Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Railway city je povezan sa investitorom Westa, ista im je adresa sedišta i imaju direktora i članove nadzornog odbora koji su kod PSP Farmana u nadzornom i upravnom odboru
 
Pretpostavljam da su investitori West 65-ice dobili samo poslovne zgrade?

U lokacijskim uslovima i prethodno odbačenom rešenju piše da je "Infrastrukture železnice Srbije" investitor, a "Railway City" finansijer, tako da gazda Gruja gradi i staničnu zgradu, ali valjda po zakonu Železnice moraju da budu investitor.

Pa zar nije bila ona neka specijalno osnovana kompanija Railway City Belgrad bugarsko-holandskih korena? :D

"Railway City" je namenski osnovano preduzeće za izgradnju na Prokopu, a u vlasništvu PSP Farmana, kompanije koja je gradila "West 65", samo što oni to registruju preko nekakvih ofšor firmi, pa je potrebno malo vremena da povežeš ko je stvarni vlasnik.
 
"Railway City" je namenski osnovano preduzeće za izgradnju na Prokopu, a u vlasništvu PSP Farmana, kompanije koja je gradila "West 65", samo što oni to registruju preko nekakvih ofšor firmi, pa je potrebno malo vremena da povežeš ko je stvarni vlasnik.
Ma jasno je to, nego ja bukvalno iskoristih rečenicu iz novina. :D Neće se sigurno otvoriti nasumično nova kompanija jer ti ljudi imaju želju da baš izgrade železničku stanicu.
 
„Rejlvej siti Beograd”, partner države u kompletiranju železničke stanice „Beograd centar” (Prokop) u izgradnju stanične zgrade, parkinga i komercijalnih sadržaja, planira da uloži oko 70.000.000 evra, preciziraju za naš list u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture. Iz resornog ministarstva navode i da je u prethodnom periodu potpisan Ugovor o finansiranju izgradnje stanične zgrade između „Infrastruktura železnice Srbije” i partnera države u ovom poslu, tako da se početak izgradnje očekuje tokom trećeg kvartala 2022."
 
In adišn tu det, na postojećim renderima se ne vidi spuštanje sa ploče na perone. Ili su ona predviđena iza onih zidova od stakla na kojima su displeji za polaske? Kad gledam render celokupnog kompleksa ne mogu da ocenim gde su trenutne stepenice koje idu sa ploče do perona.
 
Vide se pokretne stepenice

prokop-stepenice-stanicna-zgrada.jpg
 
Promakao nam intervju koji se tiče Prokopa i metroa



 
Malopre rece gospodar,da gradnja stanice krece 8 avgusta, i da je rok do septembra 2023,suvise,suvise optimisticno.
Na kraju se malo ispravio,da je realno do kraja 2023,opet deluje optimisticno.
Od 38:45 je vest.

 
Malopre rece gospodar,da gradnja stanice krece 8 avgusta, i da je rok do septembra 2023,suvise,suvise optimisticno.
Na kraju se malo ispravio,da je realno do kraja 2023,opet deluje optimisticno.
Od 38:45 je vest.


Po renderima deluje da je konstrukcija same stanice vrlo jednostavna. U suštini se radi o dva manja P+2 objekta između kojih se nalazi plato natkriven krovom na čeličnim stubovima.

prokop-PERSPEKTIVA-3.jpg


A računajte da nema ni podzemnih radova već se odmah kreće sa konstrukcijom same stanice, te da sve gradi uigrana ekipa iz PSP Farmana.

Ako zaista počinju za desetak dana, kraj 2023. je i više nego realan rok.

Tako da ne treba mi da brinemo za stanicu, već Lord 577 treba da nam objasni kada će te pristupne saobraćjnice sa autoputa i šta je s metroom.
 
Da dodam na @Homer Jay post, investitor je u obavezi da prvo završi staničnu zgradu. Upravo te dve manje zgrade i krov. Tek onda se kreće sa izgradnjom ostalih objekata.

U prevodu, završetak stanične zgrade do kraja 2023 je realan. Međutim za ostale objekte na ploči će trebati još par godina više.
 
Zar nisu mogli da izliju betonsku plocu,i nad ostalim otvorenim delovima, i da na njoj naprave autobusku stanicu?Jedna stanicna zgrada,mogla je opsluzuje obe stanice.Da uglave i metro stanicu, i eto nama stanice iz snova.Gondolu,umesto na Kalemegdan, da razapnu pravo sa stanice,na krov klinickog centra,i svi problemi ,kao rukom odneseni:D.
 
Poslednja izmena:
Metro bi spojio KCS i Prokop, ujedno povezao sa centrom grada sa jedne i sajmom sa druge strane, bilo bi mnogo bolje od bilo koje gondole. Ali po svemu dsudeci, mislim da su neciji licni interesii vazniji od nacionalnih, tako da po svemu sudeci nisam optimista za tu trasu. Da su zaista uzeli ozbiljno to u pitanje, vec bi krenula istrazni radovi za metro na podrucju Prkopa i KCS, koji nisu radjeni ni kad je postojala kao varijanta u ranom javnom uvidu PGRŠS
 
Све у свему, мислим да се тресе гора, а да ће се родити волухарица. И то килава без пола крзна, кашљава и с сломљеним репом
 
Крајње тачке могу да се дискутују, али и могу да се прихвате такве какве јесу. Хипотетички. Траса каква је сад - не.
Да се прва метро линија провуче кроз практично не насељена места зарад неке будуности то је мега глупа идеја и крајње недомаћинско вођење пројекта. Такође то је пљување и на рад стручњака минулих деценија.
Уместо евентуалног крака ка брдима, метро прво ту треба да прође као и линијом Прокоп-КЦС. Све остало би се дало прогутати, иако је и на то много замерки.
 
Iz danasnjih Novosti. Pocetak izgradnje stanicne zgrade Prokop bio je 7. X. 1977 ocekivani zavrsetak kraj 2023 god. 45 punih godina je pun radni vek od prvog dana do sticanje penzije. Zanimljiv podatak, neke stanice su imali kraci vek postojanja nego sama izgradnje stanicne na Prokopu. Stara Pennsylvania Station u Nju Jorku je radila od 1910 do 1963. Bice da je Prokop remek delo arhitekture.;) Dobro ako smo ostali mladi gledajuci stvaranje ovog cudovista.:whistle:
arhiva novosti 8. 0ktobar 1977.jpg
 
Danasnja Politika
Screenshot 2022-07-30 110253.jpg
 
Сви врте погрешне рендере са мањим бројем колосека од реалног стања.
 
А тек тип возова?

Мада ти рендери којима је вероватно више од 10 година, имају аеродинамичније ЕМВ него ови Соколи, који са главуџом више подсећају на сове (ако мора грабљивица да буде)
 
Возови као и сва возила на рендерима су произвољни, као и људи ако их убаце, али приказ нереалног стања је озбиљна обмана. Као да нпр. рендер зграде нема два спрата која су у плану.
 
Vrh