Šta je novo?

Železnička stanica Novi Beograd

Какав је ово титоизам у 21. веку? :shock:
 
Више маоизам :) Подсећа мало на Културну револуцију са овим паролама :gobb:
 
Свиђају ми се ове пароле, СНС да се научи! Да не буде више "како сам систематски отеран у СНС #153468458012" него и да имају неку симпатичну паролу. Слатко
 
Da li postoji rok za završetak radova na rekonstrukciji stanice?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=639170#p639170:127jcntl je napisao(la):
miki-nbgd » Пон Јул 15, 2019 9:28 am[/url]":127jcntl]Ne primenjuju se uvek isti propisi za nove objekte i za rekonstukciju starih pogotovo ako postoje neka ogranicenja. Recimo novi mostovi se racunaju sa vozilom od 60t a kad se radi rehabilitacija starih, racuna se sa vozilom od 44t. Nema sumnje da bi bilo mnogo bolje da je cela stanica natkrivena i da postoje liftovi ali nije to do projektanta. Pre desetak godina sam radio most u CG, opstina trazila pesacki most ali da preko njega mogu da idu interventna vozila, fakticki most sa jednom trakom. Silnu energiju sam potrosio ubedjujuci investitora da kad se vec radi most da se dodaju jos 2 nosaca i napravi normalan most sa dve trake i da ce to biti mozda 20posto skuplje. Naravno nisu pristali, jer bi morali da menjaju svasta nesto od dokumentacije, odvojili su ovoliko para, drzi se ti idejnog projekta... Kad je most izgradjen nisu ga koristili samo pesaci i interventna vozila vec i stanovnici kolima i onda je nastao krkljanac jer se desava da dva automobila idu u suprotnim smerovima a ima mesta za samo jedno vozilo. I naravno postavlja se pitanje koja je bu**** to projektovala a ne koja je bu**** trazila most sa jednom trakom, kao sto bi trebalo.


Што га нису сами пројектовали ?
 
Стижу нове заштитне ограде и надстрешнице.
 
Исте надстрешнице као у Реснику..
 
Sa imaju pameti da naprave laku metalnu (pogotovo belu) konstrukciju koja bi lučno prekrila celu stanicu u punoj dužini od-do uluzno/izlaznih skretnica i od gore je pokriju staklenim ili lexan panelima napravili bi de-facto glavnu stanicu. Svetlu, prozračnu, dobro zaštićenu od padavina, ispod na peronima ima dovoljno mesta za automate za karte, klupe, poneki prodajni objekat...
Čak su mogli pod visokim lukom da naprave i prvi nivo sa restoranom ili brzom hranom i de-facto spoj za prelazak sa perona na peron...
 
Па, не вреди, мора сиротињски и ружно, мора да се коље во за кило меса, то нам је знак распознавања.
 
Ovako može nakon rekonstrukcije da izgleda neka provincijska stanica gde prolazi jedan voz dnevno, a ne druga (ili možda čak prva, videćemo) najvažnija stanica u Beogradu.
 
Pa to je novi univerzalni model iz CIP-a za sve stanice koje se renoviraju.
 

Mislim da je ovde novac bio jedini razlog što se išlo sa ovako jadnim (jeftinim) nadstrešnicama. Pokriti celu stanicu bi značilo imati krovnu konstrukciju od jedno 65m raspona. Širina hale Pionir recimo. To su već ozbiljni nosači koji ne bi mogli da se oslone na postojeću stanicu već bi bilo potrebno praviti posebne stubove za njih levo i desno od stanice. Tlo oko stanice je očajnog kvaliteta (zato se recimo kod tramvajske rampe nisu koristili potporni zidovi nego armirana zemlja), što bi značilo dovlačenje garnitura za pobijanje šipova. Još jedna otežavajuća stvar je što deo stanice ide preko AF borbe pa bi trebalo i tu rešiti oslanjanje stubova. Nije nerešiv problem ali košta pa su, verujem u železnici procenili da ne žele da troše toliko novca.
 
Pa potrošili smo stotine miliona evra na obnovu ove pruge, šta je par miliona više da to bude normalno i prikladno ovakvoj centralnoj stanici Beograda, nego ta garnitura u Železnicama (i CIP-u) ne zna za bolje.
 
Београд, Пруга Београд - Будимпешта

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=SoSMEhJyh-4[/youtube]
 
Šteta što nisu odmah iskoristili te radove i izgradili taj podvožnjak.
 
Какви су стручњаци, после ће прекидати и рушити нову пругу и крпити је.
 
Ja sam sve više u uverenju da je našoj vlasti interes samo da se gradi i da interes traje dok se gradi. I prosto verujem da se tu ugrađuju. Kad se izgradnja završi, postaju nezainteresovani šta s tim dalje ili kreće opšta opstrukcija, jer ih prevoz železnicom malo interesuje, pogotovo putnika. Npr. zašto nakon obnove i izgradnje drugog koloseka ka Pančevu nije nikada pušten bg:voz, ili Beovoz do Pančeva, zašto nikada nakon što je ta pruga obnovljena nisu napravljene linije Novi Sad - Pančevo, Šid - Pančevo, pa nakon što je obnovljena deonica barske pruge i Valjevo - Pančevo. Kada su nabavljene Stadler garniture zašto sve ove međugradske linije nisu uspotavljene. Sve one bi bolje povezale gradove i usput opslužile i centar Beograda, nudeći lokalnim putnicima lokalni prevoz, a daljinskim putnicima da u Beogradu izađu na stanicama koje im najviše odgovaraju. Za neke od njih i danas postoje tehničke mogućnosti i pored svih raskopavanja i prekida.
Ovako taman se završi jedna rekonstrukcija, onda se ugovori sledeća, ali tako da dobrim delom poništava korist od obnavljanja prethodne, jer vozovi idu naokolo, ili prosto nemaju kuda. Čak i teretni saobraćaj od koga železnice žive je stalno izložen prekidima, i obilascima.
Jasno je meni da je stanje bilo K-A-T-A-S-T-R-O-F-A-L-N-O, i da su svi remonti neophodni i dobrodošli, ali mi se čini da ili niko ne zna da ih planira, ili se plan namerno tako pravi da što duže ometa, pogotovo putnički saobraćaj. Ajde ako sve drugo i može da se objasni radovima, nepostojanje prigradskog saobraćaja iz BG za Pančevo je čista opstrukcija. Pruga BG - Novi Sad uopšte nije trebala da bude toliko dugo u prekidu, ali su naši kasnili sa pripremama, i projektima (bar se tako provlačila informacija), da su Rusi na kraju rekli sad prekidamo sve da bi uopšte stigli na vreme da završimo. Jedina sreća u svemu je da pošto je pruga preko Fruške gore remontovana relativno nedavno pa se dobar materijal iskoristio da se okrpaju obilazni pravci, za koje se samo nadam da ih opet neće zapustiti čim glavni bude završen.
 
Слажем се да се гради само да би се рекло како се ради. Форма им је дефинитивно испред суштине. Ево многе станице сређиване у задњих 10 година су већ девастиране графитима, зарасле у коров.
Што се тиче БГ воза за Панчево и возова НС-БГ-ПА и ШИ-БГ-ПА, то је плод лошег планирања, нереалног погледа на потребе тржишта (зато имамо брдо локалних возића без најбољих преседачких веза уместо директне возове ка највећим градовима и престоници), и што је највише поражавајуће, очајног бројног стања са возним средствима. Постојећи број само старих гарнитура није довољан за постојеће линије БГ воза. Штедлери су заменили композиције вагона са локомотивом уместо да су их допунили, како би се рекло ето имате нов чист модеран воз са разгласом који забрањује пушење. Нама за реалан функционалан БГ воз са нормални тактом фали 20-30 нових градских гарнитура, а за унутрашњи саобраћај најмање још 15 Штедлера.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=674427#p674427:xyicji7a je napisao(la):
Дошљак » Pon Okt 28, 2019 8:00 am[/url]":xyicji7a]Постојећи број само старих гарнитура није довољан за постојеће линије БГ воза. Штедлери су заменили композиције вагона са локомотивом уместо да су их допунили, како би се рекло ето имате нов чист модеран воз са разгласом који забрањује пушење. Нама за реалан функционалан БГ воз са нормални тактом фали 20-30 нових градских гарнитура, а за унутрашњи саобраћај најмање још 15 Штедлера.

Ajde jednom za svagda, pošto vidim da je virus, čak i kod nekih "najstručnijih" na forumu. Kaže se ŠTADLER. Nema umlaut, A se čita kao A.

Btw, nisam siguran u pouzdanost izvora, ali šuška se da je odlučeno da se nabavi 20 Siemens Talent-a, umesto da se nastavi serija sa 20 Stadler FLIRT-ova.
 
Хвала на исправци. Није ми јасно зашто не теже унификацији?
 
Pa, verovatno zbog Simensa i Kragujevca...

Teško da ćemo više videti CAF tramvaje i Štadler garniture.

Elem, baš me zanima šta će izlaziti iz Goše, kada je preuzme gos`n Coka iz Smedereva, vlasnik Novosti, budući medijsko-ugostiteljsko-trgovačko-železnički SNS tajkun Srbije.
 
Vrh