Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Svrgnuse Simu sa trona pa valja videti da li ce se i sta desiti sa potpisivanjem :)
 
Valjda u narednih par dana neće da se desi nešto nepredviđeno, poput, ne daj bože, rata, dolaska vanzemaljaca, udara asteroida ili nečeg sl, pa da najzad vidimo te radnike na "Prokopu" :vops:
 
Мене, напротив, баш чињеница да ће почети да раде Прокоп наводи на страх да ће се у свету или у земљи десити нешто страшно:D
 
Izvor: Beobuild.rs

Prokop čeka radnike

140801-PROKOP-16.jpg


Ove nedelje priča o investiranju u železnicku stanicu Prokop dobila je pozitivan epilog, pošto je završena tenderska procedura i potpisan ugovor sa izvođačima. Kao što je poznato, investicijom iz kuvajtskog kredita ponovo se pokreću radovi na stanici Prokop i njenom osposobljavanju za međunarodni putnički saobraćaj. Vrednost investicije je oko 26 miliona evra, koliko i iznosi ovaj jako povoljni razvojni kredit, sa fiksnom kamatnom stopom od 3%, rokom otplate od 18 godina i grejs-periodom od četiri godine.

PRVA FAZA:

Izgradnja koloseka 3,4,7 i 8, rekonstrukcija postojećih koloseka 9 i 10, nabavka materijala gornjeg stroja za prvi i drugi kolosek, završni i zanatski radovi na podhodnicima i na peronima, izrada i montaža informativnog sistema za obaveštavanje i usmeravanje kretanja putnika, sanacija hidroizolacije na koti 105, kontaktna mreža i izgradnja četiri trafo stanice, elektroenergetske i telekomunikacione instalacije i sistemi u podhodnicima i na peronima, dispečerski uređaji i lokalna kablovska mreža, osiguranje stanice Beograd centar i rasputnica Karađorđev park i Dedinje elektronskim signalno-sigurnosnim uređajima i rekonstrukcija stanične postavnice.

Celu vest kao i veliku foto reportazu pogledajte u vesti na prvoj strani sajta ili na linku http://www.beobuild.rs/read.php/680.html

140801-PROKOP-14.jpg


140801-PROKOP-28.jpg
 
Јбт, сад ми је јасно одкуд поплаве, олује и остала чуда...

Игоре, нисте имали прилике да завирите у метро тунел? :mrgreen:
 
Jasna i objektivna vest o nastavku radova u "Porkopu". Igore i KiD, svaka čast :kk:
 
Игоре одличан текст. :vops:

Нема шта, кад се изгради станична зграда а на горњој плочи нађе макар неки парк биће ово светска станица.

Претпостављам да су ово "касете" за метро

140801-PROKOP-07.jpg


Интелигентно су искористили пад терена. Делује као Јовиново "масло". :) Ако се не варам он и јесте пројектовао тај део Прокопа.
 
Bravo Igore, za aktuelnost i sjajnu reportazu :kk:

Delija mislim da si u pravu, to bi trebalo da su kasete za metro. Inace, koliko sam cuo, izmedju ostalog Prokop je i izabran jer je teren odgovarao potrebma. Cilj je bio da se cela ta 'prljava' infrastruktura sakrije, sto su i urbaisti zeleli da bude podzemna (ispod cvetnog trga), i da ne zauzma gradjevinsko zemljiste. Prokop je je bio jedan veliki usek, odnosno nije moralo da se vrsi veliki iskopi, i da se poskupljuje sa specijalnim sistemima za ventilaciju i dr. Ovako infrastruktura bi se postavila u tom useku i prekrila plocom koja je u ravni gornjeg terena, dok sa druge strane prema autoputu je delimicno otvorena, pa su smatrali da je to jos jedna pogodnost lokacije. I na kraju tako i bi :) Tako sam ja makar cuo

Ono sto je moja zamerka, ovog 'sto jeftinije' izvodjenja, sto nisu postavili eskalatore umesto stepenica. Verovatno ce postojati i liftovi, ali ko ce da ceka lift dok dodje i da rizikuje da ne udje, mislim da bi bilo bolje da zbog same prirode funkcije su svuda postavili eskalatore. Ta cena bi bia kap u moru u odnosu na ceo projekat.
 
Hvala na lepim komentarima, potrudili smo se da bude standardno objektivan tekst, da realno opise trenutno stanje ali pre svega planirane radove.

Ja odavno delim misljenje sa Delijom da je ovo izuzetan objekat i da mu jos "malo" fali da bude kako treba. Pominjao sam i ranije da je zbog visinske razlike ali i opticke varke tj zaklonjenosti kucicama sa prednje strane prokop samo u percepciji posmatraca nepristupacan i daleko ali ustvari kada se proseta recimo od stanice Steco tj pumpe do prokopa treba bukvalno 5 minuta.

Veza sa metro sistemom je genijalno zamisljena i tu nema nikakve dileme. Delija je postavio fotke tih tzv kaseta gde ce se nadovezati metro koridor.

Na naredne dve fotografije se vidi spustanje sa drugog perona u podhodnik gde ce levo moci da se ide na ostale perone a desno ka metro delu. Verovatno ce izgradnjom stanicne zgrade taj pristup biti prosiren i komotan u odnosu na ovo sto se sada vidi

140801-PROKOP-37.jpg


140801-PROKOP-38.jpg


@Mihailo
Nazalost ovoga puta zbog zabokrecine i prokisnjavanja nismo mogli da se spustimo do metro dela
 
Inace jedno zapazanje u pogledu odrzavanja i problema sa vodom

Pre tacno 4 godine napravili smo obilazak tada sveze zavrsenih radova na kolosecima 5 i 6 i podhodnicima koji su u upotrebi za beovoz i bg voz.

Stanje podhodnika 2010
100704-PKP-08.jpg


Stanje podhodnika 2014
140801-PROKOP-42.jpg


Ostale fotografije prokopa iz 2010 mozete videti na linku kombinovane vesti i reportaze http://www.beobuild.rs/read.php/421.html
 
Спат, прокоп као локација није изабран због тога већ је просто декретом КП ту натакнута будућа станица а после се струка томе прилагођавала како је знала и умела. А рекао бих да је умела и те како.

Иначе, сигуран сам да ће по,надам се квалитетном завршетку преосталих перона у прокопу, нестати било какви трагови клаустрофобичности простора. Квалитетно и маштовито осветљење, пристојни материјали и воала:

monaco-train-station.jpg


Чак и далеко скученији простор са знатно мање природне светлости изгледа врло пристојно. Иначе овај, практично тунел у служби жел. станице се налази у Монаку.
 
Pa prokop ni sada nije klaustrofobican sta vise prostran je ali je je po meni ipak mracno

Ne ocekujem da ce bas da bude sljastece poput onoga sto je delija postavio ali nadam se makar malo vise svetla i dovrseniji ambijent ovako deluje kao nedovrseno sto ustvari i jeste. Ono sto je dobro je da je sve cisto i ukoliko se odrzava poput vukovog spomenika moze dugo dugo da traje.

140801-PROKOP-43.jpg
 
Jedna zena koja je pre radila u CIP-u i delom i na Prokopu je pricala i o lokaciji, i kao jednu od prednosti navela bas to sto je u useku, pa je eto to trebalo da pojeftini izgradnju i td. Ako je ona lagala mene, lazem i ja vas :)

Zel. stanica u Zürich-u se delimicno dogradjivala i dogradili su jedan podzeman deo - Löwenstrasse station. Evo kako s to oni izveli, mislim da je moze slicno i na Prokopu da se uradi.
1354082337512.jpg

Zurich-Hauptbahnhof-2014_04.jpg


S tim sto na prokopu ima dosta i prirodnog svetla i sa jedne strane otvoren pogled na grad (znam, nije neki) sto je opet njegova velika prednost u odnosu recimo i na Warszawa Centralna ili Porta Susa u Torinu koje su slicne prokopu.
 
Prednja strana nece biti bas toliko prosvetljena kao sada kada se uradi stanicna zgrada i kada se zastakli ali sigurno da ce biti vise svetla nego na potpuno podzemin stanicama.

Ocekujem ne preterano savremen enterijer ali misim da ce biti trajan i kvalitetan u svakom slucaju.
 
Osvetljenosti sada dosta smeta to što nije urađena završna obrada unutrašnjosti. Da su plafon i zidovi potpuno izgletovani i okrečeni bilo bi daleko bolje, ovako zidovi upijaju mnogo svetlosti. Možda je mogao i drugi podni materijal da se izabere ali dobro. Moglo bi i da se eksperimentiše sa bojama (hladno belo-toplo belo) i da se utvrdi najbolja opcija za ovaj prostor. Drugo, pošto je stanica pod pločom, uvek će biti upaljena svetla.

Mene zanima hoće li postojati nekakva vrata, tj hoće li ovaj deo sa peronima biti potpuno zatvoren ili ne?
 
Kao inzenjer imao sam priliku da vidim razne projekte oko Prokopa. I, posle toliko godina, konacno jos jedno od milion obecanja je stiglo na dnevni red. Ne znam, kada bi neko mogao da spozna koliko resursa, projektantskih, materijalnih, raznih drugih je utroseno uzalud, a zarad projekata tog famoznog Prokopa, verovatno bi odmah pobegao iz zemlje. Bez da se okrene za bilo kim i bilo cim.
Nije to tuzno, u normalnim zemljama mnogi bi robijali, kod nas se to shvata kao decja igra, sala. Projektujes za nikog, uzimas pare za sebe. Lepota drzavne svojine, bahatosti i monopola.
 
Vrh