Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Pripada Srbija Vozu.

118 & 119 pripadaju Kargu što je nelogično.
Od ostalih prerađenih Subotičanki postoje 254 koja je u Kosovu Polju i koja je prevrnuta od strane Kfor-a Talijana.
FB_IMG_1689774638091.jpg


I u Hrvatskoj gde su ostale zarobljene 120 & 255 koja nikad nije dočekala modernizaciju, dok je 120 vozila jedno vreme.
преузимање.jpeg


Zašto su se ove lokomotive nalazile u Zagrebu?
Zato što je modernizaciju vršio "Gredelj", a revizije nakon toga "MIN" (prva odrađena na 661-254 koja je faktički odmah prevrnuta, gore napisano.)

Vojvodina je nekad imala jaaak ŽTO na čelu sa Gerhardom Burbahom pa su ovakve stvari sebi mogli da dozvole, njihova organizacija je bila na nivou ŽTP Zagreb i Ljubljana, dok su ŽTP Beograd & Titograd (Podgorica) bili stečište korupcije i famoznog porođičnog zapošljavanja, Kosovari su tek bili posebna priča.
Kao što vidite iako smo bili ista država, železnica nije bila jednako razvijena, a te razlike se i danas osećaju.
Nažalost, ŽTO Novi Sad je "jogurt revolucijom" praktično ugašen, a bila je čak i planirana kupovina "Brena", što se nikada nije desilo.
 
Zar nisu kvazi zelj kosmeta poslale jednu lošu dizelku na ugradnju druge kabine i hr pa je išla okolo naokolo da je mi ne bi zaustavili plus nohabi donacije
 
Zar nisu kvazi zelj kosmeta poslale jednu lošu dizelku na ugradnju druge kabine i hr pa je išla okolo naokolo da je mi ne bi zaustavili plus nohabi donacije
Sve lokomotive koje su remontovali u Gredelju su transportovali okolo naokolo da im slučajno ne zaplenimo,pošto su naše vlasništvo.
Evo je ova modernizovana...
JT38_01.jpg
 
Sve lokomotive koje su remontovali u Gredelju su transportovali okolo naokolo da im slučajno ne zaplenimo, pošto su naše vlasništvo.
U kom smislu naše vlasništvo? One su se nalazile na Kosovu i Metohiji u trenutku jednostranog proglašenja nezavisnosti ili je neka druga priča?
 
U kom smislu naše vlasništvo? One su se nalazile na Kosovu i Metohiji u trenutku jednostranog proglašenja nezavisnosti ili je neka druga priča?
Kada ti neko nešto oduzme nezakonito to nešto je i dalje tvoje vlasništvo.
Da, one su bile na KiM u trenutku kada je potpisan Kumanovski sporazum.
 
Kada ti neko nešto oduzme nezakonito to nešto je i dalje tvoje vlasništvo.
Ma princip „krađeˮ odnosno nezakonitog oduzimanja mi je jasan, nego kada je Kosovo i Methodija proglasilo nezavisnost, nisam bio svestan da na ovom svetu postoji više od severnog dela Beograda. 😅
 
Sve lokomotive koje su remontovali u Gredelju su transportovali okolo naokolo da im slučajno ne zaplenimo,pošto su naše vlasništvo.
Evo je ova modernizovana...
Pogledajte prilog 167962

I unutra...
Inače zadržio je Westinghouse-ov kočnik, iz razloga što za njegovih 60+ godina na lokomotivama 661 nikada nije zakazao, a ono što valja to ne treba menjati.
JT38_04.jpg
 
Реално боље да свака пруга има своју тему а ова тема да се затвори.
Msm da nije baš to najbolje rešenje. Železnicu čini mnogo više od infrastrukture. Eventualno bih podelio na Infru i na Operacije, Infru možda dodatno na projekte koji se trenutno izvode. Ali opet, mislim da ne dobijamo puno sa time.
 
Па добијамо следљивост информација о радовима. Овако се изгубе нпр. неке репортаже о ремонту пруге на истоку у причи о набавци нових гарнитура. Ако могу појединачне станице да имају своје теме, могу и пруге. И наравно теме за оператере, могу засебно а може и једна.
 
Mogla bi posebna tema za ova maštanja o železnici tipa pruga Mladenovac- Kragujevac, dvokolosečne za Bar i Vršac.
Mislim da je lepo što ljudi maštaju, ali je realna situacija da se u Srbiji ne drži tempo ni redovnog održavanja pruga. Brzi voz vozi samo za NS, a jedini međunarodni za Bar.

Nemojte da me shvatite pogrešno, ali u situcaji kakva jeste, zaista nema ni teorijske šanse za većinu predloga.
Stanje na železnici je najgore u poslednjih 60 godina. Osim svemirske BG-NS.
 
Skoro svaki auto put ima temu, imalo bi smisla podeliti i ovu temu u više njih. Moj predlog bi bio analogno auto putevima nešto ovako:
  • Žel. infrastruktura Vojvodina
  • Žel. infrastruktura istok i jug
  • Žel. infrastruktura zapad i centralna Srbija
  • Žel. infrastruktura Beograd
  • Žel. putnički i kargo prevoz
  • Železnička svaštara za ideje, reportaže iz sveta i regiona i sl.
 
Свака зграда у БнВ има своју тему и поред главне теме о том пројекту.
 
Prošli petak sam putovao vozom Sarajevo - Ploče do Žitomislića pa da prenesem nekoliko utisaka.

Talgo garniture su vrhunske, udobna sedišta, baš mnogo prostora za noge (sa 186cm visine mogu da prekrstim noge bez da smetam osobi pored sebe), imaju bar sa kafom, vodom i sokovima, održavanje je dobro, nisu uništene grafitima.

Brzine su solidne. Sarajevo - Bradina 75, Bradina - Konjic 60-80 (doživljaj kao šarganska osmica), Konjic - Žitomislići 70-100; dalje ne znam. Nigde se ne vuče 20-30.
Tačnost prihvatljiva, uprkos prelasku hrvatske granice kasnio je najviše 10 minuta.
Pogled nestvaran.

Kupovina karata je veliki minus, radi jedan šalter u stanici Sarajevo, a putuje veliki broj ljudi. Karta može da se kupi preko interneta, ali mora da se preuzme na šalteru pre početka putovanja. Naša aplikacija je bolji sistem (kada radi).

Stanice u Sarajevu i Mostaru imaju pištanje koje je mnogo glasnije nego u Novom Sadu, ali radi posao - nema golubova.

Ono što je zanimljivo i relativno jeftino rešenje jesu metalni peroni dužine oko 5 metara sa stepenicama i rampom koji malim stanicama omogućuju ulaz i izlaz u nivou. Moglo bi da se primeni i u Srbiji. Pre dolaska čuje se obaveštenje tipa "Poštovani putnici, stižemo u stanicu Hadžići. Izlazak je u kolima broj 7". Sva kola su povezana pa nije problem gde god da sednete, a i na ulazu kondukter kaže koja su kola za koju stanicu.

Takođe, jeftino rešenje da se ubrzaju vozovi sa puno stajališta kao što su 210x i 290x bi moglo da bude stajanje na zahtev. U Britaniji se to radi na sporednim jednokolosečnim prugama gde nema ukrštanja. Voz ide polako i staje samo ako mu neko mahne sa perona. Putnici (oni ih zovu customers 🤮) koji žele da izađu obaveste konduktera.

Na kraju imam pitanje. Da li išta drugo osim nesposobnosti rukovodstva Srbija Voza sprečava šidske vozove da između Rume i Šida idu samo onim kolosekom koji je u boljem stanju da ljudi ne gube sat vremena svaki put kada putuju? Teretni mogu i lošijim ako je tolika gužva.
 
Na kraju imam pitanje. Da li išta drugo osim nesposobnosti rukovodstva Srbija Voza sprečava šidske vozove da između Rume i Šida idu samo onim kolosekom koji je u boljem stanju da ljudi ne gube sat vremena svaki put kada putuju? Teretni mogu i lošijim ako je tolika gužva.

Nije problem do rukovodstva SV-a, jer je Srbija Voz prevoznik.
Problem je do upravljača infrastrukture "IŽS-a" koji nije ispunio uslove na toj deonici za obostrani saobraćaj niti to želi da uradi.
Pisane su peticije, pravljene su inicijative, ali taj problem nikada nije rešen, a izgleda da ni neće do izgradnje te nove pruge što spominju (jer u Srbiji da nešto funkcioniše mora da se izgradi pruga za velike brzine očigledno.:rolleyes:)
 
Nije problem do rukovodstva SV-a, jer je Srbija Voz prevoznik.
Problem je do upravljača infrastrukture "IŽS-a" koji nije ispunio uslove na toj deonici za obostrani saobraćaj niti to želi da uradi.
Pisane su peticije, pravljene su inicijative, ali taj problem nikada nije rešen, a izgleda da ni neće do izgradnje te nove pruge što spominju (jer u Srbiji da nešto funkcioniše mora da se izgradi pruga za velike brzine očigledno.:rolleyes:)
Hvala
Tuga
 
Vrh