Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

I ne samo kod nas... Države u Evropi maltene mogu da se podele na one koje imaju korist i one koje mmf upropašćava. A proći će još mnogo godina dok mi ne kažemo "ohi" mmf-u. Ne kažem da će se u Grčkoj nešto bitno promeniti, ali to je valjda neki početak.

Izvinjavam se na skretanju sa teme.
 
Без жеље да браним ММФ, чисто зарад елементарне објективности да поделим једно своје искуство са форумом: причах (службено) с једним грчким банкаром пре десетак година (дакле, пре кризе). Његове речи: "Немојте никад да склопите аранжман са ММФ-ом... Да га ми имамо, контролисали би у шта улажемо сваки евро".

Нико их није контролисао. Остало је историја.

Пречесто се сопствени недостаци правдају вишом силом. Ако ту логику применимо на Железнице Србије, које су крш фирма деценијама, далеко ћемо догурати. А и овако смо.
 
Одакле ти та прича да нико није контролисао Грке?! Па управо ових последњих 10 година су на поводцу ММФ-а и запада краћем можда чак него што је и наш.

У осталом, то није битно за нас. Питаћу још једном за један пример успешног пројекта ММФ-а у Србији?
 
Pogledajte samo kako su se brze realizovali krediti od Rusije, Azerbaidzana i Kine u odnosu na evropske kredite.

Sve je jasno!
 
@Delija

Нико их није контролисао - до 2008, када је постало јасно да ће пући као балон. Од онда их држе на повоцу, а пре тога су примали веће просечне плате од Немаца. Њихови политичари су лагали цео свет, кривотворећи статистику. Трошили су као суманути (као Цветковић и Кркобабић, па пет пута више).

Уместо да директно одговорим на питање, повезаћу наш случај са случајем грчких железница (и тако остати у оквиру теме). Ми смо, наиме, прижељкивали "грчки сценарио", па нам се изјаловило. Ко не зна, грчке железнице су колико деведесетих година биле дубоко у 19. веку. Ишао сам ономад тамо на море и често се возио од Катеринија и Платамона за Солун. Главна пруга у земљи. Један колосек. Ни електрификације, ни светлосних сигнала. Укрштања од пола сата. Онда су дошле милијарде из Европе и сада воз туда иде 200 на сат.
Тако смо и ми мислили: запустили смо систем до корова, очекујући да ће нам једном то неко направити. А није. Ослонили смо се на високобирократизован и нелогичан бриселски поредак који је омогућавао политичким елитама да стварају илузију успеха лако доступним парама, без стварног унапређивања земаља које воде. И тако су настале данашња Грчка, Португал, Хрватска... Србија.

И ту више замерам Европској Унији, него ММФ-у.
 
MMF se ne bavi projektnim finansiranjem. Krediti MMF služe za popunu državnih deficita - fiskalnog i platnobilansnog.
Kreditnim finansiranjem se bave Svetska banka, Evropska investiciona banka, Medjunarodna banka za obnovu i razvoj itd.
 
Трагачу,
Чини ми се да ми је то познато, из оних неколико политичких економија што сам положио.

Игоре,
Мислим да смо остали у оквирима теме, ово најдиректније има везе с модернизацијокм железнице. Наша паметна држава ће, наиме, зато што су јој железнице неупошљене, ускоро поделити отказ хиљадама људи. ММФ гледа бројке, њих не занима суштина проблема, а то је - да су нам пруге без довољно возова.
 
Пантограф":3eo0ajz6 je napisao(la):
Нико их није контролисао - до 2008
Тако већ може.

Последњи пут, успешан пројекат реструктуирања по ММФ-у? Неко, било ко?
 
and-jesus-wept-iii-ricky-barnard.jpg
 
Делијо,
Вероватно постоји неки, али сам сигуран да има више неуспешних. Као што написах, не желим да браним ММФ, ни Светску банку, ни Бретон Вудс, ништа од тога. Али, Грци су сами себи били најгори ММФ, као и Срби. И Железнице Србије. Усрали су - до грла.
 
Пантографе, не знам зашто понављаш нешто што је притом у потпуности ирелевантно и још мање ми је јасно зашто ти неко даје плсуеве за упорно машење теме. Дакле, сви смо овде врло добро свесни стања железница и колико смо сами криви за то и нико овде није кривио ММФ за то међутим, овде конкретно дискутујемо о наредби ММФ-а да се по њиховој вољи реструктуирају наше железнице па отуда дискусија о њима.

Сад морам да те питам у чему је проблем онда? Јел не смемо да дискутујемо о тој моћној организацији која нам реструктуира железнице? Јел сваки њен помен значи да сам великосрбоћетнићки теоретичар завере? Јел морамо и ми, грађани овог феуда да наредбе странаца без поговора и преиспитивања подржимо као што нам ради и власт?
 
Uostalom kakve veze do ovog momenta zeleznice imaju veze sa uslovima mmf-a. Toliko radnika i neradnika tesko da moze da preduzece podnese. Inace protiv sam rasparcavanja na manja preduzeca podlozna prodaji i sl rasturanjima.
 
Да пластично појасним и за оне са јефитиним картама:

Делија: ММФ нам реструктуира железнице. И нису се нешто прославили у Србији до сада.

Пантограф: Ми смо криви, ми смо сјебали железнице! :grand:

Делија: Јесмо, нико то не спори али ММФ је сјебао скоро све чега се дотакао у транзиционим земљама па и код нас па отуда моје преиспитивање овог реструктуирања (поред тога што је очигледно потчињавање ове државице, кршење устава, права грађања да управљају својом имовином...)

Пантограф: Ми смо криви, ми смо сјебали железнице! :grand:

:shock:
 
Pa ko je kriv onda do ovog momenta kada je uradjena podela.
 
Vozovi i železnička infrastruktura
42 mins ·
Danas je ICS (Intercity) voz 546/7 Beograd- Novi Sad- Beograd, imao svega jedan putnicki vagon, i to onaj najgori moguci. Iz nekog nepoznatog razloga je izostao Stadler Flirt. Dolaze putnici kod konduktera i masinovodje i pitaju "Pa dobro ljudi, sta je ovo za tolike pare? Mi smo platili da se vozimo novim vozom."
Postavljam pitanje: Da li je realno da plaite karte po IC (globalnim) tarifama a da se vozite u "poslovnom" vozu sastavljenom od lokomotive i jednog najprljavijeg vagona?
Iskreno, moj savet je da uopste ne platite kartu, ako vidite kakav saljm ide na vozu koji treba da bude udoban, klimatizovan i da najkulturnije moguce izgleda. Cini mi se da je i osoblje bilo sramota onog prizora od danas.
 
То раде намерно и вероватно су плаћени од стране више аутобуских превозника. Егзит почиње у четвртак...
Igor":1mbatmbu je napisao(la):
Pa ko je kriv onda do ovog momenta kada je uradjena podela.
Зезаш ме или...?
 
Ne ozbljino pitam neki osvrt da napravis da vidimo ko je koliko doprineo strani faktor a koliko mi po pitanju zeleznica do momenta ove podele firme.
 
@Делија
Ех, да. Још коју годину ћеш да логицизираш уз емоције на овакве теме, али ћеш највероватније око тридесете, а извесно до 35, изгубити живце и стомак ти више неће дозвољавати да тумачиш постојање толиких бу**** око себе (махом Срба, хетеросексуалаца, православаца, патриота, звездаша, дакле, потпуно стрејт типова) деловањем ММФ-а. Не, пукли смо ми на вишем нивоу.
Веруј ми.
(Мада, има изгубљених случајева - чујем јуче неке средовечне згубидане како објашњавају десет зицера казахстанског тима на Маракани пољским линијским судијом и чињеницом да је Звезда играла са играчем мање)

А иначе, реаговао сам на дечије наиван пост о томе као је ММФ уништио Грчку (која је држава таман колико и Србија, а и нервира ме ова кукњава за њима баш на 20. годишњицу њиховог епског безобразлука са финала европског првенства 1995.), а не на ово о железници. На ту тему мислим да пребрзо иду у дељење предузећа, али сам свакако за увођење конкуренције на пругама (јер, у супротном, не видим разлог зашто не би постојало и само једно државно предузеће задужено да обавља думски транспорт - "Аутобуси, камиони и путеви Србије" или сл.). Сва државна предузећа бих и иначе приватизовао, јер у потпуности сумњам у способност српског друштва да у континуитету добро управља било чиме у привреди (ако једном неко паметан и дође на власт, демократија је, па ће већ доћи ко други - а паметне нико и не памти). У случају ЖС, мислим да треба наћи модус који не би узроковао затварање неких пруга, што нам, чини ми се, у случају неке неосмишљене трансформације прети.
 
Па у томе је поента. Немамо ми више шта да размишљамо и трагамо за решењем, очигледно се више не питамо за ЖС али зато ћемо да враћамо све ове кредите којима се возна средства и добар део инфраструктуре диже не неки пристојан ниво. Иначе, људи нису свесни колика је вредност овако густе железничке мреже у Србији. Толико километара пруге по становнику немају ни много богатије земље.

Игоре, све ти горе пише. За неки посебан осврт немам сад времена а ни података. Има ли неко податак о штети која је претрпела железница током бомбародвања 99е? Од тога би било лепо почети, па онда санкције и на крају домаћи јевашлук, корупција и лоповлук.
 
Za exit uvek pojacaju sa dodatnim vagonima i dodatnim polascima.
 
Izvor: Beobuild.rs

20 godina stanice Vukov spomenik
Stanica_Vukov_Spomenik_08b.jpg


Izgradnja želežničkog stajališta kod Vukovog spomenika pokrenuta je još davne 1988. godine, kada je krenulo projektovanje jedne od najdubljih železničkih stanica u Evropi. Projekat u sklopu novog železničkog čvora trebalo je da bude najvažnije stajalište u centralnoj gradskoj zoni, kako po postojećim tako i prema budućim linijama gradsko prigradske železnice. Iako je u sistematizaciji ovaj objekat samo stajalište, ono je po svemu ostalom prava stanica.

Do 1988. godine završeni su vračarski tuneli, kao dve odvojene cevi prečnika 7.5 metara na razmaku od 22 metra, pa je sve bilo spremno da krene izgradnja stajališta. Autor urbanističkog i arhitektonskog rešenja podzdemne stanice Vukov spomenik je Dr arh. Mirjana Lukić, a u razradi rešenja učestvovali su i arhitekte: Z.Bojović, D.Radivojević, Z.Đorđević, M. Kovačević i drugi. Usvojeno rešenje urađeno je prema najvišim standardima, pre svega koristeći franscuska iskustva i propise za ovakve objekte. Građevinski projekat stanice je delo inženjera CIP-a. Tokom 1989. postavljen je kamen temeljac za ovaj monumentalni projekat, a “Beograd čvor” kao nosilac projekta i “Energoprojekt” kao izvođač kreću u realizaciju prve faze. Izgradnja stanice trajala je do 1995. godine kada je 7. jula svečano otvorena i uključena u mrežu.

Celu vest tj tekst o stanici Vukov spomenik ukljucujuci i fotografije izgradnje pogledajte u vesti na prvoj strani sajta ili na linku http://www.beobuild.rs/read.php/757.html

Stanica_Vukov_Spomenik_09.jpg

Celu vest tj tekst o stanici Vukov spomenik ukljucujuci i fotografije izgradnje pogledajte u vesti na prvoj strani sajta ili na linku http://www.beobuild.rs/read.php/757.html
 
Да ли можда неко може да постави мапу на којој су обележене деонице пруга које се реконструишу руским кредитом? Била је та мапа на пар билборда у граду (у 29 новембра сигурно)...хвала!
 
U Kini predstavljen ultramoderni voz spreman za Makedoniju

Srna | 07. 07. 2015. - 12:36h | Komentara: 15

637983voz-kinamakedonija.jpg


Prvi supermoderni voz namenjen makedonskim prugama predstavljen je danas u Kini, a promociji je prisustvovao i makedonski ministar saobraćaja i veza Vlado Misajlovski.

Makedonija će od korporacije Južna kineska železnica nabaviti četiri dizel motorne kompozicije i dve elektromotorne za prevoz putnika u železničkom saobraćaju.



Ove kompozicije, čiji je ukupan kapacitet 1.200 putnika, u Makedoniju bi trebalo da stignu narednog leta.



Svi vagoni su klimatizovani, opremljeni vakuumskim toaletima, energetski su efikasni i zadovoljavaju bezbednosne standarde.



Makedonija u naredne četiri godine planira da investira 250 miliona evra u transformaciju i reorganizaciju železničkog saobraćaja.

http://www.blic.rs/Vesti/Svet/573506/U- ... Makedoniju



Македонски железници со нови возови од август
07.07.2015 13:16

misajlovski-nov-voz-izja.jpg


Следниот месец во Македонија стигнува првиот од шестте нови патнички возови, произведени во кинески ЦСР Корпорејшн. Возот со три вагони и со капацитет за 200 патници може да развие брзина од 160 километри на час. Во Џуџо, презентација пред македонската делегација. Министерот мисајловски најави дека ќе биде набавена уште една електромоторна и четири дизел гарнитури...

Произведен е првиот електромоторен патнички воз за потребите на МЖ-Транспорт, дел од договорот со кинескиот производител ЦСР од Џуџо за испорака на вкупно шест гарнитури, од кои две електро, а четири со дизел погон. Набавката се врши со дел од кредитот на ЕБРД од 25 милиони евра за обнова на возниот парк.

„Позади мене е еден од новите патнички возови што ќе ги добие Република Македонија. Станува збор за шест нови патнички возови што ќе стигнат до јануари 2016-та година“, изјави Владо Мисајловски– министер за транспорт и врски.

ЦСР спаѓа меѓу најголемите светски производители на локомотиви и патнички гарнитури чии производи се испорачуваат во повеќе од 20 земји. Македонија ја гледаат како почеток на европската експанзија, а новите возови ги исполнуваат и најстрогите европски сообраќајни стандарди. Македонски железници добиваат најсовремени троделни гарнитури, целосно климатизирани, кои поединечно можат да превезат 287 патници.

„Можностите и капацитетот да го зголемиме бројот на патници во Македонија е огромен. Сигурно дека извонредните технички карактеристики и услови ќе овозможат патниците да уживаат во патувањата“, вели Никола Костов- генерален директор на МЖ-Транспорт.

„Македонија е многу важен пазар за нашата компанија поради геостратешката положба на Балканот. Се надеваме дека во иднина ќе имаме и други проекти во вашата земја и во регионот и затоа вложивме многу труд во изработката на овој воз“, изјави Џо Чинх- претседател и генерален директор на ЦРРЦ-ЗЕЛЦ.

Промоцијата на новиот македонски електромоторен воз ја искористи производителот за да го претстави пред јужно-африканските железници чии претставници беа на промотивното возење. Слични возови веќе се испорачани во Малезија.

http://mrt.com.mk/node/24545
 
Vrh