Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

@Dzoni

Ok moze da profesionalci vode drzavne fime u cemu je problem. Valjda su to isti profesionalci ili makar slicni.
 
U svetu postoji dosta kompanija koje su vecinski drzavne, a profitabilne.
Kao sto videsmo i kod nas telekom uspesno posluje sa profitom uz vracanje kredita podignutog za kupovinu operatera u susedstvu.
Imamo takodje primer aerodroma, poste, a kada bi drzava pustila EPS, Srbija gas da iskljucuje neplatise i oni bi poslovali sa profitom garantovano.
 
И немојте људи да се заваравате да је запад имун на корупцију. Они су за нас професионалци на том пољу. Разлика је у томе што су они свели корупцију на минимум у фирмама које су им од стратешког и националног значаја док је код нас баш ту најтрагичнија ситуација и зато су то озбиљне државе а ми протекторат.

Они то компензују невероватно великом размером корупције на јавним радовима, инфраструктури, јавним објектима итд. Ту су корупцију већ довели на ниво који је незамислим чак ни за нас. Опет наводим пример брандебуршког аеродрома у Берлину чија цена је дуплирана са тенденцијом даљег раста и САД које су, одговорно тврдим, светски рекордери у корупцији приликом градње инфраструктурних објеката. Тамо имате метро станице од по 5 милијарди $, обичну уличну станицу градског аутобуса од милион $, реконструкцију парка од 700 милиона $, чувени бостонски "биг диг" где им га је и Вукан Вучић забиберио итд итд.
 
Igor":1rctwbnj je napisao(la):
@Dzoni

Ok moze da profesionalci vode drzavne fime u cemu je problem. Valjda su to isti profesionalci ili makar slicni.

па ја и кажем да професионалци воде државне фирме. лепо, на конкурсу се изаберу људи који имају вишегодишње искуство у управљању фирмама које се баве истим или сличним пословима

laki72":1rctwbnj je napisao(la):
Kao sto videsmo i kod nas telekom uspesno posluje sa profitom uz vracanje kredita podignutog za kupovinu operatera u susedstvu.
Imamo takodje primer aerodroma, poste, a kada bi drzava pustila EPS, Srbija gas da iskljucuje neplatise i oni bi poslovali sa profitom garantovano.

Телеком - 70% прихода од фиксне телефоније, где је до скоро био апсолутни монополиста. исто важи и за Аеродром и Пошту. ЕПС и Србијагас, поред неплатиша имају проблем и презапослености (поготово ЕПС), тако да би они пословали профитаблино тек када би отпустили око 70% "административног" особља (чак и да принудно наплате дуговања)
 
Вишак запослених се одсликава на смањење профита. Са друге стране тај новац се упумпа у потрошњу у Србији што је боље од тога да страна фирма има већи профит а да новац иде ван Србије.

Са друге стране кад је НИС оптимизовао пословање само је паразитски кадар прешао у покрајинску администрацију и тамо наставио да паразитира. Дакле смањење броја запослених има више ефеката
-преко отпремнина се врши удар на буџет
-пређу у неку другу јавну фирму
-људи који нису навикли да раде добију отказ, пукну и онда их налазимо по црној хроници
 
Siniša":3h8s5s89 je napisao(la):
Гага":3h8s5s89 je napisao(la):
Карло, да ли можда имаш негде у твојој документацији, трасу те бивше пруге ?
Da ja probam, za početak nešto, ako može
Bosnien_Alfred_Horn.jpg

2000px-Map_railway_Capljina-Zelenika_hr.svg.png

Verujem da Karlo ima neke bolje karte.
Хвала Синиша, укњижен плусићћћ.
Сасвим довољно да се види која је била траса те пруге.
 
"Што се тиче 'Железница', ту је реч о стварању компаније коју Србија може да издржава. Значи, да се ограниче путничке услуге само на оно што је потребно и да се створи карго компанија која може да се такмичи на тржишту ЕУ када Србија постане чланица"

Верхеијен: Србија треба да ојача јавна предузећа
http://www.rtv.rs/sr_ci/ekonomija/verhe ... 52295.html
 
Јапан је почео изградњу прве светске пруге за комерцијалну експлоатацију возова конструсаних на бази технологије магнетне левитације на великим раздаљинама. Чак 86 одсто пруге дуге 286 километара од Токија до Нагоје пролазиће кроз планинске тунеле, због чега ће она, сматра се, коштати око 60 милијарди долара.\

Прва комерцијална пруга за лебдеће возове на свету
http://www.rts.rs/page/magazine/ci/stor ... D1%83.html
 
Вожд":2h3vuu12 je napisao(la):
"Што се тиче 'Железница', ту је реч о стварању компаније коју Србија може да издржава. Значи, да се ограниче путничке услуге само на оно што је потребно и да се створи карго компанија која може да се такмичи на тржишту ЕУ када Србија постане чланица"

Верхеијен: Србија треба да ојача јавна предузећа
http://www.rtv.rs/sr_ci/ekonomija/verhe ... 52295.html

Samo da nam ovaj ekonomski ubica lepo objasni kako ćemo da ojačamo kompaniju ako je iseckamo na komade i prodamo profitabilne sektore? Šta će se desiti sa onim delovima koji nisu i nikad neće biti profitabilni?
Srbija ne bi smela da razbija Železnice na komade, jer su njeni delovi toliko međuzavisni da bi odvajanje značilo dalju destrukciju u sistemu, a dugoročno i ogromne ekonomske gubitke.

Glavna caka je u tome, što u kolonijalnom ekonomskom modelu jedini razvoj dolazi od stranih investicija, a takve investicije u železnici ne postoje. Kolonijalne ekonomije su ostavljene da svoju infrastrukturu grade iz javnog duga, a kad prodaju sve što zarađuje, ti sistemi postaju trajni teret za javne finansije. Ali, Srbija ne uči iz tuđih iskustava jer svi imamo duge uši.

Zato treba videti kroz njihove eufemizme o jačanju kompanija, jer su globalne banke neprijatelj ove zemlje.
 
Иначе, Француска тренутно спроводи поновно уједињење железничких делатности односно претходно расцепканих предузећа.
 
Dok drugi sprovode nasi se provode ;)
 
Diogen":yuk3wl4u je napisao(la):
Kolonijalne ekonomije su ostavljene da svoju infrastrukturu grade iz javnog duga, a kad prodaju sve što zarađuje, ti sistemi postaju trajni teret za javne finansije. Ali, Srbija ne uči iz tuđih iskustava jer svi imamo duge uši.

Тужна истина
 
први пост (од шест, колико ће их бити), а тиче се предлога реорганизације железничког саобраћаја у Србији. нешто од овога може одмах, нешто би могло у наредних пар година, а нешто мора да чека да се реконструишу главни железнички правци (као овај садашњи предлог), као и неки споредни. наравно, поред реконструкције железничиких праваца, треба да се набаве и возне јединице, а њихове цене већ не знам, тако да тај део остављам онима који се у то боље разумеју.

1. ИЦЕС (интер-сити експрес Србија, тј. брзи возови). четири линије са фреквенцијом постављеној на слици. ово би били најбржи возови, стајали би само на станицама назначеним на слици. дужина перона у тим станицама око 450 м. могуће возне јединице су Сименсов Рејлџет или Штедлерови Флиртови са 6 јединица, унутра организовани за међуградски даљински саобраћај или нови Штедлерови ЕЦ250 возови, али са 7 јединица


2. ИЦС (интер-сити Србија, тј. пословни возови). 11 линија које пресецају целу државу са фреквенцијама на слици, такође стају само на станицама назначеним на слици. слични су ИЦЕС, с тим што имају мању просечну брзину. овде не би биле моторне гарнитуре, већ би саобраћали возови са класичним вагонима (од 3 до 7 у зависности од линије). поред вагона, било би потребно набавити и нове дизел локомотиве које би вукле ове возове на неелктрифицираним деоницама


3. међународни саобраћај. седам праваца, назначено је посебним бојама који су правци, са предложеним фреквенцијама. и овде је потребно набавити нове вегоне, који би могли да покрију овај саобраћај



едит: остали постови следе касније, и они се тичу локалног домаћег саобраћаја
 
од другог до шестог поста ћу се бавити локални саобраћајем, и то редом: железнице Источне Србије, железнице Југоисточне Србије, железнице Централне Србије, железнице Западне Србије и Војвођанске железнице (Косовске железнице нису обрађење из добро познатог разлога). овде се може и дозволити приватним превозницима да обављају саобраћај у виду концесије на одређеим деоницама, тако што би они реконструисали станице и стајалишта и набавили неопходна возна средства. висина перона на свим станицама и стајалиштима је 550 мм. дужине перона варирају од система до система, па ће појединачно бити обрађене. једина фиксна дужина перона је на станицама које се користе за даљинске возове (виде се у претходном посту које су) и она је око 450 м.
прве су железнице Источне Србије које су подељене на два подсистема, Браничевске железнице и Тимочке железнице.

Браничевске железнице

Систем са пет локалних линија:
  • Пожаревац – Смедерево;
    Смедерево – Лапово;
    Пожаревац – Београд центар/Београд главна;
    Пожаревац – Мајданпек (по реконструкцији пруге).

Такт:
  • Пожаревац – Смедерево: такт од 30 минута у периоду од 06:00 до 22:00 и 60 минута у периоду од 04:00 до 06:00 и 22:00 до 23:00;
    Смедерево – Лапово: такт од 60 минута цео дан;
    Пожаревац – Београд центар/Београд главна: такт од 60 минута цео дан

Петнаест троделних ЕМВ гарнитура, и то:
  • Пожаревац – Смедерево: 4 у употреби и 2 резервне (заједничке за све три линије);
    Смедерево – Лапово: 4 у употреби;
    Пожаревац – Београд центар: 5 у употреби.
По реконструкцији пруге, за линију Пожаревац – Мајданпек обезбедити ЖС 711 гарнитуре (дводелне ДМВ гарнитуре).

Стандардна дужина перона на стајалиштима је 120 м.



Тимочке железнице

Систем са пет локалних линија:
  • Зајечар – Мајданпек;
    Мајданпек – Бор (по реконструкцији пруге);
    Зајечар – Прахово пристаниште;
    Зајечар – Књажевац;
    Прахово пристаниште – Бор (по реконструкцији пруге);
    Зајечар – Ниш.

Такт:
  • Зајечар – Мајданпек: од 04:00 до 20:00 на свака два сата (9 полазака на дан);
    Зајечар – Прахово пристаниште: од 05:00 до 21:00 на свака два сата (9 полазака на дан);
    Зајечар – Књажевац: од 04:00 до 22:00 на сваких сат времена (19 полазака на дан);
    Зајечар – Ниш: од 04:30 до 20:30 на свака четири сата (5 полазак на дан).

За линије Зајечар – Мајданпек, Зајечар – Прахово пристаниште и Зајечар – Књажевац обезбедити ЖС 710, свих 10 комада (осам у саобраћају, две у резерви). По реконструкцији критичних деоница ЖС 710 заменити са 711, а 710 пребацити на линије Мајданпек – Бор и Прахово пристаниште – Бор.
За линију Зајечар – Ниш обезбедити три ЖС 711 (две у саобраћају и једна у резерви).

Стандардна дужина перона на свим стајалиштима је 100 м.

 
железнице Југоисточне Србије, са пет подсистема: Нишавске железнице, НИ-воз, Топличке железнице, Јужно-моравске железнице и Врањско-јабланичке железнице

Нишавске железнице

Систем са три локалне линије:
  • Димитровград – Нишка бања;
    Пирот – Димитровград ( – Софија);
    Пирот – Бела Паланка.

Систем саобраћа од 04:00 до 00:00. Тактови су следећи:
  • Димитровград – Нишка бања: од 04:00 до 21:00 на сваких сат времена;
    Пирот – Димитровград (– Софија): од 04:30 до 22:30 на сваких сат времена Пирот – Димитровград, четири воза дневно настављају до Софије (на свака четири сата);
    Пирот – Бела Паланка: од 04:00 до 21:00 на сваких сат времена.

Укупно 14 ЖС 711, и то:
  • Димитровград – Нишка бања: 6 гарнитура у употреби и 1 резервна;
    Пирот – Димитровград (– Софија): 3 гарнитуре у употреби и 1 резервна (заједничка са Пирот – Бела Паланка);
    Пирот – Бела Паланка: 3 гарнитуре у употреби и 1 резервна (заједничка са Пирот – Димитровград).

Стандардна дужина перона на свим стајалиштима је 120 м.



НИ-воз

Систем са једном градском и две приградске линије.
Градска линија је:
  • Ниш – Нишка бања.
Приградске линије су:
  • Ниш – Сврљиг;
    Алексинац – Дољевац.

Систем саобраћа од 03:45 до 00:00. Тактови су следећи:
  • Ниш – Нишка бања: у периоду од 04:00 до 05:00 и 23:00 до 00:00 на један сат, од 05:00 до 06:00 и 21:00 до 23:00 на пола сата и од 06:00 до 21:00 на петнаест минута;
    Ниш – Сврљиг: у периоду од 03:45 до 04:45 и 20:45 до 22:45 на један сат, од 04:45 до 20:45 на пола сата;
    Алексинац – Дољевац: у периоду од 04:00 до 06:00 на један сат, од 06:00 до 22:00 на пола сата, последњи полазак је у 23:30.

Укупно 14 ЖС 711 за линију Ниш – Нишка бања и Ниш – Сврљиг, и то:
  • Ниш – Нишка бања: 4 гарнитуре у употреби и 2 резервна;
    Ниш – Сврљиг: 6 гарнитура у употреби и 2 резервне.
По електрификацији пруге Ниш – Нишка бања заменити ЖС 711 лаким возовима/трамвајима.
Осам троделних ЕМВ гарнитура за линију Алексинац – Дољевац, и то 6 у употреби и 2 у резерви.

Стандардна дужина перона на свим стајалиштима је 120 м. Изузетак су стајалишта Палилулска рампа, Ћеле кула и Нишка бања, на којима је дужина 80 м.



Топличке железнице

Систем са две локалне линије:
  • Куршумлија – Дољевац;
    Куршумлија – Мердаре.

Систем саобраћа од 03:50 до 19:50. Тактови су следећи:
  • Куршумлија – Дољевац: од 04:00 до 19:00 на сваких сат времена;
    Куршумлија – Мердаре: од 03:50 до 19:50 на свака два сата.

Укупно 8 ЖС 711, и то:
  • Куршумлија – Дољевац: 5 гарнитуре у употреби и 1 резервна (заједничка са Куршумлија – Мердаре);
    Куршумлија – Мердаре: 2 гарнитуре у употреби и 1 резервна (заједничка са Куршумлија – Дољевац).

Стандардна дужина перона на свим стајалиштима је 80 м.

Јужно-моравске железнице

Систем са једном локалном линијом:
  • Сталаћ – Алексинац.

Систем саобраћа од 04:00 до 22:00 са тактом од сат времена.

Три троделне ЕМВ гарнитуре и то 2 у употреби и 1 у резерви.

Стандардна дужина перона на стајалиштима је 120 м.



Врањско-јабланичке железнице

Систем са пет локалних линија:
  • Дољевац – Грделица;
    Лесковац – Аеродром Ниш;
    Лесковац – Врање;
    Прешево – Владичин хан;
    Врање – Куманово.

Систем саобраћа од 03:45 до 00:15. Тактови су следећи:
  • Дољевац – Грделица: од 03:45 до 00:15 на сваких сат времена;
    Лесковац – Аеродром Ниш: од 04:36 до 21:36 на сваких сат времена;
    Лесковац – Врање: од 03:54 до 22:54 на сваких сат времена;
    Прешево – Владичин хан: од 04:40 до 22:50 на сваких сат времена;
    Врање – Куманово: четири поласка дневно (на сваких пет сати).

Укупно 20 троделних ЕМВ гарнитура, и то:
  • Дољевац – Грделица: 3 у употреби и 1 резервна (заједничка са Лесковац – Аеродром Ниш);
    Лесковац – Аеродром Ниш: 3 у употреби и 1 резервна (заједничка са Дољевац – Грделица);
    Лесковац – Врање: 5 у употреби и 2 резервне;
    Прешево – Владичин хан: 4 у употреби и 1 резервна (заједничка са Врање – Куманово);
    Врање – Куманово: 1 у употреби и 1 резервна (заједничка са Прешево – Владичин хан).

Стандардна дужина перона на стајалиштима је 120 м.

 
железнице Централне Србије су подељене на два подсистема: Ибарско-западноморавске и Шумадијско-моравске железнице

Ибарско-западноморавске железнице

Систем са седам линија:
  • Трстеник – Чачак;
    Краљево – Пожега;
    Краљево – Сталаћ;
    Крушевац – Јагодина;
    Краљево – Крагујевац;
    Краљево – Рашка;
    Рашка – Косовска Митровица север.

Систем саобраћа од 03:45 до 23:00. Тактови су следећи:
  • Трстеник – Чачак: такт од 60 минута цео дан;
    Краљево – Пожега: један воз на свака два сата;
    Краљево – Сталаћ: такт од 60 минута цео дан;
    Крушевац – Јагодина: такт од 60 минута цео дан;
    Краљево – Крагујевац: такт од 60 минута цео дан;
    Краљево – Рашка: такт од 60 минута цео дан;
    Рашка – Косовска Митровица север: један воз на свака два сата.

Укупно 30 ЖС 711, и то:
  • Трстеник – Чачак: 4 у употреби и 1 резервни;
    Краљево – Сталаћ: 6 у употреби и 2 резервна (један заједнички са Крушевац – Јагодина);
    Крушевац – Јагодина: 4 у употреби и 1 резервни (заједнички са Краљево – Сталаћ);
    Краљево – Крагујевац: 5 у употреби и 1 резервни (заједнички са Краљево – Рашка);
    Краљево – Рашка: 4 у употреби и 1 резервни (заједнички са Краљево – Крагујевац);
    Рашка – Косовска Митровица север: 2 у употреби и 1 резервни.

Три троделна ЕМВ за линију Краљево – Пожега, 2 у употреби и један резервни.

Стандардна дужина перона на стајалиштима је 120 м.



Шумадијско-моравске железнице

Систем са седам локалних линија:
  • К1: Кнић – Јовановац;
    К2: Грошница – Лапово варош;
    Крагујевац – Јагодина;
    Младеновац – Јагодина;
    Параћин – Јагодина;
    Младеновац – Велика Плана;
    Марковац – Ресавица (по реконструкцији пруге).

Систем саобраћа од 04:00 до 23:00. Све линије имају такт од један воз на сат.

Укупно 14 ЖС 711, и то:
  • Кнић – Јовановац: 3 у употреби и 2 резервне (заједничке за све три линије);
    Грошница – Лапово варош: 4 у употреби;
    Крагујевац – Јагодина: 4 у употреби;

Шест троделних ЕМВ гарнитура, и то:
  • Параћин – Јагодина: 2 у саобраћају и 1 резервна;
    Младеновац – Велика Плана: 2 у саобраћају и 1 резервна;

Пет четвороделних ЕМВ гарнитура за линију Младеновац – Јагодина, и то 4 у употреби и 1 резервна.

Стандардна дужина перона на стајалиштима је 120 м.

 
железнице Западне Србије су подољене на три подсистема: Златиборске, Колубарске и Лимске железнице

Златиборске железнице

Систем са три локалне линије:
  • Пожега – Златибор;
    Пожега – Пријепоље;
    Ужице – Чачак.

Саобраћај се одвија у периоду од 05:00 до 22:00. Такт је следећи:
  • Пожега – Златибор: од 05:00 до 22:00 на сваких сат времена;
    Пожега – Пријепоље: три поласка на дан (на 7 сати);
    Ужице – Чачак: од 06:00 до 22:00 на свака два сата.

Девет троделних ЕМВ гарнитура, и то:
  • Пожега – Златибор: 4 у употреби и 2 у резерви (заједничке са осталим линијама);
    Пожега – Пријепоље: 1 у употреби;
    Ужице – Чачак: 2 у употреби.

Стандардна дужина перона на стајалиштима је 120 м.



Колубарске железнице

Систем са три локалне линије:
  • Лазаревац – Косјерић;
    Ваљево – Београд Главна;
    Лајковац – Пожега.

Саобраћај се одвија у периоду од 04:00 до 00:00. Тактови су следећи:
  • Лазаревац – Косјерић: од 05:00 до 22:00 на сваких сат времена;
    Ваљево – Београд Главна: од 04:00 до 20:30 на сваких 90 минута;
    Лајковац – Пожега: од 04:30 до 20:30 на свака два сата.

Осам дводелних ЕМВ гарнитура, и то:
  • Лазаревац – Косјерић: 4 у употреби и 1 резервна (заједничка за обе линије);
    Лајковац – Пожега: 3 у употреби.
За линију Ваљево – Београд Главна пет четвороделних ЕМВ гарнитура (4 у употреби и 1 резервна).

Стандардна дужина перона на стајалиштима је 100 м.



Лимске железнице

Систем са две локалне линије:
  • Рача – Врбница;
    Пријепоље – Бијело поље.

саобраћај се одвија у периоду од 05:00 до 23:00. Тактови су следећи:
  • Рача – Врбница: од 05:00 до 23:00 на сваких сат времена. Последња два поласка са обе станице су до Пријепоље теретна (Коловрат);
    Пријепоље – Бијело поље: од 05:00 до 22:00 на свака три сата.


Шест дводелних ЕМВ гарнитура, (5 у саобраћају и 1 резервна), и то:
  • Рача – Врбница: 4 у саобраћају и 1 резервна (заједничка за обе линије);
    Пријепоље – Бијело поље: 1 у саобраћају.

Стандардна дужина перона на стајалиштима је 100 м.

 
и за крај, Војвођанске железнице, систем са пет подсистема: Сремске железнице, Банатске железнице, Бачке железнице, НС-воз и СУ-воз.

Сремске железнице

Систем са три локалне линије:
  • Нови Сад – Батајница;
    Шид – Инђија;
    Рума – Инђија;
    Рума – Шабац.
Систем саобраћа од 03:45 до 00:00. Тактови су следећи:
  • Нови Сад – Батајница: од 06:00 до 23:30 на 30 минута, од 04:00 до 06:00 на 60 минута;
    Шид – Инђија: такт од 60 минута цео дан;
    Рума – Инђија: такт од 60 минута цео дан;
    Рума – Шабац: од 03:45 до 07:00 и од 20:00 до 23:00 на 60 минута, од 07:00 до 20:00 на 30 минута.

Тринаест четвороделних ЕМВ гарнитура, и то:
  • Нови Сад – Батајница: 6 у употреби и 1 резервна;
    Шид – Инђија и Рума – Инђија: 3 у употреби у Шиду, 2 у употреби у Руми и 1 резервна у Руми.

За линију Рума – Шабац четири ЖС 711 (3 у употреби и 1 резервна).

Стандардна дужина перона на стајалиштима Нови Сад – Батајница и Шид – Инђија је 160 м.
Стандардна дужина перона на стајалиштима Рума – Шабац је 100 м.



Банатске железнице

Систем са седам линија:
  • Владимировац – Ватин (– Темишвар);
    Бела Црква – Зрењанин (по реконструкцији пруге);
    Кикинда – Сента;
    Зрењанин – Сента;
    Зрењанин – Кикинда;
    Зрењанин – Ковачица;
    Зрењанин – Нови Сад (по реконструкцији пруге).

Систем саобраћа од 03:35 до 22:15. Тактови су следећи:
  • Владимировац – Ватин (– Темишвар): од 04:00 до 22:00 на сат времена, четири воза дневно настављају до Темишвара;
    Кикинда – Сента: од 04:00 до 22:00 на свака два сата;
    Зрењанин – Сента: од 03:34 до 19:34 на свака два сата;
    Зрењанин – Кикинда: од 04:35 до 20:35 на свака два сата;
    Зрењанин – Ковачица: од 03:45 до 20:45 на сваких сат времена.

Укупно 18 ЖС 711, и то:
  • Владимировац – Ватин (– Темишвар): 3 гарнитуре у употреби и 1 резервна;
    Кикинда – Сента: 2 гарнитуре у употреби и 1 резервна (у Кикинди);
    Зрењанин – Сента: 3 гарнитуре у употреби и 1 резервна (у Зрењанину);
    Зрењанин – Кикинда: 3 гарнитуре у употреби и 2 резервне (једна у Кикинди, заједничка са Кикинда – Сента и једна у Зрењанину, заједничка са Зрењанин – Сента);
    Зрењанин – Ковачица: 3 у употреби и 1 резервна.

Стандардна дужина перона на стајалиштима је 100 м.



Бачке железнице

Систем са четири локалне линије:
  • Бач – Сомбор југ (привремено саобраћа Оџаци – Сомбор југ);
    Бачка Паланка – Сомбор југ (привремено саобраћа Оџаци – Сомбор југ);
    Апатин – Суботица (привремено саобраћа од/до Сомбора);
    Апатин – Врбас (привремено саобраћа од/до Сомбора);
    Суботица – Осијек;
    Суботица – Сегедин.


Систем саобраћа од 03:50 до 00:00. Тактови су следећи:
  • Оџаци – Сомбор југ: од 04:00 до 22:00 на сваких сат времена;
    Сомбор – Суботица: од 03:50 до 21:50 на свака два сата;
    Сомбор – Врбас: од 04:00 до 20:00 на свака два сата;
    Суботица – Осијек: пет полазака на дан (на свака четири сати);
    Суботица – Сегедин: пет полазака на дан (на свака четири сата).

Укупно 13 ЖС 711, и то:
  • Оџаци – Сомбор југ: 3 гарнитуре у употреби и 2 резервне (заједничке са друге две линије из Сомбора);
    Сомбор – Суботица: 2 гарнитуре у употреби и 2 резервне (заједничке са друге две линије из Сомбора);
    Сомбор – Врбас: 2 гарнитуре у употреби и 2 резервне (заједничке са друге две линије из Сомбора);
    Суботица – Осијек: 2 гарнитуре у употреби и 1 резервна (заједничка са Суботица – Сегедин);
    Суботица – Сегедин: 1 гарнитура у потреби и 1 резервна (заједничка са Суботица – Осијек).

Стандардна дужина перона на свим стајалиштима је 100 м.

НС-Воз

Систем са четири локалне линије:
  • Н1: Врбас – Бешка;
    Н2: Сремски Карловци – Бечеј (по реконструкцији пруге);
    Н3: Нови Сад – Орловат (по реконструкцији пруге);
    Н4: Нови Сад – Оџаци (привремено саобраћа Сремски Карловци – Оџаци).

Систем саобраћа од 04:00 до 22:00. Тактови су следећи:
  • Врбас – Бешка: од 04:00 до 06:00 на сат времена, од 06:00 до 21:30 на пола сата;
    Сремски Карловци – Оџаци: од 04:19 до 06:19 и од 20:19 до 21:19 на сат времена, од 06:19 до 20:19 на пола сата.

За линију Врбас – Бешка седам троделних ЕМВ гарнитура (6 у употреби и 1 резервна).

За линију Сремски Карловци – Оџаци седам ЖС 711 (6 у употреби и 1 резервна).

Стандардна дужина перона на свим стајалиштима је 100 м.

СУ-Воз

Систем са три локалне линије:
  • Су1: Сента – Бајмок;
    Су2: Врбас – Келебија;
    Су3: Суботица – Кањижа.

Систем саобраћа од 04:00 до 23:00. Тактови су следећи:
  • Сента – Бајмок: од 04:00 до 07:00 и од 20:00 до 23:00 на сат времена, од 07:00 до 20:00 на пола сата;
    Врбас – Келебија: од 04:00 до 07:00 на сат времена, од 07:00 до 21:00 на пола сата, од 21:00 до 23:30 на два сата;
    Суботица – Кањижа: 04:00 до 06:00 и од 20:00 до 21:00 на сат времена, од 06:00 до 20:00 на пола сата.

Укупно 17 ЖС 711, и то:
  • Сента – Бајмок: 8 гарнитура у употреби и 1 у резерви;
    Суботица – Кањижа: 7 гарнитура у употреби и 1 у резерви.

За линију Врбас – Келебија 11 дводелних ЕМВ гарнитура, и то 9 у употреби и 2 резервне.

Стандардна дужина перона на свим стајалиштима је 100 м.

 
ето, од мене највеће за крај године ;) видимо се 1. јануара, срећна вам Нова година итд.
 
@JohnnyLee
Sve je odlično, samo za SU-voz, pa i možda za NS-voz bi bio najbolji tram-train. Sve linije su OK, samo što bi u Subotici izgradio uličnu tramvajsku mrežu koju bi spojio sa železničkim linijama. Bilo je ideja pre nekih 20 godina da se potencijalna tramvajska linija za Palić spoji kod fabrike Sever spoji sa postojećom železničkom prugom za Palić.
 
видиш, нисам знао за ту причу. то треба да се уради на карти Суботице. што се тиче Новог Сада има посебно направљен план трамваја (имаш га у теми о Новом Саду)
 
ne znam je li iko isao detaljnije od ovoga na forumu,svaka cast. obavezno pokusati i sa nadleznima da se iskomunicira ova ideja...
 
заборавио сам да додам, потребан број гарнитура је израчунат на основу садашњих редова вожње и садашњих брзина на свим правцима. када се пруге једног дана реконструишу, време путовања ће се смањити, па ће бити потребан и мањи број гарнитура. по садашњем систему, укупан потребан број гарнитура је:
  • ЖС 710: 10
    ЖС 711: 135 (или неке друге дводелне ДМВ, изабрао сам 711 јер су већ у возном парку, због одржавања и сл.)
    Дводелне ЕМВ: 25
    Троделне ЕМВ: 76
    Четвороделне ЕМВ: 26 (овде може ЖС 413, јер је већ поручено 21, па може да се направи договор за још 5)

ЕМВ гарнитуре могу исто да буду Флиртови, опет због одржавања, а и као што знате, праве их у разним варијантама
FLIRT_3.JPG


од осталих возова, локомотиве би могле да буду нпр. Сименсове Вектрон а вагони нпр. Вијађо
 
Исцрпна анализа, свака част.
Само бих скренуо пажњу на један несуштински, а опет сликовити и важан детаљ. Израз "Војвођанске железнице" није у складу са именским конвенцијама у нашој земљи. Не користи се облик присвојног придева (као што раде, рецимо, Хрвати - Хрватска радио телевизија) већ се користи именички облик - Радио телевизија Србије.

Зато би, у складу са именовањем осталих делова мреже, овај део требало назвати "железнице Севера Србије" или, као омаж Брозу: "железнице АП Војводине".
 
beaver":3v0j4ybi je napisao(la):
Зато би, у складу са именовањем осталих делова мреже, овај део требало назвати "железнице Севера Србије" или, као омаж Брозу: "железнице АП Војводине".

Neka hvala Broz nas je upropastio!
 
Vrh