Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Deo lokalnog saobraćaja, posebno FLIRT bi treblo i ranije prebaciti na Prokop, jer se time skraćuju vozna vremena i smanjuju loši efekti po sama vozna sredstva zbog dugačkih "laganih vožnji".
 
Prokop nece biti u funkciji kao stajaliste do zavrsetka radova
 
Ne znam gde da pisem, danas kako javljaju na blicu su poginula dva nesrecnika na nadvoznjaku kod sajma od udara voza. Kazu popravljali telefonske kablove..


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Dve osobe su poginule u Beogradu, kada ih je "Beovoz" udario na pruzi Novi Beograd–Prokop, javio je RTS.


Tela dvojice muškaraca pronađena su danas oko 13 časova na pasareli na pružnom delu iznad Sajma u Beogradu, rečeno je Tanjugu u Informativnoj službi MUP-a.

Dvojica radnika su poginula kada ih je udario BG voz, rekla je toj agenciji portparol Hitne pomoći Nada Macura. Ona je dodala da su lekari dobili poziv u 12.52, ali da su mogli samo da konstatuju smrt.
 
"Тела мушкараца су пронађена" испаде као да их је неки воз ударио и отишао, а неко касније нашао..
 
Какве су сад телефонске каблове несрећни радници поправљали на новом мосту? :(
 
Odgovornom za gubitak dva života jedino doživotna robija je pravedna kazna.
 
Део чланка из Новости и Политика о погибији двојице радника:

"Не знамо сада све детаље, али претпоставља се да је један воз наилазио из другог смера. Они су се због тога померили, па нису уочили композицију која је долазила са стране Прокопа. Ово је страшан губитак и свима нам је изузетно тешко.

Погинули мушкарци су радници предузећа "Анкер Коп", потврђено нам је у овој фирми, али су као подизвођач радили за "Телефонкабл". За сада се не зна да ли су из "Железница Србије" знали да ће се на кобном месту обављати било какви радови и да ли су предузете све неопходне мере предострожности."
http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%8 ... 0%BA%D0%B5


Политика:
"Несрећа се догодила неколико минута после поласка воза са стајалишта у „Прокопу” и то око 500 метара даље у правцу ка Новом Београду, на непрегледном делу пруге. У тренутку несреће, незванично сазнајемо, код тунела Сењак где су били радници наилазила су два воза, један се кретао из правца „Прокопа”, а други из смера Новог Београда.

Могло се чути да је један од машиновођа покушао звучним сигналом да упозори раднике, али није јасно зашто нису реаговали, нити зашто су у време проласка композиција били на прузи."
http://www.politika.rs/rubrike/Hronika/ ... ma.sr.html

Предузеће Анкер Коп постоји тек од априла ове године: http://www.rating.rs/sr/boniteta/ANKER-KOP-DOO
 
tragac":rpr4wtmx je napisao(la):
Deo lokalnog saobraćaja, posebno FLIRT bi treblo i ranije prebaciti na Prokop, jer se time skraćuju vozna vremena i smanjuju loši efekti po sama vozna sredstva zbog dugačkih "laganih vožnji".
Повећавају се негативни ефекти, јер се због очајне саобраћајне повезаности Прокопа сада, и према важећим плановима и убудуће, преполовљује број путника, а железнички превозник ставља у незавидан положај. Линија Београд - Нови Сад , једна од пар рентабилних железниких линија у Србији, престаје да буде рентабилна, а опстанак путничких железница у Србији се доводи у питање.

Случај "Прокоп" није изузетак политички инструисаних локацијских промашаја, у земљама трећег света.
 
Ja bih zaista voleo da mi neko objasni ko od putnika koji koriste zeleznicu dolazi peske na sadasnju stanicu?
Jer ako se dolazi prevozom, sasvim je nebitno dal je ona locirana par km juznije ili severnije.
 
Karlo del Ponte":24hgs8xi je napisao(la):
tragac":24hgs8xi je napisao(la):
Deo lokalnog saobraćaja, posebno FLIRT bi treblo i ranije prebaciti na Prokop, jer se time skraćuju vozna vremena i smanjuju loši efekti po sama vozna sredstva zbog dugačkih "laganih vožnji".
Повећавају се негативни ефекти, јер се због очајне саобраћајне повезаности Прокопа сада, и према важећим плановима и убудуће, преполовљује број путника, а железнички превозник ставља у незавидан положај. Линија Београд - Нови Сад , једна од пар рентабилних железниких линија у Србији, престаје да буде рентабилна, а опстанак путничких железница у Србији се доводи у питање.

Случај "Прокоп" није изузетак политички инструисаних локацијских промашаја, у земљама трећег света.


jedno pola teme prokop je obelezila ova rasprava i ovde se slazem sa lakijem, nama treba bolji prevoz do prokopa (metro), ne glavna zeleznicka na trgu republike
pritom sa sadasnjim stanjem infrastrukture stedi se bar 15 minuta vozom koji bi isao iz prokopa a ne sa glavne
 
Pazi ni meni se ne svidja taj Prokop uopšte, kao da su ga u Glogonjskom ritu pravili što se tiče povezanosti. Ipak moram da upotrebim onu dosadnu metaforu: rodilo se, valja ga ljuljati. A i ne zaboravite da je i to bolje od trenutnog stanja pruge Beograd-Novi Beograd i Beograd-
Rakovica (koja je isključena iz reda vožnje Flirta, ali to je druga priča).
 
laki72":1p82ablx je napisao(la):
Ja bih zaista voleo da mi neko objasni ko od putnika koji koriste zeleznicu dolazi peske na sadasnju stanicu?
Jer ako se dolazi prevozom, sasvim je nebitno dal je ona locirana par km juznije ili severnije.
Овде не говорим о овим остацима железнице под хордама партијско-рођачких окупатора, којима нико не пружа озбиљан отпор да од земље трећег света постанемо макар земља другог света.

Овде говорим о путничким железницама као темељу развоја пословних, политичких, комерцијалних, туристичких, културних центара, ако ми уопште желимо да имамо тако нешто! За такве центре је јако важна пешачка доступност.

1. Бирократски центар ЕУ у Бриселу се налази уз железничку станицу Луксембург. Туристички центар уз Брисел Централ, која је уједно и најпрометнија.
2. Пословни центар Милана се налази уз Порта Гарибалди, на месту некадашњих магацина и помоћних колосека.
3. У Њујорку, Пен и Гранд централ су на пешачкој удаљености од Бродвеја и Тајмс Сквера, тако да се до њих лако стиже из Филаделфије, Конектикута, Масачусетса...
....
У односу на Савски трг се развила Немањина улица као управни центар Србије и Југославије, велики број здравствених установа републичког значаја, хотели, ресторани и уосталом већина онога што је важно ономе ко је дошао у Београд.

Зашто Сајам није постављен код Панчевачког моста или на Аутокоманди, иако су те локације одувек биле добро повезане са јавним превозом? Неко је био довољно мудар да размишља о лакој доступности и оријентацији неког посетиоца, који први пут дође у Београд, и да што мање времена губи са превозом. У том тренутку је то била најближа већа парцела железничкој станици.

Чак и ако бисмо уз савладавање тешких и скупих препрека стврорили услове за огромну изградњу у околини Прокопа, без железничке станице са добром политиком квалитета железничких превозника, стари центар Београда је осуђен на замирање, у најбољем случају стагнацију постојећих пословно-туристичких активности.
 
Стварно не знам зашто не направише главну ЖСт испод Трга Републике..
 
120872801020618270594431.jpg

https://www.facebook.com/petkovicmirko
115364099950523538464693.jpg

https://www.facebook.com/zeleznicesrb/photos_stream
 
Вожд":19fuqfkf je napisao(la):
Стварно не знам зашто не направише главну ЖСт испод Трга Републике..



била је идеја да се направи главна железничка испод парка мањеж, али су одустали.

локацијски то би био пун погодак.
 
laki72":2zp790rx je napisao(la):
Ja bih zaista voleo da mi neko objasni ko od putnika koji koriste zeleznicu dolazi peske na sadasnju stanicu?
Jer ako se dolazi prevozom, sasvim je nebitno dal je ona locirana par km juznije ili severnije.

arapski investitor":2zp790rx je napisao(la):
jedno pola teme prokop je obelezila ova rasprava i ovde se slazem sa lakijem, nama treba bolji prevoz do prokopa (metro), ne glavna zeleznicka na trgu republike. pritom sa sadasnjim stanjem infrastrukture stedi se bar 15 minuta vozom koji bi isao iz prokopa a ne sa glavne

Znate i sami, bolje od mene, koliko autobuskih, trolejbuskih i tramvajskih linija prolazi u blizini Beograd Glavne. Sad te linije uporedite sa onim koje prolaze pored Prokopa.

Da bi Prokop dostigao nivo povezanosti sa gradom koji sada ima Beograd Glavna, sredstvima javnog saobracaja, bice potrebno uloziti jos mnogo miliona. I to je jedan od razloga zbog kog Prokop ne funkcionise i nece jos dugo funkcionisati na nivou Beograd Glavne. Para nema. Nema ih ni da se urede peroni a kamoli sta drugo.

Zbog loseg planiranja beogradskog cvora, koji je Prokop predvidio kao centralnu putnicku stanicu u koncepciji automobilskog grada, poveznu sa gradom autoputem i metroom, Prokop kao profitabilna stanica u sistemu zeljeznice ima veoma malu sansu za razvoj. Odavno je jasno, da autoput nije dovoljan kao feeder, a metro, kao sto i sami znate, nosi sa sobom velike finansijske izdatke i dodatno otezava mogucnost razvoja stanice Prokop.

Kritika "varijante Prokop" nije odskora. Ona je tesko i usvojena u vremenu svog nastanka, pa je neprestano osporavana i kritikovana zbog svoje cijene da bi vrlo brzo po nestanku finansijskih sredstava bila i obustavljena. Ali, uporno tjeranje da se "stvar istjera do kraja" cini ovu agoniju ovako dugom i skupom i sa katastrofalnim posljedicama po zeljeznicu. Sjetite se da SFRJ nije mogla izgurati Prokop a sad je taj projekat nasljedila, mozda nikad siromasnija Srbija. Onog trena kad se SFRJ raspala i Prokop je trebalo obustaviti.

Prokop nije ni blizu da bude zavrsen, kako to politicari zele reci. Eto, za 3 mjeseca kazu... :roll:
 
Pola linija koje sada idu do i oko glavne Zel. Stanice i idu tu zbog nje.
Vec malim intervencijama na postojecim linijama koje prolaze u neposrednoj blizini prokopa, moze se omoguciti odlicna povezanost sa svim zonama grada.
To sto smo mi inertni i naviknuti da je sve u gradu isto destlecima, je psiholoski probem.
Mi na z.stanici imamo autobuski terminus, koji je suvisan i stetan na takvoj lokaciji.
Ista prica je sa trgom republike i zelenim vencom.

Da se razumemo jos nesto. Odredjene zamerke vezane za lokaciju stoje, ali su one prvenstveno "posledica'
(ne)izgradnje, koja traje bezmalo 40 godina.

Pogledajte lokaciju zel. Stanice N. Beograd.
U vreme njene izgradnje, ona je i u odnosu na ono sto se smatralo centrom Novog Beograda bila 'Bogu iza nogu'
Malo po malo, situacija se promenila, jer je novi beograd evoluirao, te je danas ovaj deo oko OTC, z.stanice, Belvil, d.siti (...)
mravinjak, koji je verovatno zivlji nego delovi oko "Fontane" i hale sportova, ili starog merkatora.

Tako ce biti i sa Prokopom.
Bip ode na dobos, Rudo ce se dosta brzo preseliti...
Ostaje malesko brdo.
Pola ljudi na maleskom brdu nemaju ili imaju 'spornu' dokumentaciju za svoje placeve i objekte
Razgovarao sam sa nekima od njih koji vec sada 'iscekuju' ponude investitora.

Najveca investicija za grad ce biti izgradnja produzetka deligradske i nadvoznjaka iznad autoputa.

Po meni, taj nadvoznjak i ta veza topciderskog brda sa Slavijom je potrebna da se gradi, nevezano za Prokop, jer ce znacajno rasteretiti Kneza Milosa ulicu i Bulevar oslobodjenja.
 
laki72":1uwslh0s je napisao(la):
Pola linija koje sada idu do i oko glavne Zel. Stanice i idu tu zbog nje..

Па, није тачно. Линија која нпр. повезује Нови Београд и Славију нема куд друго да прође, осим кроз Карађорђеву и Немањину. Железничка станица Београд одавно има довољно мали број путника, да би свако моделовање мреже према њеном положају било потпуно нерационално, а, као што знамо, то није случај, јер веома велики број људи улази у трамваје и аутобусе на том месту - на раскрсници Немањине, Савске и Карађорђеве улице.

Станица је на добром месту, на важној раскрсници и у непосредној близини центра, и зато поред ње пролази велики број линија ЈГП-а. Станица је тамо где треба да буде. Станица Прокоп је тамо где не треба да буде, па се као коректив - иако последица одлуке политичких моћника и незналица - планира трећи београдски хауптбанхоф, станица Сајам.
 
stanica sajam je potpuna srpdnja to stoji

modelovanje mreze se vrsi prema autobuskoj stanici koja se takodje iseljava, ona je daleko veci problem od zeleznicke
 
Vrh