Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Nije "Niš" zvanično teretna, naravno, ali je zasada izvršena tiha prenamena, deo operatera raspušta u njoj redovno vozove, te su 3-4 koloseka doslovno svaki dan krcata teretnim kompozicijiama, usput čine uslugu i stanici Crveni Krst za parkiranje lokomotiva privatnih operatera da se tamo ne bi gušila stanica.

Putnički koriste prva dva koloseka, eventualno treći, odnosno perone I & II, dok na III peronu (odnosno kolosecima 4 & 5) nisam video putnički još od ukidanje Preševca.
Niš ima 6 polazaka (4 za Beograd, 2 za Zaječar), jednostavno su podelili stanicu na pola za teretne i putničke vozove. (sve se dešava u gradu sa oko 300,000 stanovnika.)
Nekada su se samo limovi iz Prahova za Makedoniju u stanici Niš raspuštali (sve ostalo su bili izuzeci), jer iz Zaječara za Popovac ne postoji direktna veza, a pogledajte danas..:(
 
Nije "Niš" zvanično teretna, naravno, ali je zasada izvršena tiha prenamena, deo operatera raspušta u njoj redovno vozove, te su 3-4 koloseka doslovno svaki dan krcata teretnim kompozicijiama, usput čine uslugu i stanici Crveni Krst za parkiranje lokomotiva privatnih operatera da se tamo ne bi gušila stanica.

Putnički koriste prva dva koloseka, eventualno treći, odnosno perone I & II, dok na III peronu (odnosno kolosecima 4 & 5) nisam video putnički još od ukidanje Preševca.
Niš ima 6 polazaka (4 za Beograd, 2 za Zaječar), jednostavno su podelili stanicu na pola za teretne i putničke vozove. (sve se dešava u gradu sa oko 300,000 stanovnika.)
Nekada su se samo limovi iz Prahova za Makedoniju u stanici Niš raspuštali (sve ostalo su bili izuzeci), jer iz Zaječara za Popovac ne postoji direktna veza, a pogledajte danas..:(
Nisam znao da je toliko loša situacija u Nišu, 6 polazaka to je užasno malo za tako velik grada, iako je pruga u lošem stanju. Šta će se na kraju desiti sa tom stanicom, neko je pisao na forumu da se glavna seli na Crveni krst, stanica će onda biti skoro izvan grada?
 
Pre dva dana prijatelj hteo da putuje iz Priboja za Beograd noćnim barcem. Zvao informacije u Užice (pošto Priboj više nema noćnu smenu ni na šalteru ni na telefonu), rekli mu da voz kasni dva sata. Posle nekih malo više od sat, zove da proveri da li se kašnjenje povećano, operater mu kaže da je taj voz odavno otišao. Morao je autom u pola noći sam da krene...

Sumnjam da će ikad više putovati vozom, kao i mnogi koji su se sto puta opekli u železnicu. Barska je odavno postala samo "sirotinjski prevoz", više ljudi je spremno da plati gorivo višestruko nego da rizikuje železnicu.
 
Pre dva dana prijatelj hteo da putuje iz Priboja za Beograd noćnim barcem. Zvao informacije u Užice (pošto Priboj više nema noćnu smenu ni na šalteru ni na telefonu), rekli mu da voz kasni dva sata. Posle nekih malo više od sat, zove da proveri da li se kašnjenje povećano, operater mu kaže da je taj voz odavno otišao. Morao je autom u pola noći sam da krene...

Sumnjam da će ikad više putovati vozom, kao i mnogi koji su se sto puta opekli u železnicu. Barska je odavno postala samo "sirotinjski prevoz", više ljudi je spremno da plati gorivo višestruko nego da rizikuje železnicu.
Ja sam imao "suprotno" iskustvo, zvao sam stanicu Kolašin manje od sat vremena pre vremena polaska (za Beograd) i rekli su da nema kašnjenja. Došli smo na stanicu i tamo nam kažu kasni dva sata :D
 
Када ће бити завршена брза пруга Београд-Ниш и да ли су уопште почели било какви радови?
 
Pozdrav za osobu koja (očigledno) čita objave na ovoj temi i nešto preduzima..

Isključili su problematičnog 710 na dva dana dok mu nisu popravili klimu i sada je sve kako treba ka Nišu.

Takođe, uvažili su primedbu i sada na staničnim zgradama kače obaveštenja o zamenskom prevozu.
Screenshot_20230807_183159_Messenger.jpg


"Beokom" fazon rešavanja problema, al bolje išta nego ništa.:sesir:
 
ТПС у Земуну имају део за прање, мислим да неће бити проблем
 
Pozdrav,

Fotografija je iz Tošinog Bunara, upao mi je var u oči:
Pogledajte prilog 168000

Zar var između šina ne bi trebao da se izbrusi skroz a ne da stoji ovako??
Pozdrav,

Petar
Ovde je u pitanju aluminotermijsko varenje, uobičajeno za spajanje šina na terenu. Varenje se vrši bukvalno izlivanjem tečnog metala u kalup od poroznog, ali otpornog na visoku temperaturu materijala. Kada metal prelazi iz belog u crveno usijanje i više se ne sliva, lomi se kalup i vrši se kovanje vara (jako važno, da se izbiju mehurići gasa, ili mesto gde je metal slabiji i sklon pucanju. Sama šina je rađena boljim procesom (valjanje), tako da je dobro da var bude deblji od same šine. Jedino sama glava šine stvarno treba da bude poravnata. U fabrikama se vrši elektrotupo varenje, koje je za terenski rad nepraktično. Jedan od razloga nepraktičnosti "lepšeg" elektrotupog varenja je i to što se aluminotermijskih varenjem (izlivanjem vara) mogu spojiti šine sa različitom širinom prostora između (u praksi na terenu nikada ne pogođa u milimetar), kao i nedostupnost visokog napona u terenskim uslovima. Obično se teži ako je moguće napraviti i poslati što dužu šinu za varenje na terenu. Jako važno tu je da se varenje vrši samo pri određenim temperaturnim uslovima, a koji mogu biti samo deo dana. U Srbiji to je temperatura 18-22 stepena celzijusa, a to može biti samo jedan deo dana kada mora biti urađeno mnogo varova.

Ti varovi su verovatno urađeni kvalitetno, ako pri 200km/h nije došlo do iskakanja iz koloseka, niti su merna kola (koja za tu brzinu prolaze prugom svake noći) nisu utvrdila poremećaje na koloseku.

Mnogo veći problem je što je tih nekih 80km pruge nečeg super-hiper tek maska nikada goreg stanja železnice uopšte.
 
Sad je bila konferencija šta će se sve raditi do 2027, od železničkih stvari je pomenuto:
1) 18 km pruge Zemun Polje-Aerodrom-Nacionalni stadion-(Obrenovac)
2) 5 novih kompozicija za liniju Beograd Centar-Nacionalni stadion
3) Uvođenje BGvoza do Nacionalnog stadiona, kao i Ekspres voza do Aerodroma.
Vozna vremena:
Aerodrom-Beograd Centar (Ekspres) - 15 min
Aerodrom-Beograd Centar (BGvoz) - 25 minuta
4) BAS + ŽS NBG završen za 2 godine
5) Beograd Centar otvaranje u Oktobru
6) Ništa od ŽS Sajam ali je ostavlljen koridor koji je bio označen kao "zelena površina" bukvalno po trasi pruge.
 
A na trasi tog koridora kid sajma uz sami vodu oce da stave trafo za metro
Kako ce taksisti da kukaju kad voz stigne do aerodroma
 
Nesposobni su bili da naprave denivelaciju kod Zemuna pa pomerili skoro do Kamendina.
pruga koja kruzi bespotrebno kosta skuplje i produzava vozno vreme. glupa S trasa koja krivuda, nelogicno skroz.

Ovako se to resava:


Pogledajte prilog 169379
Mislim da nema dovoljno dužine da se podigne pruga na dovoljnu visinu u slučaju koloseka ka Aerodromu
 
Vrh