Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

710-001 je bila na probnoj vožnji između Velike Plane i Resnika koju je pala po 127251 put, te je upućena nazad u Želvoz na otklanjanje nedostataka.
Prvu probnu je odradila još početkom Marta i od tada traje cela ova Tv Novela.
Ni sveštenik nije pomogao..🫠
 
Ma to je tek specijalna priča..
Mislim, Bjelovar je otpao za vek i vekove, saradnja je pukla iz više razloga.
Poslednja DMV 008 je jedva bila sklopljena još je izbksuzirala pa joj je zaribao motor pa je bilo sve baš povuci potegni.
Kako je propala saradnja?
Pa u samom početku cena je bila baš upitna, ispalo je na kraju da Bjelovar jedva nešto i zaradio od svega toga, a dosta su se bili iscimali i upadali u finansijske probleme, jer su se stvarno trudili.
Ono što su zaboravili jeste da posluju sa firmom Srbija Voz i naravno kasnile su uplate i to vam je već lanac problema još je naišla Korona, to ih je dodatno opteretilo, i krenule su poteškoće, a rad sa našim 710 im je mnogo značio i u početku su bili izuzetno ponosni što im je ukazano poverenje..

Zanimljivo, Srbija Voz je bio raspisao i taj famozni drugi tender na koji se Bjelovar prijavio te je tražio neke opravdane povlastice.
Ovi su to odbili i kontrirali čak do obustave postupka.
Vrlo brzo je raspisan treći tender koji je dobio Želvoz iako do sada nikada nije imao iskustvo u radu sa serijom 710 + pristao je na cenu koju je Bjelovar još iz drugog tendera procenio da je neisplatljiva.
Ostavljam na vama da procenite situaciju.

Ali moram da kažem da su za sve ovo najviše krivi fikusi iz Zaječara kojima odgovara sadašnja situacija, jer dok ne dođe makar još jedna 710 nema ništa od novih polazaka, a oni se raduju manjem obimu posla.
Njihova kurcobolja i lobiranje "da sve ostane kako jeste" ne može da postane razumljivo zdravorazumnoj osobi.
Zahvaljujući svime time Zaječar je doslovno jedina sekcija u ovom nacrtu RV-a koja nije dobila ništa novo u polascima i umesto da se žale, oni se još i raduju, bože me sakloni..🤷‍♂️
 
Zahvaljujući svime time Zaječar je doslovno jedina sekcija u ovom nacrtu RV-a koja nije dobila ništa novo u polascima i umesto da se žale, oni se još i raduju, bože me sakloni..🤷‍♂️
Dok je plata ista koga briga.
Kao neko kome je pola familije radilo na železnici, mogu da kažem.
Sadašnja ekipa na železnici su sinovi železničara, koji su sinovi železničara i tako par generacija.
Ne mogu da razumem da ovu generaciju nije briga za dalje.

Nema putnika, nema vozova, šta će nam SV?
Na prugama sa telekomandom i ne moraju da budu posednute stanice.
Na lokalnim može da se vozi na usmeni nalog dispečera, a skretnice da otvara pomoćnik MV-a, šta mu teško.

To nas čeka.
 
Ко утиче на плату Зајечарске секције? Фикуси (пардон, филадендрони) из гумењаре. Па они болују од исте болести на "К" њима се исто не ради контрола нижих структура тако да се сви труде да раде мање. Потребан је сам један принудни управник на врху чији ће задатак да буде да тресе и тражи резултате.
 
Pa u samom početku cena je bila baš upitna, ispalo je na kraju da Bjelovar jedva nešto i zaradio od svega toga, a dosta su se bili iscimali i upadali u finansijske probleme, jer su se stvarno trudili.
Ono što su zaboravili jeste da posluju sa firmom Srbija Voz i naravno kasnile su uplate i to vam je već lanac problema još je naišla Korona, to ih je dodatno opteretilo, i krenule su poteškoće, a rad sa našim 710 im je mnogo značio i u početku su bili izuzetno ponosni što im je ukazano poverenje..
:violina:
 
Zahvaljujući svime time Zaječar je doslovno jedina sekcija u ovom nacrtu RV-a koja nije dobila ništa novo u polascima i umesto da se žale, oni se još i raduju, bože me sakloni..🤷‍♂️
Špijunčino! Zlikovče! Kako smeš da otkrivaš, a zatim i da odaješ najstrožu državnu tajnu svih tajni, a to je železnički red vožnje?

Šalu na stranu, da li se stvarno u Srbiji promenilo to da se red vožnje daje na javni uvid? Šta tamo ima? Ima li bar neki redovan međunarodni voz za Hrvatsku, Mađarsku, Rumuniju, Bugarsku, Makedoniju? Da li su u red vožnje uključeni novi vozovi koji relativno skoro pristižu? Ima li promena na BG:VOZ?
 
Špijunčino! Zlikovče! Kako smeš da otkrivaš, a zatim i da odaješ najstrožu državnu tajnu svih tajni, a to je železnički red vožnje?

Šalu na stranu, da li se stvarno u Srbiji promenilo to da se red vožnje daje na javni uvid? Šta tamo ima? Ima li bar neki redovan međunarodni voz za Hrvatsku, Mađarsku, Rumuniju, Bugarsku, Makedoniju? Da li su u red vožnje uključeni novi vozovi koji relativno skoro pristižu? Ima li promena na BG:VOZ?
Izmene:

I) Međunarodni saobraćaj:

1) 1130/1131 koji u ovom RV saobraćaju Zemun-Bar-Zemun će od novog RV saobraćati na Novi Sad-Bar*-Novi Sad sa zaustavljanjem u Inđiji, Staroj Pazovi i Novoj Pazovi. 1130 je pomeren da ide ranije, 1131 kasnije. Oba voza imaju 40+ minuta zadržavanja u Beograd Centru. Priča se da će saobraćati EMV 413 - 100

*Postoje priče da će saobraćati do Bijelog Polja sa vezom za dalje.

2) 412/413 ima svoje trase i u novom RV

II) Pogranični saobraćaj

1) Najavljeno je pokretanje vozova Subotica-Segedin-Subotica u oktobru ove godine, ali nisu dobili trase u novom RV. Priča se o 9 pari polazaka.

2) Ostavljene su trase za vozove za Erdut (HR) kao i u postojećem RV

Nema daljih većih izmena u međunarodnom i pograničnom saobraćaju.

III) Unutrašnji saobraćaj

1)Manja reorganizacija polazaka na Novi Sad-Sombor-(Subotica)-Novi Sad

2) Trase za vozove 250X ma Zrenjanin-Beograd-Zrenjanin su ostale iste kao u postojećem RV

3) Reorganizacija polazaka na Vršac-Beograd-Vršac gde od novog RV jedna garnitura počinje i završava smenu u Beogradu. Polasci sa tom garniturom se produžavaju od/do Zemuna uz stajanje na Novom Beogradu

4) Uvođenje polazaka 72X na relaciji Sremska Mitrovica-Novi Sad-Sremska Mitrovica, gde se prvi jutarnji ka NS i poslednji od NS produžavaju do Šida. Polasci su ranga REx i imaju zaustavljanje u svim stanicama i stajalištima osim Vognja, Kraljevaca i Petrovaradina. Sve polaske obavlja jedna garnitura (EMV 413 - 100)
Iz Šida: 5:30
Iz Sremske Mitrovica: 5:58, 9:23, 12:58, 17:17
Iz Novog Sada: 7:28, 11:08, 15:18, 18:28 (ŠI)
Vreme vožnje SM-NS oko 55 min

5) Uvođenje polazaka 64X na Pančevo Varoš-Novi Sad-Pančevo Varoš kao i 70X na Pančevo Varoš-Stara Pazova-Pančevo Varoš. Svi polasci se zaustavljaju na K. parku (ali ne na Vuku i Pančevcu zbog visine perona). Sve polaske obavlja jedna garnitura (EMV 413 - 100)
Iz Pančeva: 7:05 (NS), 11:00 (STP), 13:41 (NS), 17:27 (STP), 20:26 (STP)
Iz Novog Sada: 9:18, 15:30
Iz Stare Pazove: 9:42, 12:25, 15:55, 18:54, 21:55 (Zemun)
I još polazak 2001 Zemun (5:45)-Pančevo varoš

6) Uvode se vozovi 620/621 i 622/623 kao IR vozovi na Zvornik-Beograd-Zvornik. Ukidaju se sva stajanja između sem Loznice, Šapca, Rume i Novog Beograda zbog manjka putnika i želje da se maksimalno ubrza voz. Prvobitna ideja je bila da se u Šapcu koristi novo stajalište "Šabac Trijangla" čime bi se uštedelo 20ak min, ali je IŽS ovo odbila.
Iz Zvornika: 5:58 i 13:55
Dolazak u Beograd: 9:05, 16:55
Polazak Iz Beograda: 9:30, 17:20
Dolazak u Zvornik: 12:25, 20:15
Vreme vožnje je 2:55 na BG-ZV, 1:30 BG-ŠA, 2:30 BG-LO.

7) Ukida se stajalište Voganj za sve vozove na Šidskoj pruzi. Dodatno, RE Beograd-Šid-Beograd nastavlja da saobraća po redukovanom RV od željenog jer IŽS nije dozvolila vožnju levog koloseka od Rume ka Šidu.

8) Uvodi se IC voz koji ujutro kreće iz Zemuna (oko 6) i ide do Užica. Na barskoj pruzi je došlo do manjih izmena vremena polazaka. Svi vozovi od novog RV saobraćaju od/do Zemuna

9) Polasci za/iz Niša se peodužavaju do Zemuna

10) Reorganizacija polazaka na Kraljevo-Požega-Kraljevo sa ubacivanjem jednog polaska više.

11) Uvođenje IC vozova Niš-Leskovac, RE vozova Leskovac-Niš-Aleksinac. Jedan EMV 413 - 100 obavlja IC polaske ceo dan. RE i IC su zajeeno trebali da ponude takt od sat vremena na Niš-Leskovac, međutim IŽS je korsitio brzinu od 50 km/h na Niš-Brestovac (deonica koja se trenutno obnavlja) što je poremetilo obrte i planove SV. Stoga je IŽS izradio alternativni predlog sa poprilično čudnim trasama gde imamo doata preticanja IC i RE vozova, stoga dosta i čekanja. SV je računao IC voz da vozi 40 min, a RE 55 min, a dobili su IC 52 min, a RE 1:17.
Slično se desilo i na Niš-Prokuplje gde je SV planirao trase sa većim brzinama, a IŽS je računala sa (spektakularnih) 20 km/h što je svelo sve na 2 polaska dnevno.

Nema daljih većih izmena. BGvoz ostaje isti.

Ide se u dobrom smeru, ali je po meni potrebna bolja kordinacija različitih preduzeća/institucija prilikom pravljenja novog RV. Ovaj RV je izuzetno haotičan i nepovoljan po putnike, pogotovo što se tiče presedanja. Potrebno je jasno definisati u BGčvoru ko kad gde ide i to kopirari svakih sat vremena. Vozovi BG-ZV su lep primer kako može da se promeni koncept koji ne funcioniše (trenutno ima jako malo putnika) i da se napravi nešto bolje. Očekujem da tu vidimo veći porast putnika, pogotovo studenata. Takođe očekujem utrostručenje broja polazaka između Pančeva i Beograda u odnosu na pre 2 godine da da neke rezultate, nadam se da će u narednim godinama svi Regio vozovi takođe saobraćati do Pančeva što bi bila prava revolucija. Ali, ovo sve može ukoliko krenemo RV da pravimo od nule, i jasno definišemo kad je čiji slot inače nema mesta nigde.
Niš-Leskovac će biti takođe zanimljivo za pratiti, a nadam se da će se povećati brzina i pustiti RV kako je originalno zamišljen.

To je to od mene. Pozdrav :)
 
Čudi me da nisi ispratio, ali izašao je nacrt RV-a na sajtu (doduše prilično kasnije nego obično).
Ima par novina gotovo svuda, Niš-Leskovac sa taktom, dodati polasci Požega-Kraljevo, činimi se da je dodat neki polazak Sombor-Novi Sad (ne hvatajte me za reč), po 2 polaska Pančevo-Stara Pazova & Pančevo-Novi Sad, produžen dnevni Barski do Novog Sada + bavljenje u stanici Novi Beograd.
Ucrtan je međunarodni za Zagreb kao i jedan pogranični Dimitrovgrad-Sofija, tu su i Zrenjaninski vozovi
Nekako mi se čini da nisu išli puno u kreativu i da ćemo bolji RV videti sledeće godine (odnosno 2025) kada svi Flirtovi budu u pogonu i ovo je slabo po meni.

Btw trenutno crpim infornacije iz grafikona u tabele, kada završim postaviću ovde..🙂



P.S. Boki je odgovorio detaljnije gore nmvz😃
 
Logično bi bilo da su neke polaske za NS mogli da puste i iz Resnika.
I mogli su bar "ucrtati" Solun šta god to značilo kad vidim puštaju Niš-Brestovac.
Resnik nema slobodnih perona za okretanje tako da to otpada. Rakovica je realna opcija, ali u odnosu na Pančevo, pa čak i Karaburma je mnogo nepovoljnija.
Solun mislim da je nerealno trenutno zbog vremena putovanja ali i nedostatka vagona
 
Шта се дешава са јужном пругом ка Врању?
 
Hoće li noćni barac konačno stajati na Novom Beogradu?
 
Има ли неки посебан разлог?

Nisam upoznat, ali pretpostavljam da nije ukinut, već da ni sami nisu sigurni kako bi ga sproveli i ubacili između Leskovca i Niša te ga zato nisu ni "crtali", no to je samo moja pretpostavka.
Svakako do početka 2025. god neće biti putničkog saobraćaja južno od Niša (možda do Topličkog kraja samo), tako se za sada planira, najrealnije je da tek sledeće godine dobijemo pravu sliku što se tiče reda vožnje.

Hoće li noćni barac konačno stajati na Novom Beogradu?

Noop, prolazak bez zaustavljanja. Dnevni staje.
 
Da mi je znati zašto.
Ja imam dve teorije, il znaju da će previše kasniti pa oće što pre da ga proguraju do Zemuna, ili znaju da kad bi stajao na NBG tu bi ulazila većina, što znači da 1-2 min nisu diviljna da se svi ukrcaju i da se svima pomogne sa silnim stvarima. Zbog toga noćni barac i čeka na Prokopu.
 
To je i meni palo na pamet, ali ne vidim problem da se zadrži 5 ili 10 minuta na Novom Beogradu, to nije ništa za putovanje od 11 sati.
 
75B458C4-BD0E-49C7-AD17-4BE398AFF903.jpeg
 
Vrh