Ne radi se elektrifikacija do Kragujevca, nije ni u planu više remont gornjeg stroja Kragujevac-Kraljevo, a kamoli nešto više.
Za elektrifikaciju i modernizaciju je predviđen pravac Stalać-Kraljevo koji će spajati mrežu tkzv "Kosovskih Železnica" sa Koridorom 10.
Ostaće još duuuuugo godina Kragujevac loš čvor i pravac što se tiče železničkog puta, a polako popušta i gornji stroj između Lapova i Kragujevca koji je ojačan pre nekoliko godina, još 2-3 godine i pašće brzina sa 100 verovatno prvo na 80 pa kasnije i na manje.
Izvođač je dobio dozvolu da za deonicu Prosek-Dimitrovgrad odloži radove na Avgust, a ne bi me čudilo da će još kasnije krenuti radovi, to je ta "Trace Grupa" koja radi Međurovo-Brestovac pa mislim da je sve jasno.
Za obilaznicu valjda još nikog nisu "uhvatili" za izvođača tek tu ima problema, pa rađeno je ojačenje gornjeg stroja Matejevac-Crveni Krst koje nije bilo predviđeno prvobitno, jer su uvideli da neće obilaznica skoro pa bolje da reše to da ne isklizavaju vozovi sa Zaječarske pruge.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Kada smo već kod radova, "ZGOP" je demontirao i položio poslednje metre pruge između Grljana i Zaječara danas, ostaje drugim pozicijama da nasipaju tucanik podbiju /rešetaju prugu i kreće saobraćaj.
Ali moram da naglasim da će verovatno biti po Trnavačkom receptu, pustiće se vozovi na nezavršenu prugu, brzina se ograničava na 20 km/h, jer za kasnije ostaju radovi da četka skloni tucanik sa pragova, da se kolosek uzidgne još malo sa nasipanjem tucanika i da opet prođe kroz regulisanje i podbijanje, pa ostaje zavarivanje i dugi trag, sve to nabrojano ostaje za kasnije, kada videćemo..
Problem je u tome što im je neki genije dao rok za 23km pruge godinu dana, odnosno do kraja Aprila 2024. i sada oni uopšte ne žure, jer su položili 13 km novog koloseka, praktično do početka Oktobra završiće polaganje i onda će se fokusirati na završne radove, a obećanje je da će do novog RV-a sve završiti, znači 4 meseca pre roka ako bude sve po planu. (Mrka bi bio ponosan)
Radovi bi išli još brže da šine stižu redovnije, Infra više ne obezbeđuje pragove i tucanik već samo šine, al džaba nisu kadri ni to da urade kako treba.
Sve u svemu ostaje još i treća etapa (stanica Zaječar jedan kolosek + pruga do Vražogrnca Rasputnice 1) već je u stanicu Vražogrnac doterano nekoliko kontejnera tucanika.
Takođe, obezbeđen je novac za ojačanje gornjeg stroja između Grljana i Knjaževca, radovi najavljeni za proleće/leto sledeće godine, no ovi iz ZGOP-a (tender dobijaju 99%) će verovatno tražiti da se ranije krene pa ćemo videti.
Sve mi to govori da će se Trnavac-Prahovo raditi 2025. godine, što znači da bi potencijalno za RV 2025/2026 mogli da imamo celu rekonstruisanu saobraćajnicu od Prahova do Crvenog Krsta (Niš).
----------------------------------------------------------------------------------------------------
A što se tiče novih EMV za usluge vozova " 'tice nebeske ", to je odavno odlučeno, kineski EMV.
Bio sam vam pisao još pre nekoliko meseci da je obavljen niz sastanak između Srbija Voza i podizvođača oko logistike za taj posao, istovremeno obavljeno je nekoliko prezentacija Kineskih proizvođača rukovodstvu SV-a oko modela EMV-a.
Ovo ide preko MGSI-a ---> Vlade ----> nelečenog, verovatno da ćemo imati neki popust, a šta ide zauzvrat videćemo, ima i taj kineski kredit koji eto još nismo iskoristili ceo pa verovatno sada i preko toga žele da povuku sredstva.
Prošli put je upao "KISS", jer je bila takva situacija, kinezi nisu bili spremni za posao u tom momentu, sada jesu.
A vidi se i da su konfuzni, Bulajić najavljuje nove flirtove za Budimpeštu što nema nikavog smisla, a i obesmišljava već obesmišljenu prugu od 200 km/h..
Mada sam mišljenja da će sve to ka Budimpešti politika ispeglati.
ali npr. regio mi je potpuno tupavo za Srbiju.
To je samo šema kako bi uzeli čoveku dodatnih 50 din. a sve je isto kao PT rang.
Poslednji PT vozovi su bili u Timočkom regionu i onda su se nekog jutra setili da ih prebace na RE iako ništa nisi dobio bolje.
Sećam se dobro, ranog proleća 2022. išao da kupim kartu za Sokolovicu gde često planinarim i video da je ispalo skuplje nego uobičajeno, mislio da me blagajnica zeznula kada ono vidi lebati digli ga na RE rang.