Šta je novo?

Železnička stanica Novi Beograd

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=715089#p715089:1uxk44ze je napisao(la):
Пантограф » 07 Mar 2020 05:24 pm[/url]":1uxk44ze]Bilo bi dobro da prvo dodaju još jedno tri koloseka, jer je već odlučeno da će to biti - najvažnija ž. st. Beograda.

A mastermajnd beogradskog SMART-urbanizma (a nije sa ovog foruma), čujem, već kalkuliše koliko će koštati blizanac Novog železničkog mosta...

Imamo mastermind beogradskog urbanizma na Beobuildu?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=715054#p715054:23xjf9c8 je napisao(la):
zexland » Суб Мар 07, 2020 3:20 pm[/url]":23xjf9c8]Ludilo ! Calatravino delo u Belgiji ! E ovako nesto nama treba i za Prokop i za NBGD...ovo samo jos vise dokazuje koliko se CIP sprda sa stanicom...

https://www.google.com/maps/search/TGV+ ... a=!3m1!1e3

Calatrava je super! Šteta što od saradnje sa njim nije bilo ništa... Nama trebaju ovakva remek-dela!
 
Hoće li se sređivati ''podovi'' na platformama? Iako su neki u sasvim ok stanju, red bi bio da se ''osveži'' ovaj sloj asfalta/betona od pre pola veka...
file.php
 
Хоће, са друге стране где се раде колосеци су средили и пероне.


file.php

file.php

file.php

file.php

file.php

file.php

file.php

file.php

file.php

file.php
 
Uopšte mi nije jasno zašto prave nastrešice a ne regularan krov? To će biti jedna od najprometnijih stanica na pruzi u koju će biti uloženo 2-3 milijarde evra. Zar nije logično odvojiti nekoliko miliona da se napravi pristojna stanica? I prilično sam siguran da je bilo planirano, video sam crtež (sad bi se to zvalo "render") iz osamdesetih gde ta stanica ima krov.
 
Зато што су клошари који штеде тамо где треба да се отворе а разбацују се за глупости. Добра ствар је да надстрешнице могу да се демонтирају и нови кров да се изгради, наравно уз гашење струје што би било проблематично.
 
Apsurd je što su Prokop pretvorili u novu GŽS, sa sve krovom, a saobraćajno i funkcionalno je vratili u XVIII vek, dok je NBG uređen kao i svaka druga GŽ u okviru Beogradskog železničkog čvora, a saobraćajno je u mnogo boljem položaju i još pride dobija novi BAS. A nijedno ni drugo mesto ne mogu da se uporede sa značajem Savskog trga i Ekonomskog parka kao čvorišta nekadašnjih GŽS I BAS. Kako god okreneš, lose - lose situacija, ili ti najpametnije projektovanje na svetu, posle zamisli o proterivanju trolejbusa, za sada.
 
На НБГ ситуација може да се поправи ако би направили још један ниво испод постојеће плоче и на њему нормалну шалтер салу са чекаоницом и тоалетом од које би ишле степенице ка перонима. На приземном нивоу би могли да буду комерцијални садржаји попут трафика, пекара, брзе хране, кафића и ресторана. Чудно је да немамо јасне планове за целу станицу испод плоче. И по мени велика штета је што нису подвукли зграду аутобуске станице испод плоче железничке, па да имају велику заједничку шалтер салу и чекаоницу из које би ишле степенице ка железничким перонима горе или у нивоу ка перонима БАСа.
 
Ček, pa šta će onda biti na parceli Autobuske stanice a ispod nadvožnjaka ŽS Novi Beograd?
 
Nikakva izgradnja stanične zgrade ž.st. Novi Beograd nije planirana projektom modernizacije pruge Beograd - Stara Pazova čija je realizacija u toku. Ili će ostati onaj kontejner gde se kupuju karte ili eventualno može da se desi da Srbija Voz iznajmi prostor za svoju blagajnu u novoj BAS. Treće rešenje ne postoji.
 
Skroz bi bilo glupo da stanična zgrada druge najvažnije stanice a možda i buduće glavne stanice bude gurnuta ispod mostovske konstrukcije kao najobičnija garaža nekog JKP.
Ovde je trebala da bude velelepna zgrada sa krovnom konstrukcijom preko svih perona i još dodatnih 3 koloseka. Ovako deluje kao neka lokalna stanica S-Bahna na periferiji nekog nemačkog grada.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=715430#p715430:2j4vujty je napisao(la):
spatiotecte » 08 Mar 2020 05:41 pm[/url]":2j4vujty]Skroz bi bilo glupo da stanična zgrada druge najvažnije stanice a možda i buduće glavne stanice bude gurnuta ispod mostovske konstrukcije kao najobičnija garaža nekog JKP.
Ovde je trebala da bude velelepna zgrada sa krovnom konstrukcijom preko svih perona i još dodatnih 3 koloseka. Ovako deluje kao neka lokalna stanica S-Bahna na periferiji nekog nemačkog grada.
Gde bi nakačio tu velelepnu zgradu Spatio?
 
Hajde da preživim što nema zgrada pa pokriven peron, ali to da nema pokretnih stepenica do nultog nivoa je nedopustivo.
 
mvbg1":13kjzuoy je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=715430#p715430:13kjzuoy je napisao(la):
spatiotecte » 08 Mar 2020 05:41 pm[/url]":13kjzuoy]Skroz bi bilo glupo da stanična zgrada druge najvažnije stanice a možda i buduće glavne stanice bude gurnuta ispod mostovske konstrukcije kao najobičnija garaža nekog JKP.
Ovde je trebala da bude velelepna zgrada sa krovnom konstrukcijom preko svih perona i još dodatnih 3 koloseka. Ovako deluje kao neka lokalna stanica S-Bahna na periferiji nekog nemačkog grada.
Gde bi nakačio tu velelepnu zgradu Spatio?
I na vrh Avale bi je nakačio, ako treba, samo da nije Prokop, iako prostora za to uopšte neće biti. ŽS NBG nikada neće postati Nova nova GŽS, već će stalno biti lokalna stanica S-Bahna na periferiji nekog nemačkog grada, bez obzira što će suštinski preuzeti tu ulogu od Zemuna i Prokopa. Između železnike stanice u Bulevara Milutina Milankovića, dobićemo onu NCR - ovu zgradu, dok preko puta već imamo zgrade. Sa druge strane, ka Jurija Gagarina imamo novi BAS i budući poslovni centar "Kopernikus" na prostoru buvljaka.
 
Невероватни људи, висе непрестано на форуму, а нити шта читају нити памте него само сипају неку своју причу.... :roll:
Зграда НБГ станице је планирана поред НЦР-а, било 100 пута на форуму.

mapblok42-ncr.jpg
 
Где тачно и како то треба да изгледа? Како је замишљена веза са степеништем за излазак на пероне?
 
Vrh