Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Taj prokop je takvo slepo crevo za prevoz da je to uzas.
@laki kako ce da naprave direktnu liniju iz Zarkova i okolnih naselja do tamo? Pola grada ne moze direktno da se poveze sa tom stanicom jer tamo nema nista...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
laki72":2z1ffo7h je napisao(la):
Vec malim intervencijama na postojecim linijama koje prolaze u neposrednoj blizini prokopa, moze se omoguciti odlicna povezanost sa svim zonama grada.

Malim intervencijama?

Pa vidi,
najefikasnija saobracajna topografija koja je do sada smisljena u istoriji svih vidova saobracaja od zeljeznice do autobusa je radijalna topografija. Ona je u principu jednostavna i znaci da se saobracajne linije sijeku u jednom centralnom podrucju (crtkani krug na slici ispod). Najidealnije i najbolje je kad se taj centralni krug poklapa sa centrom nekog grada u kom je i najveca gustina stanovnistva, u kom je i poslovni i komercijalni centar.

untitled-1.jpg


Na slici lijevo je sematski, priblizno, plavom tackom obiljezena stanica Beograd Glavna naspram linija gradskog saobracaja (recimo tramvaja) i taj je polozaj dobar sa stanovista zeljeznice jer stanica a i sama zeljeznica ima mogucnost razvoja i profitiranja. To joj je i osnovni razlog postojanja...razvoj i profit.

E sad, zamisli da nekom padne na pamet (kao sto i jeste) da stanicu izmjesti na polozaj crvene tacke. Kakve bi "male intervencije na postojecim linijama" trebalo preduzeti?

Pa, da bi stanica opet imala istu pokrivenost kao na slici lijevo, sve linije gradskog prevoza moraju da se preusmjere u novi centar!
Pa opet i to ne bi bilo dovoljno...jer osim linija gradskog saobracaja potrebno je premjestiti i centar grada!

Drugim rijecima, pokrivenost koju sad ima Beograd Glavna moze se POKUSATI ostvariti i na Prokopu, ali to ce toliko kostati i novca i vremena, da se prakticno nikad nece ni desiti. U najboljem slucaju mozemo ocekivati preskupu stanicu sa prometom koju SADA ima Beograd Glavna i to za nekih 100 godina. Ne prije. A kakva je investicija od nekoliko milijardi (govorim o cvoru ukupno) koja bi nas saobracajno degradirala? Propala investicija.
 
Zašto je stanica/stajalište sajam sprdnja?


pa da postoji to stajalište to bi bilo najprometnije stajalište BG:Voza.
 
Reč je o budućoj čeonoj stanici sa četiri koloseka, do koje će se skratiti pruga do Beograd glavne, ne o stajalištu na vijaduktu.
 
@Pantograf
Izvini, al ja jasno napisah "pola linija"
Naravno da nisu sve linije u pitanju, pa nije Savski trg negde izmedju Barajeva i Ripnja.
Dal je isti slucaj sa 46, 511, 601(...) ima ih jos?

@Tragac
Klinicki centar nece biti u nista vecoj guzvi nego sto je danas. Izgradnjom veze izmedju Topciderskog brda, Maleskog brda i Deligradske ce samo biti dostupniji gradjanima.

@loyola
Recimo tako sto ce se minimalno modifikovati trasa autobusa 55?
Ako i to nije dovoljno (pretpostavljam da nije jer ukljucuje presedanje)
Linija 51 se preusmeri preko prokopa, maleskog brda, i dalje kroz deligradsku na slaviju.

Vuala :D ;)


@RioBl
Molim te da me postedis sematskih crteza, jer su pogresni.
Niti je prokop centar, niti je sadasnja zeleznicka stanica. Razlike nigde.
Da postavimo stanicu na Trg Republike? ;)
(Nemoj odgovarati na ovo , vise je retoricki postavljeno)

Topografija beograda je razlog nemanja takvog centra.

Ima li sadasnja stanica direktnu vezu javnim prevozom sa trgom republike? Nema a?
A sa klinickim centrom?
Ne?!
A sa Dedinjem, Kanarevim brdom, Cerakom, Borcom?
Naravno da ne!
I nikada i ni jedna, ma gdw pozicionirana stanica nece imati direktnu vezu sa svim delovima grada.

Pricamo o lovi koja je potrebna za izgradnju prokopa i svega onoga sto je potrebno da bi on bio dobro saobracajno povezan.

Jel neko stavio na papir sta je sve potrebno od ulaganja za 'staru' z.stanicu, pod pretpostavkom da 'Arapin' podvije rep i odustane se od iseljavanja?

Ajd, za pocetak stavite jedno monimum 100m za izgradnju novog zeleznickog mosta, pa onda nastavite...
 
Ne treba novi železnički most. Da se ukopaju koloseci (ako se insistira na neprekinutoj i nedenivelisanoj vezi ulica Miloša Pocerca, Vojvode Milenka i valjda još dve sa obalom) 50-ak miliona evra, plus obnova zgrade. I imaš železničku stanicu na udaljenosti od JEDNE STANICE TRAMVAJA do Slavije, do SKC-a, na dve stanice do Taša itd. I bez autobuske linije do Borče, to stoji.

Al dobro, kontam da je u ovoj fazi, kad sve ide u p.m, lakše sebe ubediti da bar Prokop nije toliki promašaj kao što se priča. A jeste; Prokop je ukop Beograda.
 
Завршити нови БГ чвор је био и остао стратешки циљ, од кога је по мени сада сулудо одустајати.
Метро мрежа такође.
Увезивањем ових система имали бисмо саобраћајни организам који функционише, док посматрати Прокоп изоловано, мимо тог система није логично.
 
Биће завршен, и то је јасно; али, новом чвору треба допуна и то се планским документима све време признаје: седамдесетих година као допуна су биле уцртане две осовине "регионалног метроа" (приградско-регионалне железнице), а у новије време - задржавање постојеће Главне станице и неких колосека у функцији, што је скромнија варијанта. Сада смо, званично, прешли на "варијанту Ц": изградњу треће главне железничке станице - станице "Сајам". То је знатно лошије од друге и, наравно, немерљиво лошије од прве варијанте.

Треба схватити да чак и са метроом, станице у Прокопу и на Новом Београду имају ограничења, која утичу на укупно функционисање железничког саобраћаја.
 
Лично сам пре за проширење капацитета новог БГ чвора и уклањање старог, наравно у неком будућем временском периоду, односно постепено и колико нам економске прилике дозволе.
 
Проширење шумадијског дела новог чвора би било екстремно скупо, а веома је упитно има ли смисла. Посебно у (даљој) будућности: Дедињски тунел, кроз који би, у случају укидања свих постројења старог чвора, пролазили сви возови из Београда ка Србији јужно од Саве и Дунава, најслабији је део новог чвора, са максималном брзином од 70 км на сат, која би се, између осталог, показала као лимитирајући фактор приликом увођења брзих железница. Дуплирати такав тунел тек не би имало никаквог смисла. Зато је једино рационално - и тако је одувек предвиђено - да се део возова усмери старом пругом ка Сајму (Савском амфитеатру, Тргу републике...).
 
У реду, то је твоје мишљење да је смисао проширења Новог чвора упитан. Моје је супротно, обзиром да би "исправљањем" дела трасе брзина могла бити повећана, за разлику од старог који кривина долином Топчидерке и који је готово закуцан на садашњу брзину.
Која је онда просечна брзина старим чвором на истом том правцу?
 
Пантограф":3gchogj6 je napisao(la):
Дедињски тунел, кроз који би, у случају укидања свих постројења старог чвора, пролазили сви возови из Београда ка Србији јужно од Саве и Дунава, најслабији је део новог чвора, са максималном брзином од 70 км на сат, која би се, између осталог, показала као лимитирајући фактор приликом увођења брзих железница.

Nisam siguran koliko je ovo realan problem.

S jedne strane tog tunela je glavna stanica u kojoj će svakako svi vozovi da staju, te nema realne situacije gde voz treba da prođe bez zaustavljanja velikom brzinom. Kraj dedinjskog tunela je na manje od 3 kilometra od Prokopa. Sve u svemu, ukupno trajanje puta do Rakovice u odnosu na neku bržu prugu bi bilo svega par minuta, jer brži voz ne bi imao gde da napravi veću razliku.

Ostaje problem smanjenog kapaciteta stanice, no mnogo će vremena proći dok mi dođemo do deset vozova na sat kroz taj tunel u jednom pravcu..
 
Ja za pet minuta BG vozom dodjem do Prokopa sa NBG, a to cu uskoro moci i stanovnici Ovce, Koteza, Panceva, Resnika, Knezevca, Kijeva, B. Brda itd
Trenutno najbolji i najbrzi nacin da u Beogradu dodjes od tacke A do tacke B je BG voz. Hvala ljudima koji su napravili i osmislili BG voz.
Hvala Brani Jovinu i celom njegovom timu sto je bio mudar pa je mislio 30 godina unapred. Nazalost nije mogao ni da predpostavi kakvi gmazovi ce unistavati Beograd.

Prokop je samo jedan deo slagalice koju su smislili mnogo obrazovaniji i pametniji ljudi od svih nas ovde.

Toliko.
 
Najveći genijalac u tvojoj priči je tvoj otac, koji je nesumnjivo izabrao optimalnu lokaciju na kojoj ćeš živeti. Zanima me da li bi toliko hvalio Prokop da si kojim slučajem na Zvezdari, Mirijevu, centru Zemuna ili u bloku 45 (namerno sam izostavio periferiju).

Za ostalo što si napisao se slažem.
 
gilipter":350o7usa je napisao(la):
Ja za pet minuta BG vozom dodjem do Prokopa sa NBG, a to cu uskoro moci i stanovnici Ovce, Koteza, Panceva, Resnika, Knezevca, Kijeva, B. Brda itd
Trenutno najbolji i najbrzi nacin da u Beogradu dodjes od tacke A do tacke B je BG voz. Hvala ljudima koji su napravili i osmislili BG voz.
Hvala Brani Jovinu i celom njegovom timu sto je bio mudar pa je mislio 30 godina unapred. Nazalost nije mogao ni da predpostavi kakvi gmazovi ce unistavati Beograd.

Prokop je samo jedan deo slagalice koju su smislili mnogo obrazovaniji i pametniji ljudi od svih nas ovde.

Toliko.


Хммм... Брана Јовин - не знам зашто га помену - никакве везе нема с Прокопом. Он је био да станица, кад су већ рекли да не може да буде испод Цветног трга, остане тамо где је. Питај га :wink:

Урбанисти нису били за Прокоп, већ организована политичко-економска структура састављена од носилаца функција и инжењера ("лоби челика и бетона"). У две речи: гробари Београда.

ЕДИТ: Ту је и аналогија са данашњим временом: урбанисти, какви су да су, ипак не би правили ужасе као првопоменута структура (БнВ, Деспотов град...)
 
Prvi put- dva Štadlera u Lajkovcu...
Vozovi 2123 i 2120
EMV 413-007/008 & 413-029/030
Lajkovac, 5.10.2015. godine
121433214875063480969218.jpg

izvor:jagafoto
 
laki72":1rqfb7is je napisao(la):
@RioBl
Molim te da me postedis sematskih crteza, jer su pogresni.
Niti je prokop centar, niti je sadasnja zeleznicka stanica. Razlike nigde...

untitled-1.jpg


Ovo je Laki najmanji moguci krug koji se moze nacrtati a da u sebi obuhvaca SVE tramvajske linije u BG (crveno) i u tom krugu je zeljeznicka stanica Beograd Glavna (plava tacka). Zakljucak svako moze izvuci.
 
Jesi li nepismen?
Mozda ne znas znacenje reci "POSTEDETI" ???

Shvati covece da nemas elementarno znanje o ovom gradu, te ne mozes o svemu suditi i davati predloge.

Nije poenta dal cu se ja ili neko drugi sloziti ili ne.

Pa ti si crtao trmavaj trasom bulevara arsenija carnojevica, pa ispod njega, pa....


I jos jedna stvar.
-Tamo na temi o prokopu 'provlacis' tram 'ispod' autoputa!
-ovde crtas kruznice?!
Cemu bre to?

Daj posto su ti mape glavni izvor informacija, otvori onu koja pokazuje visine, pa onda shvati sledece:
1. Jeste od postojece stanice do trga republike ili terazija jako blizu, ali zbog konfiguracije terena, kao i zakrzljale saobracajne mreze, tu se putuje samo taksijem i to isto sto bi narod rekao 'okolo, naokolo'

2. Iako "ukopan" prokop je na vecoj nadmorskoj visini od postojece tramvajske pruge, te nema potreba 'potapati' tramvaj u tunel ispod autoputa, da bi prisao stanici prokop.

A i da treba ne znam ni kako bi to genijalno izveo???
Kroz poslovni prostor i garazu, sve ruseci nosece stubove konstrukcije???


Mislim, daj uozbilji se malo, lepo je pokusavati biti konstruktivan i davati predloge, ali ti ga pretera...

Eto ja koji sam od 41 godinu u BG, zaboravih na mokroluski kolektor, a ti nastupas kao da su ti sve poznate, pa 'tresnes' instant resenje.


I da zavrsim.
- Glavna z. stanica se nazalost gasi. Totalno i bespovratno (!!!)
- Zavrsetak prokopa je neminovnost.
- Lokacija nije losa, koliko je zapustena i zaboravljena, upravo zbog izgradnje koja traje gotovo 40 godina.
- Odredjenim intervencijama na mrezi linija javnog prevoza, ova stanica ce biti gotovo jednako dostupna kao i sadasnja, a njeno postojanje i funkcionisanje, generisace povecanje atraktivnosti same lokacije, te ce se i dalje razvijati i povezivati.
- Finalno i najbitnije - metro linija je predvidjena i ostavljen koridor za nju.

Ne bih vas vise zamarao ponavljanjem svojih stavova
 
tragac":2y9xpw9m je napisao(la):
Najveći genijalac u tvojoj priči je tvoj otac, koji je nesumnjivo izabrao optimalnu lokaciju na kojoj ćeš živeti. Zanima me da li bi toliko hvalio Prokop da si kojim slučajem na Zvezdari, Mirijevu, centru Zemuna ili u bloku 45 (namerno sam izostavio periferiju).

Za ostalo što si napisao se slažem.

Nista moj otac nije birao, ja imam 40 godina, i kada sam dosao u 28 blok 1979 godine, to je bila jedna pustahija. Ja nisam nabedjeni klinac koji juri broj postova. Vec duze vreme pratim ovu raspravu i ne mogu da verujem kakvi komentari se objavljuju. Ponavljam, Prokop je deo slagalice koja ce se sloziti u bliskoj buducnosti.

Beograd, kao i svaki iole veci grad, treba da ima vise tzv glavnih stanica. Ne moze stanica svakome da bude ispred nosa, narocito u gradu koji toliko rasiren i ciji su delovi potpuno neplanski gradjeni.
 
Читам по неким форумима, пругом Голубинци-Рума која је ремонтована за 160 км/ч ће возови ићи највише 120, наводно због наше немогућности да одржавамо пругу од 160.
 
Градоначелница града на Дунаву Јасна Аврамовић најављује велике радове - почетак измештања пруге из центра града. Део пројекта и плаже, шеталиште, бициклистичке стазе n Нови изглед до 2019. године

http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%8 ... za-kruzere
 
Питам се чему толике године изучавања тематике јавног саобраћаја, и саобраћаја у градовима, и толике године на овом форуму, ако велики број натпросечно просвећених грађана, чланова овог форума, и даље наглашава укидање масовног превоза у Савамали, и лоцирање главног путничког терминала у сплет природних (клисура) и вештачких (аутопут, изграђене зоне) препрека? Можда зато што овако изгледа као огроман бетонски споменик кратковидости, прихватања статуса овце и попуштања глупљима на позицијама одлучивања, као и разбацивања ресурсима на нечије пирамиде, пројекте који не могу проћи реалне студије економске нити ма које друге реалне оправданости?

Са све проглашавањем до сада изграђеног за економски отписана средства, односно избацивањем свега изграђеног из пуне цене, постоји много услова, економских, урбанистичких, саобраћајних, просторно планерских, па чак и геополитичких да би се дошло до економски успешног модела за Прокоп.

Један од тих услова је и постојање најмање једне железничке станице у вези са градским садржајима историјског центра града, у средњем и западном делу Круга двојке. Могу врло детаљно образложити, а у складу са аналитичким моделом, који обухвата градски, приградски, регионални, интеррегионални саобраћај, као и међународни саобраћај у кругу 1000 километара од Београда.
 
Vrh