Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

То је лоше ако се прави шаренило од возног парка, као и што нема јавног надметања.
 
неће. директор СВ је најавио још Цмокића
Kad?
Samo da znate Soko nije isto kao KISS. Soko je samo brend vozova za velike brzine (kao i usluge koju oni pružaju) i nije bitno da li je KISS ili nešto drugo.

Takođe ne ide nabavka preko SV, oni se u suštini tu ne pitaju (samo za neke specifikacije koje njima trebaju), nabavku obavlja vlada (kao za KISS) pa se vlasništvo prenosi na SV
 
Ali je bitno da vozni park bude što uniformniji. Da je neko iz SV nekad radio u saobraćajnoj struci to bi znao.
Znaju oni to, al oni nisu oni koji se pitaju. To treba da zna saobraćajni inženjer u MGSI. Takođe taj mora da zna da ubedi političare da je to ispravna opcija. Ovde je i geopolitika u pitanju .

Lično mislim da nam je 6-delni KISS najpotrebniji. Ako ne to onda sa mogućnošću vožnje u sinhronu.
 
Znaju oni to, al oni nisu oni koji se pitaju. To treba da zna saobraćajni inženjer u MGSI. Takođe taj mora da zna da ubedi političare da je to ispravna opcija. Ovde je i geopolitika u pitanju .

Lično mislim da nam je 6-delni KISS najpotrebniji. Ako ne to onda sa mogućnošću vožnje u sinhronu.
Ovaj koliko znam ima mogućnost, zar ne?
 
Vise je u pitanju prakticnost nego geopolitika jer nemamo dovoljno projekata koje mozemo da povucemo iz Kineskog kredita koji je odobren odavno.

Po mom misljenju, KISS nije pogodan za liniju Beograd-Budimpesta, ipak bi bilo lepo da imamo pravi voz u ICE klasi za tako bitnu relaciju.
KISS neka vozi IC relaciju kao i do sad i nek povezuje vece i srednje gradove po Srbiji. Kineski voz je sigurno jeftiniji od zapadnih pandana, i finansiranje je povoljnije.
 
Како нема пројеката, а електрификација до Димитровграда и преко Крагујевца?
 
Ne slažem se sa ovim jer je IC potpuno druga usluga od REx i B. Ovo na slici je REx voz ali je označen kao B (isti tarifni rang).
Takođe, ukoliko se IC prebaci u B to bi značilo da bi cena karte bila dosta manja što je totalno nerealno s obzirom da su i sadašnje cene izuzetno niske i ispod tržišnih. Srbija voz bi mogao da digne cene karte na BG-NS za 30% i imali bi isti broj putnika.
Slažem se za cene, zato kažem da se uskladi tarifa. Samo su mi ti termini koje uvode totalno bezveze. Intersiti i ajde nekako, ali npr. regio mi je potpuno tupavo za Srbiju. Pritom, prosečnom čoveku je mnogo jasniji rang brzi nego intersiti. Svakako nije toliko bitna stvar, više je estetske prirode.
 
Ne radi se elektrifikacija do Kragujevca, nije ni u planu više remont gornjeg stroja Kragujevac-Kraljevo, a kamoli nešto više.
Za elektrifikaciju i modernizaciju je predviđen pravac Stalać-Kraljevo koji će spajati mrežu tkzv "Kosovskih Železnica" sa Koridorom 10.
Ostaće još duuuuugo godina Kragujevac loš čvor i pravac što se tiče železničkog puta, a polako popušta i gornji stroj između Lapova i Kragujevca koji je ojačan pre nekoliko godina, još 2-3 godine i pašće brzina sa 100 verovatno prvo na 80 pa kasnije i na manje.

Izvođač je dobio dozvolu da za deonicu Prosek-Dimitrovgrad odloži radove na Avgust, a ne bi me čudilo da će još kasnije krenuti radovi, to je ta "Trace Grupa" koja radi Međurovo-Brestovac pa mislim da je sve jasno.
Za obilaznicu valjda još nikog nisu "uhvatili" za izvođača tek tu ima problema, pa rađeno je ojačenje gornjeg stroja Matejevac-Crveni Krst koje nije bilo predviđeno prvobitno, jer su uvideli da neće obilaznica skoro pa bolje da reše to da ne isklizavaju vozovi sa Zaječarske pruge.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Kada smo već kod radova, "ZGOP" je demontirao i položio poslednje metre pruge između Grljana i Zaječara danas, ostaje drugim pozicijama da nasipaju tucanik podbiju /rešetaju prugu i kreće saobraćaj.
Ali moram da naglasim da će verovatno biti po Trnavačkom receptu, pustiće se vozovi na nezavršenu prugu, brzina se ograničava na 20 km/h, jer za kasnije ostaju radovi da četka skloni tucanik sa pragova, da se kolosek uzidgne još malo sa nasipanjem tucanika i da opet prođe kroz regulisanje i podbijanje, pa ostaje zavarivanje i dugi trag, sve to nabrojano ostaje za kasnije, kada videćemo..

Problem je u tome što im je neki genije dao rok za 23km pruge godinu dana, odnosno do kraja Aprila 2024. i sada oni uopšte ne žure, jer su položili 13 km novog koloseka, praktično do početka Oktobra završiće polaganje i onda će se fokusirati na završne radove, a obećanje je da će do novog RV-a sve završiti, znači 4 meseca pre roka ako bude sve po planu. (Mrka bi bio ponosan) :)
Radovi bi išli još brže da šine stižu redovnije, Infra više ne obezbeđuje pragove i tucanik već samo šine, al džaba nisu kadri ni to da urade kako treba.
Sve u svemu ostaje još i treća etapa (stanica Zaječar jedan kolosek + pruga do Vražogrnca Rasputnice 1) već je u stanicu Vražogrnac doterano nekoliko kontejnera tucanika.

Takođe, obezbeđen je novac za ojačanje gornjeg stroja između Grljana i Knjaževca, radovi najavljeni za proleće/leto sledeće godine, no ovi iz ZGOP-a (tender dobijaju 99%) će verovatno tražiti da se ranije krene pa ćemo videti.
Sve mi to govori da će se Trnavac-Prahovo raditi 2025. godine, što znači da bi potencijalno za RV 2025/2026 mogli da imamo celu rekonstruisanu saobraćajnicu od Prahova do Crvenog Krsta (Niš).

----------------------------------------------------------------------------------------------------

A što se tiče novih EMV za usluge vozova " 'tice nebeske ", to je odavno odlučeno, kineski EMV.
Bio sam vam pisao još pre nekoliko meseci da je obavljen niz sastanak između Srbija Voza i podizvođača oko logistike za taj posao, istovremeno obavljeno je nekoliko prezentacija Kineskih proizvođača rukovodstvu SV-a oko modela EMV-a.
Ovo ide preko MGSI-a ---> Vlade ----> nelečenog, verovatno da ćemo imati neki popust, a šta ide zauzvrat videćemo, ima i taj kineski kredit koji eto još nismo iskoristili ceo pa verovatno sada i preko toga žele da povuku sredstva.
Prošli put je upao "KISS", jer je bila takva situacija, kinezi nisu bili spremni za posao u tom momentu, sada jesu.
A vidi se i da su konfuzni, Bulajić najavljuje nove flirtove za Budimpeštu što nema nikavog smisla, a i obesmišljava već obesmišljenu prugu od 200 km/h..
Mada sam mišljenja da će sve to ka Budimpešti politika ispeglati.

ali npr. regio mi je potpuno tupavo za Srbiju.

To je samo šema kako bi uzeli čoveku dodatnih 50 din. a sve je isto kao PT rang.
Poslednji PT vozovi su bili u Timočkom regionu i onda su se nekog jutra setili da ih prebace na RE iako ništa nisi dobio bolje.
Sećam se dobro, ranog proleća 2022. išao da kupim kartu za Sokolovicu gde često planinarim i video da je ispalo skuplje nego uobičajeno, mislio da me blagajnica zeznula kada ono vidi lebati digli ga na RE rang.:ROFLMAO:
 
Па ако је проблем да се утроше кинеске паре, онда боље да то буде на инфраструктуру. Електрификацију пруге преко КГ сам навео као пример где би било паметније дати паре уместо да шаренимо возни парк Сокола.
 
Dok se ne sredi pruga za Niš nema velikog smisla ulagati u priključne.
Kako stvari stoje tek 2025. jer još nemaju ni planove.

Drugarski savet. Pre bilo razmišljanja o budućnosti železnice u Srbiji istražite sadašnje stanje.
I za bajku treba neka istinita osnova.
 
@Jelancha Za prosečnog korisnika voza u Srbiji (koji ne putuje za Novi Sad) i dalje postoje samo dva ranga: "brzi" koji staje na većim stanicama i "putnički" koji staje na svim stajalištima :D Tako ih i dalje klasifikujem i ja i moja porodica i većina mojih prijatelja. Menjanje imena rangova vozova na prugama koje su u raspad stanju je samo mazanje očiju.
 
Čuo sam da je za NS išao 412 jer nije bilo ni jednog operativnog FLIRT-a u tom trenutku. Zna li neko da li je to istina?
 
Po ovom vremenu bez klime? Bolje da su ga otkazali. Ili da su skinuli klimatizovane vagone sa noćnog Barca totom dana, ako uopšte ima šta da ih vučr
Do Bara naša kola nemaju klimu po 15 sati putovanja, niko neće crći za 45 minuta do NS. Ako je uopšte tačno da su išla
 
RVR ide za Valjevo kada nemaju dovoljno Flirtova, dok za Niš idu Z1 kao zamena.

Tanki su sa Flirtovima zbog trenutnih revizija koje se rade u Mađarskoj.
Prosečno raspoloživo za saobraćaj je 17,5 EMV-a, dok je prosečno ispravno 17, potreba za ovaj RV 16 komada.
Crknu 2 vanredno i već su u minusu, na sreću pa imaju tih nekoliko RVR-a slobodnih pa se pokrije odmah PAN:VOZ i po potrebi neka druga relacija.
Neće nikada poslati RVR za Novi Sad, em bi se obrukali em bi se napravila velika kašnjenja, jer 412 ne može nikako da isprati 413 na toj relaciji.

Sinoć crkao "Rail Replacement" Niš-Zaječar prokuvao, odvučen tegljačem nazad za Niš.
20230716_203629.jpg


Za razliku od buseva svi vozovi strogo na R što ja ne pamtim da se po ovakavoj vrućini ikada dešavalo u poslednjih 10 godina.
Odluka da se remontuju i modernizuju 710 je bila retko pametna od strane SV-a i sada se višestruko vraća.
 
Stalac - Kraljevo

Vlada Srbije donela je odluku o izradi prostornog plana područja posebne namene infrastrukturnog koridora železničke pruge Stalać-Kraljevo.
Konceptualni okvir planiranja, korišćenja, uređenja i zaštite planskog područja zasniva se na obezbeđenju planskog osnova u cilju rekonstrukcije, elektrifikacije i modernizacije železničke pruge na deonici Stalać-Kraljevo, dužine oko 71,6 kilometara, za brzine do 120 kilometara na sat.



 
Sasvim slucajno upoznam čoveka koji radi u EUROFIMA koji mi isprica kako su upravo odobrena velika sredstva za modernizaciju železnice u Srbiji. Nije ni pricao u detalje o čemu se tačno radi, nije bilo vremena. Da li je to isti onaj kredit od EBRDB ili nesto novo?

Zna li neko nešto više o ovoj organizaciji, prvi put čujem za njih?
 
Sasvim slucajno upoznam čoveka koji radi u EUROFIMA koji mi isprica kako su upravo odobrena velika sredstva za modernizaciju železnice u Srbiji. Nije ni pricao u detalje o čemu se tačno radi, nije bilo vremena. Da li je to isti onaj kredit od EBRDB ili nesto novo?

Zna li neko nešto više o ovoj organizaciji, prvi put čujem za njih?
Srbija voz će se zadužiti kod EUROFIRME za nabavku 8 novih lokomotiva i modernizaciju spavaćih kola (verovatno u Škodi). Ako ostane sredstava, biće sređeni DMV 711
 
Vrh