Potpisujem2012":3ei1r1lx je napisao(la):Evo recimo za Ns,dobilI SU 400 MIL.evra od prodaje nis-a na šta je utrošeno što se projekata tiče ne znam ali za samo mali deo od tih para Ns je mogao uvesti ponovo tramvaj šta i zaslužuje!
Gresis, jer nije izbor izmedju toga da nesto lepo izgleda i da lepo radi. Cistoca i lep izgled su jeftini - potreban je samo trud, disciplina i redovno odrzavanje. Moze i jedno i drugo. Cesto je nekad samo ovo prvo jer je to dosta jeftinije.KimIlSin":38aotudn je napisao(la):Tačno, samo ovi iz ostatka Srbije imaju itekakvo pravo da se bune, jer se tamo ne ulaže skoro ništa, zemlja je centralizovana do granice apsurda. Što se na prihode od prodaje NIS-a tiče, na to slobodno zaboravi, kao i na sve prihode od proteklih privatizacija, pare su ulupane u potrošnju, kupovinu glasova, a ništa se nije ulagalo u infrastrukturne projekte, ili u modernizaciju industrije, obrazovanja, neke temelje za budući razvoj. Što se utisaka one Čehinje tiče, da, devojka je 100% u pravu, to je naša slika i prilika. Jer se kod nas mnogo pažnje poklanja formi, a ne suštini. Evo primer, umesto da se uloži u neki praktičan projekat (npr. konačni završetak zgrade KBC, stanica Prokop, uvođenje kanalizacije u prigradska naselja, itd.), ili da se uloži novac u pokretanje domaće proizvodnje (npr. da se iskoristi novac da ceo autobuski vozni park bude sačinjen od niskopodnih autobusa, proizvedenih u Srbiji), ovde je najbitnije "da izgledamo k'o Beč", da sve bude ulickano, da tramvaji budu najbolji, i na prvi pogled savršeno, a da se istovremeno zlopatimo po par sati u saobraćajnim gužvama (bez metroa, naravno), i da trpimo sve "blagodeti" loše organizovane države. Nisam anti-esteta, ali jednostavno, moramo odrediti prioritete. Pa šta ako stanica ne izgleda baš najbolje? Ako bih bio u prilici da do Niša odem vozom za sat i po, i da mogu usput nešto da pojedem i popijem, baš me briga kako stanica izgleda! U njoj ću samo da kupim kartu, i da se ukrcam, i ništa više. I baš me briga što neki nadrndani turista neće videti "normalnu metropolu", jer, kada idem u Češku, mislim i na ČD, mislim i na dobre puteve, na celu zemlju, i činjenicu da je ista veoma uređena, i relativno ravnomerno razvijena, za razliku od nas...
E baš takvim ne namenskim trošenjem novca je Argentina bankrotirala .Trošili su nenamenski novac MMF-a i kada im je isti uskratio dalju pomoć pukli su.Država je potrošila devizne štednje građana a banke povukle 1.700.000.000 dolara.2012":3hm7odsr je napisao(la):@shmeksi
Projekat za Metro postoji još od 1976 Jovin/Maletini još je živ i zdrav kao i njegovi projektanti,toliko detaljan da danas mogu početi radovi, a kredit za Metro je već odobren od Rusije kako sami Rusi izjavljiuju,a također EBRD je izjavila da je spremna da ga finansira kao i Kinezi,Nemci,Španci e sad da li će se raditi neki novi pored postojećeg uskoro ćemo saznati, ali danas i to nije problem jer se most na Adi već radi po sistemu izvedi i projektuj paralelno,a što se NBS-a tiče odluku o nameni korišćenju deviznih rezervi donosi Vlada,s obzirom da je dinar"stabilan" kako se hvali NBS eto viška za razvojne projekte, a ne za držanje po inostranim računima odakle nam se serviraju preskupi krediti!
Jednom sam rekao i ponoviću, krenuti u izgradnju na osnovu projekta iz 1976. godine bi bilo krajnje neodgovorno. Potrebno je odraditi totalno novi projekat (ne izmene starog, već nov projekat) koji će realno sagledati trenutnu situaciju i buduće potrebe grada. Krajem prošle godine sam ostavio takav post i rekao sam da bi domaći stručnjaci (ali oni pravi) mogli u roku od nekih 6 meseci da naprave tu studiju, a šta se u stvanrosti desilo. Imali smo raznorazne strance koji dolaze ovde na nedelju dana i misle da su našli rešenje za Beograd i njegov problem. To samo dokazuje, da je cela priča u startu bila neozbiljna i napravljena zarad malo političkih poena, a kada se javnost primila sve je teže i teže da se prizna da su se malo preigrali i zato nam se iz novina svakog dana javljaju Rusi, Kinezi, Španci, Austrijanci, Marsovci koji će eto ukoliko sutra da počnu da nam prave taj metro.2012":1sulei2d je napisao(la):@shmeksi
Projekat za Metro postoji još od 1976 Jovin/Maletini još je živ i zdrav kao i njegovi projektanti,toliko detaljan da danas mogu početi radovi, a kredit za Metro je već odobren od Rusije kako sami Rusi izjavljiuju,a također EBRD je izjavila da je spremna da ga finansira kao i Kinezi,Nemci,Španci e sad da li će se raditi neki novi pored postojećeg uskoro ćemo saznati, ali danas i to nije problem jer se most na Adi već radi po sistemu izvedi i projektuj paralelno,a što se NBS-a tiče odluku o nameni korišćenju deviznih rezervi donosi Vlada,s obzirom da je dinar"stabilan" kako se hvali NBS eto viška za razvojne projekte, a ne za držanje po inostranim računima odakle nam se serviraju preskupi krediti!
Извор: Вечерње новостиProkop na signalu
Završetak stanice Beograd - Centar u Prokopu prioritet je Ministarstva infrastrukture. Zbog značaja nove stanice, posebno u tranzitnom železničkom saobraćaju, u Ministarstvu navode da u ovoj godini gradilište mora da oživi.
Vlada Srbije je akcionim planom, koji je usvojen u februaru ove godine, za novu železničku stanicu u Beogradu opredelila 27,3 miliona evra. Od toga, osam miliona evra trebalo je da legne na račun "Energoprojekta", na ime dugovanja za izvedene radove, a ostatak je trebalo da bude potrošen na završetak velike betonske ploče, koja prekriva koloseke i ostale konstrukcije. Ali, novca za ovaj projekat u državnoj, odnosno kasi Nacionalnog investicionog plana još nema.
U Ministarstvu infrastrukture kažu
da istog trenutka kada budu obezbeđena sredstva, radovi mogu da počnu, a kompletan posao može da se završi za godinu i po dana. Naravno, reč je o kompletiranju stanice ispod betonske ploče, a to su koloseci i peroni sa pratećom infrastrukturom. Time bi se omogućilo nesmetano odvijanje saobraćaja i izmeštanje šina sa najatraktivnije lokacije u Beogradu - Savskog amfiteatra.
Saobraćajni institut CIP je predstavio Upravnom odboru "Železnica Srbije" rešenja Beogradskog železničkog čvora, u čijem je sastavu i Prokop.
- Beogradski železnički čvor rekonstruiše se i gradi više od 50 godina u različitim političkim, ekonomskim i tehnološko-razvojnim uslovima - kaže Milutin Ignjatović, generalni direktor CIP. - Usvojeni koncept čvora realizuje se kroz dva sistema: za teretni i za putnički saobraćaj.
Osnovu teretnog sistema predstavljaju stanica Beograd - Ranžirna u Makiškom polju i teretne obilazne pruge. Za oslobađanje centralne zone grada od prevoza tereta i opasnih materija na pravcu prema Banatu mora da se završi projektovanje i izgradnja teretne obilazne pruge Beli Potok - Vinča - Pančevo, sa drumsko-železničkim mostom preko Dunava kod Vinče.
- Da bi putnički sistem čvora bio u funkciji neophodno je da se završe stanice Beograd - Centar u Prokopu, zatim Zemun i Kijevo - navodi Ignjatović.
LOKALI NA PLOČI
Po završetku stanice Beograd - Centar, na velikoj betonskoj ploči koja prekriva koloseke gradiće se i komercijalni prostor površine 128.000 kvadrata. Kada Prokop najzad bude gotov, tu će se preseliti glavna železnička stanica, čime će se u samom centru Beograda, Savskom amfiteatru, osloboditi 80 hektara zemljišta.