Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Da Berlin HBF postoji od 1945 sto je tamo ranije bio Lehrter Bahnhof. Sve mi je jasno kad je tebi sve isto.
 
Станица Београд Центар је постојала и пре 1996. године. Дао сам ред вожње, дао сам фотографију и имам непосредно искуство.

Теби можда то није довољно или намерно пишеш то што пишеш из неких других разлога, али станица је постојала.
 
On priča mozda o staničnoj zgradi? Ali ni današnji Prokop je još nema.
Ista je situacija kao i 1986te samo sto su na ovoj stanici iz 1996te peroni pokriveni.

U suštini nije baš neki napredak za 35 godina.
 
Списак возова који су стајали на станици Београд Центар, према Реду вожње, а на основу података са интернета:

П 1680 БАР - СУБОТИЦА
П 1681 СУБОТИЦА - БАР

ПТ 3600 БИЈЕЛО ПОЉЕ - ЗЕМУН
ПТ 3601 ЗЕМУН - БИЈЕЛО ПОЉЕ
ПТ 3604 ПРИБОЈ - ЗЕМУН
ПТ 3605 ЗЕМУН - ПРИБОЈ
ПТ 3607 ЗЕМУН - УЖИЦЕ
ПТ 3610 ВАЉЕВО - ЗЕМУН
ПТ 3612 ВАЉЕВО - ЗЕМУН
ПТ 3613 ЗЕМУН - ВАЉЕВО

1991-1992
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890298#p890298:2sskfrj0 je napisao(la):
spatiotecte » Sub Okt 16, 2021 10:08 pm[/url]":2sskfrj0]On priča mozda o staničnoj zgradi? Ali ni današnji Prokop je još nema.
Ista je situacija kao i 1986te samo sto su na ovoj stanici iz 1996te peroni pokriveni.

U suštini nije baš neki napredak za 35 godina.

Не знам о чему прича. Станица не мора да има плочу да би била станица.
 
Stanica moze da bude sator i brvnara, livada i plaza. Proveri na Energoprojektu kada je graden Beograd Centar. Pa se ponovo javi.
 

Prilozi

  • capture_20211016222449078.jpg
    capture_20211016222449078.jpg
    229,8 KB · Pregleda: 559
Немам ја шта да проверим.

То о чему причаш је СТАНИЧНА ЗГРАДА, а станица је нешто друго.
 
Ali ovo "bio sam na objektu 1986"...

Ko da je bio u Zeljavi i to kao vojni oficir ili inzenjer zaduzen za izgradnju... I kao da to nesto menja o (ne)upotrebljivosti Prokopa.

Mada, kad bolje razmislim, pa i razumem taj trip. Jer Prokop i jeste negde u rangu Zeljave. Crna rupa sa kljakavom svrhom, politicki odlucena, udavljena u silnim parama i posle vise decenija opererativna samo polovicno.

A i dobro dodje sad kad nemamo vise Zeljavu i Slatinu, kao zamenski mauzolej KJP megalomaniji i deluzijama. Usput, ovde namerno kazem "KPJ" a ne "SFRJ".
 
Суштина је да станица постоји већ више деценија. Она је оспособљена за саобраћај возова и као таква се званично водила - Београд Центар. На фотографији се види да је имала 10 колосека, пероне, скретнице, сигнале,... Све. На тој станици су дуги низ година стајали пролазни возови за даљински саобраћај, а од 1992. године и возови из састава Беовоза.

Суштина приче је да Београд Центар функционише већ доста дуго, односно много дуже него што то неки мисле или знају, али да већина не зна за то место или да га не посећује.

Неистина је да станица постоји од 1996. године јер Ред вожње показује нешто друго.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890291#p890291 je napisao(la):
orjen » Sub Okt 16, 2021 9:57 pm[/url]"]Da Berlin HBF postoji od 1945 sto je tamo ranije bio Lehrter Bahnhof. Sve mi je jasno kad je tebi sve isto.


Ово не може да се пореди са станицом Београд Центар и није на месту да ово представљаш као сличност. Две поптуно невезане ствари.
 
Sto se vi ovde ne koristite pisanim referencama. PISEU u referenci inzenjerske komore Srbije kada je Prokop po zvanicnom usvojenom projektu iz 1975 pocet da se izgradi. Godina je 1996. Privremeni objekt nije Prokop ni Beograd centar. Lehrter Bahnhof nije Berlin HBF.
 
Којим писаним референцама? Је л видиш да станица Београд - Центар постоји много дуже него што скриншотови са разних сајтова говоре? Је л видиш шта пише у Реду вожње где стаје воз?

Како се одвијао саобраћај на том делу пруге и како су путници улазили и излазили из воза ако то није била станица? Како су се возови укрштали?

Ту нема привременог објекта. Ту је станица са свим својим неопходним елементима да би то била.

Пази једну ствар, ова плава стреха коју видиш на слици је касније пренета на станицу Нови Београд, који је исто тако био станица, без обзира што није имао плочу, односно кров.

Ти или имаш језичку баријеру или не можеш да разумеш о чему причамо.

Што се тиче Lehrter Bahnhof и HBF Berlin то не може да се пореди са станицом Београд Центар и нема потребе то више да износиш
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890319#p890319:3lttk1o8 je napisao(la):
Sam-2 » 16 Oct 2021 09:48 pm[/url]":3lttk1o8]Prvi voz je prosao kroz prokop 1.maja 1979g.
Od 1981 kroz stanicu prolaze dva nocna voza, Subotica-Bar i medjunarodni ekspres ATTICA (Minhen-Atina).

stanje 1985..
Pogledajte prilog 1



https://www.wikiwand.com/sh/%C5%BDelezn ... 0%93centar
file.php

file.php
Sam2 Prokop nije planiran kao ceona stanica, Vracarski tunel je zavrsen 1992, Dedinjski 1988, od 1992 u oba kraka. Tako je tadasnjo stajaliste privremeno zbog otvaranje obojim diametrima (nemacko Durchmesserlinien). Nije gradnja Prokopa, nego privremeno resenje za zeleznicki saobracaj na obim dijametrima Beogradskog cvora. Imas isto u Politici od 2018.
 

Prilozi

  • Politika 2018 Prokop.jpg
    Politika 2018 Prokop.jpg
    90,3 KB · Pregleda: 450
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890324#p890324:5wou5j6m je napisao(la):
overdrive » 16 Oct 2021 10:07 pm[/url]":5wou5j6m]Којим писаним референцама? Је л видиш да станица Београд - Центар постоји много дуже него што скриншотови са разних сајтова говоре? Је л видиш шта пише у Реду вожње где стаје воз?

Како се одвијао саобраћај на том делу пруге и како су путници улазили и излазили из воза ако то није била станица? Како су се возови укрштали?

Ту нема привременог објекта. Ту је станица са свим својим неопходним елементима да би то била.

Пази једну ствар, ова плава стреха коју видиш на слици је касније пренета на станицу Нови Београд, који је исто тако био станица, без обзира што није имао плочу, односно кров.

Ти или имаш језичку баријеру или не можеш да разумеш о чему причамо.

Што се тиче Lehrter Bahnhof и HBF Berlin то не може да се пореди са станицом Београд Центар и нема потребе то више да износиш
Pisanim referencama na kojima tvoje tvrdnje mozes da baziras. Bez reference nemozes, sto nisi ni roden 1986 :mrgreen:
 
Види овако, расправа има смисла док има смисла. Ја мислим да више нема. Све је изнето и све је објашњено. Ти сад можеш да наставиш како желиш.
 
Evo overdrive, pisana referenca je nesto poput ove iz Politike 2018 ili ono sto je vec postavljeno od Inzenjerske Komore Srbije:
 

Prilozi

  • Politika 2018 Prokop.jpg
    Politika 2018 Prokop.jpg
    90,3 KB · Pregleda: 448
Ја мислим да ти не знаш или се претвараш да не знаш шта значи реч "станица", као и да тај појам мешаш, случајно или намерно, са појмом "станична зграда".

Мислим да нема потребе да расправљамо даље јер не постоје погодни услови за то.
 
Hvala Orjene,ali meni ne moras objasnjavati da je "prokop" planiran kao prolazna stanica . :kk:
Rastao sam uz price i donete nacrte i knjizice o gradnji istog, koje je donosio stari rodjak, inzenjer u CIP-u..
Mislim da sam i prvi na ovoj temi postovao neka dokumenta koji dokazuju da to nije hir ove vladajuce nomenklature,
vec da je sve pocelo sredinom 70-ih godina prosloga veka..

Uh, ala omanuh sa godinom pocetka daljinskog saobracaja kroz prokop :oops: Treba 1989...
Ta dva voza (za Bar i Atinu) , nisu imali tranfer putnika, vec su stajali u prokopu iz tehnickih razloga.. Zamena vuce i proba kocnica.
Pamtim pricu da je bilo frke sto nije bilo pijace vode na peronima.
 
Vikipedija kaže da je još od 1984. postojala kratka linija prigradske železnice, preteča Beovoza, koja je saobraćala od Batajnice do Prokopa, i da je sa završetkom dedinjskog tunela 1988. ta linija produžena od Prokopa do Rakovice. Znači da je stanica još tada obavljala neku minimalnu saobraćajnu funkciju, iako je praktično tek bila počela da se gradi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890338#p890338:160psyxk je napisao(la):
Sam-2 » 16 Oct 2021 10:47 pm[/url]":160psyxk]Hvala Orjene,ali meni ne moras objasnjavati da je "prokop" planiran kao prolazna stanica . :kk:
Rastao sam uz price i donete nacrte i knjizice o gradnji istog, koje je donosio stari rodjak, inzenjer u CIP-u..
Mislim da sam i prvi na ovoj temi postovao neka dokumenta koji dokazuju da to nije hir ove vladajuce nomenklature,
vec da je sve pocelo sredinom 70-ih godina prosloga veka..

Uh, ala omanuh sa godinom pocetka daljinskog saobracaja kroz prokop :oops: Treba 1989...
Ta dva voza (za Bar i Atinu) , nisu imali tranfer putnika, vec su stajali u prokopu iz tehnickih razloga.. Zamena vuce i proba kocnica.
Pamtim pricu da je bilo frke sto nije bilo pijace vode na peronima.
Bas mi je drago da to cujem, izaslo je na pocetku puno literature pa i monografije o Beogradskom Zeleznickom Cvoru. Nekad se tome pridalo mnogo vise paznje i drustvo je na drugi nacin bila obavestena i ucestovala u svrhi ovakvim projektima. Kad sam cuo da se otvara pruga do Prokopa nekih tih 80ih godina, posao sam vozom iz Rume do iste. Sledeci put tek kada je Vukov spomenik bio proradio. Zanimljivo da je zeleznica vec 1989 bila spremna da ide sa opsluzivanjem takvih relacija. Nisam znao za taj podatak.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890334#p890334:1gikdett je napisao(la):
overdrive » 16 Oct 2021 10:23 pm[/url]":1gikdett]Ја мислим да ти не знаш или се претвараш да не знаш шта значи реч "станица", као и да тај појам мешаш, случајно или намерно, са појмом "станична зграда".

Мислим да нема потребе да расправљамо даље јер не постоје погодни услови за то.
Mislim da ti ne znas da da se iskreno koristis podacima nego govoris kao politicar. Tvoje tumacenje od 50 godina nije pokriveni podacima. U nauci to zovemo falsifikacijaom.
 
Пре бих рекао да ти говориш као политичар, а не ја, јер наводиш 2016. годину као годину отварања станице.
 
Naravno sto je tada posle uspostaljvanja 4 preostalih koloseka i "zvanicno" otvorena od strane predsednika drzave. A tek 2018 preuzela je i ulogu Zel. stanice Beograd. Ja ne baratam 50to godisnjem postojanjem, nego ti. Hajde obelodani kojom racunicom si dosao na taj podatak? Ti hoces bukvanlno da uracunas godine planiranje od 1972, godine konkursa glavnog projekta 1974, i godinu usvajanje glavnog projekta 1975 za pocetak fizickog postojanja. To tako ne ide. Danasnja stanica je poceta 1996 da se gradi kako vec pise u referencama.
 
Vrh