. sprat da bi isao u restoran. Videla sam tu pored i policijsku stanicu, ali ni jednog policajca nisam videla na stanici, ne deluje prijatno.
Da dodam i to za bolnicu. To nema smisla uporedjivati potrebu za bolnicom i stanicom. Bolje speciti da se neko ne povredi ili razboli, pa mu bolnica nece trebati.
 
у овој земљи мора да буде компликовано, никако не може просто
 
Moze prosto, to zahteva samo 2 stvari, po mogucnosti u kombinaciji

1. Motka
2. Fekalije
 
Sistem je suvise komplikovan, a dodatno su ga ukomplikovali javnim nabavkama, vd direktorima, tenderima (po pravilu namestenim).

Mozda osnovati udruzenje gradjana, pa preko projekata kroz saradnju sa gradovima, opstinama, infrastrukturom zs (ako su oni uopste nadlezni), ulagati u neke segmente zeleznica.





Cak i kad postoje sredstva, ne ulaze se.
Pre neko jutro sam bio svedok. Sedeo sam u suterenu jedne od klinika u sklopu Klinickog centra Vojvodine. Zidovi od vlage su deformisani (ne umem da opisem ono sto sam video). Dosla je neka prijatna zena, (pretpostavljam nacelnica ili obavlja neku bitniju funkciju) sa majtorima da pogledaju to. Pitala ih je da li to moze nekako da se oguli, sanira, dovede u normalno stanje. Oni su rekli da je to jako komplikovan posao, da zid treba seci i da je to jako skupo, najbolje da postave neke ploce i zamaskiraju.
Znaci sredstva su obezbedjena, dovedeni su majstori, njima se to ne radi jer je komplikovano i skupo (kao da oni placaju) i u sustini problem je ostao. :notok:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=366935#p366935:u2qa893u je napisao(la):
panonski » 14 Јан 2016, 21:05[/url]":u2qa893u]infrastrukturom zs (ako su oni uopste nadlezni)

е, то је други проблем. уопште се не зна чије су железничке станице. да ли Инфраструктурине или Србија воза
 
@panonski
Izvini nemoj me shvatiti pogresno, ali znas li koliki je zaista posao seci zid da bi se odradila hidroizolacija?
 
Ne bi trebalo da odustajemo od nekakvih ideja ma koliko sistem i mentalitet to komplikovao. Ne verujem da svako odbio da mu se za dzabe popravi ustanova ili neki javni prostor.
Nista, onda toj bolnici preporuciti da makar pokusaju sa alkoholom i varikinom da skinu tu vlagu kad je vec toliko sve ostalo komplikovano.
A ovima u Uzicu pokloniti "Ultimate Survival Technologies Survival Reflect Blanket" da se putnici ne putnici ne smrzavaju.
http://www.amazon.ca/gp/product/B00C6SH ... recs_2_6_p

Na stranu kratkorocna resenja, pokretanje fonda i skupljanje novca bi bilo resenje, nacice se neko da prihvati poklon.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=366960#p366960:36es1yip je napisao(la):
Staklena_Wool_nica » 14 Jan 2016 11:15 pm[/url]":36es1yip]

Na stranu kratkorocna resenja, pokretanje fonda i skupljanje novca bi bilo resenje, nacice se neko da prihvati poklon.

Svakako ce se naci neko da prihvati poklon, da li ce se naci neko da da pare?
 
@laki72

Ne razumem se u te vrste poslova, ali pretpostavljam da je dosta slozeno i komplikovano tako nesto uraditi. Ne znam, nije resenje ni samo maskirati problem. Kad tad ce morati to da odrade, a problem sigurno nece biti manji.


Sto se tice problema Zeleznicke stanice u Novom Sadu, nedavno je sef za infrastrukturu cvora Novi Sad Ranko Vukobrat rekao da se boljitak za zgradu novosadske stanice moze ocekivati sa remontom pruge Beograd - Subotica. "Remontom, koji je izvestan, predvidjeno je znacajno ulaganje i u stanicne zgrade na celoj pruzi. U sklopu tih radova će biti otklonjeni svi nedostaci sa kojima se sada susrecemo".
 
Pozdrav,

Pratim vaš sajt već duže vreme iako sam iz NS i više sam aktivniji na nsbuild-u.
U poslednje vreme aktivnije pratim informacije vezane za železnicu (posebno zbog Žeželjevog mosta) a onda i zbog neke buduće potrebe, poslovne, životne... Dosta sam vremena proveo na netu pretražujući razne svetske železničke infrastrukturne projekte, planirane, projektovane i sl.

Staklena_Wool_nica je u pravu. Prvo divim se optimizmu! i sam sam optimista i dosta stvari koje nas okružuju mora biti isterano do kraja. Lako je biti negativan, bože zar je greh da se nešto konkretno uradi po bilo kom životnom pitanju? Da rećiće, železnica nije životno pitanje, no posao jeste. Pogledajmo samo Mađarsku, svako mesto u radijusu od 80km pa i 100km od BUD je povezano, ljudi gravitiraju ka njihovom glavnom gradu, (baš kao u SRB) ali ono što je interesantno oni koriste i unapređuju železnice. Pored pruga (dativ množine) masa parkiranih automobila, zašto? Zato što je jeftinije + brže + ekologija + ko će tražiti parking u metropoli i gubiti živce + 1000 malih problema koji veliki grad zadaje.

Kod nas ne postoji kultura železničkog transporta. Ljudi bi radije dali pare na polovnog jugića/daćiju nego da se, bože pomozi, voze u vozu. Iako, kad se sve baci na papir i sračuna izađe jefinije i udobnije voziti se u vozu, zanemarimo ljude koji žive van železničkog radijusa.
Mentalitet je veliki problem, do pre par meseci čujemo vesti o kamenovanim vozovima!
Moramo da menjamo ponašanje ljudi, ali ne polako, ljudi su prilagodljivi lako se priviknu na promene. Samo im treba baciti pred oči, svi su vizuelno stimulisani. Zašto se te iste železnice ne reklamiraju?! Zašto ne naprave nedeljne akcije npr. subota-nedelja za 5članu porodicu (grupu) za 2490din cela Srbija. U krajnjem slučaju ako ne znaš kopiraj od pametnog, DB je gigant i od istog se mogu kopirati razne inovacije kako tehnološke tako i poslovne.

Postoji dosta fondova, narod ima lošu sliku o istim. Političare i mentalitet možemo kriviti za narušavanje ugleda osoba koji su ih osnivali, uzmimo primer poznatog nam košarkaša i priče ljudi o njegovom fondu.
Zbog toga u Srba sve mora biti vizualno, transparentno i što je veoma važno mora biti iz naroda za narod, u suprotnom sve pada u vodu.
Naći će se i oni grebatori koje spominju ostali članovi, za to imam samo tri tačke ...

Železnica mi nije struka pa nisam upoznat sa pravnim aspektima u datoj oblasti.
Fond se u može osnovati na sledeći način:
http://www.ratel.rs/upload/documents/ja ... ondova.pdf
 
Vrh