Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

StCu, it's better that you write in english, because I don't understand your serbian. (mislim, realno) :kafa:
 
Nova železnička stanica čeka bolje vreme
Ništa od „Prokopa“
Autor: N. Korlat | Foto: j. vučetić | 22.08.2009. - 10:19

Država je i definitvno odustala od izgradnje železničke stanice „Prokop“. Iako je završetak gradnje svečano najavljen potpisivanjem Protokola i to u prisustvu premijera Cvetkovića, ministra Mrkonjića i pojedinih direktora javnih preduzeća, ni deset meseci nakon toga nisu počeli radovi. Nije pomoglo ni to što se ovaj projekat našao na listi najvažnijih infrastrukturnih projekata Vlade Srbije za 2009. godinu.


Od premeštanja glavne železničke stanice iz centra grada u skorije vreme neće biti ništa, jer za izgradnju „Prokopa“ država nije uspela da pribavi novac. Tako će ovaj projekat, vredan oko 50 miliona evra, morati da sačeka neka bolja vremena, iako je njegova realizacija počela još pre 32 godine.
- Od „Prokopa“ nema ništa. Ako Vlada sutra padne, biće mi jedino žao što nisam uspeo da završim ovaj projekat - kaže za „Blic“ Milutin Mrkonjić, ministar za infrastrukturu.
Tako, međutim, nije izgledalo pre nešto manje od godinu dana, kad su premijer Mirko Cvetković, ministar Mrkonjić, tadašnji direktor „Železnica Srbije“ Milanko Šarančić, gradonačelnik Đilas i predstavnici izvođača radova kompanije „Energoprojekt“ potpisali Protokol i uz šampanjac najavili početak izgradnje „Prokopa“. Tada je rečeno da radovi kreću „odmah“, odnosno kad se za nekoliko dana potpiše ankes ugovora sa „Energoprojektom“ koji će da definiše sve detalje gradnje. Rok za završetak radova bio je april 2010. godine.
- Nedostatak novca od početak „krasi“ ovu investiciju, a mi od države za do sada izvedene radove potražujemo još oko 12 miliona evra. Akcionari se pitaju gde su pare. Od trenutka kad je potpisan Protokol mi samo stojimo u mestu - kaže Miodrag Zečević, izvršni direktor za marketing u kompaniji „Energoprojekt“.
Iako radovi koji su predviđeni Protokolom nisu krenuli, na sednici Vlade Srbije početkom ove godine dogovoreno je da „Prokop“ mora da bude gotov do decembra 2009, što je naznačeno i u Akcionom planu za izgradnju železničkog koridora 10. Kako novca nije bilo dovoljno u budžetu, republičke vlasti odlučile su da traže od Grada da uzme aktivnije učešće u ovom projektu, a deo novca uzeće iz kredita. Čak je razmatrano da se prostor iznad ploča, koji je predviđen za komercijalni prostor, proda investitorima i da se od toga finansira izgradnja stanice. Kako je tada rečeno, od prodaje tog dela „Prokopa“ može da se zaradi između 50 i 100 miliona evra.
Međutim, kompanije koje su pokazale interesovanje za kupovinu ovog prostora ubrzo su odustale, a država ni iz kredita nije uspela da obezbedi sredstva za izgradnju nove železničke stanice.


Do sada uloženo 100 miliona evra
Železnička stanica “Prokop” počela je da se gradi 1977. godine. Procenjuje se da je do sada u nju uloženo više od sto miliona evra. Završena je samo jedna ploča, na kojoj treba da se dozidaju poslovno - komercijalni prostori. Ispod ploče, projektovano je deset opremljenih koloseka na 3.000 kvadrata i oko njih još 10.000 kvadrata poslovnog prostora.
Izvor: Blic

Stavite ovu temu u vremensku kapsulu i zakopajte je nasred Prokopa, pa nek je aktiviraju neki klinci 3.123. kad je iskopaju pri nastavku radova.
 
Надао сам се да ћу за свог живота ипак видети завршен Прокоп и сређен Савски амфитеатар. Богами, тешко...

:bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash:
 
neverovatno. nemaju 50 miliona € za Prokop a imaju za neke idiotske gluposti. pa stvarno ih treba sve oterati
 
Ja kada sam prcitao vest pomislio sam da je neka sala... ne ja ovo stvarno ne mogu da shvatim ozbiljno... sale se oni s nama... :violina:
 
Najbolje je da se to resi koncesijom, a da se u isto vreme Rakovica i Novi Beograd upristoje za lokalne i putnicke vozove.
 
Gde je problem uzeti je*******eni kreditic od 50 miliona? Gde je problem rodati nekoj firmi, na primer MPC ili bilo kome, opciju na prostor za gornji deo stanice, znaci trzni centar? Tako da se onda sve od jednom izgradi i drzava sa tim parama izradi zeleznicki deo stanice i sve tehnicke stvari koje idu uz to, sa tim bi onima koji kupuju gornji deo i prave trzni centar bio garantovan promet jer vozovi stizu. Jesu kreteeeeeeni neverovatno. Nek prodaju opciju na zemljiste stare zeleznicke kad se ona izmesti. Ima milion nacina da se tako nesta jeftine uradi a oni nista nemogu...koji seljaci su na vlasti to nema boga. :rant: :rant: :rant: :bash: :bash:
 
sta reci osim potpisujem maretov post, ali se vise i ne nerviram .... :lol: :lol: :lol: :lol: :laugh: :laugh: :lool: :lool: :lool: :lool:
 
Biće da Miško nema pare sad za Savski amfiteatar. :notok:
 
pa treba im novac da subvencionisu 20 000 stanova looool. pa c eonda mrkonjic za godinudana da izadje i da kaze nista od stanova, ajmo sad ponovo da pricamo o autopuevima:D
 
Ranije sam se nervirao na pomen ovakvih vesti. Sada sam vec oguglao... :kafa:

Ni od prokopa, ni od metroa, ni od obilaznice ili bilo kog kapitalnog projekta nema nista dok se iz temelja ne promeni nacin vodjenja drzave. Kada i da li ce se to desiti zavisi, no ono u sta svakako mozemo biti sigurni, tesko ce nasa deca imati prilike da koriste gore navedene projekte.
 
Најгоре је што је Прокоп најближе завршетку, а све док се не заврши, све паре уложене у њега су бачене. А чим Прокоп проради, Савски амфитеатар може да се ослободи (ја се надам да ће неко имати мозга да не оставља "неколико колосека за локални саобраћај :bash:") и ето пара да се ради даље.
 
Wile E. Coyote":y7k3rl42 je napisao(la):
Надао сам се да ћу за свог живота ипак видети завршен Прокоп и сређен Савски амфитеатар. Богами, тешко...

:bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash:
Pa ako nemaš više od 10 godina možda ga i vidiš :D:D:D
I kada ga završe i dođem tamo da čekam voz dobiću čir na želudcu kada se setim svega :(
 
Ljudi, tuga je apsolutno opravdana, ali jednim, ne bas zanemarljivim delom, je za celo sranje kriva SEKA. Sve ce se odloziti za par godina, ali ce na kraju biti izgradjeno.
Pa sta vam je, Prokop je cista matematika:

onoliko zemljiste u Savskom amfiteatru X
%%%% provizije po m² za celnike =
koja bu**** ce se toga odreci!!!
 
"Do sada uloženo 100 miliona evra"

Inace ne da nije ulozeno samo 100 miliona evra, nego vise od pola milijarde dolara (tu se ne sme izostaviti most, zeleznicka pruga do i od prokopa, rusenje zemljista i sl), ne znam ko plasira ovakve informacije...
 
bgexplorer":1z64adkh je napisao(la):
Pa ako nemaš više od 10 godina možda ga i vidiš :D:D:D
Управо то, да дочекам завршена сва три прстена, Прокоп, метро, аутопутеве по Србији... Имам сувише година. :(
Nenad":1z64adkh je napisao(la):
Ljudi, tuga je apsolutno opravdana, ali jednim, ne bas zanemarljivim delom, je za celo sranje kriva SEKA. Sve ce se odloziti za par godina, ali ce na kraju biti izgradjeno.
Pa sta vam je, Prokop je cista matematika:

onoliko zemljiste u Savskom amfiteatru X
%%%% provizije po m² za celnike =
koja bu**** ce se toga odreci!!!
То и ја мислим, зато ми није ни јасно о чему се ту заправо ради. СЕКА је од прошле године, а Прокоп стоји 30 и кусур година (мада не мислим да ће се одложити за само ПАР година, нешто друго је у питању, али о томе касније).
Diavolo":1z64adkh je napisao(la):
"Do sada uloženo 100 miliona evra"

Inace ne da nije ulozeno samo 100 miliona evra, nego vise od pola milijarde dolara (tu se ne sme izostaviti most, zeleznicka pruga do i od prokopa, rusenje zemljista i sl), ne znam ko plasira ovakve informacije...
О томе се и ради, остало је мало пара да се уложи (у односу на то шта је до сада уложено), а све док не буде 100% завршено, све паре које су до тада уложене су бачене. Биће да се прикрива колико је пара заробљено у Прокопу, јер то нису мале паре.

Стално размишљам зашто ниједна власт не завршава Прокоп иако не треба много пара за то? Да не говорим о томе који би то политички потез био за некога да заврши оно што нико пре њега није успео, а тек паре које би се добиле за земљиште у Савском амфитеатру и простор у Прокопу. Као што рекох, није СЕКА од пре 20-30 година, било је пара за то... Није се једном чуло да Прокоп није на добром месту. У том случају тај за чијег мандата се Прокоп заврши би био најомраженији што је изместио железничку станицу са доброг на лоше место. Томе иде у прилог и небулозна идеја да остане пар колосека где је стара станица (ако се измешта станица и ослобађа земљиште, који ће ђаво онда да остају колосеци? За локални превоз? Уз метро? Ма хајде!), за случај да је Прокоп стварно лоша локација, остаће колосеци до старог места, а ако се дигну све шине из Савског амфитеатра, нема повратка на старо.
 
Jedno pitanje vezano za povezanost Prokopa sa ostatkom grada. Spominjala se izgradnja nekog velikog Bulevara od Prokopa do ne znam gde. Može li neko reći nešto više o tome?
 
Прокоп има један проблем што се тиче пословног простора који треба да се гради на њему - нема довољно паркинг места, архитекте нису рачунале на повећање броја аутомобила.
 
Smeksi, pogledaj ovaj plan pa ces videti gde bi ta ulica mogla da bude (sa istocne strane Prokopa).
Link: http://www.beoland.com/zemljiste/karte/03_plan_saobracaj.jpg

Medjutim, za ceo taj potes nije zavrsen DUP tako da u svakom slucaju svasta moze da se promeni. Planirana je i veza Prokopa sa Klinickim centrom, preko novog mosta preko autoputa. To ce se verovatno delimicno realizovati kada krene projekat obnove Klinickog (sledece godine).

@Doktor....
Parking nije problem resiti, preblem je prihvatiti se problema i krenuti sa iznalazenjem resenja, sto se na zalost jos uvek nije desilo. Inace, onoliko brdo i sa jedne i sa druge strane Prokopa - tu moze da se iskopa parking i organizuje park&ride za celu Srbiju.
 
Nenade ovo o čemu pričam je neka ideja još odavno verovatno od početka pravljenja stanice, nema veze sa trenutno važećim GUP-om, ali hvala na trudu u svakom slučaju. Može se reći da je tja bulevar za temu Neostvareni Beograd. Znam da je neko spominjao taj bulevar, ali ako može da ponovi nešto malo više o njemu. :kafa:
 
Moj osećaj je da Mrkonjić i Đilas tvrde pazar oko Metroa,pa priateljski podmeću klipove jedan drugom,te na obilaznici je više policajaca nego radnika....,te počinje obnova Gazele a ovaj kao neda...,te onaj kaže da je i Metro most neophodan...ovaj bi kao ispod Save...,te ovaj kao obezbedio novac za saobraćajnice oko Prokopa a onaj kao nema para,nego da taj novac pa usmeri u gradnju stanice....te sada se gradi ne ni jedna ni dve već, više od tri linije Metroa istovremeno,jasno Rusi bi da grade jednu liniju ili dve a onda Nemačko-Španski konzorcijum bi ostale dve a onu petu Kinezi ...e kada bi se još to i ostvarilo ....blago nama.. :kafa:u ostalom,nije sve gotovo ako i posle posete Medvedeva ne bude ništa u vezi Prokopa samo ga Kinezi mogu spasiti a evo i neke nade na uvid;

Predstavnici srpskih i ruskih železnica u Beogradu razgovarali o mogućnostima saradnje
Petak, 21. Avgust 2009.


- „Železnice Srbije“ i Železnice Rusije u narednom periodu intenziviraće medjusobnu saradnju, posebno kada je reč o infrastrukturi i voznim sredstvima. Već u narednih mesec dana očekuje se da ruski partneri konkretno odgovore na predloge za saradnju srpskih železnica - zaključeno je na sastanku koji su juče i danas u Beogradu čelnici srpskih železnica održali sa ruskom delegacijom.
Generalni direktor „Železnica Srbije“ Milovan Marković i predsednik Upravnog odbora ove kompanije Zoran Andjelković, sa saradnicima, definisali su tokom dvodnevnog sastanka sa predstavnicima Železnica Rusije oblasti o kojima će se konkretnije razgovarati.
Izgradnja Žeželjevog mosta, radovi na pruzi Niš-Dimitrovgrad, modernizacija beogradskog železničkog čvora i održavanje elektromotornih garnitura, samo su neki od konkretnih projekata na kojima bi se mogla ostvariti potencijalna saradnja.
Delegaciju Ruskih železnica predvodili su Mersijanov Aleksej Anvjarovič, generalni direktor ODD „Trgovinski dom“ Železnice Rusije i Nikitenko Nikolaj Semjonovič, direktor Departmenta Agencije ra razvoj biznis sistema. Ambasador Ruske Federacije u našoj zemlji Aleksandar Vasiljević Konuzin učestvovao je u radu skupa, koji je predstavljao i pripremni sastanak za dolazak predsednika Rusije Dmitrija Medvedova u oktobu u našu zemlju.
Predstavnici srpskih železnica upoznali su goste iz Rusije sa trenutnim stanjem i planovima ovog saobraćajnog sistema kada je reč o infrastrukturi, voznim sredstvima i samoj organizaciji kompanije, definišući pri tom područja i modalitete buduće saradnje. Gosti iz Rusije upoznati su i sa domaćim zakonodavstvom, kada je reč o učešću u projektima razvoja i modernizacije srpskih železnica.
Zaključeno je da je neophodno pre bilo kakvih konkretnih dogovora pribaviti stavove odgovarajućih ministarstava i donošenje odgovarajućih odluka na državnom nivou.
Partneri iz Rusije izrazili su zadovoljstvo postojanjem konkretnih projekata i planova srpskih železnica na kojima se u narednom periodu može saradjivati, što nije slučaj u nekim drugim železničkim uprava u regionu. Tokom dvodnevnog boravka u našem glavnom gradu, partneri iz Rusije obišli su železničke stanice Beograd ranžirna u Makišu, Beograd centar u Prokopu i Vukov spomenik, kao i depo za popravku voznih sredstava „25. maj“.
 
shmeksi":22sg1r4v je napisao(la):
Nenade ovo o čemu pričam je neka ideja još odavno verovatno od početka pravljenja stanice, nema veze sa trenutno važećim GUP-om, ali hvala na trudu u svakom slučaju. Može se reći da je tja bulevar za temu Neostvareni Beograd. Znam da je neko spominjao taj bulevar, ali ako može da ponovi nešto malo više o njemu. :kafa:
Svetosavski bulevar: Topčiderska zvezda - Prokop - Hram - Kalenić - Vukov spomenik. Jedna dosta bizarna ideja.
 
connect, pokušavam da zamislim tu trasu, ali mi ne ide baš najbolje možeš li ti ili neko drugi to d ailustruje baš sam nešto zapeo da ga vizuelizujem pa zato pitam.

Mislim, ideja je vrlo zanimljiva i čak vidim korist koju bi jedna takva trasa imala, ali ne mogu da se odlučim kako su to kreatori zamislili, iznad zemlje ispod zemlje, tu ipak ima nekoliko brda da se pređe.
 
Vrh