Špijunčino! Zlikovče! Kako smeš da otkrivaš, a zatim i da odaješ najstrožu državnu tajnu svih tajni, a to je železnički red vožnje?
Šalu na stranu, da li se stvarno u Srbiji promenilo to da se red vožnje daje na javni uvid? Šta tamo ima? Ima li bar neki redovan međunarodni voz za Hrvatsku, Mađarsku, Rumuniju, Bugarsku, Makedoniju? Da li su u red vožnje uključeni novi vozovi koji relativno skoro pristižu? Ima li promena na BG:VOZ?
Izmene:
I) Međunarodni saobraćaj:
1) 1130/1131 koji u ovom RV saobraćaju Zemun-Bar-Zemun će od novog RV saobraćati na Novi Sad-Bar*-Novi Sad sa zaustavljanjem u Inđiji, Staroj Pazovi i Novoj Pazovi. 1130 je pomeren da ide ranije, 1131 kasnije. Oba voza imaju 40+ minuta zadržavanja u Beograd Centru. Priča se da će saobraćati EMV 413 - 100
*Postoje priče da će saobraćati do Bijelog Polja sa vezom za dalje.
2) 412/413 ima svoje trase i u novom RV
II) Pogranični saobraćaj
1) Najavljeno je pokretanje vozova Subotica-Segedin-Subotica u oktobru ove godine, ali nisu dobili trase u novom RV. Priča se o 9 pari polazaka.
2) Ostavljene su trase za vozove za Erdut (HR) kao i u postojećem RV
Nema daljih većih izmena u međunarodnom i pograničnom saobraćaju.
III) Unutrašnji saobraćaj
1)Manja reorganizacija polazaka na Novi Sad-Sombor-(Subotica)-Novi Sad
2) Trase za vozove 250X ma Zrenjanin-Beograd-Zrenjanin su ostale iste kao u postojećem RV
3) Reorganizacija polazaka na Vršac-Beograd-Vršac gde od novog RV jedna garnitura počinje i završava smenu u Beogradu. Polasci sa tom garniturom se produžavaju od/do Zemuna uz stajanje na Novom Beogradu
4) Uvođenje polazaka 72X na relaciji Sremska Mitrovica-Novi Sad-Sremska Mitrovica, gde se prvi jutarnji ka NS i poslednji od NS produžavaju do Šida. Polasci su ranga REx i imaju zaustavljanje u svim stanicama i stajalištima osim Vognja, Kraljevaca i Petrovaradina. Sve polaske obavlja jedna garnitura (EMV 413 - 100)
Iz Šida: 5:30
Iz Sremske Mitrovica: 5:58, 9:23, 12:58, 17:17
Iz Novog Sada: 7:28, 11:08, 15:18, 18:28 (ŠI)
Vreme vožnje SM-NS oko 55 min
5) Uvođenje polazaka 64X na Pančevo Varoš-Novi Sad-Pančevo Varoš kao i 70X na Pančevo Varoš-Stara Pazova-Pančevo Varoš. Svi polasci se zaustavljaju na K. parku (ali ne na Vuku i Pančevcu zbog visine perona). Sve polaske obavlja jedna garnitura (EMV 413 - 100)
Iz Pančeva: 7:05 (NS), 11:00 (STP), 13:41 (NS), 17:27 (STP), 20:26 (STP)
Iz Novog Sada: 9:18, 15:30
Iz Stare Pazove: 9:42, 12:25, 15:55, 18:54, 21:55 (Zemun)
I još polazak 2001 Zemun (5:45)-Pančevo varoš
6) Uvode se vozovi 620/621 i 622/623 kao IR vozovi na Zvornik-Beograd-Zvornik. Ukidaju se sva stajanja između sem Loznice, Šapca, Rume i Novog Beograda zbog manjka putnika i želje da se maksimalno ubrza voz. Prvobitna ideja je bila da se u Šapcu koristi novo stajalište "Šabac Trijangla" čime bi se uštedelo 20ak min, ali je IŽS ovo odbila.
Iz Zvornika: 5:58 i 13:55
Dolazak u Beograd: 9:05, 16:55
Polazak Iz Beograda: 9:30, 17:20
Dolazak u Zvornik: 12:25, 20:15
Vreme vožnje je 2:55 na BG-ZV, 1:30 BG-ŠA, 2:30 BG-LO.
7) Ukida se stajalište Voganj za sve vozove na Šidskoj pruzi. Dodatno, RE Beograd-Šid-Beograd nastavlja da saobraća po redukovanom RV od željenog jer IŽS nije dozvolila vožnju levog koloseka od Rume ka Šidu.
8) Uvodi se IC voz koji ujutro kreće iz Zemuna (oko 6) i ide do Užica. Na barskoj pruzi je došlo do manjih izmena vremena polazaka. Svi vozovi od novog RV saobraćaju od/do Zemuna
9) Polasci za/iz Niša se peodužavaju do Zemuna
10) Reorganizacija polazaka na Kraljevo-Požega-Kraljevo sa ubacivanjem jednog polaska više.
11) Uvođenje IC vozova Niš-Leskovac, RE vozova Leskovac-Niš-Aleksinac. Jedan EMV 413 - 100 obavlja IC polaske ceo dan. RE i IC su zajeeno trebali da ponude takt od sat vremena na Niš-Leskovac, međutim IŽS je korsitio brzinu od 50 km/h na Niš-Brestovac (deonica koja se trenutno obnavlja) što je poremetilo obrte i planove SV. Stoga je IŽS izradio alternativni predlog sa poprilično čudnim trasama gde imamo doata preticanja IC i RE vozova, stoga dosta i čekanja. SV je računao IC voz da vozi 40 min, a RE 55 min, a dobili su IC 52 min, a RE 1:17.
Slično se desilo i na Niš-Prokuplje gde je SV planirao trase sa većim brzinama, a IŽS je računala sa (spektakularnih) 20 km/h što je svelo sve na 2 polaska dnevno.
Nema daljih većih izmena. BGvoz ostaje isti.
Ide se u dobrom smeru, ali je po meni potrebna bolja kordinacija različitih preduzeća/institucija prilikom pravljenja novog RV. Ovaj RV je izuzetno haotičan i nepovoljan po putnike, pogotovo što se tiče presedanja. Potrebno je jasno definisati u BGčvoru ko kad gde ide i to kopirari svakih sat vremena. Vozovi BG-ZV su lep primer kako može da se promeni koncept koji ne funcioniše (trenutno ima jako malo putnika) i da se napravi nešto bolje. Očekujem da tu vidimo veći porast putnika, pogotovo studenata. Takođe očekujem utrostručenje broja polazaka između Pančeva i Beograda u odnosu na pre 2 godine da da neke rezultate, nadam se da će u narednim godinama svi Regio vozovi takođe saobraćati do Pančeva što bi bila prava revolucija. Ali, ovo sve može ukoliko krenemo RV da pravimo od nule, i jasno definišemo kad je čiji slot inače nema mesta nigde.
Niš-Leskovac će biti takođe zanimljivo za pratiti, a nadam se da će se povećati brzina i pustiti RV kako je originalno zamišljen.
To je to od mene. Pozdrav