6. КОНЦЕПЦИЈА КРЕТАЊА ПУТНИКА
Пројектно решење станичне зграде омогућава технологију кретања путника по свим могућим принципима.
С обзиром на размакнути положај конвејера и степеница, намеће се једносмерно кретање и раздвајање токова путника као што је то рецимо решено на аеродромима, јер пружа одређене предности.
Станична зграда на коти 105 може се поделити на два симетрична сегмента са раздвојеним токовима путника у односу на попречну осу станице. На тај начин би у део станице ка Новом Београду били оријентисани само одлазећи железнички путници, а на супротној страни долазећи.
Примењујући претходно наведене принципе на директну везу овог нивоа са перонима, направљена је и организација једносмерних токова путника на предвиђеним конвејерима и степеницама. Због тога су сва наведена средства за вертикални и коси на дедињској страни потпуно оријентисана да воде на горе, а на сењачкој на доле.
На тај начин се на перонима омогућава потпуно једносмерно кретање путника у правцу југа на делу између конвејера за потходнике (дужина реона је око 100m) и
делимично између горњих и доњих конвејера (на обе стране по 35m).
На деловима перона који су изван претходно описаних зона (централних делова у дужини од око 170 m), кретање путника мора да буде потпуно двосмерно, али то и
није неки недостатак с обзиром да се у перспективи очекује мањи број возова у саставу већем од 8 кола, што даје дужину воза без локомотиве од око 211 m.
Претходно образложено решење организације токова путника између перона и горњег станичног трга са раздвајањем по смеровима на долазаће и одлазеће,
омогућава и одговарајућу оптимизацију технологије кретања кроз оба планирана потходника, што утиче и на начин повезивања са доњим станичним тргом.
Наведена средства за вертикални и коси транспорт на дедињској страни била би усмерена ка потходнику, а на сењачкој ка перонима, што би довело до потпуног
раздвајања токова путника и специјализацију дедињског потходника за долазеће, а сењачког за одлазеће.
Предложене опције са раздвојеним токовима одлазећих и долазећих путника подразумевају и одговарајућу организацију распореда појединих просторија
станичне зграде.