Šta je novo?

Železnička stanica Novi Beograd

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=675368#p675368:5b72zued je napisao(la):
WLABmz » 30 Окт 2019, 21:58[/url]":5b72zued]Ajde jednom za svagda, pošto vidim da je virus, čak i kod nekih "najstručnijih" na forumu. Kaže se ŠTADLER. Nema umlaut, A se čita kao A.

Btw, nisam siguran u pouzdanost izvora, ali šuška se da je odlučeno da se nabavi 20 Siemens Talent-a, umesto da se nastavi serija sa 20 Stadler FLIRT-ova.

не постоји Сименс Талент. постоје Бомбардије Талент и Сименс Дезиро. моје мишљење је да треба да наставимо са Штадлером
 
Za šta bismo uzimali tačno te garniture?
Nagađam: Za BG voz. Nedavno su inače predstavnici onog novog preduzeća "BG Metro i Voz" bili u poseti "Siemens"-u u Kragujevcu. Ne bi me čudilo da je bilo nekih preliminarnih razgovora.
 
Danas ju javili da je odobren kredit od 100mil.eura i da kupuju 18 emv za regionalni saobracaj.
 
@Igor: Da li bi poslednjih nekoliko postova bilo pametnije prebaciti na temu o Modernizaciji železnice?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=675608#p675608:bsk903rk je napisao(la):
DzonTravolta » 31 Окт 2019, 15:02[/url]":bsk903rk]Šta bi podrazumevao regionalni saobraćaj?

практично, сав домаћи путнички саобраћај на територији Србије, на електрикованим пругама

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=675601#p675601:bsk903rk je napisao(la):
DzonTravolta » 31 Окт 2019, 14:44[/url]":bsk903rk]Za šta bismo uzimali tačno te garniture?
Nagađam: Za BG voz. Nedavno su inače predstavnici onog novog preduzeća "BG Metro i Voz" bili u poseti "Siemens"-u u Kragujevcu. Ne bi me čudilo da je bilo nekih preliminarnih razgovora.

вероватно ће БМВ куповати возове за себе, па да се региструју као железнички превозилац и преузму БГВ. тако имају велику слободу да уводе линије и поласке сходно потребама, а да не буду зависни од СВ-а
 
Ovo prvo ne bi bilo loše, taman da se na elektrifikovane pruge, gde su do sada išli dizelaši, ubace električni vozovi. To bi po prirodi dalo više polazaka na onim prugama, koje nisu elektrifikovane (Niš-Zaječar, itd.).

E, sad, da li će BMV kupovati vozove za sebe, zavisi verovatno od finansijske konstrukcije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=675601#p675601:ygx0gvv1 je napisao(la):
DzonTravolta » Čet Okt 31, 2019 3:44 pm[/url]":ygx0gvv1]Za šta bismo uzimali tačno te garniture?
Nagađam: Za BG voz.

Ne. Zašto bi Srbija Voz nabavljao vozove za potrebe grada? Neka friziraju malo zakon i dozvole druge putničke operatere na železnici pored Srbija Voza. Pa onda grad sa svojom novosnovanom firmom može da nabavi vozove i bude sam operater. Inače, deo novonabavljanih garnitura trebalo bi da bude opremljen za Inter City vozove. Mada tako se pričalo i kod nabavke Štadlera, pa ništa...
 
па зар закон то сада не дозвољава? или дозвољава само за теретни саобраћај?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=675633#p675633:310px7gm je napisao(la):
JohnnyLee » 31 Oct 2019 03:50 pm[/url]":310px7gm]па зар закон то сада не дозвољава? или дозвољава само за теретни саобраћај?
Trenutno samo za teretni saobraćaj.
 
XkLhgrU.jpg

jZPr5Wk.jpg

M78NjD7.jpg

qOSRhHx.jpg
 
Сумњам да је то икада планирано. Отприлике ће покрити само део код степеништа. Надам се да ће макар покрити све пероне.
 
Ja se iskreno nadam da neće fušeriti stepenište, tj, da će makar malo sličiti civilizaciji.
U Rakovici su doslovno samo ubacili LED svetla, nisu čak stavili ni natpise.
 
Voleo bi da znam, koji je to strasan problem i cena bila, pa se odustalo od projekta i dizajna nagradjenim prvom nagradom na konkursu

bg-Novi-Beog_620x0.jpg
 
Sramota je našta liče izgradnje i rekonstrukcije koje rade po gradu , u svakom smislu.
 
U građevini kad praviš nešto od početka skoro da nema šta ne može da se napravi. Kad se rade rekonstrukcije postoje ograničenja. Mislim da je osnovni problem u tome što je Lojanicino idejno rešenje, nešto što je još niži nivo od idejnog projekta, napravljeno da bude vizuelno ok ali nije baš relano sagledalo situaciju na terenu. A situacija je takva da je on oslonio masivne stubove nadsteršnica na gornje flanše postoječih montažnih nosača. Njihove debljine su obično 10ak cm što je dovoljno da nosi pešake ali ne i nadstrešnice. Za tako velike površine koje su na udaru vetra potrebno je obezbediti ozbiljne ankere. Najobičnija bandera ili odbojne ograde na mostovima imaju ankere 10ak cm. Da bi se napravilo nešto kao na renderu, bilo bi potrebno srušiti deo stanice gde su planirani novi stubovi , ako je moguće napraviti nove betonske nosače na koje će se ti stubovi osloniti i ojačati karbonskim trakama postojeće nosače na koje se oslanjaju novi nosači. Ako nije moguće, spustiti stubove do zemlje. Sve u svemu mnogo više posla a samim tim i para. Naravno, mislim da NBG zaslužuje mnogo bolju stanicu od ovoga jadnog CIP-ovg rešenja.
 
Sve je to ok, nego se i sada postavljaju nadstresnuce. I ovi stubovi moraju biti ankerisani tj pricrsceni za konstrukciju i ona prosla nadstresnuca je morala biti pricrsena, i one trpe velike sile vetra... ok naravno nisu mogli betonske stubove da izlivaji gore ali ko kaze da su i predvidjenj betonski, mozda je mogla samo obloga od panela da se napravi oko celicne konstrukcije. Nisu Lojavice toliki laici da to ne znaju.
Meni iskreno tako i deluje logicno, da je unutar tih kubusa celicna konstrukcija koja povecava kontaktnu povrsinu sa starom konstrukcijom, pa spolja oblozena nekim panelima. Za postojecu konstrukciji je svakako bolje da se sile rasporede na vecu povrsinu nego da trpi opterecenja od tackstih oslonaca ... ima tu sto varijanti, samo ako neko zeli da uradi.
Ja tu ne bi preterano CIP okrivljivao, oni rade kako im investitor naruci. Cak neke projekte je investitor ja svoju ruku menjao bez znanja, odobrenja CIPa- recimo Grdelica

Svedoci smo, na zalost, da se projetki u zadnje vreme nepostuju ili u hodu menjaju na gore
 
P.s za samu zeleznicku stanicu, glavni oblikovni element cini nadstresnuca koja daje karakter celom objektu. Oblikovanje stubova i njihovo konstruktivno resenje svakako se moglo prolagoditi
 
Uzeli smo zajam od 2 milijarde evra za modernizaciju železnice, a stanice sa najvećim brojem putnika u Srbiji - Prokop i Novi Beograd će izgledati ko postapokaliptične građevine.
Ne bi me čudilo da za stanicu Novi Beograd u okviru rekonstrukcije nije predviđena izgradnja čekaonice i mokrog čvora.
 
Ne kažem da nije moglo, ali nije moglo bez rušenja delova stanice gde pre nije bila nadstrešnica a po novom bi trebala da ide. Koliko se sećam kod nekih perona je već postojala slična nadstrešnica pa tu nema neke velike izmene. I za ove nosače koliko vidim na Igorovim slikama je bilo nekih ojačanja ispod stubova (šalajfne novog betona). A dimenzije nadstrešnice iz idejnog rešenja i ovo što se sad radi nisu uporedive jer opterećenja nisu uporediva. Kod nekih uticaja (od vetara, snega, sopstvene težina...) duplo veći raspon ne znači duplo veće sile u presecima, nego 4 puta, 3 puta veći raspon 9 puta veće opterećnje, sve se diže na kvadrat... Jednostavno beton gore je suviše tanak da bi na njega oslonio stubove koje nose popriličan raspon. Samo pođi od toga da radiš novu halu dimenzija nadstrešnice. Koliki bi ti bili debeli temelji? Ne verujem da bi stavljao ispod 80cm zbog proboja ploče a širina i dužina koliko treba u zavisnosti od kvaliteta tla. Sa druge strane, meni su recimo stubovi upečatljiviji detalj od sam nadstrešnice. Oni su ti koji su stalno u vidnom polju putnika i ne bi valjalo da su pregusti. A što se CIP-a tiče, Grdelica jeste njihova greška. Geologiju su očajno odradili. Bilo je dosta izmeni projekta ali nisu one dovele do odrona nego loše odrađena geologija u Glavnom projektu. K10 je velika sramota dva naša Instituta. CIP-a i Instituta za puteve. A za stanicu, verijem da je investitor tražio ovako nešto jadno i da su Železnice te koje bi trebalo priuputati zašto ovako sramotno rešenje.
 
Vrh