Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Po meni najbolje resenje je travolator Prokop - Vojvode Misica.
Dole si za 2 minuta i imas metro vezu. Cak moze da se spusti verovatno i direktno u stanicu metroa.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=yicyrtzkLkY[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=wvkbnG4QGN8[/youtube]
 
Toliko decenija čekanja i drame, da bi se na kraju sve to rešilo za pišljivih 7 miliona. Razbacujemo se stotinama miliona i milijardama za mnoge trivijalnije stvari gotovo na mesečnom nivou dok je Prokop čekao kao "skup projekat" i na kraju došao privatnik i napravio stanicu od kusura što mu ostalo u džepu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=819526#p819526:2zxd9dws je napisao(la):
Dzigi Bau » Mon Feb 01, 2021 9:28 pm[/url]":2zxd9dws]Станична зграда на Прокопу коштаће 7,43 милиона евра
:lool:


...za te pare nema ni dve Linde
:kafa:
 
Ček, ček, šta zapravo podrazumeva ta stanična zgrada? Samo onu nadstrešnicu na sredini, staklene zidove i eskalatore?
Ako je tako, ko će i kada da plati završavanje onog dela od četiri nivoa ispod ploče, ka autoputu, što ga trenutno betoniraju?
 
Саобраћајнице су обавеза града. И од самог почетка то је главни пропуст.
 
E da, to sam zaboravio, dakle investitor dobija ploču u zamenu za onaj hol gore (koji super izgleda, ali je jeftin), a nama ostaje da platimo kompletno opremanje ovoga što se trenutno gradi ka autoputu (fasada, sve tehničke prostorije, kancelarije, sale, donji vestibil...) + sklanjanje brda + izgradnja saobraćajnica?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=819839#p819839:gtusr2xg je napisao(la):
Pendolino » Sre Feb 03, 2021 12:19 am[/url]":gtusr2xg]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=819526#p819526:gtusr2xg je napisao(la):
Dzigi Bau » Mon Feb 01, 2021 9:28 pm[/url]":gtusr2xg]Станична зграда на Прокопу коштаће 7,43 милиона евра
:lool:


...za te pare nema ni dve Linde
:kafa:

Само преносим њихова лупетања, мрзи ме и да коментаришем више.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=819974#p819974:3vyraaeq je napisao(la):
SRBO » Sre Feb 03, 2021 2:51 pm[/url]":3vyraaeq]Склањање брда?
ako nekad budeš prolazio tuda videćeš da je čudna konfiguracija terena između Prokopa, Maleške ulice i samog podvožnjaka kod Hitne pomoći, ne verujem da će uspeti da izvedu pristupne saobraćajnice bez nivelacije tog dela Maleškog brda
 
Nema nikakvog uklanjanja brda, usvojen je urbanistički plan pre nekoliko godina. Svi smo fantazirali o tome jer vizuelno zaklanja stanicu, ali ništa od tebe priče. Saobraćajnice će biti malo "nagnute" ka BIP-u baš zbog brda.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=820058#p820058:4ih6cygt je napisao(la):
vucko » Sre Feb 03, 2021 7:19 pm[/url]":4ih6cygt]Nema nikakvog uklanjanja brda, usvojen je urbanistički plan pre nekoliko godina. Svi smo fantazirali o tome jer vizuelno zaklanja stanicu, ali ništa od tebe priče. Saobraćajnice će biti malo "nagnute" ka BIP-u baš zbog brda.

Gde ima da se vidi taj plan? Poslednji koji sam video na ovom linku zahteva delimično rušenje.
 
U skladu sa PDR-om iz 2015.

https://i.postimg.cc/5xj4YP3H/pdrpristu ... ut2015.jpg
pdrpristuprpokopautoput2015.jpg
 
Dakle, po ovome se deo brda mora ukloniti, ako se bude gradio pristup sa autoputa.
 
И мора да буде рушења оних уџерица. Мада не видим ни све то као неке претерано компликоване подухвате.
 
Izvinjavam se, ipak je potrebno rušenje dela brda, možemo i analizirati koliko.

Gradonačelnik je imao sastanak u vezi Tiršove 2 i izgradnje eventualne nove Infektivne klinike, polako i on počinje da pominje transverzalu ka Prokopu:

"Градоначелник је додао да је у свом раду на изградњи нове дечје болнице „Тиршове 2” имао прилику да се увери колико је рана фаза планирања важна и да је неопходно да се сваки детаљ сада испланира прецизно како би се даље фазе одвијале најједноставније, уз поштовање свих процедура.

– Сада је важно размишљати о свему, од положаја клинике, могућих капацитета зграде на предложеној локацији до лаког и брзог прикључења на саобраћајницу, како би хитни пацијенти лако стизали до лекара. Зато смо овом делу посла за „Тиршову 2”, а сада и за Инфективну клинику, али и са министром Лончаром за Генерални урбанистички план целокупног подручаја Клиничког центра Србије, приступили са највећом пажњом. Анализирамо пројекат трансверзале, будућих саобраћајница и осталог развоја инфраструктуре, како би на време дефинисали оквире и могућности развоја КЦС-а, а самим тим и изградњу нове инфективне клинике – нагласио је Радојичић.
 
Патрљак трансверзале је све време у плановима, од Карађорђевог парка до Прокопа. Али праву трансверзалу (до Вука) је појела маца.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=820300#p820300:1mn0ytsy je napisao(la):
Пантограф » 04 Feb 2021 13:51[/url]":1mn0ytsy]Патрљак трансверзале је све време у плановима, од Карађорђевог парка до Прокопа. Али праву трансверзалу (до Вука) је појела маца.

Зна се то како се иде, поједе маца и онда за 20 година одједном исповраћа, само тад већ буде спрдња
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=820300#p820300:2fcbyt2l je napisao(la):
Пантограф » 04 Feb 2021 01:51 pm[/url]":2fcbyt2l]Патрљак трансверзале је све време у плановима, од Карађорђевог парка до Прокопа. Али праву трансверзалу (до Вука) је појела маца.
Није маца него УМП
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=820334#p820334:2zumgig5 je napisao(la):
Delija » 04 Feb 2021 03:24 pm[/url]":2zumgig5]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=820300#p820300:2zumgig5 je napisao(la):
Пантограф » 04 Feb 2021 01:51 pm[/url]":2zumgig5]Патрљак трансверзале је све време у плановима, од Карађорђевог парка до Прокопа. Али праву трансверзалу (до Вука) је појела маца.
Није маца него УМП
Такозвани "Светосавски булевар" је наишао на отпор житеља Врачара пре скоро пола столећа. Поштено, сама поставка таквог плана је била урбицид (не спорећи да су различите групе у различита времене промовисале различите урбициде, да став не буде навијачки).

У контексту тог времена, могао се разматрати и друмски тунел од Ветеринарског факултета до Рузвелтове као друго решење. Али на том месту је направљена подземна станица Вуков Споменик. Постоји још једна незгода. Тунел би могао изаћи евентуално код Цвијићеве. И долазимо до садашње епохе планирања, где се друмови шире на периферији, а у централној зони се тежи ка смањивању улоге аутомобила. Односно, данас је здраво разматрати трансферзале јавног превоза, (електро)бицикала и пешака. А сва три недостају.
 
Не видим ја "у" од урбицида, ако се у повеликом граду поруше потлеушице и неугледни кућерци да се направи нормална улица. У овом "неурбициду" сада имамо уске сокаке са високим зградама, и то је, ваљда, добро. Потлеушице су ионако отишле. А како је љупко говорила председница општине: "Булевар би уништио врачарске баште". Љубе је инвеститори.

Познајем људе, једну породицу из Скерлићеве, која је, живећи у сутерену, једва чекала да их раселе и направе булевар. Пошто нису, сами су се иселили на периферију.
 
Тачно, зато сад нема две крштене саобраћајнице са јсвном превозом на Врачару.
 
Град се прави за људе, а не за фантазије форумаша, архитеката и љубитеља железнице. Па ни оне који би свугде хтели колима. То су све мањине.

Екстреман пример је Прокоп, где чак и љубитељи железнице ретко жртвују себе да га се докопају.

После канцеларијског планирања, имали смо епоху непланске градње непрекинуту до данас. За то време, Холандија и Белорусија приликом нове градње праве зоне од и више од километра квадратног зоне са умиреним друмским саобраћајем. Циљ је осећај слободе и безбедности, посебно за угрожене учеснике пешачког саобраћаја. То не пориче да је неопходно рушење кућерака за главне друмске правце, али не за густу мрежу, и не између Карађорђевог парка и Вука. Чак и када се формирају ти правци, минимална норма нису 2+2 аутомобилске траке, већ 1+1 за аутомобиле, 1+1 за јавни превоз, и двосмерни бициклистички коридор.

Мислим да смо већ говорили о томе какав би хаос настао да Делиградска постане аутомобилски правац, а и ако би била трокрака раскрсница код Ветеринарског за везу са Прокопом такође. Можда бисмо могли разматрати друмски тунел од Прокопа све до Старине Новака (Цвијићеве) испод Делиградске и Београдске, али то би опет требало бити усклађено са метро плановима.
 
Grad se pravi za ljude. OK, ljudi kupe u nekom delu grada stan i posle kukaju kako nemaju gradski prevoz. Odgovor nadležnih je da može minibus i to samo u jednom delu, jer je takva infrastruktura. Posle se guraju u minibus koji su dobili i već ga prepune na početnoj.
 
Vrh