6) Uvode se vozovi 620/621 i 622/623 kao IR vozovi na Zvornik-Beograd-Zvornik. Ukidaju se sva stajanja između sem Loznice, Šapca, Rume i Novog Beograda zbog manjka putnika i želje da se maksimalno ubrza voz. Prvobitna ideja je bila da se u Šapcu koristi novo stajalište "Šabac Trijangla" čime bi se uštedelo 20ak min, ali je IŽS ovo odbila.
Iz Zvornika: 5:58 i 13:55
Dolazak u Beograd: 9:05, 16:55
Polazak Iz Beograda: 9:30, 17:20
Dolazak u Zvornik: 12:25, 20:15
Vreme vožnje je 2:55 na BG-ZV, 1:30 BG-ŠA, 2:30 BG-LO.
Vozovi BG-ZV su lep primer kako može da se promeni koncept koji ne funcioniše (trenutno ima jako malo putnika) i da se napravi nešto bolje. Očekujem da tu vidimo veći porast putnika, pogotovo studenata.
Ti silni autobusi od Beograda do Loznice se svi do jednog zaustavljaju u Petlovači, Prnjavoru u Lešnici naseljima sa po oko 4000 stanovnika. Kroz Majur sa 7000 stanovnika ne ide ništa od autobusa na lozničkom pravcu. Oko 70% svih stanovnika Mačvanskog okruga je u naseljima uz prugu, približno 200.000 ljudi 2011 godine (ne znam koliko se to smanjilo nakon belo-napredne kuge, ali prosek za Srbiju je 10-15%. Bilo bi dobro da se napravi šira studija, ali već ovo što imam ukazuje da ceo okrug gravitira Šapcu sa kompaktnim urbanizmom i odličnim položajem železničke stanice, gde su radna mesta 7-15 u industriji, 7:30-15:30 u javnom sektoru, srednje škole sa smenama 7:30-13:30 i 13:30 do 19:30.
Polupismen čovek sa bar malo kefala bi shvatio da se kao baza za red vožnje postave lokalni vozovi sa dolaskom u 6:40 i 13;10 u Šabac iz smera Loznice, i sa polascima 13:50, 15:50 i 19:50 iz Šapca ka Loznici, a ostalo kako se uklopi. U Šapcu se nalaze i tri visoke škole, gradska bolnica, tako da samo nepismen može da napravi takav red vožnje da "nema putnika".
Smer Beograd - Loznica | Brzi G2 | Ubrzani G1 | lokalni G2 | Ubrzani G1 |
Beograd | 7:20 | 12:05 | | 18:15 |
Sremska Mitrovica | | | 14:40 | |
Šabac | 8:50 | 13:35 | 15:35 | 19:45 |
Šabac | 9:05 | 13:50 | 15:50 | 20:00 |
Loznica | 10:07 | 14:52 | 16:52 | 21:02 |
Zvornik | 10:35 | | 17:20 | 21:30 |
Nazad:
Smer Loznica - Beograd: | Ubrzani G1 | Lokalni G2 | Ubrzani G1 | Brzi G2 |
Zvornik | 5:10 | 11:30 | | 18:30 |
Loznica | 5:38 | 11:58 | 15:08 | 18:58 |
Šabac | 6:40 | 13:00 | 16:10 | 20:00 |
Šabac | 6:55 | 13:15 | 16:25 | 20:15 |
Sremska Mitrovica | | 14:10 | | |
Beograd | 8:25 | | 17:55 | 21:45 |
Garnitura G1 ima 8:25-12:05 da ode u depo namiri se i da se vrati.
Garnitura G2 se namiruje noću u Beogradu.
U 7:20 iz Beograda i 15:08 iz Loznice 18:30 iz Zvornika mogu da budu brzi, ne vezuju se ni za kakve smene, ali i tada bi se očekivalo da staju u Banji Koviljača, Majuru, Lešnici i Prnjavoru mačvanskom kao najvećim naseljima. Određene vozove sam skratio do Loznice i Sremske Mitrovice da bi uspeli da se uklope u smene.
Jako dugo smo imali promašen koncept vozova Ruma - Šabac, ali ne zbog toka putnika, već zbog promašaja smena i krajnje stanice. od Rume do Šapca su sve sremska naselja orijentisana na Sremsku Mitrovicu i Novi Sad, a ka Šapcu imaš jedino radna mesta, i tu i tamo kulturu, trgovinu, škole. Stanica Sremska Mitrovica ima daleko bolji položaj u odnosu na naselje u odnosu na Rumu. Tako da su logični lokalni vozovi ne Šabac - Ruma već Šabac - Sremska Mitrovica.