Šta je novo?

Železnička stanica Novi Beograd

Lokacijski uslovi za 1. fazu izgradnje kompleksa Železničke stanice Novi Beograd izdati su 1. februara (PDF u prilogu).

Preleteo sam fajl i "glava me boli" :D Prva faza je praktično deo ispod perona. Pominje se taj paraking, ali i rekonstrukcija stepeništa i ugradnja liftova. Navode se opet neka privremena rešenja - kao npr. toaleti u kontejnerima i ugostiteljski objekti u kioscima.

Iz lokacijskih uslova se "vidi" da je u nekoj od dve naredne faze planirana izgradnja pravog staničnog objekta ka Milutina Milankovića, pored NCR-a.

Može se zaključiti i da su nadstrešnice na peronima privremene, dok se ne izgradi ceo kompleks sa adekvatnim krovom.

Nemam mnogo vremena da se udubljujem, ali prelistajte pa zaključite sami šta se tačno planira ;)
iz ovog dokumenta izdvajam:

Партерно уређена површина – веза између објекта Анекса аутобуске станице и платоа испод железничког моста.

У зони повезивања објекта Анекса и железничке станице, у границама дела комплекса ЖС2 предвиђено је партерно уређење простора којим се омогућава неометана пешачка циркулација у оба смера – ка аутобуској и железничкој станици. У оквиру пешачког платоа организована је кафетераса на отвореном. На ободу пешачког платоа – премазалеђу, постављају се монтажни привремени објекти – мушки и женски тоалети. Монтажни привремени објекти су у потпуности инфраструктурно опремљени. Уз батерије тоалета планира се изградња Трафо станице са Дизел агрегатним постројењем, који су намењени искључиво за потребе функционисања садржаја планираних у оквиру дела I фазе изградње железничког комплекса. Партер је наткривен челичном надстрешницом, завршно обложеном алубондом, и у подножју опремљеном клупама за одмор. На овом простору надстрешница својом површином покрива већи део платоа, и тако омогућава да се планиране привремене функције одржавају и независно од временских прилика. Поједине партерне површине у склопу овог простора су озелењене / парковски оплемењене. Такође, ободно уз пешачки правац планиране пешачко колске саобраћајнице, позиционирана је жардињера са високим засадима, којом се уједно усмерава правац кретања, и, на неки начин остварујеаутономност простора платоа у односу на остале пешачкетокове. Плато је позициониран наапсолутној коти 75.55

Континуална надстрешница над главним пешачким токовима

Над правцима главних пешачких токова, и континуално, у правцу пешачке везе са улицом Нова 1, као и над отвореном кафе терасом у зони везе објекта Анекса и железничке станице, поставља се континуална челична надстрешница обложена алубондом, у свом подножју опремљена клупамаза одмор. Максимална оквирна висина венца надстрешницеје + 4,30м1
 
A što nije moglo ovako nekako?

HS2_200114_Birmingham-Curzon-Street-station_View-2_tree.jpg



https://www.hs2.org.uk/
 
Могло је али би градили то три године најмање. Тако су требали од самог старта, али су збрзали све ала Ципирипи.
 
Sa kojom dozvolom i po kom projektu se izvode ovi radovi kad su tek izdati lokacijski uslovi?!
 
Требали су и анекс БАС, и топлу везу са железничком станицом да направе ближе улици. А за лифтове ме чуди што их нису у старту направили када су радили сваки перон понаособ.
 
Između ulice i aneksa ide paralelna pomoćna saobraćajnica koju će valjda sad napraviti. U svakom slučaju, predviđena je od one ulice što ide iza NCRa, paralelno sa Antifašističke borbe do posle UMPa, gde se opet uliva u Afb, zato je sve odmaknuto.
 
Није ми јасна сврха тог кретања колима, где би се уливала. Ваљда су битнији пешачки токово путника.
 
Mожда за стајање таксија и приватних возила како би довозили и одвозили путнике.
 
Значи то би више била увучена ниша као што смо је имали на Савском тргу пре.
 
novi nivo ludila ce biti dostignut ako se cela konstrukcija ne ofarba... pa zar ne zele da pokazu kako je od njih sve pocelo?
 
Polupali renoviranu ploču da ugrade liftove. Bilo bi lepo saznati zašto infrastruktura nije ovo radila pre renoviranja ploče. Sad kreće priča o staničnoj zgradi, potpunom natkrivanju perona i gomili radova. Mislim da niko nije lud da to radi ovim redom, koliko god se kadar železnica smatrao imbecilnim nešto se uopšte ne uklapa. Jel moguće da su smatrali da naknadna izgradnja neće bitno uticati na funkcionisanje pruge pa su zatvarali finansijsku konstrukciju. Ili ovi radovi su totalno odvojeni od rekonstrukcije pruge. Do pre par nedelja smatrao sam ovu stanicu promešenim projektom, ali sad mi ništa nije jasno. Zbog čega ovim redom? I kako će sve izgledati? Gde su informacije o radovima? Ima li ko neke podatke?
 
Mislim da niko nije lud da to radi ovim redom, koliko god se kadar železnica smatrao imbecilnim nešto se uopšte ne uklapa.

Очигледно да јесте луд - све наопако. Неко је вероватно видео са врха која је рупа станица НБГ остала после реконструкције пруге и онда наредио да се нешто ради, са неком дозволом и пројектом склепаном на брзину...Неко је чак написао да су радови кренули, а да никаква грађевинска дозвола није ни добијена. Да ли уопште има некаква табла радова на градилишту?
 
Vrh