Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

U Somboru završili prelaz na Subotičkom putu. Otvorili gradilište na Gakovačkom. Sledeći prelaz je na Bezdanskom putu. Prelazi ostaju u nivou. U subotu ću fotografisati i okačiti slike.
 
Da li je ovo improvizovani prelaz ili su pragove ostavili tu izvođači/ infražs?
Prošle godine su ravnjali zemlju između brze i teretne pruge u blizini galerije(tobogana) pa su napravili ovaj privremeni prelaz kako bi tešku mehanizaciju prebacili preko.
Zemljani radovi završeni, mašine odvežene a ovaj divlji prelaz i dalje egzistira. 🙄🙄🙄
 
Prošle godine su ravnjali zemlju između brze i teretne pruge u blizini galerije(tobogana) pa su napravili ovaj privremeni prelaz kako bi tešku mehanizaciju prebacili preko.
Zemljani radovi završeni, mašine odvežene a ovaj divlji prelaz i dalje egzistira. 🙄🙄🙄
A da li znaš zašto je izliven beton uz kolosek, vidi se levo na slici...
 
Izgradnja obilazne pruge oko Grada Niša u dužini od oko 22 kilometra planira se od stanice Niš Ranžirna do stanice Sićevo, u koridoru sa auto-putem Niš – Dimitrovgrad. Severna železnička obilaznica oko Niša obuhvata izgradnju nove jednokolosečne elektrificirane pruge - navode iz Infrastruktura železnice.

 
To su stari drveni pragovi koje su koristili da zaštite zastornu prizmu od teških mašina.
Pretpostavljam da si na to mislio.
To za pragove mi je jasno, ali ovo mi izgleda kao beton kada se izlije.
Screenshot_20240627-234154.png
 
Dobro veče i pozdrav svima!
Dugo se nisam javljala, ali evo me opet da pitam nešto vezano za Čortanovce.
Insajder tv je snimio prilog o problemu Čortanovaca sa stanicom/stajalištem.
Konačlno se jedan saobraćajni inženjer odvažio da kaže javno da je stajalište u Čortanovicima moguće, možete videti u videu od 14. minuta. Šta vi kažete na njegovo obrazloženje? Ja gospodina ne poznajem, ali očignedno jeste iz saobraćajne struke. Meni je nejasno zašto on pominje čak i Altinu i Kamendin kao stajališta na brzoj pruzi (pored Tošinog bunara) kada u beogradskom čvoru vozovi ne saobraćaju brzinama preko 120km/h? A sa druge strane ne pominje Novu Pazovu koja mnogo bolje ide u prilog ovom problemu?

 
Ono što mene više zabrinjava jeste odgovor vozača Laste da ga mrzi da vozi za Čortanovce.
Zar je moguće da toliko ne možemo da lepo uskladimo Autobuski i Železnički saobraćaj, mentalitetno smo daleko od normalnosti.

Mada i ja sam redovno tabančio i redovno tabančim do stanice u Brusniku koja je na 4 km od sela, jbg.
 
Ono što mene više zabrinjava jeste odgovor vozača Laste da ga mrzi da vozi za Čortanovce.
Zar je moguće da toliko ne možemo da lepo uskladimo Autobuski i Železnički saobraćaj, mentalitetno smo daleko od normalnosti.

Mada i ja sam redovno tabančio i redovno tabančim do stanice u Brusniku koja je na 4 km od sela, jbg.
Pa to što ste ti i drugi tako, ne moraju ni oni niti bilo ko drugi. Vremena se menjaju i treba se ići u stopu sa civilizacijskim dostignućima, a ovo je nešto osnovno - omogućiti ljudima korišćenje javnog prevoza za odlazak u školu, posao, kod lekara ili neke druge stvari. Ovo je čist primer bezobrazluka što neće da uvedu normalan prevoz iz okolnih mesta (Beška i Čortanovci, a može i Slankamen) do stanice, kao da je to ne znam ni ja kakav ljudski napor, a pritom i ne srede normalan pristup istoj. Iz moje struke mogu reći da takvo razmišljanje samo kanali ljude i tera iste od nje.
 
Незамисливо је да ће добити некакву квалитетну или чак било какву трајну аутобуску шатл линију до железничке станице; ако и подсећа на Швајцарску, Фрушка гора то ипак није. Једина смислена стратегија им је "имали смо воз - хоћемо воз", значајно и за остатак Србије. Стечена права су мајка, и за много озбиљније државе од ове.
 
Znači ZGOP će raditi prugu, zanimljivo, do sada su većinom bili podizvođači na velikim projektima i većinom radili rekonstrukcije gornjeg stroja na regionalnim/magistralnim prugama.
Mada njihova grupa firmi ima iskustva u gradnji i ostalih objekata poput nadvožnjaka itd..

Kuplungovali su se zbog EU finansiranja. Kinezi ce biti podizvodjaci, a ustvari ce raditi najveci deo posla.
 
Незамисливо је да ће добити некакву квалитетну или чак било какву трајну аутобуску шатл линију до железничке станице; ако и подсећа на Швајцарску, Фрушка гора то ипак није. Једина смислена стратегија им је "имали смо воз - хоћемо воз", значајно и за остатак Србије. Стечена права су мајка, и за много озбиљније државе од ове.
Uvek tako razumne i ljudske poruke od tebe, hvala. :)
 
@alexjack
Ko ti brani da kažeš mišljenje, zato forum i služi, samo šta si ti uz mišljenje potkačio i projektante pa ti zato i pišem.

Niko normalan ti neće reći da železnička/metro stanica ispod ili odmah uz terminal nije bolje rešenje. U pravu si potpuno, ali kritika nekog rešenja ti je relevantnija kad u obzir uzmeš faktore koji utječu na odabir tog rešenja. Ako ti kao projektant te železnice imaš rok od 2g za izgradnju i budžet kakav imaš, pa ne možeš isprojektirati stanicu ispod je*******enog terminala da se okreneš na glavu. U građevini sve je stvar novca i vremena, sve ostalo se nadovezuje na to. Nastavno na to razmisli i u kojoj državi živiš i s kolikim budžetom ona barata.

Šta se tiče šatla, treba biti besplatan i da se vrti svakih par minuta, samo tad će imati svrhu.
A zašto bi moralo da bude ispod terminala a ne ispred? U svetu je mnogo više primera čeonih aerodromskih stanica, bilo železnice, bilo metro, bilo LRT nego prolaznih. Razlog je skrajnutost aerodroma u odnosu na glabne tokove, i što malo aerodroma ima kritično ogromnu tražnju koja pravda prolaznu infrastrukturu ispod pista. Najčešće su nadzemne na estakadi, po nekad plitki iskop, površinske ili podzemne. U slučaju Beograda optimalno rešenje je plitki iskop, pri čemu bi morao da se izlupa tek napravljeni parking. Plitki iskop omogućava da se jednog lepog dana sagradi prolazna stanica ispod terminala. Dolazi ti aerodromski voz na svakih 20-60 minuta (u zavisnosti od neravnomernosti opterećenja), sa po 200-500 putnika (udarna opterećenja), a ti to rešavaš šatlom? @alexjack Sasvim logično razmišlja, vidi da je car go.

Pored toga, vezivanje za dvokolosečnu prugu Zemun Polje - Prokop uopšte, može da ima posledicu ili slabog korišćenja pruge, ili ogromnih operativnih problema. Već sada čak ni BG:VOZ za Batajnicu ne smeju da puste na 30 minuta preko celog dana. Tuda idu vozovi za Šabac, Šid, Novi Sada i BG:VOZ sada. Sa južne strane mnogo je jednostavnije brzo obezbediti 4 koloseka, i jednostavnije povezati aerodrom na trase postojećih pruga. Sam stadion i EKSPO su mesta sa udarnim opterećenjem, gde je najbolja svetska praksa praviti specijalne stanice sa kratkom vezom sa glavnim prugama u slučaju kada se ne nalaze neposredno uz samu glavnu prugu. To bi izgledalo ovako:
Aerodrom kkl.jpg


Vozovi:
1) Karaburma/Pančevo - Vukov spomenik - Rakovica - Železnik - Surčin - Aerodrom svakih 20-30 minuta.
2) Karaburma-Rakovica-Ripanj svakih 30 minuta
3) Sajam - Lazarevac/Mladenovac/Mala Krsna.
4) Prokop-Rakovica samo IC i dugolinijski regionalni vozovi (Užice, Jagodina, Kragujevac, Požarevac).
 
Poslednja izmena:
Izvinite što padobranišem, ali iz kog razloga se ukida ova pruga iz Niša ka Dimitrovgradu i pravi nova uz autoput?
Koja je konkretna prednost
 
Izvinite što padobranišem, ali iz kog razloga se ukida ova pruga iz Niša ka Dimitrovgradu i pravi nova uz autoput?
Koja je konkretna prednost
1) Pruga u krug pogoršava pokrivenost grada stanicama za gradska, prigradska i regionalna kretanja,
2) Teretnim vozovima će trebati potiskivalica (lokomotiva koja gura na usponu, zato što glavna lokomotiva ne može da povuče), tamo gde si skoro jedan ipo vek imao ravničarsku prugu.
3) Poput Beograda, Vrbasa, Čartanovaca i Beške i Niš se periferizuje u odnosu na mrežu glavnih putničkih železnica.
4) Za sve to se ulaže više nego što je potrebno za estakadu (u narodu poznato kao vijadukt) kroz centar Niša, koji bi ne samo rešio sve probleme zbog ukrštanja pruge u nivou, nego omogućio nadzeman regionalni metro, koji pokriva na 15 minuta peške sve ono što Niš cini makroregionalnim centrom za zonu od skoro 2 miliona ljudi.

Šta je onda korist?
1) Povlađivanje u odnosu na lečenje šinofobije arhitekata bez talenta, političara bez ideje, i raznih šminker-umetnik aktivista
2) Izgradnja bulevarske infratrukture ("Južni bulevar"), za koji istoćno od Čaira ima dovoljno prostora u pružnom pojasu čak i bez ukidanja pruge, a zapadno od Čaira sam svakako pomenuo višenamensku estakadu.
3) Rešenje problema bezbednosti saobraćaja, koja se rešava sa 6 pešačkih prelaza preko pruge sa odgovarajućom signalizacijom, što je po tvrdnjama Centralnog Komiteta Partije daleko skuplje od 150 miliona evra za prugu van Niša kroz brda.
4) Paranoja zbog prevoza opasnih materija, koje u ne-albano-serbskom delu Evrope prolaze kroz centre naselja bez čestih ispadanja sa koloseka, zato što za razliku od Srbije nakon 2012. postoji tehnološki minimum kadrova i uslova održavanja.
 
@Karlo
Svaka čast za predlog, ali pruga je trasirana Z.Polje - Aerodrom - bara ispod Surčina (nekad i Obrenovac, bla, bla...), držim se toga i pišem o nečemu šta je u izradi i realno je da se sprovede. Prema tome sam strukturirao i odgovor alexjacku. Prateći tvoje postove, rekao bi da ti kao većinom pišeš o fazi projekta "pre projektnog zadatka" varijantama trasa, studijama, urbanizmom i sl., dok mene više interesuje deo od projektnog zadatka do realizacije i s te pozicije i pišem. Verovatno saobraćajac vs građevinar fazon.

Inače, vezano za tvoj plan, uz prostor Sajma (novog) planiraju podići i stambeno naselje, tako da priča "samo specijali događaji" ne drži vodu.
 
@Petring I ja sam sam zavoleo železnice pored svega impresioniran nekim građevinskim objektima kao što su tuneli, mostovi, sam sam mnoge tunele peške prošao. Ali kada sam postao stručnjak u privredi, moja moralna dužnost je da ako vidim da je nešto katastrofalno loše, da na to skrenem pažnju javnosti. A katastrofalno je loše maltene sve što ovaj napredni armagedon radi. Sekta će doći i proći, ali ovaj forum je medij koji čita neka eventualno druga generacija, koja će sanirati posledice ovih štetočina i izdajnika. Još pre 15 godina su mi neki studenti sa Saobraćajnog govorili da su moje forumske postove koristili kao materijale za fakultetske radove.

Da fakat je da se ogromna sredstva ulažu u faraonski kompleks stadion/ekspo, sa praktičnim drumom i nepraktičnom prugom. Kada nema događaja, samo lud i zaludan će sa Ledina na Novi Beograd putovati vozom preko Dobanovaca. Kada budu događaji, moraće da se ukidaju polasci BG:VOZ za Batajnicu, ako se želi odvući toliko putnika za kratko vreme. Za aerodrom, železnica je najpopularnija među ne-žiteljima Beograda koji prvi put ili retko dolaze, zbog jednostavnosti, dok će česti posetioci i domaći radije koristiti druge prevoze nego voz oko sveta. Skarabudževina samo takva. Mnogo bogatija, i u odnosu na ovo sada ekonomski zdravija SFRJ se ukopala sa projektima tipa Prokop, a koji se u zdravim društvima prave da nakon ogromnih ulaganja imaš visoko korišćenje sistema. U praksi, recimo, Vukov Spomenik je koristio do maksimum 20% svog kapaciteta 1997. godine, a najveći deo istorije od 29 godina je koristio sa manje od 10%.

Da se neke tamo 2028. uspemo osloboditi ovih štetočina i izdajnika, opet bi bilo isplativo razlupati Bulevar patrijarha Pavla na trasi pruge i napraviti put i prugu normalno, i sve do Mostarske petlje minimum. Sajam se neće rušiti dokle god Ekspo nije gotov, i neće tamo prebacivati Sajam knjiga ni slično dokle god se svečano ne otvori ono 2027. Makar to nam ide na ruku. Dalje, vezano za prugu-oko-sveta, trasa se može iskoristiti za lakošinski sistem, koji bi se povezao sa Novim Beogradom (najverovatnije na Bežaniji), i imao skretanje pravo pred terminal aerodroma, i izašao na desnu obalu Save na neki način. Sledeći su projekti vraćanja železnice u centar, ispod Savske ili ispod Vudrua Vilsona, koji ne mogu biti kratkoročni. Za teretne vozove obnova pruge preko Padinske skele sa vezom preko Dunava kod Batajnice, trijnglom u Ovči ka Pančevu. Rekonstrukcija teretne obilaznice sa uspostavljanjem uslova za prigradski voz za Bele Vode, Železnik i Ostružnicu (obrenovački pravac). Revizija projekta "brzih pruga" sa dodavanjem stajališta sa kontrolisanim pristupom u naseljima kojima su oduzeta. BG:VOZ za Pančevo, u drugoj tarifnoj zoni i integrisan sa GSP. Ovo je samo deo nabrajanja.
 

Predsednik Srbije, Aleksandar Vučić, najavio plan obnove železnica na konferenciji za medije.​


 
Vrh