Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

6) Uvode se vozovi 620/621 i 622/623 kao IR vozovi na Zvornik-Beograd-Zvornik. Ukidaju se sva stajanja između sem Loznice, Šapca, Rume i Novog Beograda zbog manjka putnika i želje da se maksimalno ubrza voz.
U redu je da se preskaču seoske stanice radi ubrzanja, ali veći broj putnika bi koristio zvornički voz ako bi stajao još i u Staroj Pazovi, Novoj Pazovi i Batajnici. To bi značilo možda 5 minuta duže putovanje. A šta će biti sa Koviljačom i onolikim stanicama između Loznice i Šapca? Hoće li oni imati neki Re voz kao do sada, ili ostaju bez ikakve mogućnosti železničkog prevoza?
 
A šta će biti sa Koviljačom i onolikim stanicama između Loznice i Šapca? Hoće li oni imati neki Re voz kao do sada, ili ostaju bez ikakve mogućnosti železničkog prevoza?

Ostaju bez železničkog prevoza, samo su ostali ovi IR polasci Zvornik-Beograd koji se ne zaustavljaju u manjim ukrsnicama i stajalištima.
 
Izmene:

I) Međunarodni saobraćaj:

1) 1130/1131 koji u ovom RV saobraćaju Zemun-Bar-Zemun će od novog RV saobraćati na Novi Sad-Bar*-Novi Sad sa zaustavljanjem u Inđiji, Staroj Pazovi i Novoj Pazovi. 1130 je pomeren da ide ranije, 1131 kasnije. Oba voza imaju 40+ minuta zadržavanja u Beograd Centru. Priča se da će saobraćati EMV 413 - 100

*Postoje priče da će saobraćati do Bijelog Polja sa vezom za dalje.

2) 412/413 ima svoje trase i u novom RV

II) Pogranični saobraćaj

1) Najavljeno je pokretanje vozova Subotica-Segedin-Subotica u oktobru ove godine, ali nisu dobili trase u novom RV. Priča se o 9 pari polazaka.

2) Ostavljene su trase za vozove za Erdut (HR) kao i u postojećem RV

Nema daljih većih izmena u međunarodnom i pograničnom saobraćaju.

III) Unutrašnji saobraćaj

1)Manja reorganizacija polazaka na Novi Sad-Sombor-(Subotica)-Novi Sad

2) Trase za vozove 250X ma Zrenjanin-Beograd-Zrenjanin su ostale iste kao u postojećem RV

3) Reorganizacija polazaka na Vršac-Beograd-Vršac gde od novog RV jedna garnitura počinje i završava smenu u Beogradu. Polasci sa tom garniturom se produžavaju od/do Zemuna uz stajanje na Novom Beogradu

4) Uvođenje polazaka 72X na relaciji Sremska Mitrovica-Novi Sad-Sremska Mitrovica, gde se prvi jutarnji ka NS i poslednji od NS produžavaju do Šida. Polasci su ranga REx i imaju zaustavljanje u svim stanicama i stajalištima osim Vognja, Kraljevaca i Petrovaradina. Sve polaske obavlja jedna garnitura (EMV 413 - 100)
Iz Šida: 5:30
Iz Sremske Mitrovica: 5:58, 9:23, 12:58, 17:17
Iz Novog Sada: 7:28, 11:08, 15:18, 18:28 (ŠI)
Vreme vožnje SM-NS oko 55 min

5) Uvođenje polazaka 64X na Pančevo Varoš-Novi Sad-Pančevo Varoš kao i 70X na Pančevo Varoš-Stara Pazova-Pančevo Varoš. Svi polasci se zaustavljaju na K. parku (ali ne na Vuku i Pančevcu zbog visine perona). Sve polaske obavlja jedna garnitura (EMV 413 - 100)
Iz Pančeva: 7:05 (NS), 11:00 (STP), 13:41 (NS), 17:27 (STP), 20:26 (STP)
Iz Novog Sada: 9:18, 15:30
Iz Stare Pazove: 9:42, 12:25, 15:55, 18:54, 21:55 (Zemun)
I još polazak 2001 Zemun (5:45)-Pančevo varoš

6) Uvode se vozovi 620/621 i 622/623 kao IR vozovi na Zvornik-Beograd-Zvornik. Ukidaju se sva stajanja između sem Loznice, Šapca, Rume i Novog Beograda zbog manjka putnika i želje da se maksimalno ubrza voz. Prvobitna ideja je bila da se u Šapcu koristi novo stajalište "Šabac Trijangla" čime bi se uštedelo 20ak min, ali je IŽS ovo odbila.
Iz Zvornika: 5:58 i 13:55
Dolazak u Beograd: 9:05, 16:55
Polazak Iz Beograda: 9:30, 17:20
Dolazak u Zvornik: 12:25, 20:15
Vreme vožnje je 2:55 na BG-ZV, 1:30 BG-ŠA, 2:30 BG-LO.

7) Ukida se stajalište Voganj za sve vozove na Šidskoj pruzi. Dodatno, RE Beograd-Šid-Beograd nastavlja da saobraća po redukovanom RV od željenog jer IŽS nije dozvolila vožnju levog koloseka od Rume ka Šidu.

8) Uvodi se IC voz koji ujutro kreće iz Zemuna (oko 6) i ide do Užica. Na barskoj pruzi je došlo do manjih izmena vremena polazaka. Svi vozovi od novog RV saobraćaju od/do Zemuna

9) Polasci za/iz Niša se peodužavaju do Zemuna

10) Reorganizacija polazaka na Kraljevo-Požega-Kraljevo sa ubacivanjem jednog polaska više.

11) Uvođenje IC vozova Niš-Leskovac, RE vozova Leskovac-Niš-Aleksinac. Jedan EMV 413 - 100 obavlja IC polaske ceo dan. RE i IC su zajeeno trebali da ponude takt od sat vremena na Niš-Leskovac, međutim IŽS je korsitio brzinu od 50 km/h na Niš-Brestovac (deonica koja se trenutno obnavlja) što je poremetilo obrte i planove SV. Stoga je IŽS izradio alternativni predlog sa poprilično čudnim trasama gde imamo doata preticanja IC i RE vozova, stoga dosta i čekanja. SV je računao IC voz da vozi 40 min, a RE 55 min, a dobili su IC 52 min, a RE 1:17.
Slično se desilo i na Niš-Prokuplje gde je SV planirao trase sa većim brzinama, a IŽS je računala sa (spektakularnih) 20 km/h što je svelo sve na 2 polaska dnevno.

Nema daljih većih izmena. BGvoz ostaje isti.

Ide se u dobrom smeru, ali je po meni potrebna bolja kordinacija različitih preduzeća/institucija prilikom pravljenja novog RV. Ovaj RV je izuzetno haotičan i nepovoljan po putnike, pogotovo što se tiče presedanja. Potrebno je jasno definisati u BGčvoru ko kad gde ide i to kopirari svakih sat vremena. Vozovi BG-ZV su lep primer kako može da se promeni koncept koji ne funcioniše (trenutno ima jako malo putnika) i da se napravi nešto bolje. Očekujem da tu vidimo veći porast putnika, pogotovo studenata. Takođe očekujem utrostručenje broja polazaka između Pančeva i Beograda u odnosu na pre 2 godine da da neke rezultate, nadam se da će u narednim godinama svi Regio vozovi takođe saobraćati do Pančeva što bi bila prava revolucija. Ali, ovo sve može ukoliko krenemo RV da pravimo od nule, i jasno definišemo kad je čiji slot inače nema mesta nigde.
Niš-Leskovac će biti takođe zanimljivo za pratiti, a nadam se da će se povećati brzina i pustiti RV kako je originalno zamišljen.

To je to od mene. Pozdrav :)

Од када важе те измене?
 
U redu je da se preskaču seoske stanice radi ubrzanja, ali veći broj putnika bi koristio zvornički voz ako bi stajao još i u Staroj Pazovi, Novoj Pazovi i Batajnici. To bi značilo možda 5 minuta duže putovanje. A šta će biti sa Koviljačom i onolikim stanicama između Loznice i Šapca? Hoće li oni imati neki Re voz kao do sada, ili ostaju bez ikakve mogućnosti železničkog prevoza?
За путнике са тог правца је стајање у Пазовама и Батаји увек деловало као губљење времена. Шта више увек се гунђало зашто нема пруга право од Кленка до Сурчина да се иде директно на Београд.
Штета за Ковиљачу, због ње је та пруга оригинално и изграђена, а има и велики туристички потенцијал. Железница би могла да среди своје одмаралиште тамо и да организује посебне возове само до Бање.
Села уз пут, од Мајура до Лешнице ће се снаћи, и овако путују углавном аутобусом до Београда који наилази малтене сваки час, док ће мало теже бити Стражи и Липници, мада су то села са мање од 900 становника нажалост.Плус у тај крај стиже брзи пут, те ће се колима брже стизати из села у Београд него да се путује возом.
 
IMG_7702.jpeg


IMG_6927.jpeg


IMG_6926.jpeg
 
Погрешно користе нови лого на белој подлози, који је исто погрешно осмишљен. Треба да свуда буде исте боје као на Флирту, а не да имитирају боје тробојке, па белу раде као сиву што је ружно.
 
Нови лого на старом Флирту није лепо позициониран. Вагони су свакако пристојнији од оне тробојке. Ту шему су требали да уведу и за 710 и 412.
 
Prvobitna ideja je bila da se u Šapcu koristi novo stajalište "Šabac Trijangla" čime bi se uštedelo 20ak min, ali je IŽS ovo odbila.
Pošto ne znam, voleo bih da mi neko objasni zašto je potrebno stajanje od 15ak minuta u Šapcu i Rumi, zar nije dovoljno po 5? Znam da voz menja pravac, ali čemu 15 min?
 
Znam da voz menja pravac, ali čemu 15 min?

Zato što su naši pravilnici i procedure zaglavljeni u vreme radničkog samoupravljanja.
Svuda u Evropi gde sam bio za zamenu pravca je bilo određeno 5 minuta, negde i manje, ali hajde da kažemo da je tih 5 minuta optimalno.
Bio u upravljačnici na manevri i na 710 i na 711, realno cela procedura može da se odradi za 2-3 minuta..
Jedino je ovih 15 minuta dobro za kašnjenja, jer mogu da se umanje, ali ovako totalna glupost..

Ali dobro, šta pričati kada smo imali situacije da IŽS napravi ukrštavanja u stanicama bez skretničara, pa otpravnik ode da prebaci skretnicu u skretanje za putnički voz, pa prebaci opet u pravac za drugi iz kontra smera, pa se ovaj prvi PT vrati opet na blok da bi ga OV stavio u prolazni i tako imamo vremena na pretek gde žurimo..
 
Po pravilniku da, ali evo u praksi voz kasni 10ak min oni odrade promenu smera i voz krene na vreme (baš ovaj voz). Treba težiti da se reši ovo infrastrukturno, tj gradnjom izlaza iz stanice Ruma na drigoj strani.
 
Pretpostavljam da je SV izradio brand book koji odredjuje vizuelni identitet svega, od voznih sredstava do brošura i karata, logotipi u različitim verzijama i kombinacijama boja, evo jednostavnog primera logo Coca Cole ima iste konture ali u koli sa šećerom je bele boje a u onima bez je crne boje. Tako i ovde postoje različite kolor kombinacije logotipa za različite formate i boje pozadina.
 
Наравно да није израдио. Биће бућкуриш и даље, верујем да ће тробојка вагони још дуго бити тако обојени и поред ове нове колор шеме. А тек шарениш са гарнитурама и локомотивама, РВР стара плаво бела шема, 710 има и тробојки и плаво белих, Кисс једна шема, Флирт две шеме, 441 две шеме, 461 две шеме, 666 скроз плаве, 661 стара шема, маневарке не знам да ли имају само црвено--беле или има и жутих чешких, питање је користи ли СВ и 641.
 
Vrh