Šta je novo?

Železnička stanica Novi Beograd

Prolazim trenutno pored železničke NBG i ne mogu da skapiram što liftove za obodne persone nisu stavili van gabarita konstrukcije, naslonjeno? Ne bi gubili površinu perona time, a još bi jednostavnije bilo za radove.
 
Zbog planiranog proširenja stanice tj dodavanja koloseka.
 
Samo čekam taj dan kad će brzi voz za Novi Sad prestati da saobraća zbog probijanja nasipa i tu scenu kada Vučića budu pitali da li to tako treba i kada bude optužio Tomu Monu da je on kriv za to.
 
Zbog planiranog proširenja stanice tj dodavanja koloseka.

Уколико се икада буде проширивала станица НБГД свакако ће морати да се уклоне лифтови на крајњим перонима, јер крајњи путнички перон са једне стране станице неће бити више ту, а са друге стране ће бити шири, тако да то што си написао не може бити разлог. А и ова станична зградица што се ради поред је тик уз плочу, тако да би морали и њу да руше ако буду хтели да проширију станицу, што чисто сумњам да ће се десити у неко догледно време.
 
Испод мала Индија

IMG_20220221_172716.jpg
 
Tу је било веће нехигијенско насеље и пре изградње УМП. Велика грешка што овај простор испод надвожњака нису насули до врха земљом да спрече ово обновљено нехигијенско насеље.
 
Nešto zaustavili probijanje ploče za liftove hmmm?
 
То би било неупоредиво боље решење. Само је упитно има ли места и за њих? Мада није обавезно да буду ескалатори за оба смера паралелно уграђени, тако да сигурно има места.
 
Pa to sam i ja razmišljao i došao do dve moguće opcije:
1. Eskalatori će biti u okviru stanične zgrade koja će biti tamo gde se završavaju nadstrešnice ka NCRu, pa nisu hteli sad da budže spoljne, kad će to u okviru zgrade (i sadašnjim tempom, završiće ih taman kad odem u penziju za 30 godina)
2. Liftovi su mnogo jednostavniji za ugradnju, eskalatori bi zahtevali kompletnu noseću konstrukciju fundiranu na zemlji ili da se kače na ploču, ali onda je još složenije zbog "rada" tog spoja i sleganja zemlje u donjem delu, ako se ne uradi dobro baza. A da ne pominjem veću rupu na peronu, cimanje oko nadstrešnice... U svakom slučaju, ne bi bilo gotovo do izbora.
 
Ескалатори у станичној згради би били без изласка на пероне, пошто је иста планирана поред моста на ком се налазе перони и колосеци уместо испод истог.
Слажем се да су лифтови једноставнији, прави се мање окно, али имали су и времена и могућности да лако направе већа окна за ескалаторе онда када су мењали пероне скроз. Могли су то да направе ескалаторе са сваког перона у оба смера једне наспрам других, и између њих ескалаторе за силазак на ниво тла/улице.
 
Биће да се Вучић обрукао пред Шредером и онда нарибао Тому што је нова станица крш.
 
За остале степенице или постоје макар рампе? Или макар на степеницама нешто по чему могу да се вуку кофери?
 
Liftovi su tu prvenstveno zbog invalida u kolicima.

U praksi, koristiće ih ljudi s koferima prvenstveno i stariji ljudi, iako bih voleo da invalidi u kolicima počnu da koriste železnicu više. To će biti moguće na liniji BG-NS, ali dok se ne nabave nove garniture BG voza i sve stanice BG voza ne opreme adekvatno, na BG vozu je nemoguće.
 

Весић обишао завршне радове око Железничке станице Нови Београд


Заменик градоначелника Београда Горан Весић обишао је данас завршне радове око Железничке станице Нови Београд који обухватају саму станицу, као и приступне саобраћајнице.

Догађају су присуствовали секретар за послове одбране, ванредних ситуација, комуникације и координацију односа са грађанима Дарко Главаш и директор ЈКП „Јавно осветљење” Александар Цинцар Попоски, а путем видео-позива Весић је разговарао са директором ЈКП „Београд-пут” Иваном Тејићем, који га је са терена информисао о томе како теку радови на надвожњаку у Батајници.

Весић је навео да радове на уређењу Железничке станице Нови Београд заједно изводе Инфраструктура железнице Србије и Град Београд.

– Инфраструктура железница уређује саму станицу, поставља све оно што ова станица није имала, а Град Београд ради приступне саобраћајнице. Овде тренутно радимо 3.400 метара квадратних саобраћајница и то ће све бити завршено до четвртка. Биће уређено и око 6.000 квадратних метара зелених површина, тако да ће све зелене површине бити обновљене. Поставили смо 15 саобраћајних знакова који показују да је овде железничка станица јер су, нажалост, људи у Србији заборавили да постоји воз. Осим тога, поставили смо четири расветна тела, осветлили смо пролаз испод самог моста који никада није био осветљен због чега су се грађани често жалили – рекао је Весић.

Он је додао да се на овај начин прво уређује станица, истовремено се заједно са Републиком ради седам железничких станица на територији града. То ће бити, како је рекао, станице кроз које ће пролазити нови воз који иде 200 километара на сат.

– Ова станица је значајна јер овуда саобраћа обичан воз, на који смо и навикли, који иде 160 километара на сат, затим воз који иде 200 километара на сат и Бг воз. Станица ће бити у будућности потпуно обновљена јер је планирано да се гради нова по пројекту архитекте Лојанице. Тако ће Железничка станица Нови Београд сигурно бити интегрисана са аутобуском и једна од највећих у Србији – нагласио је Весић.

Како је навео, ово је доказ како заједно можемо да радимо и уређујемо наш град.

– Овај посао заједно раде Република и и Град Београд јер када не бисмо заједно радили, наш град би био мање уређен, људи би имали мањи комфор живота, а наш циљ је да људи живе боље. Имамо Бг воз који развијамо и у који ћемо уложити преко милијарду и по евра. Повезаћемо све градске општине и обезбедити да људи из тих делова града на сваких 12 до 15 минута у шпицу могу да дођу до града, а ван шпица на 45 минута. Чињеница да ћемо имати брзи воз до Новог Сада, а у будућности и до Ниша и Ваљева, говори о томе да се потпуно мења живот људи у Србији. За годину дана моћи ћете из Новог Сада до Аеродрома „Никола Тесла” да дођете возом за 45 минута. То ће бити могуће и из Ваљева, Ниша. То је Србија какву желимо, Србија која се развија, која је инфраструктурно и саобраћајно повезана, Србија у коју долазе страни инвеститори, јер наш је план да до 2026. године имамо шест милијарди евра страних инвестиција – истакао је Весић.

Према његовим речима, надвожњак у Батајници биће завршен у мају и коштаће Београд скоро осам милиона евра.

– Надвожњак ће повезати насеље Шангај и Батајницу, а решиће и проблем небезбедног преласка преко пруге. Сада радимо приступне саобраћајнице, које ће бити завршене средином јуна, тако да ћемо растеретити улаз у Батајницу. Грађани ће имати модеран надвожњак какав и заслужују – рекао је Весић и захвалио радницима „Београд-пута”, који, како је навео, добро раде свој посао.

fd178308313613d1d9775084907d46b3_7776035899.jpg


977aec305d21a39d4c4a0e39804e756d_5409234816.jpg


 
Шта је тек овај? Мали Шојгу:
секретар за послове одбране, ванредних ситуација, комуникације и координацију односа са грађанима Дарко Главаш
 
Vrh