Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

mrka je rekao kraj godine :D
a ja njemu verujem, on je ozbiljan politicar!
 
Zaista neverovatno od tolikih dobijenih milijardi od MMF-a ,EBRD za koridor 10 od čega je ogroman novac za železnicu,Svetske Banke...država a pre svega ministarstvo za infrastrukturu ,ne može da izdvoji 30 milona eura da dovrši stanicu za putnički međunarodni saobraćaj, dok je grad već izdvojio 20 mil eura za dovršetak pristupnih saobraćajnica? Ovo je zaista za nove epizode emisija o korupciji.
 
Ma tako ti je to kad nema drzavna institucija koja nadgleda budzet i finansije drzave i kad nema mocna nezavisna institucija kao neki klub koji radi isto to..mislim i u nemackoj se trose pare na glupe projekte koje se ne dovrsavaju ali ovde se sve to otkrije i tacno se pronadje ko je kriv za to i on gubi podrsku u partiji (znaci plasira se losije na listi kod sledecih izbora) i stanovnistva pa niko ne sme da pravi gluposti a kamoli da stavlja sebi u dzep, a u srbiji je cak i kradja u svoje dzeove moguca... : :mad:
 
Pa to je zato što bi svi kukali kako se 30 miliona dalo da bi ˝beograđani˝ imali novu stanicu a oni jadni u svojim gradovima ni prugu nemaju i tako u nedogled.Svi iz unutrašnjosti nas preziru pa se to direktno prenosi na republičku vlast.Već je poznata ta priča kao sve pare idu u bg a nema pas za šta da ih ujede.Da Beograd ne finansira republički budžet pola opština u Srbiji bi bankrotiralo.
 
@bgexplorer

Tako je brate,ali ako bi se uveo aršin da se ne ulaze u Bg onda ništa nema ni od investicija u ostatak pa sve te mutli/n kompanije kada dođu u Bg vide normalnu metropolu odmah se tu i lociraju pa krenu u dalje u razvoj po Srbiji ,a svi oni koji bi da se ne ulaže ,pa jadni ne znaju kako se u svetu živi ,pa normalno je da je svaka metropola sedište kapitala u jednoj zemlji ,kada idete u Češku mislite na Prag i te utiske koje tamo dobijete formirate sliku o toj zemlji,recimo svi stranci koji dolaze na staru Ž.stanicu u Bg dožive šok ,jedan Čehinja je rekla ovako"kada sam izašla ispred Žtsanice u Bg mislila sam da sam u najzaostalijoj zemlji a kad sam otišla do centra šok mislila sam da sam u Beču"to govori sve, a oni iz unutrašnjosti neka znaju da se u zadnjih deset godina doselilo oko pola miliona ljudi iz cele Srbije i regiona.Evo recimo za Ns,dobilI SU 400 MIL.evra od prodaje nis-a na šta je utrošeno što se projekata tiče ne znam ali za samo mali deo od tih para Ns je mogao uvesti ponovo tramvaj šta i zaslužuje!
 
2012":3ei1r1lx je napisao(la):
Evo recimo za Ns,dobilI SU 400 MIL.evra od prodaje nis-a na šta je utrošeno što se projekata tiče ne znam ali za samo mali deo od tih para Ns je mogao uvesti ponovo tramvaj šta i zaslužuje!
Potpisujem
 
Tačno, samo ovi iz ostatka Srbije imaju itekakvo pravo da se bune, jer se tamo ne ulaže skoro ništa, zemlja je centralizovana do granice apsurda. Što se na prihode od prodaje NIS-a tiče, na to slobodno zaboravi, kao i na sve prihode od proteklih privatizacija, pare su ulupane u potrošnju, kupovinu glasova, a ništa se nije ulagalo u infrastrukturne projekte, ili u modernizaciju industrije, obrazovanja, neke temelje za budući razvoj. Što se utisaka one Čehinje tiče, da, devojka je 100% u pravu, to je naša slika i prilika. Jer se kod nas mnogo pažnje poklanja formi, a ne suštini. Evo primer, umesto da se uloži u neki praktičan projekat (npr. konačni završetak zgrade KBC, stanica Prokop, uvođenje kanalizacije u prigradska naselja, itd.), ili da se uloži novac u pokretanje domaće proizvodnje (npr. da se iskoristi novac da ceo autobuski vozni park bude sačinjen od niskopodnih autobusa, proizvedenih u Srbiji), ovde je najbitnije "da izgledamo k'o Beč", da sve bude ulickano, da tramvaji budu najbolji, i na prvi pogled savršeno, a da se istovremeno zlopatimo po par sati u saobraćajnim gužvama (bez metroa, naravno), i da trpimo sve "blagodeti" loše organizovane države. Nisam anti-esteta, ali jednostavno, moramo odrediti prioritete. Pa šta ako stanica ne izgleda baš najbolje? Ako bih bio u prilici da do Niša odem vozom za sat i po, i da mogu usput nešto da pojedem i popijem, baš me briga kako stanica izgleda! U njoj ću samo da kupim kartu, i da se ukrcam, i ništa više. I baš me briga što neki nadrndani turista neće videti "normalnu metropolu", jer, kada idem u Češku, mislim i na ČD, mislim i na dobre puteve, na celu zemlju, i činjenicu da je ista veoma uređena, i relativno ravnomerno razvijena, za razliku od nas...
 
@kimllsin

Pa valjda treba da se ugledamo na najbolje i da stremimo tome,stvari koje prave ružnu sliku a nije ni skupo ni teško da se poprave,recimo izmeštanje carinskog terminala iz Luke Beograd da kamioni i opasan teret ne prolaze pored glavne stanice,pa izgled toaleta na Ž .stanici sa čučavcima i bio-hazardom u 21.veku dok se u neki lokalni wc terminal u Kraljevu ulaže 70.000 evra (daj bože da svi u Srbiji tako izgledaju)ne izgleda mi logično!Metro je neophodan Bg ali ne treba zapustiti i ostale vidove saobraćaja tramvaje,trolejbuse itd,autobuse treba izbaciti iz grada ili ih hitno prebaciti na gas,uostalom prvo će proraditi gradska železnica.tako da će ljudi iz okoline Bg dolaziti u grad kao ljudi a ne da se muče ,a mi u gradu ćemo tek za četri-pet godina,a ovo da se ne ulaže u ostale krajeve više govori o nesposobnosti lokalnih rukovodioca koje jedino korupcija hrani,baš jedva čekam da se uvedu regioni pa da Beograd svoje pare ulaže samo u svoj region,pa da vidimo kao će ti regioni razvijati svoje feude i da li će se išta promeniti, :/
 
KimIlSin":38aotudn je napisao(la):
Tačno, samo ovi iz ostatka Srbije imaju itekakvo pravo da se bune, jer se tamo ne ulaže skoro ništa, zemlja je centralizovana do granice apsurda. Što se na prihode od prodaje NIS-a tiče, na to slobodno zaboravi, kao i na sve prihode od proteklih privatizacija, pare su ulupane u potrošnju, kupovinu glasova, a ništa se nije ulagalo u infrastrukturne projekte, ili u modernizaciju industrije, obrazovanja, neke temelje za budući razvoj. Što se utisaka one Čehinje tiče, da, devojka je 100% u pravu, to je naša slika i prilika. Jer se kod nas mnogo pažnje poklanja formi, a ne suštini. Evo primer, umesto da se uloži u neki praktičan projekat (npr. konačni završetak zgrade KBC, stanica Prokop, uvođenje kanalizacije u prigradska naselja, itd.), ili da se uloži novac u pokretanje domaće proizvodnje (npr. da se iskoristi novac da ceo autobuski vozni park bude sačinjen od niskopodnih autobusa, proizvedenih u Srbiji), ovde je najbitnije "da izgledamo k'o Beč", da sve bude ulickano, da tramvaji budu najbolji, i na prvi pogled savršeno, a da se istovremeno zlopatimo po par sati u saobraćajnim gužvama (bez metroa, naravno), i da trpimo sve "blagodeti" loše organizovane države. Nisam anti-esteta, ali jednostavno, moramo odrediti prioritete. Pa šta ako stanica ne izgleda baš najbolje? Ako bih bio u prilici da do Niša odem vozom za sat i po, i da mogu usput nešto da pojedem i popijem, baš me briga kako stanica izgleda! U njoj ću samo da kupim kartu, i da se ukrcam, i ništa više. I baš me briga što neki nadrndani turista neće videti "normalnu metropolu", jer, kada idem u Češku, mislim i na ČD, mislim i na dobre puteve, na celu zemlju, i činjenicu da je ista veoma uređena, i relativno ravnomerno razvijena, za razliku od nas...
Gresis, jer nije izbor izmedju toga da nesto lepo izgleda i da lepo radi. Cistoca i lep izgled su jeftini - potreban je samo trud, disciplina i redovno odrzavanje. Moze i jedno i drugo. Cesto je nekad samo ovo prvo jer je to dosta jeftinije.
 
Mrda li se tamo nešto?Upleli neku žicu armaturu,a od betona ni traga,nabacili malo peska :laugh:
 
Pa dok Drzava ne uplati novac Energoprojektu, nema od izgradnje nista. A s' obzirom na to kakva je finansijska situacija u zemlji.. HM....
 
Situacija sa novcem je super! pa evo tri milijarde od MMF-a ,kažu da ih još nisu počeli da troše,pa milijardu od Rusa,pa još nerealizovani krediti od Svetske banke ,pa EBRD ,a oni ne mogu da namaknu 30-etak milijončića :kafa: E ,da je Živana Olbina na vlasti ponovo ,sve bi to rehabilitovala kao sektor za Metro!
 
pozdrav,do sada sam samo citao pa sad resio da se ukljucim,ne znam sto su se svi uhvatili za tri mlrd. od mmf,kad i vrabac na grani zna zasta sluze i da nisu za potrosnju :kafa:
 
@perhan

Pa, izgardnja infrastrukturnih objekata nije potrošnja,to je rast i podizanje nivoa teh.razvijenosti a šta povećava rejting i konkurentnost ,pa svi u svetu su zaključili da jedina grana koja može da povuče izlazak iz krize je, ulaganje u razvojne infrastrukturne objekte i javne radove tako se ekonomije podižu posle velikih ratova i katastrofa,drugim rečima što je Beograd razvijeniji i podigne rajting i privuče ulaganja kao centar regiona to se više povećavaju šanse da neko investira i u Leskovac ili Kuršumliju ,obrnuto to ne ide na žalost :cool:
 
On nije ni rekao ništa suprotno već samo pokazuje na činenjicu da se pare od MMF-a generalno ne mogu trošiti na to na šta ti misliš. Te pare preuzima NBS, a ne Vlada.

Što se tiče raznoraznih drugih kredita koji se pojavljuju u novinama na njih manje više gledam kao običnu propagandu. Realno projekat za metro ne postoji tako da ne znam stvarno ko bi normalan dao kredit trenutno za projekat koji ne postoji, ako i ima tako neko onda se treba ozbiljno zapiati iz kojih razloga neko daje kredit tek tako iako projekat nije video.

Najmanje sam skeptičan što se tiče kredita za most preko Dunava, jer koliko sam razumeo tu se planovi i projekti već uveliko prave tako da je moja procena da ako ćemo već neki kredit da dobijemo, najviše šanse ima ovaj projekat (i on mi je sumnjiv, ali od svih najavljenih na njemu se kao najviše radi).
 
@shmeksi

Projekat za Metro postoji još od 1976 Jovin/Maletini još je živ i zdrav kao i njegovi projektanti,toliko detaljan da danas mogu početi radovi, a kredit za Metro je već odobren od Rusije kako sami Rusi izjavljiuju,a također EBRD je izjavila da je spremna da ga finansira kao i Kinezi,Nemci,Španci e sad da li će se raditi neki novi pored postojećeg uskoro ćemo saznati, ali danas i to nije problem jer se most na Adi već radi po sistemu izvedi i projektuj paralelno,a što se NBS-a tiče odluku o nameni korišćenju deviznih rezervi donosi Vlada,s obzirom da je dinar"stabilan" kako se hvali NBS eto viška za razvojne projekte, a ne za držanje po inostranim računima odakle nam se serviraju preskupi krediti!
 
2012":3hm7odsr je napisao(la):
@shmeksi

Projekat za Metro postoji još od 1976 Jovin/Maletini još je živ i zdrav kao i njegovi projektanti,toliko detaljan da danas mogu početi radovi, a kredit za Metro je već odobren od Rusije kako sami Rusi izjavljiuju,a također EBRD je izjavila da je spremna da ga finansira kao i Kinezi,Nemci,Španci e sad da li će se raditi neki novi pored postojećeg uskoro ćemo saznati, ali danas i to nije problem jer se most na Adi već radi po sistemu izvedi i projektuj paralelno,a što se NBS-a tiče odluku o nameni korišćenju deviznih rezervi donosi Vlada,s obzirom da je dinar"stabilan" kako se hvali NBS eto viška za razvojne projekte, a ne za držanje po inostranim računima odakle nam se serviraju preskupi krediti!
E baš takvim ne namenskim trošenjem novca je Argentina bankrotirala .Trošili su nenamenski novac MMF-a i kada im je isti uskratio dalju pomoć pukli su.Država je potrošila devizne štednje građana a banke povukle 1.700.000.000 dolara.
Ja se nadam da nećemo doći u takvu situaciju.Ako je Argentina pukla zbog par milijardi šta bi se nama desilo?
 
To će da se desi Hrvatskoj, zato je Sanader i otišao. (Trač, koji može biti istina.)
Inače, projekat za metro postoji još i sa početka XX veka, odnosno studija izvodljivosti da uradi železnica pod zemljom, na Terazijama do Autokomande i dalje da ko zna gde pod zemljom. A posle nad zemljom do Avale, gde bi Avala zamenila ono što je do tada bio Topčider. Takođe je postojala ideja za još neku liniju. Ima negde na netu.
 
Bilo bi jako dobro kada bi mogli nekako da nabavimo pravi projekat metroa.Ja sam proveo celu prošlu noć na googlu i nisam našao ništa što već ne znamo :(
p.s
Najviše informacija o metrou ima na beobuildu :gobb:
 
@bgexplorer:

Писао је Синиша својевремено, мислим. Постоји примерак Студије из 1976. (свеске 1 и 2 - нисам нашао свеску 3) у Завичајном одељењу Библиотеке града Београда. Требаш да будеш члан градске библиотеке, и не можеш да износиш књиге већ само да их користиш на лицу места. Ако лепо замолиш и платиш, ископираће ти мањи број страница (20-так), али одбијају да ископирају све. (Позивају се на копирајт и тврде да копирање уништава књиге.) Доста података имаш и на српској Википедији.
 
Znači može neko ko je član da ih fotografiše sve :D
Videću da se učlanim sutra ako stignem.
 
2012":1sulei2d je napisao(la):
@shmeksi

Projekat za Metro postoji još od 1976 Jovin/Maletini još je živ i zdrav kao i njegovi projektanti,toliko detaljan da danas mogu početi radovi, a kredit za Metro je već odobren od Rusije kako sami Rusi izjavljiuju,a također EBRD je izjavila da je spremna da ga finansira kao i Kinezi,Nemci,Španci e sad da li će se raditi neki novi pored postojećeg uskoro ćemo saznati, ali danas i to nije problem jer se most na Adi već radi po sistemu izvedi i projektuj paralelno,a što se NBS-a tiče odluku o nameni korišćenju deviznih rezervi donosi Vlada,s obzirom da je dinar"stabilan" kako se hvali NBS eto viška za razvojne projekte, a ne za držanje po inostranim računima odakle nam se serviraju preskupi krediti!
Jednom sam rekao i ponoviću, krenuti u izgradnju na osnovu projekta iz 1976. godine bi bilo krajnje neodgovorno. Potrebno je odraditi totalno novi projekat (ne izmene starog, već nov projekat) koji će realno sagledati trenutnu situaciju i buduće potrebe grada. Krajem prošle godine sam ostavio takav post i rekao sam da bi domaći stručnjaci (ali oni pravi) mogli u roku od nekih 6 meseci da naprave tu studiju, a šta se u stvanrosti desilo. Imali smo raznorazne strance koji dolaze ovde na nedelju dana i misle da su našli rešenje za Beograd i njegov problem. To samo dokazuje, da je cela priča u startu bila neozbiljna i napravljena zarad malo političkih poena, a kada se javnost primila sve je teže i teže da se prizna da su se malo preigrali i zato nam se iz novina svakog dana javljaju Rusi, Kinezi, Španci, Austrijanci, Marsovci koji će eto ukoliko sutra da počnu da nam prave taj metro.

Što se tiče finansiranja i tog kredita, 2012, njega nigde nema, to što piše u novinama je lepo i sve, ali je nerealno za očekivati da će ti neko dati pare za projekat koji nemaš (a mi ga trenutno nemamo), a opet ako ti neko i da takav kredit onda se treba ozbiljno zapitati koji su njegovi motivi. Ponavljam se, a to najviše mrzim.

Po meni je čitava stvar i dalje neozbiljna i nedovoljno transparentna i kao takva mi ne obećava mnogo i ništa dobro ne mogu da očekujem od nje.
 
mali savet, pre nego sto se stvari otrgnu kontroli, diskusiju o metrou vodite u temi posvecenoj tom "projektu", a ovde mozemo samo da konstatujemo kako se manje-vise na zeleznickoj stanici prokop nista ne desava ;)
 
Prokop na signalu
Završetak stanice Beograd - Centar u Prokopu prioritet je Ministarstva infrastrukture. Zbog značaja nove stanice, posebno u tranzitnom železničkom saobraćaju, u Ministarstvu navode da u ovoj godini gradilište mora da oživi.
Vlada Srbije je akcionim planom, koji je usvojen u februaru ove godine, za novu železničku stanicu u Beogradu opredelila 27,3 miliona evra. Od toga, osam miliona evra trebalo je da legne na račun "Energoprojekta", na ime dugovanja za izvedene radove, a ostatak je trebalo da bude potrošen na završetak velike betonske ploče, koja prekriva koloseke i ostale konstrukcije. Ali, novca za ovaj projekat u državnoj, odnosno kasi Nacionalnog investicionog plana još nema.
U Ministarstvu infrastrukture kažu
da istog trenutka kada budu obezbeđena sredstva, radovi mogu da počnu, a kompletan posao može da se završi za godinu i po dana. Naravno, reč je o kompletiranju stanice ispod betonske ploče, a to su koloseci i peroni sa pratećom infrastrukturom. Time bi se omogućilo nesmetano odvijanje saobraćaja i izmeštanje šina sa najatraktivnije lokacije u Beogradu - Savskog amfiteatra.
Saobraćajni institut CIP je predstavio Upravnom odboru "Železnica Srbije" rešenja Beogradskog železničkog čvora, u čijem je sastavu i Prokop.
- Beogradski železnički čvor rekonstruiše se i gradi više od 50 godina u različitim političkim, ekonomskim i tehnološko-razvojnim uslovima - kaže Milutin Ignjatović, generalni direktor CIP. - Usvojeni koncept čvora realizuje se kroz dva sistema: za teretni i za putnički saobraćaj.
Osnovu teretnog sistema predstavljaju stanica Beograd - Ranžirna u Makiškom polju i teretne obilazne pruge. Za oslobađanje centralne zone grada od prevoza tereta i opasnih materija na pravcu prema Banatu mora da se završi projektovanje i izgradnja teretne obilazne pruge Beli Potok - Vinča - Pančevo, sa drumsko-železničkim mostom preko Dunava kod Vinče.
- Da bi putnički sistem čvora bio u funkciji neophodno je da se završe stanice Beograd - Centar u Prokopu, zatim Zemun i Kijevo - navodi Ignjatović.

LOKALI NA PLOČI
Po završetku stanice Beograd - Centar, na velikoj betonskoj ploči koja prekriva koloseke gradiće se i komercijalni prostor površine 128.000 kvadrata. Kada Prokop najzad bude gotov, tu će se preseliti glavna železnička stanica, čime će se u samom centru Beograda, Savskom amfiteatru, osloboditi 80 hektara zemljišta.
Извор: Вечерње новости
 
Ajd, bar nečemu i da se nadamo ,da u ovoj godini kako kažu,gradilište treba da oživi :kafa: :violina: :dil:
 
Vrh