Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Postoji li neka zakonska ili druga prepreka da se za tehničku arbitražu ili građevinsku analizu pada nadstrešnice angažuje neka od svetski renomiranih firmi? Ne vidim ko bi se suprostavio tome, osim onih koji znaju da su zabrljali i da bi im to zapečatilo sudbinu?
 
Postoji li neka zakonska ili druga prepreka da se za tehničku arbitražu ili građevinsku analizu pada nadstrešnice angažuje neka od svetski renomiranih firmi? Ne vidim ko bi se suprostavio tome, osim onih koji znaju da su zabrljali i da bi im to zapečatilo sudbinu?
Mislim da bi mogli na međunarodnu arbitražu tek kada iskoristimo sve domaće pravne mahanizme.
 
To mesto bilo je direktno iznad mesta kotvi, stvarajući praktično bazen iznad kotvi, umesto da ostane najsuvlje, s obzirom na to da se nalazi na najvišoj tački krova. Stoga se može reći da je bezbednost ugrozio onaj ko je dodao kocke.
Ova teorija ima i te kako ima smisla, evo jedne oštrije slike.
Kocka1.png
 
Pa evo neka daju mišljenje na ova pitanja koja se postavljaju. Ili želite da kažete da 99.9999% ljudi ne sme ni da postavlja pitanja?

Ja nekako uvek volim da sažmem odgovore tako da ih svako može razumeti i da ne bude mesta za dvosmislenosti.

Da li grešim kada kažem da je glavni krivac Infra koja nije održavala zgradu? Tu recimo spada redovna kontrola svih elemenata zgrade, a što se tiče nadstrešnice to je proveravanje svakih par godina stanja "sajli" kao i spojeva na krovu i nadstrešnici.

Onda je bila greška što je dozvoljeno stavljanje kubusa koji su bili nosači natpisa u blizini zone kotvi jer je to uticalo na zadržavanje vode u zoni kotvi. Tu je opet Infra krivac jer je ona zadužena za zgradu.

E tek onda dolazimo do same rekonstrukcije gde imamo toliko materijala za bezbroj postupaka jer postoji toliko kršenja svake moguće procedure kako iz građevinske struke, tako i sa finansijske strane.
 
Ankeorovanje kocki – Veštačenje je ukazalo na sumnju da su ti kubusi bili ankerisani za postojeći krov, što je moglo uzrokovati otvaranje dodatnih rupa kroz koje je voda prodirala do kotvi.
Gde su ukazali na to?

Dakle, kao što su Milićević i Lord objasnili: ti "reklamni" kubusi možda nemaju statičku ulogu (striktno gledano) ali imaju uticaj na ključne emelemente statike (kotve u krovu), tako što doprinose njihovom oštećenju (prilikom, i nakon, postavljanja i uklanjanja tih kubusa). A sve to nije navedeno u FTN veštačenju, naprotiv, bagatelisana je uloga kubusa.
Milićević daje kockama potpuno drugu funkciju, a svoje mišljenje je i dodatno izneo nespretno: „To mi potvrđuje da je projektant hteo anker blokovima prvenstveno da zaštiti destruktivni uticaj vode na kotve nadstrešnice (a ne zbog „reklama“ kako je u NALAZU navedeno).“

U nalazu veštaka nisu priloženi nikakvi dokazi u vezi potencijalnog prethodnog ankerovanja kocki, njihovog destruktivnog uklanjanja pa samim tim potencijalnih posledica po krovnu konstrukciju i kotve, što je jedan od nedostatka nalaza.
 
Ili jednostavno dokaza nije bilo pa samim tim ni nema nedostataka nalaza. Da je bilo fizičkih oštećenja osim korozije napisali bi.
 
Ima mnogo toga u nalazu o čemu bi moglo da se diskutuje, ali mene trenutno najviše zanima o čemu se ovde radi. Pročitajte pažljivo.
Pogledajte prilog 228202
Ово се може односити на надстрешницу изнад перона, а која попуњава празнину између станичне зграде и перонске надстрешнице. Иста је анкерисана у кров крила А и Б. И мислим да би и то анкерисање требало да буде предмет испитивања зграде. Не знам да ли тренутни радови на испитивању обухватају само крило Б или целу зграду.
 
U nalazu veštaka nisu priloženi nikakvi dokazi u vezi potencijalnog prethodnog ankerovanja kocki
Nisu priloženi zato što nikakvog ankerovanja kocki nije ni bilo. Kocke su jednostavno bile stavljene na krov, verovatno osamdesetih kada je odlučeno da se tu stavi reklama Novosadske banke. Nisu smatrali da je to toliko bitno, zato tome i nisu pridavali neki značaj.


Stanica sa reklamama.jpg
 
Dobro, onda nedostaju dokazi da nema fizičkih oštećenja itd. Ne može ništa da se podrazumeva.
Ovo kao da si rekao da okrivljeni mora da dokazuje da je nevin, a ne tužilac da je isti kriv. Veštak je dužan da napiše sve što pronađe, a ne da piše ono što nije pronašao.
Kocke se spominju u izveštaju znači da su sagledali uticaj istih na pad. Da je pronađeno da su uticale pisalo bi. Ne znam šta tu nije jasno.
 
Ovo kao da si rekao da okrivljeni mora da dokazuje da je nevin, a ne tužilac da je isti kriv. Veštak je dužan da napiše sve što pronađe, a ne da piše ono što nije pronašao.
Kocke se spominju u izveštaju znači da su sagledali uticaj istih na pad. Da je pronađeno da su uticale pisalo bi. Ne znam šta tu nije jasno.
Upravo tako.
Pitali mene na jednom projektu da li postoji zakonsko ograničenje koliko radova, u procentima, glavni izvođač sme da podugovori, odnosno da prepusti podizvođačima. Ja kažem da tako nešto nije zakonom propisano. Onda je usledilo pitanje:
-Daj nam pokaži gde u zakonu piše da to nije propisano! 🫣
 
Prelistavam malo ULJŽ (nisam odavno član više, ali uđem ponekad) kada ugledah komentar kako se ukidaju vozovi Lapovo-Smederevo, odoh odmah u grafikone i stvarno tih vozova više nema, prošlo je ispod radara.

Da objasnim:
1) Samo Srbija Voz ima relaciju Lapovo-Smederevo te sigurno nema uticaja autoprevoznika, da ne pričamo da su ovi vozovi jedina veza za pojedine stanovnike baš iz tog razloga.
2) Tri polaska dnevno nije loše za Srpske uslove, ima i putnika.
3) Vozno vreme Smederevo-Lapovo od oko sat ipo (ustvari 1h 40 min) nije loše niti previše nekonkurentno, te je ukidanje totalno nejasno.

Jednostavno neshvatljiva i neprihvatljiva odluka, umesto da pritegnu Lapovo za održavanje 711 oni ukidaju relacije pa to je totalna ludost! :mad:
Slučajno naleteh na objavu iz 2023. Nadam se da forum čitaju iz Srbijavoza, pa eto prilike da uvedu elektrogarnituru.

Zamolio bih da se objava prebaci u putnički saobraćaj. Moja greška.
 
Zanimljivo je da se u jednom od postova pojavljuje konstatacija kako "hol takvih dimenzija dotada nije viđen ne samo u Jugoslaviji..."
Ma kako da ne, a železnička stanica Sarajevo desetak godine pre toga?

ŽS Sarajevo

Nikad se mi nećemo izlečiti sindroma da je sve kod nas "najkomplikovanije, najveće, najbolje".
 
Ovo kao da si rekao da okrivljeni mora da dokazuje da je nevin, a ne tužilac da je isti kriv. Veštak je dužan da napiše sve što pronađe, a ne da piše ono što nije pronašao.
Kocke se spominju u izveštaju znači da su sagledali uticaj istih na pad. Da je pronađeno da su uticale pisalo bi. Ne znam šta tu nije jasno.
Ne mislim da veštak treba da dokazuje da na krovu nije postojala složena Rubikova kocka, ili bilo šta što ne postoji/nije pronađeno/nema smisla...

Međutim, pitanje kocki je dosta bitno jer se dugo provlačilo kao glavni uzrok pada. Iz tog razloga, mislim da su morali da razmotre sve potencijalne negativne uticaje nečega što je postojalo u prošlosti (kocki), pa da ukoliko ne postoje nikakvi dokazi o negativnom uticaju, ili ukoliko nije ni bilo negativnih uticaja, to makar napomenu.
Navedeno je samo da kocke nisu imale funkciju obezbeđenja sidrenja kablova za prednaprezanje zatega. Da li je bilo ankerisanja kocki ili nije, ako jeste kakve su posledice nastale prilikom postavljanja i uklanjanja, kako je i u kojoj meri pozicija kocki uticala na zadržavanje vode i ostalog materijala i da li je to ostavilo posledice na konstrukciju?
Ne možeš da kažeš da ova pitanja nisu bitna.
 
Neshvatljivo je da ljudi ovde bilo koji zakljucak bilo kog drzavnog organa Srbije mogu da tretiraju kao istinit.
Jasno je da svi drzavni organi imaju za cilj samo sluzenje vlastima i pomaganje Hulji.
Upravo zato je vestacenje izvrseno kako je izvrseno.
Izvrseno je da bi zlocinci bili oslobodjeni.
Upravo zato je ono potpuno irelevantno.
 
Vrh