Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Da su od otvaranja podzemne vukov spomenik,cipiripi kasikicom ,kopali krak tunela do okretnice tramvaja u ustanickoj,danas bi imali ,savrsenu vezu do glavne z stanice,za ceo ovaj ogroman deo grada.Ustanicka-Vuk-Prokop.
Da su gradske vlasti,na vreme lupile sakom o sto,i ukinule kompletan gsp prevoz ka Pancevu,danas bi imali vozove iz Panceva,manju guzvu i zagadjenje u gradu.
 
Poslednja izmena:
Zbog pišljivih 5600 kvadrata za stanicu se poklanja cela ploča koju je država platila debelo i to sve ustupljeno netransparentnim dilovima, pa od prodaje tog preostalog dela ploče je mogla da se finansira i gradnja ove i stanične zgrade za ŽS Novi Beograd. Svakako sada samo možemo da se nadamo da će ovo ispasti ok jer nema nazad.
5600 je 800 kvadrata vece nego Hram Svetog Save. Fudbalsko igraliste po standardu FIFA je 105 x 68 m. Dimenzija su igraliste sa krovom preko!
 
Na crtežu nema blagajni, samo agencije, automati i info pultevi, nece valjda ostati dole ili su odlucili da ih zamene?
 
Ја видим 14 благајни, два инфо-пулта и места за 12 аутомата, кад се уђе са леве и десна стране.
 
prokop-stanicna-zgrada-sadrzaji01.jpg
prokop-stanicna-zgrada-sadrzaji02.jpg
prokop-stanicna-zgrada-sadrzaji03.jpg
 
Ne razumem zašto su potrebni odvojeni koridori za odlaske i dolaske, i to još sa rampama. Mislim da bi mnogo fluid nije sve bilo da nema takvih rampi inače će da zaliči na BAS.

Velika je šteta što nema većih lokala u samoj stanici za neku pekaru ili restoran brze hrane.
 
Зна ли неко од колега архитеката, да ли ико може да проиведе оволики стакло-пакет, да га превезе и монтира на место?
Мени се чини немогуће. Никад нисам сретао...
1659277298262.png
 
Зна ли неко од колега архитеката, да ли ико може да проиведе оволики стакло-пакет, да га превезе и монтира на место?
Мени се чини немогуће. Никад нисам сретао...
Pogledajte prilog 142139
To je render, sigurno će biti u delovima. Nešto kao u Berlinu:

1659277590731.jpeg
 
Živim za dan kada će postojati barem desetak normalnih blagajni na Prokopu koje rade. U onoj improvizovanoj maloj čekaonici koja postoji danas jedan od tri šaltera ne radi nikad, a pred druga dva je uvek kolona dugačka do pothodnika. Otkako je ponovo krenuo novosadski voz, gužve su postale nepodnošljive.

Rok za završetak izgradnje stanične zgrade je 18 meseci, počev od 8.08.2022. Isti toliki rok je bio i za izgradnju autobuskog Skadra na NBG, od 5.03.2018. Nadam se da se istorija ovde neće ponoviti.
 
5600 je 800 kvadrata vece nego Hram Svetog Save. Fudbalsko igraliste po standardu FIFA je 105 x 68 m. Dimenzija su igraliste sa krovom preko!

Da taj centralnu hol je veliki ali je konstrukcija za njega sa laganim krovom i onim stubovima neuporedivo lakša i jeftinija za izgradnju od hrama, njih će izgradnja ovog staničnog objekta višestruko manje koštati nego da su morali da otkupljuju te preostale površine za poslovne objekte/parking na toj lokaciji od železnica. Praktično su i ovde kao i dole u Bg na vodi železnice bacile niz vodu milione evra, samo zbog političkih pritisaka sa vrha da se to ustupi pogodnima.
 
Зна ли неко од колега архитеката, да ли ико може да проиведе оволики стакло-пакет, да га превезе и монтира на место?
Мени се чини немогуће. Никад нисам сретао...
Pogledajte prilog 142139
prizemlje je 105, gornji spoljni deo plafona je na koti127 m, vertikalna distance unutri je nesto blizu 20 m. Ili gresim?
 
Могуће да је тако, ја то по броју спратова *4м
 
Proverio sam 18,20 m je unutrasnji razmak. Nesto drugo, ovde vidimo gde se sece lesna naslaga i krecnjacka podloga. Sama stanica je gradena na krecnjaku (vidi u preseku levo). Klizista su na lesnim naslagama koje su odsecene za vreme gradnje stanice. Jasno je, rudarenje na Prokopu bilo je zbog krecnjaka, ima smisla.
Screenshot 2022-07-31 182338.jpg
 
Stakla na fasadi teoretski mogu biti gigantska ali čim se pređe neka standardna mera od 3-4 m u dužini troškovi skaču eksponencialno tako da se to baš retko izvodi. A u suštini i nije neophodno, postoje tipovi fasada gde se spojevi gotovo ni ne vide tako da je efekat skoro isti. Odličan primer je stanica u Berlinu koju je neko već okačio.

Na renderima se ove stvari često ne prikazuju jel nisu esencijalne, a i da bi neko to prikazao morao bi malte ne da isprojektuje fasadu što je u ovoj fazi projekta suvišno.
 
Ne razumem zašto su potrebni odvojeni koridori za odlaske i dolaske, i to još sa rampama.
Могуће да је због усмерења покретних степеница (у једном коридору, све на доле, у другом, све на горе). Такву организацију сам често виђао на великим ж. станицама у Швајцарској. Нагађам…
 
Nadam se da će postavljanje vozova odgovarati tj pratiti blizinu pokretnih stepenica u zavisnosti da li je voz u polasku ili dolasku.
 
U tom slučaju bi trebalo da sa jedne strane duž svih koloseka budu u potpunosti stepenice za spuštanje, a sa druge strane budu stepenice za penjanje.
 
Proverio sam 18,20 m je unutrasnji razmak. Nesto drugo, ovde vidimo gde se sece lesna naslaga i krecnjacka podloga. Sama stanica je gradena na krecnjaku (vidi u preseku levo). Klizista su na lesnim naslagama koje su odsecene za vreme gradnje stanice. Jasno je, rudarenje na Prokopu bilo je zbog krecnjaka, ima smisla.Pogledajte prilog 142141
a metro na koti 94 ili tako nešto?!
 
6. КОНЦЕПЦИЈА КРЕТАЊА ПУТНИКА
Пројектно решење станичне зграде омогућава технологију кретања путника по свим могућим принципима.

С обзиром на размакнути положај конвејера и степеница, намеће се једносмерно кретање и раздвајање токова путника као што је то рецимо решено на аеродромима, јер пружа одређене предности.

Станична зграда на коти 105 може се поделити на два симетрична сегмента са раздвојеним токовима путника у односу на попречну осу станице. На тај начин би у део станице ка Новом Београду били оријентисани само одлазећи железнички путници, а на супротној страни долазећи.

Примењујући претходно наведене принципе на директну везу овог нивоа са перонима, направљена је и организација једносмерних токова путника на предвиђеним конвејерима и степеницама. Због тога су сва наведена средства за вертикални и коси на дедињској страни потпуно оријентисана да воде на горе, а на сењачкој на доле.

На тај начин се на перонима омогућава потпуно једносмерно кретање путника у правцу југа на делу између конвејера за потходнике (дужина реона је око 100m) и
делимично између горњих и доњих конвејера (на обе стране по 35m).

На деловима перона који су изван претходно описаних зона (централних делова у дужини од око 170 m), кретање путника мора да буде потпуно двосмерно, али то и
није неки недостатак с обзиром да се у перспективи очекује мањи број возова у саставу већем од 8 кола, што даје дужину воза без локомотиве од око 211 m.

Претходно образложено решење организације токова путника између перона и горњег станичног трга са раздвајањем по смеровима на долазаће и одлазеће,
омогућава и одговарајућу оптимизацију технологије кретања кроз оба планирана потходника, што утиче и на начин повезивања са доњим станичним тргом.
Наведена средства за вертикални и коси транспорт на дедињској страни била би усмерена ка потходнику, а на сењачкој ка перонима, што би довело до потпуног
раздвајања токова путника и специјализацију дедињског потходника за долазеће, а сењачког за одлазеће.

Предложене опције са раздвојеним токовима одлазећих и долазећих путника подразумевају и одговарајућу организацију распореда појединих просторија
станичне зграде.
 
Nadam se da će postavljanje vozova odgovarati tj pratiti blizinu pokretnih stepenica u zavisnosti da li je voz u polasku ili dolasku.
То је концепцијски врло тешко у пролазним станицама као што је Прокоп. Воз где стане у доласку, одатле креће у поласку. Због тога ту за путнике има доста табанања по перонима (као, уосталом, и по аеродромима), али су макар уска грла (степенице на горе и степенице на доле) физички раздвојена, да гужва на једном уском грлу не блокира проток на другом.
 
Треба да додам, макар на швајцарским станицама, коридори су раздвојени само што се тиче покретних степеница; на фиксним степеницама нико ником не брани да иде у којем год смеру.
 
Vrh