Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Šta se time dobija uopšte? Svi će onda izaći na autokomandi i natrpati se u druge prevoze. Ti ljudi žele da idu u centar a ne na Prokop.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=816935#p816935:2vwqdmp4 je napisao(la):
solecar » 25 Jan 2021 08:33 pm[/url]":2vwqdmp4]To pored Rudog je planirano da bude jednosmerna saobraćajnica , koja bi se prostirala od kružnog toka ispred ulaza iz pravca autoputa pa na postojeću uličicu. I bila bi jednosmerna u pravcu kružni tok - Bulevar vojvode Putnika. Odatle bi bilo moguće samo desno skretanje ka Mostarskoj petlji.



Mala ispravka, planirana je dvosmerna (videti strelice). Jedino što do danas nismo sa ovog nesrećnog plana utvrdili je gde idu dva kraka, da li ide jedan na ploču ili oba ispod.
 

Prilozi

  • IMG_20210126_021910.jpg
    IMG_20210126_021910.jpg
    355,1 KB · Pregleda: 3.962
U najboljem slučaju će odraditi pristupne saobraćajnice koje povezuju okretnicu u Dragana Mancea i Vojvode Putnika, ali mi se zato čini da ćemo nadvožnjak Dragana Mancea-Deligradska i proširenje Dragana Mancea ka kući cveća čekati još 10 godina
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=817051#p817051:2utt9x3x je napisao(la):
johnny_s » 26 Jan 2021 02:22[/url]":2utt9x3x]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=816935#p816935:2utt9x3x je napisao(la):
solecar » 25 Jan 2021 08:33 pm[/url]":2utt9x3x]To pored Rudog je planirano da bude jednosmerna saobraćajnica , koja bi se prostirala od kružnog toka ispred ulaza iz pravca autoputa pa na postojeću uličicu. I bila bi jednosmerna u pravcu kružni tok - Bulevar vojvode Putnika. Odatle bi bilo moguće samo desno skretanje ka Mostarskoj petlji.
Mala ispravka, planirana je dvosmerna (videti strelice). Jedino što do danas nismo sa ovog nesrećnog plana utvrdili je gde idu dva kraka, da li ide jedan na ploču ili oba ispod.
file.php
U planu koji sam gledao je bila jenosmerna, mada kako svaki čas menjaju planove...
 
Јел ово у плану техничка саобраћајница испод булевара Војводе Путника?
 
Pešačka saobraćajnica. Obrati pažnju šta piše na delu naq poprečnom delu preko šina: "PRELAZAK PREKO KOLOSEKA NA 97,80".
 
Занимљиво, значи постојаће пешачки приступ станици кроз тунел из Ситничке?
 
Posle rasprave na netmi o metrou u vezi Prokopa moram dodati nešto o istom.

Novi železnički čvor priča je za sebe. Praktično smo imali trokraki čvor koji je neko zamenio novim u obliku slova T. Čak je bilo prostora za četvorokolosečnu trasu Resnik-Batajnica, odnosno Sajam-glavna stanica, bez tunela (samo 2km dvokolosečnog na desnoj obali Save). Nekome to vizuelno nije odgovaralo. Posmatrajući samo uzročno-posledičnu vezu zaključićemo da je Prokop pozicioniran nakon provlačenja trasa, koje su tako savršene da je neko nedvosmisleno hteo da baš izgleda kao šematski prikaz jer je to ujedno i najkraća, najjeftinija varijanta. Uzeo je mapu grada, povukao liniju od Topčidera do Pančevačkog Mosta tako da prođe preko Autokomande i Vukovog Spomenika lenjirom, potom pod 90° povezao Novi Beograd sa tom linijom i Prokop je uglavljen u to što je ostalo. Detaljisanjem je došlo do odstupanja, no koridor je "lenjirski".

Pogodili su P.Most, V.Spomenik i K.Park a omašili "sitnicu" - glavnu stanicu!

Bravo! Po meni najveći promašaj srpskog graditeljstva 20. veka. Niko normalan ne bi odabrao tu lokaciju za stanicu da nije prvo crtao najkraće trase. Mesto stanice je posledica prethodno donešenih odluka. Istorijski gledano uvek se određivala lokacija staničnog objekta, pa se dovlačila trasa (rezultat je stara čeona stanica). Ako je prolazna na liniji vršila se devijacija trase (realignment, recimo umesto Dunav Stanice imali bi alternativu na uglu Cvijićeve i Despota Stefana). Kada se umeša politika, preteranim škrtarenjem projekat se samo može upropastiti. To mu dođe kao da Vučić kaže da se metro tera popreko pravolinijski do Mirijeva jer je tako jeftinije, kad se već planira TBM. To što bi stanice bile svugde osim tamo gde narod ide ne bi mu bilo bitno. Ide metro od magaze do kokošinjca preko groblja. :blah: I kokošinjac je bitna lokacija glasačkoj živini...

Takoreći pomeranjem ose sever-jug na zapad ka Autokomandi Prokop nije mogao biti postavljen na gore mesto. To je izazvalo pomeranje i cele stanice ulevo. Rezultat je svima poznat: glavna stanica između dva ključna radijalna pravca - Čukarica-Centar i Voždovac-Centar. Prokop ni na Autokomandi, ni na Mostaru. Izazvan je domino efekat koji je doveo da neizbežne devijacije najmanje jedne linije metroa. Jovin je doveo dve do zajedničke trase.

Posmatrajući stari čvor, odnosno osu sever-jug pomerenu još na zapad duž Vojvode Mišića, Prokop bi završio na levoj obali! Zato je Zidar i predlagao da se zaboravi na Prokop. Prva linija ukrštala bi se kod Sajma, a ostale kod Vuka i Karađorđevog Parka uz pokrivanje stanice Novi Beograd jednom linijom. A Vučić je od Novog Beograda takoreći napravio Belu Reku, od Prokopa mauzolej komunizmu (komplet s granitnim pločama). Prokop simbolično oplakuje prohujala vremena, onako sablastan prosto priziva tugu. Nije to idilično sastajalište pred putovanja kako je zamišljeno. I neće ni biti bez metroa.
 
Express":1r14yc9j je napisao(la):
Posmatrajući samo uzročno-posledičnu vezu zaključićemo da je Prokop pozicioniran nakon provlačenja trasa, koje su tako savršene da je neko nedvosmisleno hteo da baš izgleda kao šematski prikaz jer je to ujedno i najkraća, najjeftinija varijanta. Uzeo je mapu grada, povukao liniju od Topčidera do Pančevačkog Mosta tako da prođe preko Autokomande i Vukovog Spomenika lenjirom, potom pod 90° povezao Novi Beograd sa tom linijom i Prokop je uglavljen u to što je ostalo. Detaljisanjem je došlo do odstupanja, no koridor je "lenjirski".
...
To mu dođe kao da Vučić kaže da se metro tera popreko pravolinijski do Mirijeva jer je tako jeftinije, kad se već planira TBM. To što bi stanice bile svugde osim tamo gde narod ide ne bi mu bilo bitno. Ide metro od magaze do kokošinjca preko groblja. :blah: I kokošinjac je bitna lokacija glasačkoj živini...
...
A Vučić je od Novog Beograda takoreći napravio Belu Reku, od Prokopa mauzolej komunizmu (komplet s granitnim pločama). Prokop simbolično oplakuje prohujala vremena, onako sablastan prosto priziva tugu. Nije to idilično sastajalište pred putovanja kako je zamišljeno. I neće ni biti bez metroa.
Ма наравно, шта вреде инжењери и студије кад то све може да разбуца форумаш гледајући на карту. А о називању Миријева "кокошињцем" који је "битан само гласачкој живини" нећу ни да причам, само да се захвалим што су људи који су представљали такву политику заувек отишли на ђубриште историје.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=817773#p817773:vhcz2fe5 je napisao(la):
Express » 27 Jan 2021 18:39[/url]":vhcz2fe5]Pogodili su P.Most, V.Spomenik i K.Park a omašili "sitnicu" - glavnu stanicu!
Stavimo 34 i 36 da opslužuju Karađorđev park a sve linije sa Karađorđevog parka da opslužuju Prokop i da onda donesemo sud o tome šta je pogođeno, a šta nije.
 
Није претеривање, Панчевац, Вуков споменик и Карађорђев парк су пун погодак због јавног превоза. Прокоп је промашај исто због јавног превоза. Замисли да код Вука иду само минибус и аутобус на 20 минута, па и он би био промашај.
 
Da se provuku trolejbusi dole do stanica, dovede metro, možda i neke linije sa auto puta bio bi dobro povezan. Nažalost metro neće skoro. Znam da je neko ovde na forumu predlagao pešačku vezu Prokop-Sajam, ovo bi možda i bilo super kad bi bili neki eskalatori i taman se poveže sa metroom.
 
Jesam iz okoline Prokopa, ali svaki put kada krenu te priče kako smo zbog Prokopa uje*******ali čitav železnički sistem i kako je otprilike isti neupotrebljiv i sl. priče, naravno da ću da reagujem, ali ne zbog vezanosti za isti, nego zbog cele propratne priče koja nije vezana samo za Prokop.
Tu imamo i onu čuvenu "žal za GŽS na Savskom trgu" i kako je trebala ista da ostane, a kada je Karlo organizovao protest za očuvanje iste u funkciji, svi junaci nikom ponikoše. Jedni nisu čuli na vrememe, drugi su bili sprečeni, a treći nisu ni hteli da se cimaju, jer su znali da neće moći ništa da se promeni. O još nekom protestu u organizaciji nekog drugog, tek je iluzorno govoriti. A evo i sada kada je Prokop pretvoren u novu GŽS (centralnu, kako neki forumaši kažu), isti ti branioci sada bivše GŽS, koriste maltene svaku priliku da popljuju po Prokopu. Čak se išlo i do toga u raspravi, da kada se izađe iz Prokopa, da se vidi vukopustahija bez civilizacije, obrasla u džunglu korova, a da kada se izađe iz Karađorđevog parka, da se odmah ugledaju velelepne stambene zgrade pune života...
Takođe, volim uvek da podsetim na analizu iskorišćenosti stanica BG: voza, koja je kačena ovde, a koja kaže da su najiskorišćenije stanice Vukov spomenik, Karađorđev Park i Tošin bunar, pa odmah iza njih NBG i Pančevački most, a da su najlošije iskorišćeni Prokop i Zemun polje. Ako se pogleda mreža linija gradskog prevoza koja opslužuje svaku stanicu ponaosob, nedvosmisleno se vidi da su najiskorišćenije one sa najboljom opsluženošću gradskim prevozom, a najneiskorišćenije one sa najlošijom opsluženošću gradskim prevozom. Meni to ipak nešto govori.
Jedan od apsurda mi je i to što je Altina tik uz ŽS Zemun polje, a ne koristi se, jer godinama imaju gradski prevoz do maltene samog ulaza u železničku stanicu. Pisali su više puta gradskim čelnicima da se uredi tih 100m - 200m puta, koji je više blato nego put, i da se tu napravi okretnica, te da se uredi podzemni prolaz ispod ŽS, da može da se priđe samim peronima. Umesto toga, gradi se nova ŽS, na drugom kraju Altine.
Tu imamo i onu dobro poznatu priču da je pozicija Karađorđevog parka izabrana tako što je na kraju odlučeno da bude tu kada nije moglo nikako da se odluči između drugih lokacija bliže Hramu, a ovo je bilo najjednostavnije i najjeftinije rešenje.
Što se tiče opsluženosti samog Prokopa, sasvim je dovoljno ovo što je napisao Boki123, tj. ne treba mnogo, a puno bi značilo. Jedna - dve autobuske linije sa normalnim taktom su nešto bi bilo sasvim dovoljno, plus sprovođenje trolejbuskih linija. Čak bi mogla i neka linija koja ide trenutno do Galerije. Pritom ne mislim na 511 i 601.
 
Evo "malo" novih sličica sa gradilišta.Moram da priznam da od kada slikam Prokop nisam video ovoliko radnika.Naravno i napredak izgradnje bar ovog prvog koloseka je vidljiv.







Nisam mogao da odolim da ne slikam







Šuma armature...

...i skela



Ploča naravno nije ni pipnuta a đubre je onako pride














 
@Tikvica, svaka cast, Prokop kao gradevina ima neku svoju anticku monmentalnost. Sa padinom u pozadini stvorice jedinstveni ambijentalni motiv. Moguce da ce planirano drvece na ploci imati efekt slicno visecim vrtovima vavilona. Svakako se Beograd i razvija u tom duhu. Jos i da se klima menja, sve vise cemo imati i limune i narande okolo (cuvajte sarkazm)
Hanging_Gardens_of_Babylon.jpg
 
elitacop
 

Prilozi

  • prokop-2.jpg
    prokop-2.jpg
    186,7 KB · Pregleda: 2.375
  • prokop-1.jpg
    prokop-1.jpg
    189,6 KB · Pregleda: 2.375
Ako misliš na stubove i armaturu koja viri iz njih to su stari stubovi.
 
Okej, jasno mi je da je to takoreći nastavak radova koji su stali nekad davno. Ali mi deluje kao da se zatvaraju metro kasete? Ili se samo tako čini iz daljine?

Prepostavljam da samo tako izgleda.
 
Trenutno mi sve izgleda kako treba pošto su skele postavljene do nivoa perona.
 
Ове слике са дрона су мало старије, на Тиквициним су стигли до горње плоче
А што се тиче стубова код касета, по пројекту метро изласком из истих прелази одмах на вијадукт којим касније иде и преко ауто-пута, можда једног дана...
 
Ma verovatno je sve potpuno u redu i po planu, nego sam se ja navikao na to da ta strana Prokopa ovako izgleda pa sam potpuno izgubio iz vida da se i to sada radi i popunjava gde se bilo stalo onomad. Pa sam mislio da nešto prave preko ili ispred kaseta pa reko šta je sad ovo...

Nije se taj deo Prokopa dugo menjao jelte, a i nismo imali mnogo fotografija s te strane pa me zbunilo na prvi pogled.
 
Vrh