Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Возови као и сва возила на рендерима су произвољни, као и људи ако их убаце, али приказ нереалног стања је озбиљна обмана. Као да нпр. рендер зграде нема два спрата која су у плану.
Pa i mislim da po planu treba stanični deo da ima dve zgrade sa po P+5 spratova i onaj natkriveni plato između. Dva sprata su vidljiva unutar platoa.

I to je relativno jednostavno za gradnju i realno do kraja 2023.

Evo našta mislim, pogled unutar platoa:
1659175102839.jpeg

Pogled van platoa na centralni deo:
1659175145579.jpeg


Krov se spušta praktično do vrha drugog sprata staničnog dela:
1659175280098.jpeg
 
Да ли је могуће да стакла буду толико висока - без прекида? На првом рендеру који си поставио стакла су висине, брат брату 12м?
Ко ће то да произвде и превезе? Недај Боже да такво стакло пукне, има да буде срче до колена.
 
naravno da ce biti iz vise komada. Na drugom renderu imate naznaku horizontalnih linija. Renderi se rade na bazi idejnog resenja, kasnije u fazama razrade projekta se detalljno definisu detalji. Moze biti recimo "spider" fasada, kao na JDP, koji daje iluziju kontinuelne stakle povrsine i ako je sastavljena iz vise komda. A mozda ipak posle odluce da postave normalnu polustrukturalnu fasadu. Videcemo
 
Ako će da rade po ovom projektu, ispašće glupo:

prokoppspfazeploca02.jpg


Dva perona neće biti dostupna iz stanične zgrade (mada, jednog dana će glavni ulaz biti na donjoj strani, odakle su svi dostupni pothodnicima), nego mora da se izađe napolje ili ide dole-gore.
Takođe, umesto spajanja ploče sa Bulevarom vojvode Putnika i Dragana Mancea, ka što je predviđeno ranije i ostavljeno kao opcija pri izgradnji ploče, ove veze namerno ne postoje da bi se investitorov privatni parking dodatno izolovao. Time se ukidaju i bitni pravci za evakuaciju i pristup hitnih službi.
 
Ako 8. avgusta konačno treba da započne izgradnja stanične zgrade, da li to znači da su potpuno završeni radovi na proširenju betonske ploče i dva nova koloseka ? Nisam skoro bio na Prokopu, pa ne znam kakva je situacija.
 
Da, svi betonski radovi do kote ploče i ploča su završeni. Ostaje da se postave i opreme prvi i drugi kolosek, da se završi stanična zgrada ispod ploče, da se urade pristupne saobraćajnice sa autoputa i stanični trg, ali sve to je nevezano za radove na ploči koji sad počinju.
 
Ako neko moze da mi objasni render?
Na prvoj slici vidi se da krov ide iznad dva P+2 objekta
1659175102839.jpeg


Na drugoj slici vidimo da sa leve i desne strane postoji jos oko dva sprata. Sta je sa tim? Da li ce tu biti objekti zeleznice ili to dobija investitor? Takodje kako se pristupa tom delom objekta?
1659175280098.jpeg
 
Da li će biti poslovno - železnički objekat ili će imati i neke komercijalne sadržaje?
 
Zbog pišljivih 5600 kvadrata za stanicu se poklanja cela ploča koju je država platila debelo i to sve ustupljeno netransparentnim dilovima, pa od prodaje tog preostalog dela ploče je mogla da se finansira i gradnja ove i stanične zgrade za ŽS Novi Beograd. Svakako sada samo možemo da se nadamo da će ovo ispasti ok jer nema nazad.
 
Budući izgled Prokopa, u skladu sa sklopljenin ugovorom, pored stanične zgrade i prateće garaže, podrazumeva izgradnju poslovno-komercijalnog prostora, odnosno 8 poslovnih objekata (A1-B2, E, F, G, H), kao i objekata (C1-D2) koji se naslanjaju na samu staničnu zgradu. Pojedinačne BRGP ovih 12 objekata kreću se od 4394 m2 (objekat A1) do 4804 m2 (objekat D1), koliko iznosi najveća površina. Kako za našu stranicu iz biroa urbanistickicentar navode, ceo kompleks zauzima ukupnu BRGP od 74 941 m2. Sama stanična zgrada predstavlja prizemni objekat sa visokom staklenom fasadom i plafonom, koji pogledom na Savski venac, Voždovac i Vračar pruža utisak ulaska u grad. Stanična zgrada zauzima površinu od 5650 m2 i u visini je sa poslovnim objektima visokim i po 5 etaža, što dovoljno govori o pogledu koji će formirati. Na samom boku objekta (prema Novom Beogradu) biće formirana i garaža (spratnosti P+5) sa 540 parking mesta i površine 15 275 m2. Projektom je predviđena izgradnja ukupno 890 parking mesta, računajući i spoljni parking. Kako navode iz kompanije ,,Railway City" (investitori projekta) za našu stranicu, plan je da radovi počnu u trećem kvartalu ove godine. ,,Plan je da prva faza bude izgrađena do kraja 2022. godine, a da kompleks u celosti bude izgrađen tokom 2024.godine." navodi se između ostalog u odgovoru na naš upit. Autor rešenja je arh. Gojko Radić iz biroa PFB Design, poznatiji kao autor West 65 Tower-a. Urbanističko rešenje takođe je završeno od strane biroa urbanistickicentar i na javnoj prezentaciji je od juče do 25. januara. Iz Railway City-a takođe za našu stranicu dodaju da je Ispitivanja nosivosti i stanja postojeće armirano-betonske konstrukcije izvršio je Institut za materijale i konstrukcije, Građevinskog fakulteta u Beogradu. Njihova procena je da su neophodne značajne intervencije na ojačanju ploče pre dalje izgradnje.
 
Zbog pišljivih 5600 kvadrata za stanicu se poklanja cela ploča koju je država platila debelo i to sve ustupljeno netransparentnim dilovima, pa od prodaje tog preostalog dela ploče je mogla da se finansira i gradnja ove i stanične zgrade za ŽS Novi Beograd. Svakako sada samo možemo da se nadamo da će ovo ispasti ok jer nema nazad.
Неспособност државног апарата на делу, за завршетак станичне зграде им уопште није био потребан приватни инвеститор. Могао је ЈКП паркинг сервис да направи већу гаражу на плочи а станичну зграду са комерцијалним простором сама железничка предузећа.
 
Sve u svemu jedina moderna stanica na Balkanu sa stanicnom zgradom iznad perona (Skopje izuzimam). Ma da peroni 1 i 6 nisu obuhvaceni odozgo, ali sa donjeg trga jesu, sto je johnny_s dobro primetio. Komercijalni sadrzaj nije izrazen, nije po standardu zeleznickih stanica u zapadnoj Evropi. Sto je lepo - ima dosta zelenila oko stanice, tako da je moguce i tu staviti klupe, kafica.
 
OK, a što u ovo rešenje nije uključen i stanici trg sa pristupom sa auto-puta? Znam, ministar je najavio to za sledeću godinu, ali po mom mišljenju stanica plus trg sa pristupom je neodvojivo. Kao po običaju u ovoj državi napraviće stanicu, preseći vrpcu, a onda još jedno godinu i po držati donji deo brda raskopanim.
 
Мени лично, као кориснику железнице, већа је мана непостојање нормалног, брзог и безбедног приступа из правца аутопута, тј. петље Хитна помоћ, него празна плоча.
 
Vrh