Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

I opet su postavili xy tip signalizacije, da li u tom preduzeću ima jedna normalna osoba? Pritom putokazi koji su postavljeni na stanici NS prlikom prvog renoviranja su daleko najbolji i smatram da su trebali da predstavljaju standard u daljoj unifikaciji infrastukurnih objekata srpksih železnica. Na šta liči da svaka stanica ima drugi dizajn, na Prokopu crne, ovde tamno plave, na ostalim svetlo plave, negde a4 crnobeli papir... kao da je to neka nauka.
 
Ovo će u budućnosti moći ovako da se ispravi... Naravno, ako denivelisano ukrštanje ili skretnice mogu da se grade neposredno ispred krivene.
Pogledajte prilog 202320
Ubacio bih se na kratko na ovo... Ne znam da li sam ja tu nešto pogrešno shatio, ali stanica je ovde gde piše stajališta aerodrom, zar ne? Odakle ide šatl, odatle ili? Mislim, ako jeste, projektanti stvarno nikad avionom nisu leteli na neki veći aerodrom, izgleda samo Zakintos i slično, nemam drugo objašnjenje.
 
Мислим да се одговор намеће, да ће шатл ићи од стајалишта "Аеродром" до аеродрома.
 
Ubacio bih se na kratko na ovo... Ne znam da li sam ja tu nešto pogrešno shatio, ali stanica je ovde gde piše stajališta aerodrom, zar ne? Odakle ide šatl, odatle ili? Mislim, ako jeste, projektanti stvarno nikad avionom nisu leteli na neki veći aerodrom, izgleda samo Zakintos i slično, nemam drugo objašnjenje.
Od tog stajališta pa do terminala.
 
Ubacio bih se na kratko na ovo... Ne znam da li sam ja tu nešto pogrešno shatio, ali stanica je ovde gde piše stajališta aerodrom, zar ne? Odakle ide šatl, odatle ili? Mislim, ako jeste, projektanti stvarno nikad avionom nisu leteli na neki veći aerodrom, izgleda samo Zakintos i slično, nemam drugo objašnjenje.
Bez uvrede, ali možda je objašnjenje da se ne razumeš u proces građenja pa s visoka pametuješ projektantima.

Od projektanata sa Zakintosa na odabrano tehničko rešenje daleko više utiču zadani budžet i vreme za realizaciju projekta, pogotovo u ovom slučaju. Da ne kažem da i investitor/politika/korisnik također utječu na krajni rezultat + još dosta faktora poput urbanističkih planova, dostupne tehnologije izgradnje, drugih instalacija i sl.

Dosta problema u infrastrukturi bi se moglo izbeći dobrim planiranjem, ali da ne širimo temu, znamo svi kako stojimo na tom polju.
 
Какви су таленти могу да шатл не пусте до теримнала а да мора пешке 100-200м
 
Какви су таленти могу да шатл не пусте до теримнала а да мора пешке 100-200м
на бечком аеродрому мораш да пјешачиш сигурно 200м и да се попнеш на 2 спрата док не стигнеш до шалтера за чек-ин
 
@Пантограф
Znam da je postoje linije koje su ultra uspešne kao BG-NS i to je nesporno nego hoću reći da inženjeri kad su projektovali stanične kapacitete i tu se vidi da im je falila vizija uspesnog sistema park and ride zeleznice negi su ostali u toj nekoj slici zeleznica Srbije od pre par godina gde ispred zeleznickih stanica uvek stoji po 3-4 parkiranih krševa pa su prema toj slici raspadnute železnice osmislili neke minijaturne parkinge za svaku rekonstruisanu stanicu.

Sreća u svemu tome je što je to propust koji se lako da rešiti proširenjem kapaciteta.

Jednostavno do sada nismo imali stanice varoši veličine Indjije ili Pazova sa većim brojem parking mesta, u kolektivu našem je to uvek bilo par mesta ispred stanice.
Godina 2009. u Novoj Pazovi, radovi na delu Batajnica - Golubinci pod saobraćajem, jako proređen Beovoz, vozovi za Šid i Novi Sad. Oko stanice Nova Pazova parking Bangladeš! Za svako drvo i banderu vezani bicilkli, na livadi bukvalno kola. Tada se išlo na skromna ulaganja, u godinama ekonomske krize. Godina 2024. Srbija se zadužuje do balčaka za milijarderske projekte bez ideje. Mentalno zaostalom je jasan grinfild potencijal južne strane stanice Nova Pazova, gde najmanje što može da se napravi je ogroman parking sa komercijalnim sadržajima. Ali ništa.

Ukidanje Železničke stanice Beograd, Železničke stanice ili bar stajališta Beška, Železničke stanice ili bar stajališta Čartanovci, Železničke stanice ili bar stajališta Vrbas, uskoro u planu Železničke stanice Niš, čitavog sistema železničkih stajališta između zone Beograda i zone Niša...

Princip je da one koji umeju da izvrše saobraćajnaistraživanja i naprave studiju opravdanosti, u Srbiji mogu da rade kao fizikalci, kafedžije, u najboljem slučaju u prosveti ili špediciji, a nacionalni investicioni potencijal se razbacuje na proizvoljna ulaganja, koji samo po nekad i slučajno pogode cilj.
 
Koji nivo ulaganja u skretnice, signalizaciju i komunikaciju je potreban da se saobraćaj na pruzi Šid-Ruma uredi tako da vozovi idu po zdravom koloseku u oba smera? Praštajte ako je bilo pitanje, još uvek sam loš u pretrazi foruma.
Čovek je hteo da postavi pitanje u tehničkom smislu, i može da dobije odgovor u tehničkom smislu. Ulaganja u skretnice bi tu bila skromna, reda cene par stotina hiljada evra, ali u signalizaciju bi bila potrebna dosta ozbiljnija ulaganja koja idu ka par desetina miliona evra. Stvar je u tome da se prelaskom sa jednostranog na dvostrani saobraćaj četvorostruko uveličava broj mogućih vožnji kroz stanicu. Upitanju je jedna od glavnih međunarodnih pruga, ali pred dolazak naprednog armagedona nad železnicom je imala tek 40% obima saobraćaja iz SFRJ. Odnosno, funkcionisala bi i sa jednim dobrim kolosekom.

Kada se govori o 200km/h, treba napomenuti da u Srbiji tu ni nema kritički ogromne populacije za putničke vozove, za Razliku od Mađarske sa Hrvatskom nema koordinisano ulaganje u međunarosni transportni pravac, makar i sa racionalnih 160km/h. Čak ne postoji ni jedan makar pogranični voz, a kamoli nešto više. Ako bi o racionalnom, to je kapitalan remont drugog koloseka za 120km/h sa rekonstrukcijom stanica, ali to nije dovoljno fensi.
 
500 m je razdaljina , poredjenja radi, od ulaza u tehnice fakultete u bulevaru do meka kod pravnog, ili na drugu stranu do sredacke.

A sto se tice price oko cene i mogucnosti da se priblizi pruga aerodromu nekim tunelom , ne sumnjam da ce toliko biti placena, kao da je celom trasom u tunelu. Ja jos nisam bio na aerodromu na kom te na voz prebacuje satl bus. Bio sam u Bariju gde je napravljen podzemni pesacki tunel i podzemna stanica samo za aerodrom, dakle voz samo pored aerodroma ulazi u tunel a do njega vodi hodnik spojen sa aerodromom. I to sve zarad komfora putnika. Neverovatno,.

Mada, zasto bi zaostalost bila neupotpunjena, jer , ako me secanje sluzi dobro, taj voz ce ici samo do stanice novi beograd, ili prokop. Mada to lako moze da se promeni odlaskom maloumnika u zasluzenu ustanovu, al opet, kako to nekom padne na pamet.
 
Reče Vučić da se odustalo od Subotica Sombor Bogojevo ali će se raditi Pančevo Zrenjanin Subotica sa krakom do Kikinde 120km rekonstrukcija sa elektrifikacijom + Vrbas - Sombor. Rok 2 godine za obe pruge.
 
Reče Vučić da se odustalo od Subotica Sombor Bogojevo ali će se raditi Pančevo Zrenjanin Subotica sa krakom do Kikinde 120km rekonstrukcija sa elektrifikacijom + Vrbas - Sombor. Rok 2 godine za obe pruge.
Pitam se kad će Beograd-Niš da dođe na red? To treba da bude prvi prioritet ja mislim.

Pruga do Niša neće samo promeniti život za ljude koje žive na toj trasi, nego će da omogući dalji razvoj putničkog i teretnog saobraćaja na relacijama:

Beograd-Niš-Pirot-Bugarska
Beograd-Niš-Leskovac-Makedonia
Beograd-Kraguljevac-Kraljevo
Beograd-Kruševac
Niš-Kruševac-Kraljevo-Cačak-Užice
 
Reče Vučić da se odustalo od Subotica Sombor Bogojevo ali će se raditi Pančevo Zrenjanin Subotica sa krakom do Kikinde 120km rekonstrukcija sa elektrifikacijom + Vrbas - Sombor. Rok 2 godine za obe pruge.

Vec je poceo da se radi most kod Orlovata na pruzi PA-ZR, na novoj trasi. Pruga je alternativa za BG-SU, pre svega za teretni saobracaj. Sa mostom prema Nisu ce se potpuno zaobici BG. Nekad je bio plan da se ovuda napravi koridor za opasne terete, da ne idu kroz BG. Verujem da ce isto tako ovuda prolaziti i kompozicije koje bi po svojim karakteristikama usporavale saobracaj na brzoj pruzi, a nije ni zanemarivo da ce to biti i veza sa Temisvarom (od Kikinde do granice sa Rumunijom ima 14 km).
Sad kad pruga BG-NS bude zavrsena, bice moguca obustava saobracaja na ovom pravcu i ozbiljniji radovi.
 
Reče Vučić da se odustalo od Subotica Sombor Bogojevo ali će se raditi Pančevo Zrenjanin Subotica sa krakom do Kikinde 120km rekonstrukcija sa elektrifikacijom + Vrbas - Sombor. Rok 2 godine za obe pruge.
Nije rekao da se odustalo nego da sad nema novca. To ne znači da u sledećem budžetu naredne godine neće pronaći novac. Ali realnije je da će to sačkeati završetak ostalih deonica.
 
Пронађен новац...

Шт аСрбија производи па да може да "пронађе" новац. Ми већ живимо изнад својих могућности и задужили смо се преко сваке мере. При чему, новац се расипа на све стране. купују се непотребне инфраструктуре, пол аодлази на мутне радње.

Неко то треба да врати, а ако не буде било, враћаемо тако што ће опе тдео територије да оде.
 
Bez uvrede, ali možda je objašnjenje da se ne razumeš u proces građenja pa s visoka pametuješ projektantima.

Od projektanata sa Zakintosa na odabrano tehničko rešenje daleko više utiču zadani budžet i vreme za realizaciju projekta, pogotovo u ovom slučaju. Da ne kažem da i investitor/politika/korisnik također utječu na krajni rezultat + još dosta faktora poput urbanističkih planova, dostupne tehnologije izgradnje, drugih instalacija i sl.

Dosta problema u infrastrukturi bi se moglo izbeći dobrim planiranjem, ali da ne širimo temu, znamo svi kako stojimo na tom polju.
Aha, dakle ja kao krajnji korisnik, nemam pravo na svoje misljenje, jer moje misljenje je "pametovanje s visoka". Znas, ne vredjam se, nisam po zanimanju ni gradjevinski inzenjer, ni arhitekta, vec sam zavrsio Matematicki fakultet, sto me ne kvalifikuje kao strucnjaka ni u jednoj temi na ovom forumu, osim mozda ako je nesto vezano za softver, automatizaciju, itd... ali hteo bih da te pitam, zasto mislis da je irelevantno to sto sam rekao? Koristim aerodrom izmedju 10-15 puta godisnje, zavisi od kolicine posla koju obavljam u inostranstvu i vrlo sam nezadovoljan ovim resenjem, jer obisao sam mnoge aerodrome i uglavnom svi veci imaju povezanu zeleznicu ili metro sa aerodromom, uz izuzetak kad novog aerodroma u Istanbulu, koji je bio otvoren pre nego sto je bila kompletirana linija metroa do njega, pa si morao da se snalazis. Objasni mi, koja je poenta zeleznicke stanice udaljene od aerodroma, na koji ljudi stizu sa gomilom kofera. Voz prima vise ljudi od satla, satl ce verovatno da se placa, automatski gubi smisao kao transport, dodatno neki ljudi nece moci da udju u satl, zato sto vec vidim da nece biti optimiozvan broj satlova i kad izadjes iz voza, ljudi ce trcati ka satlu da bi zauzeli mesto. Posto ce postojati takva zavrzlama, ljudi ce se vratiti starim dobrim putovanjem automobilom i nista onda nisi postigao. Ne razumem se u procese, u ljude koji putuju se sigurno razumem.
 
@alexjack
Ko ti brani da kažeš mišljenje, zato forum i služi, samo šta si ti uz mišljenje potkačio i projektante pa ti zato i pišem.

Niko normalan ti neće reći da železnička/metro stanica ispod ili odmah uz terminal nije bolje rešenje. U pravu si potpuno, ali kritika nekog rešenja ti je relevantnija kad u obzir uzmeš faktore koji utječu na odabir tog rešenja. Ako ti kao projektant te železnice imaš rok od 2g za izgradnju i budžet kakav imaš, pa ne možeš isprojektirati stanicu ispod je*******enog terminala da se okreneš na glavu. U građevini sve je stvar novca i vremena, sve ostalo se nadovezuje na to. Nastavno na to razmisli i u kojoj državi živiš i s kolikim budžetom ona barata.

Šta se tiče šatla, treba biti besplatan i da se vrti svakih par minuta, samo tad će imati svrhu.
 
Vrh