Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Станица је постојала и пре 1996. године. То што је изградња станичне зграде, односно плоче започета 1996. године, не значи да Београд Центар није био станица и пре тога.

Нови Београд нема станичну зграду. На тротоару се налази контејнер у ком се врши продаја карата. На самим перонима све до 90-тих није било ничега. Тада су уграђене стрехе пренете са станице Београд Центар. Људи су стајали на отвореном и чекали воз, али то је свеједно била станица. Сада Нови Београд има мало боље стрехе и неће ми ваљда неко рећи како ће та станица бити отворена 2022. године?

Дакле, ти или имаш језичку баријеру или не разумеш разлику између појмова "станица" и "станична зграда".
 
https://mapio.net/images-p/47985737.jpg

Овако је изледала и станица Београд Центар све до 1996. године. Неће ме нико убедити (или можда хоће) да то није била жел. станица само зато што није имала плочу, односно станичну зграду у садашњем облику.

Суштина свега је да се саобраћај на станици Београд Центар одвија већ деценијама. Ту су стајали локални, путнички, међународни и возови градске железнице. Станица се кроз историју мењала, али је све време била и остала станица. Пре изградње плоче је имала више колосека, па самим тим и њен капацитет био већи. Због изградње плоче, део колосека је био уклоњен, а капацитет станице смањен. Упркос томе саобраћај се увек одвијао.

Оно што је кључ свега јесте да тамо путници нису никад хрлили.
 
Pa izracunaj prema tvojim podacima koliko dugo postoji. Uzmi u racunicu i otvaranje Dedinjskog i Vracarskog tunela - pa da cujemo odgovor. A ponovim, referenca je pisan dokument. Evo trazim da nades pisan dokument da stanica Prokop nije zvanicno zapocet 7. jul 1996. Proveri u NIN broj 2376 godine 1996, 11 Jul - Radove na izgradnji Prokopa je otvorio Slobodan Milosevic 7. Jul 1996. A do tih 50 godina postojanja se ne vracas ni u jednom tvojom odgovoru. Sam si kriv sto si se sluzio laznim podacima!
http://www.nin.co.rs/arhiva/2376/2376c.html
 
Постоји скоро 40 година да је у саобраћају, а већ 50 као вечито градилиште.

Сад си се ухватио за датум, као је битно је тачно у дан колико постоји, да би прикрио сопствену грешку.
 
Нема шта Слободан Милошевић да отвара када сам ја ту станицу користио и пре његовог отварања. Станица је постојала и пре његове свечаности.
 
Nadi referencu i nemoj bezpotrebno da polemises. Nije tvoje misljene toliko bitno da ovde trolujes bez prestanka.
 
Iz analize starog cvora - podatak iz Austrijske studije Katja Bitinger, Universität Wien:

Велики недостатак у погледу железничког саобраћаја у Београду је чињеница да је у Железничке пруге положене су дуж обала града и стога се град никада није могао проширити дуж обала река. Тако се карактерише слив реке око Дунава и Саве чак и данас због недостатка густих урбаних структура. Железничке пруге на обалама Дунава премештене су углавном због индустријског бума за повезивање различитих индустријских постројења дуж Дунава. Али кроз оутсоурцинг ове индустрије и економска криза крајем 20. века саобраћај на колосијецима на овим правцима се све више смањивао. Толико од раније за индустријски колосеци су се урушили. Зарасли колосеци некоришћених железничких пруга данас се шетачима често користе као стазе и пречице искоришћен. (видети ГЛУМАЦ 1986: 89; КИЕПЕНХЕУЕР и ВОЛФЕНСБЕРГЕР 2008: 10, 66,96)

Колосеци на Сави такође су данас углавном у празном ходу, јер је значај железничког саобраћаја опао у деценији изолације, деведесетих година и ефикасније мреже Аутобуси су дошли до изражаја. То се види и по чињеници да се поред запуштене зграде главне железничке станице налазе два чворишта међународног аутобуског превоза.

Изграђене су педесетих година прошлог века и постајале су све важније. У Београду сада саобраћа око 900 аутобуса дневно, а још више у сезони. Постоји у свим већим градовима у земљи и бившој Југославији Аутобуске везе и дневно око 250 аутобуса одлазе у иностранство, углавном овде Немачкој и Аустрији. Као што је већ поменуто, тренутно се планира нова аутобуска станица у градској четврти Нови Београд под називом Блок 42 за изградњу аутобуског саобраћаја за уклањање директног центра града. Грађевински радови су у току. (види ГРАД ОФ БЕОГРАД о.Ј.а: Живот у Београду - Транспорт; ГРАД БЕОГРАД н.д.б: 17; КИЕПЕНХЕУЕР и ВОЛФЕНСБЕРГЕР 2008: 96; КИСС 2013: 9; ЛЕХНЕР и ТРУДЕЛ
2006)
 

Prilozi

  • Zeleznicka stanic Beograd.jpg
    Zeleznicka stanic Beograd.jpg
    220,3 KB · Pregleda: 560
Кад си већ решио да цитираш НИН, што ниси ставио и ово:

Ulaganja u "Prokop" i "Europolis" su neproizvodne investicije za koje drzava nema para, a i da ima, oni nece izvuci privredu iz krize
Zeleznicki cvor niti moze da se jede niti da se izveze. Stanovnistvu je u ovom momentu najvaznije da se prehrani, a privredi da izvozi. I zato bi prica o izgradnji zeleznickih cvorova, "Europolisa", telekomunikacionog sistema i slicnog bila smesna da nije tuzna.
Prosecna majska plata u Srbiji bila je samo 511 dinara, a penzionerski cek za maj, koji ce biti isplacen u julu prosecno ce iznositi 269 dinara. U jugoslovenskoj privredi, kako nedavno rece Oskar Fodor, ministar za industriju u Vladi Srbije, nije moguce naci robu vrednu 330 miliona dolara, koliko bi, tvrde, moglo da se proda u okviru "kineskog aranzmana" o uvozu nafte. Slicno je i u poslu zvanom "ruski gas".

Moderna i dobra infrastruktura je, svakako, preduslov za razvoj bilo koje, pa i nase, privrede. Ali, kako kaze Aleksandra Posarac, saradnik Instituta ekonomskih nauka, "bolje bi bilo da osposobe pruge da vozovi po njima mogu da idu brze od 20 kilometara, nego da grade zeleznicke cvorove". No, kad preduzeca nemaju para da plate racune za vodu, struju, telefon, licne dohotke, a o sirovinama iz uvoza da i ne govorimo; kad drzava u budzetu nema novca za penzije, otkup zita i remont elektroprivrednih postrojenja - sta ce im zeleznicki cvorovi, "Europolisi" i slicne fatamorgane? Kad stanovnistvo kuka da mu je hleb skup - sta ce mu telefon? Nesrecni Tomislav Banovic, predsednik Samostalnog sindikata, misli da je telefon, ipak, vazniji. Ili su ga samo u to, sa nekim stanom, automobilom i redovnom platom, ubedili?

Javni radovi, opet
U cisto ekonomskom smislu izgradnja "Prokopa", izlazak Beograda na reku, novosadska i niska zeleznicka petlja i sve ostalo sto lici na ove projekte, predstavlja takozvane neprivredne investicije, koji bi lako mogli da se izjednace sa onim sto je u teoriji poznato kao javni radovi, koje je, u vreme ekonomske krize pocetkom veka izmislio Dzon Majnard Kejnz. Svaki iole bolji student neke ekonomske skole zna da su javni radovi deo budzetske potrosnje.

Ucesce javnih rashoda, u kojima su budzeti samo deo, u raspodeli ovdasnjeg drustvenog proizvoda vec se meri sa 70 - 80 odsto, a predstavnici Medjunarodnog monetarnog fonda su nam, svojevremeno, prigovarali i da je 40 i 50 odsto mnogo. Dakle, kad bi to bio spas za privredu, nasa bi vec uveliko bila spasena. Ali nije.

G. Dragan Tomic, predsednik srpske skupstine i direktor "Jugopetrola", sigurno je u pravu kad kaze da ce "250 miliona dolara ubaceno u privredu znaciti veliku uposlenost ljudi i kapaciteta". No, u ovoj izjavi su pobrkani loncici jer je jugoslovenskoj ekonomiji potrebno da se tih 250 miliona dolara uputi u preduzeca i grane koje mogu efikasno (po svetskim standardima cena, kvaliteta i rokova) da proizvedu robu koja ce imati prodju na svetskoj pijaci. Pa ce se tih 250 miliona dolara, plus profit, lepo vratiti u zemlju, pa ce se onda napraviti veca kolicina tih istih vrsta robe, koje ce opet uz profit izvoziti i tako dalje, sve dok se preduzeca, gradjani i zemlja ne obogate da imaju visak novca posto plate hleb, struju, vodu i telefon. E, onda se grade "Europolisi", cvorovi i slicno. Sada ni psenice ne mozemo da proizvedemo koliko nam treba i koliko bi mogli.

Што се референци тиче, нормалном човеку је довољан ред вожње који сам поставио, као и фотографија станице пре 1996. године. Мени није потребна пропаганда да бих доказао стварно стање. Ово што ти постављаш, нема додира са реалношћу.
 
Ne, sto se ja bavim naukom. A ti samo trolujes sto govoris kao politicar.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890377#p890377:3e8ab9dl je napisao(la):
orjen » Ned Okt 17, 2021 9:35 am[/url]":3e8ab9dl]Iz analize starog cvora - podatak iz Austrijske studije Katja Bitinger, Universität Wien:

Велики недостатак у погледу железничког саобраћаја у Београду је чињеница да је у Железничке пруге положене су дуж обала града и стога се град никада није могао проширити дуж обала река. Тако се карактерише слив реке око Дунава и Саве чак и данас због недостатка густих урбаних структура. Железничке пруге на обалама Дунава премештене су углавном због индустријског бума за повезивање различитих индустријских постројења дуж Дунава. Али кроз оутсоурцинг ове индустрије и економска криза крајем 20. века саобраћај на колосијецима на овим правцима се све више смањивао. Толико од раније за индустријски колосеци су се урушили. Зарасли колосеци некоришћених железничких пруга данас се шетачима често користе као стазе и пречице искоришћен. (видети ГЛУМАЦ 1986: 89; КИЕПЕНХЕУЕР и ВОЛФЕНСБЕРГЕР 2008: 10, 66,96)

Колосеци на Сави такође су данас углавном у празном ходу, јер је значај железничког саобраћаја опао у деценији изолације, деведесетих година и ефикасније мреже Аутобуси су дошли до изражаја. То се види и по чињеници да се поред запуштене зграде главне железничке станице налазе два чворишта међународног аутобуског превоза.

Изграђене су педесетих година прошлог века и постајале су све важније. У Београду сада саобраћа око 900 аутобуса дневно, а још више у сезони. Постоји у свим већим градовима у земљи и бившој Југославији Аутобуске везе и дневно око 250 аутобуса одлазе у иностранство, углавном овде Немачкој и Аустрији. Као што је већ поменуто, тренутно се планира нова аутобуска станица у градској четврти Нови Београд под називом Блок 42 за изградњу аутобуског саобраћаја за уклањање директног центра града. Грађевински радови су у току. (види ГРАД ОФ БЕОГРАД о.Ј.а: Живот у Београду - Транспорт; ГРАД БЕОГРАД н.д.б: 17; КИЕПЕНХЕУЕР и ВОЛФЕНСБЕРГЕР 2008: 96; КИСС 2013: 9; ЛЕХНЕР и ТРУДЕЛ
2006)
file.php

Стручњаци слични овима су изјављивали и правили читаве студије како је неисплативо да се уведе воз градске железнице од Београда до Панчева. Кад су тако учени, образовани и паметни, зашто онда не униште своје станице и не пређу на друмски саобраћај у Бечу, Лондону и Паризу?

За паре може да се купи потпис као и текст. То је намањи проблем. Ја сам у животу свашта прочитао, али мали број тога је био истинит и рационалан, баш као што је случај са овим необјективним текстом, који не сагледава узрок и корен проблема, већ целу ситуацију прилагођава наручиоцу.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890379#p890379:1ds2zn9c je napisao(la):
orjen » Ned Okt 17, 2021 9:38 am[/url]":1ds2zn9c]Ne, sto se ja bavim naukom. A ti samo trolujes sto govoris kao politicar.

Ко се чиме бави, говори твоја тврдња да је станица отворена 2016. године, а научници не цитирају НИН, Политику и плаћене студије.
 
Naravno da jeste, proveri rad Katja Bitinger, citiranje stampe kao sto su novine Politika i NIN susvakako naucna praksa. Ne znam sto bi to bilo sporno. Objasni?
 
Може она да се зове како хоће. У њеном раду се види да је то лоше објашњено.

Дневне новине, телевизија, као и интернет су средства пропаганде која се користе у политичке сврхе. Научни чланци могу исто тако се користе, но њих мање људи конзумира, па нису толико популарни. У време када мора да се уради нешто спорно или на штету нечију, онда се наручилац позива и на научнике. Једна студија, друга студија, један чланак, други чланак,...

Може да буде објављени 1000 новинских чланака да Прокоп као станица није постојао пре 1996. или 2016. године, али стварност је другачија.
 
Kad ti to kazes. Samo nemoj se baviti ozbiljnom pisanjem, nemas kapacitet da se bavis time ni razumevanje kojem naucnom kodom se priprema rasprava.
 
Што се самог рада Катје Битингер тиче, имам да изјавим следеће:

Пошто се госпођа/госпођица позива на кризу 90-тих и повезује је са падом у железничком саобраћају, морам да кажем да је то јако неистинито лредстављено. Битингер наводи да су због кризе 90-тих аутобуси примат. То је нетачно.

Током 90-тих када је настала несташица горива, већина аутобуских полазака је била отказивана. ГСП Београд и межуградски поласци су били значајно редуковани, а железница је на пругама које су биле електрификоване, задржала све поласке. Људи су ишли више возом него аутобусом и колима јер није било нафте и њених деривата.

Након престанка санкција, железнички саобраћај се делимично побољшао у односу на период санкција, а аутобуси опет нису могли да преузму примат. Саобраћај је функционисао. Као пример ћу навести неке од полазака са главне станице у Београду, али у следећем посту.

Пропаст железнице наступа после 2000. године јер тада престају улагања, а возни парк дотрајава. Полако се све редукује, а као главни кривац се наводе 90-те године, које су прошле.

Катја у свом раду не наводи зашто су колосеци зарасли и зашто је све мање полазака, већ измишља причу како би оправдала гашење станице Београд и Београд Дунав.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890388#p890388:12rwrjy0 je napisao(la):
orjen » Ned Okt 17, 2021 10:06 am[/url]":12rwrjy0]Kad ti to kazes. Samo nemoj se baviti ozbiljnom pisanjem, nemas kapacitet da se bavis time ni razumevanje kojem naucnom kodom se priprema rasprava.

Личне оцене ниси надлежан да дајеш, а није ни препоручљиво. То што наводиш немачке термине, не значи да си нарочит. Мене та врста понашања не може да задиви.
 
Везано за Катју и њен научни рад:

Некада је постојао пословни воз који је кретао са станице Београд у 14:00 часова за Бар и тамо је стизао у 21:15. Према Реду вожње за 1991/1992 ово су била возна времена:

https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php ... s&rok=1992

Тај воз је саобраћао и касније, а ово је ред вожње у периоду после бомбардовања:

https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php ... a&rok=2001

Свега сат времена дуже.

Е сад видите како та криза утиче и о чему се ту ради. Ја не знам. Стварност каже да је железнички саобраћај функционисао боље од аутобуског.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890206#p890206:2vzrrfl6 je napisao(la):
WLABmz » 16 Okt 2021 18:20[/url]":2vzrrfl6]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890134#p890134:2vzrrfl6 je napisao(la):
solecar » Sub Okt 16, 2021 2:36 pm[/url]":2vzrrfl6]
Sad barem znam da mogu i ovu zamenu teza da uvrstim u spisak zašto je Prokop najveći promašaj u istoriji Srbije i zašto zbog njega trpe svi u državi. ;)
Трпе сви у држави? Како то? Појасни.
Za to ćeš morati da pitaš sve ove kojima je Prokop kriv maltene za sve, a ponajviše za ukidanje starog železničkog čvora.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890159#p890159:2vzrrfl6 je napisao(la):
Пантограф » 16 Okt 2021 15:43[/url]":2vzrrfl6]Eh, bre, pa kapacitet tramvaja je bitno veći od kapaciteta autobusa/trolejbusa... Kao što znaš, u Beogradu u tramvajima nije krkljanac kao u drumskim vozilima, ukljućujući 40/41, a posebno ne bi bio krkljanac u tramvaju koji bi imao okretnicu na Prokopu, kao što je u planu.
Sad se setih. Ako zanemarimo logiku i zdravorazumsko razmišljanje, kako znaš se neće desiti da sprovedu neku liniju do Prokopa, da se tu okrene, pa onda vrati do Bulevara oslobođenja i nastavi dalje? Mene lično ne bi iznenadilo da se ovako nešto desi.
 
Ne razumem, pa upravo je to u planu šinskih sistema, ovom aktuelnom: tramvajska okretnica na Prokopu. I to nije tako loše. I svakako podrazumeva nove linije, drugačije ne može, čak ni kod Velikog Eskalatora. Čak i da npr. 14 'svraća' na Prokop u oba smera, to bi faktički bile 2 odvojene linije, jer se niko ne bi vozio sa Slavije na Voždovac uz 'svraćanje' na Prokop, nego jedni do Prokopa i drugi od Prokopa.

Prokop je i idealna okretnica za najavljenog 'keca' (Kalamegdan - Terazije - Slavija). Samo, to sve prvo da naprave... U međuvremenu, morali bi da urede okretnicu za autobuse/trolejbuse.

@overdrive
Jesu devedesete katalizator raspada železnice, zbog raubovanja kapaciteta bez kapitalnih ulaganja - železnica je čuvala socijalni mir i platila visoku cenu. Prethodni uzročnici zaostajanja su pomoć u izgradnji Autoputa bratstva-jedinstva bez naknade i privredna reforma Kire Gligorova iz 1965. (nagli prelazak na tržišno poslovanje).
 
Прокоп ће следеће године када крену возови Београд - Нови Сад имати први пут озбиљно повећање путника. Тај трамвај сигурно неће бити изграђен до тад. Треба пронаћи адекватно привремено решење до тад. Уосталом, ми Срби смо шампиони привремених решења.

БГ воз Батајница - Овча је планиран у шпицу на 15 минута, а ван шпица на 30 минута. Мислим да ће доста путника бирати да се превезу БГ возом. С тим у вези, мислим да би ван шпица две гарнитуре могле да попуњавају тај недостајући такт од 15 минута на делу Прокоп - Крњача:

1)
Београд Центар хх.22 - Крњача хх.38
Крњача хх.52 - Београд Центар хх.07

2)
Београд Центар хх.52 - Крњача хх.08
Крњача хх.22 - Београд Центар хх.37

Време је изведено из такта предлога реда вожње 21/22 и савршено се уклапа јер за сат времена једна гарнитура обави повратно путовање. На овај начин би ово служило као додатна фидер линија за Прокоп, те би се путници из Прокопа могли превести брзо и без много чекања до доброг дела града.
 
Од 91 до 2001 године, пословни воз до Бара је успорио за сат и по. Да није ништа рађено и да није улагано, путовао би дуже него што путује данас, односно данас ни нема пословног воза.

90-тих су се производили вагони у Гоши. Да ли Гоша данас постоји?

Шта је државу спречавало да улаже у железницу после 2000. године?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890470#p890470:1lv7e231 je napisao(la):
WLABmz » Ned Okt 17, 2021 3:45 pm[/url]":1lv7e231]Прокоп ће следеће године када крену возови Београд - Нови Сад имати први пут озбиљно повећање путника. Тај трамвај сигурно неће бити изграђен до тад. Треба пронаћи адекватно привремено решење до тад. Уосталом, ми Срби смо шампиони привремених решења.

БГ воз Батајница - Овча је планиран у шпицу на 15 минута, а ван шпица на 30 минута. Мислим да ће доста путника бирати да се превезу БГ возом. С тим у вези, мислим да би ван шпица две гарнитуре могле да попуњавају тај недостајући такт од 15 минута на делу Прокоп - Крњача:

1)
Београд Центар хх.22 - Крњача хх.38
Крњача хх.52 - Београд Центар хх.07

2)
Београд Центар хх.52 - Крњача хх.08
Крњача хх.22 - Београд Центар хх.37

Време је изведено из такта предлога реда вожње 21/22 и савршено се уклапа јер за сат времена једна гарнитура обави повратно путовање. На овај начин би ово служило као додатна фидер линија за Прокоп, те би се путници из Прокопа могли превести брзо и без много чекања до доброг дела града.

Зар нисмо рекли да ће већина да напусти воз на станици Нови Београд?

Видео си ред вожње. Ишли су возови туда и пре 30 година. Колико људи је долазило на то место?

Да би неко дошао до Прокопа БГ возом, он мора прво да дође до БГ воза. Мали број људи живи у близини стајалишта и станица, што значи да ће морати да иду аутобусом, а то је два преседања.

Колико ће људима требати времена до од кућног прага дођу до перона на станици Београд Центар, макар користили БГ воз?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890473#p890473:1dd277gy je napisao(la):
overdrive » 17 Oct 2021 03:06 pm[/url]":1dd277gy]Од 91 до 2001 године, пословни воз до Бара је успорио за сат и по. Да није ништа рађено и да није улагано, путовао би дуже него што путује данас, односно данас ни нема пословног воза.

90-тих су се производили вагони у Гоши. Да ли Гоша данас постоји?

Шта је државу спречавало да улаже у железницу после 2000. године?
Barska pruga ti je već devedesetih bila za remont. Tada se procenjivalo da treba 450 miliona $, vremenom je stanje bilo samo gore. Goša je proizvodila malo, najvažnija obnova putničkog voznog parka devedesetih je bila nabavka 300 polovnih vagona iz Nemačke. A to ima ograničen vek trajanja...

Za Đelićizam-Dinkićonomiju ja ti nemam previše razumevanja, pa ni za njihov odnos prema železnici. Bilo je i tad nešto malo radova (Kusadak-V. Plana, ono gde ide lepo 100, pa Barska do Valjeva pod Veljom, preko Fruške gore, sve u svemu, jadno&bedno).

@WLABmz
To je OK sa lokalnim vozom, ali mora i neki bus da kupi putnike na Prokopu i da vozi u centar. Plus jedan ka delu grada koji prirodno gravitira Prokopu (Banjica, pa kružnim putem sve do Medaka). Jednostavno - mora. Bez toga je stvarno mrtva stanica.
 
Barska pruga ti je već devedesetih bila za remont. Tada se procenjivalo da treba 450 miliona $, vremenom je stanje bilo samo gore. Goša je proizvodila malo, najvažnija obnova putničkog voznog parka devedesetih je bila nabavka 300 polovnih vagona iz Nemačke. A to ima ograničen vek trajanja...

Za Đelićizam-Dinkićonomiju ja ti nemam previše razumevanja, pa ni za njihov odnos prema železnici. Bilo je i tad nešto malo radova (Kusadak-V. Plana, ono gde ide lepo 100, pa Barska do Valjeva pod Veljom, preko Fruške gore, sve u svemu, jadno&bedno).

Јесте била, али да није ништа улагано и рађено, онај ред вожње не би постојао. Сада воз иде 11 сати по реду вожње до Бара. Да нико ништа није радио и улагао, не би могао да стигне средином 90-тих за 7 сати.

Ја се слажем са тобом да тада није улагано колико треба и како треба, али имајући у виду околности, то је било одлично.

Хтео бих да додам и пругу Београд - Шид на којој је исто требало да се ради још 90-тих година, па није рађено. Дочекали смо садашње стање.

Свако ко је путовао возом 90-тих зна да су људи тада ишли чешће и рађе тим превозним средством него аутобусом.

Чак је улагано и у Прокоп и то не мала сума. Изграђен је до краја Вуков споменик итд. но опет то није све довољно јер остали пружни правци нису сређивани, а што је велики пропуст.

Не заборави да је држава дала велика средства да обнови порушено након бомбардовања и да је саобраћај релативно брзо успостављен. Истина, не са брзинама као пре, што се види из приложеног на примеру пословног воза за Бар, али тај воз данас не постоји.

Шта је држава радила и где је трошила паре после 2000-те године, види се из стања које тренутно постоји.
 
Vrh