Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Šta ti znači to u stanju mirovanja? Pošto pruga VA-UE funkcioniše skroz ok. Takođe i Požega - Kraljevo.
 
Ja sam blago rečeno šokiran.
Da li je moguće da u celoj Srbiji u unutrašnjem saobraćaju ne postoji više nijedan voz sa lokomotivom i vagonima?

Ти живиш у Лилипутанији? Не постоји већ годинама. И наравно да не постоји кад је земља која је 90-их имала око 500 путничких вагона спала на 30-ак.
 
Pa ne živim u Liliputaniji, ostalo mi u sećanju od pre par godina kako lokomotive voze po jedan putnički vagon, eventualno 2 i to se kao naziva vozom, nisam znao da je i to nestalo.
 
Ja sam blago rečeno šokiran.
Da li je moguće da u celoj Srbiji u unutrašnjem saobraćaju ne postoji više nijedan voz sa lokomotivom i vagonima?

Ne postoje Spatio, zadnji u takvom sastavu su bili Niš-Preševo & voz 2907 Topčider-Niš, svi su skrajnuti tokom jeseni 2021, odnosno prvi ukinut zbog radova, a drugi premešten na Prokop i promenjen sastav sa Flirtom.
Pred ukidanje Niških "Brzih" vozova dali su im sastav sa dva Z1 i to je trajalo sve do ukidanja.
Zadesi se nekad na Niškom RE da vozi klasičan sastav, ali to je dvaput godišnje, baš baš retko...
Od klasičnih vozova imamo Optimu, Noćnog Barca, Dnevnog i to je to praktično.
 
Šta ti znači to u stanju mirovanja? Pošto pruga VA-UE funkcioniše skroz ok. Takođe i Požega - Kraljevo.
Pruga VA-UE nije u sjajnom stanju, vozovi ne idu brže od 50km/h nigde osim na kratkoj deonici između Požege i Užica, a Požega-Kraljevo nema više šta ispravno da vozi, ta pruga je inače elektro, ali zbog manjka Flirtova njome već godinu i više saobraća hronično neodržavani DMV 711; kraljevački čvor je ponovo zaređao sa skoro svakodnevnim otkazivanjem vozova u svim pravcima, jedno vreme su se bili malo popravili.
 
Stanje mirovanja mi znači da se nikakvo veće unapređenje usluge ne očekuje u doglednom vremenu.
Onda ok, slažemo se.
Pruga VA-UE nije u sjajnom stanju, vozovi ne idu brže od 50km/h nigde osim na kratkoj deonici između Požege i Užica, a Požega-Kraljevo nema više šta ispravno da vozi, ta pruga je inače elektro, ali zbog manjka Flirtova njome već godinu i više saobraća hronično neodržavani DMV 711; kraljevački čvor je ponovo zaređao sa skoro svakodnevnim otkazivanjem vozova u svim pravcima, jedno vreme su se bili malo popravili.
Nije u sjajnom ali ide to nekako, ima i putnika.
 
Pa ne živim u Liliputaniji, ostalo mi u sećanju od pre par godina kako lokomotive voze po jedan putnički vagon, eventualno 2 i to se kao naziva vozom, nisam znao da je i to nestalo.

Време путничких возова са вагонима се завршава негде почетком и средином 2010-их, отприлике у слично време када се укида мање више сав смислени међународни железнички саобраћај у Србији. Оно ситно што је остало од једног и другог након тога је само последњи трзај, отпаци прошлих времена.
 
Очигледно су у Србија возу проценили да им је лакше да функционишу са гарнитурама на унутрашњем саобраћају, мање маневре и лакше одржавање ентеријера. Е сад друго је што сам ја волео да путујем у купеу до НС или да седнем у бифе вагон до Руме. :D
Надам се да ће у будућих десет година увести спаваћи аутовоз до Солуна.
 
Време путничких возова са вагонима се завршава негде почетком и средином 2010-их, отприлике у слично време када се укида мање више сав смислени међународни железнички саобраћај у Србији. Оно ситно што је остало од једног и другог након тога је само последњи трзај, отпаци прошлих времена.

Mislio sam da pored Lovćena i Tare ima još vagona koji se koriste na nekim relacijama.
Ok tih 30 vagona sto je ostalo tu ima 20 kola Z1 i ostalo su Z2, Y itd, ali to je spisak vagona u saobraćaju tj u voznom stanju, sigurno po raznim sporednim kolosecima širom Srbije ima još putničkih kola koja stoje i mogu da se remontuju samim tim da se naprave neki dodatni vozovi sa putničkim kolima kao pre.
 
Mislim da nema interesa za to. Razlozi su (ja bih rekao) marketinški. Prvo, otpisivanjem vagona su značajno smanjili prosečnu starost voznog parka, tako da sada mogu da se hvale kako imamo najmlađi vozni park u regionu. Drugo, u očima javnosti kupovina novih vozova deluje kao neuporedivo veće poboljšanje usluge u odnosu na neko sređivanje prastarih vagona uprkos tome što su najudobnije šinsko prevozno sredstvo u Srbiji nakon KISS-a upravo crnogorski vagoni stari više decenija. I Z1 bi bili u toj kategoriji samo kad bi oprali štrokave prozore i postarali se da klima redovno radi.

Običan regionalni voz u Italiji je pet puta komforniji od onoga što će kod nas nositi IC rang van novosadske pruge.
 
Да ли неко зна да ли на овом ванредном поласку поводом Грожђебала, који иде из Вршца за Београд у поноћ, саобраћа синхрон?
 
711 y синхрону?
Да, не би било ништа ново.

Дневни поласци данас су били препуни. На поласку из Вршца за БГ у 18:50 до те мере да је долазило до повремених чарки међу путницима да ли може још људи да уђе у воз или не. Стајало се од самог Вршца. Неки су и остајали на станицама, без да су ушли у воз а следећи је тек за 5 сати.

А да одговорим сам себи, дошао сам до информације да неће бити синхрона уопште, односно ни на поласку у поноћ. Биће весело.

Похвала за медијску кампању и ванредне поласке, али онда треба адекватно планирати и капацитет, а не овако се брукати.
 
Ispadanje danas oko 18 i 30 Ns ranzirna
Voz 25413 skracen do Futoga, putnici autobusima prebaceni za NS...
received_1037161397619217.jpeg
received_1036211797554597.jpeg
received_999524121293870.jpeg
 
Ma ajde sve, nego šta mu je sa loparićem, sav mu je izgreban, unutrašnja kontrola da ga kazni! 😛
 
je l moguće, da se po vašim insajderskim informacijama, ne uvodi NIJEDAN DODATNI POLAZAK na relaciji BG - Niš?!
 
je l moguće, da se po vašim insajderskim informacijama, ne uvodi NIJEDAN DODATNI POLAZAK na relaciji BG - Niš?!
Nema smisla da jedan garnitura odradi jedan eventualno 2 obrta (ako je brzi). Jednostavno infrastruktura je u mnogo lošem stanju pa bi put bio nepouzdan, bio bi jako malo korišćen, a garnitura i osoblje neefikasno iskorišćeni
 
Poslednja izmena:
6) Uvode se vozovi 620/621 i 622/623 kao IR vozovi na Zvornik-Beograd-Zvornik. Ukidaju se sva stajanja između sem Loznice, Šapca, Rume i Novog Beograda zbog manjka putnika i želje da se maksimalno ubrza voz. Prvobitna ideja je bila da se u Šapcu koristi novo stajalište "Šabac Trijangla" čime bi se uštedelo 20ak min, ali je IŽS ovo odbila.
Iz Zvornika: 5:58 i 13:55
Dolazak u Beograd: 9:05, 16:55
Polazak Iz Beograda: 9:30, 17:20
Dolazak u Zvornik: 12:25, 20:15
Vreme vožnje je 2:55 na BG-ZV, 1:30 BG-ŠA, 2:30 BG-LO.

Vozovi BG-ZV su lep primer kako može da se promeni koncept koji ne funcioniše (trenutno ima jako malo putnika) i da se napravi nešto bolje. Očekujem da tu vidimo veći porast putnika, pogotovo studenata.
Ti silni autobusi od Beograda do Loznice se svi do jednog zaustavljaju u Petlovači, Prnjavoru u Lešnici naseljima sa po oko 4000 stanovnika. Kroz Majur sa 7000 stanovnika ne ide ništa od autobusa na lozničkom pravcu. Oko 70% svih stanovnika Mačvanskog okruga je u naseljima uz prugu, približno 200.000 ljudi 2011 godine (ne znam koliko se to smanjilo nakon belo-napredne kuge, ali prosek za Srbiju je 10-15%. Bilo bi dobro da se napravi šira studija, ali već ovo što imam ukazuje da ceo okrug gravitira Šapcu sa kompaktnim urbanizmom i odličnim položajem železničke stanice, gde su radna mesta 7-15 u industriji, 7:30-15:30 u javnom sektoru, srednje škole sa smenama 7:30-13:30 i 13:30 do 19:30. Polupismen čovek sa bar malo kefala bi shvatio da se kao baza za red vožnje postave lokalni vozovi sa dolaskom u 6:40 i 13;10 u Šabac iz smera Loznice, i sa polascima 13:50, 15:50 i 19:50 iz Šapca ka Loznici, a ostalo kako se uklopi. U Šapcu se nalaze i tri visoke škole, gradska bolnica, tako da samo nepismen može da napravi takav red vožnje da "nema putnika".
Smer Beograd - LoznicaBrzi G2Ubrzani G1lokalni G2Ubrzani G1
Beograd7:2012:0518:15
Sremska Mitrovica14:40
Šabac8:5013:3515:3519:45
Šabac9:0513:5015:5020:00
Loznica10:0714:5216:5221:02
Zvornik 10:3517:2021:30
Nazad:
Smer Loznica - Beograd:Ubrzani G1Lokalni G2Ubrzani G1Brzi G2
Zvornik5:1011:3018:30
Loznica5:3811:5815:0818:58
Šabac6:4013:0016:1020:00
Šabac6:5513:1516:2520:15
Sremska Mitrovica14:10
Beograd8:2517:5521:45

Garnitura G1 ima 8:25-12:05 da ode u depo namiri se i da se vrati.
Garnitura G2 se namiruje noću u Beogradu.
U 7:20 iz Beograda i 15:08 iz Loznice 18:30 iz Zvornika mogu da budu brzi, ne vezuju se ni za kakve smene, ali i tada bi se očekivalo da staju u Banji Koviljača, Majuru, Lešnici i Prnjavoru mačvanskom kao najvećim naseljima. Određene vozove sam skratio do Loznice i Sremske Mitrovice da bi uspeli da se uklope u smene.
Jako dugo smo imali promašen koncept vozova Ruma - Šabac, ali ne zbog toka putnika, već zbog promašaja smena i krajnje stanice. od Rume do Šapca su sve sremska naselja orijentisana na Sremsku Mitrovicu i Novi Sad, a ka Šapcu imaš jedino radna mesta, i tu i tamo kulturu, trgovinu, škole. Stanica Sremska Mitrovica ima daleko bolji položaj u odnosu na naselje u odnosu na Rumu. Tako da su logični lokalni vozovi ne Šabac - Ruma već Šabac - Sremska Mitrovica.
 
Mehaničar, težak i potcenjen posao danas na železnici koji je najslabije plaćen pričao ko šta hoće, nažalost tu je i dosta ljudi koji ostavljaju loš utisak o samom zanimanju, ali ima svetlih tačaka.
Prosek godina je odavno u tom sektoru premašio 50 godina, mladih nema, a održavanje u državnim firmama je tek posebna pesma gde nema ni rezervnih delova, nešto je tek sitno bolje kod privatnika, želim brzo ozdravljenje čoveku.

 
Vrh