arsa.arsa":mygry1e9 je napisao(la):
http://www.rts.rs/page/stories/ci/story/5/Економија/1604632/Одобрен+кувајтски+кредит+за+Прокоп.html
Nisam mogao da ti otvorim link,pa da postavim vest u celini:
Železnicama odobren kuvajtski kredit od 26 miliona za Prokop
Tanjug | 23. 05. 2014. - 10:14h | Komentara: 0
http://www.blic.rs/Vesti/Ekonomija/4678 ... -za-Prokop
Železnice Srbije su dobile saglasnost za realizaciju kuvajtskog kredita od 26 miliona evra za nastavak izgradnje buduće glavne železničke stanice Beograd centar u Prokopu, izjavio je danas Tanjugu generalni direktor srpskih železnica Dragoljub Simonović.
- Lepa vest - dobili smo saglasnost od Kuvajtskog fonda za razvoj za realizaciju te kreditne linije i početak radova - rekao je Simonović dodajući da će početi radovi na Prokopu čim se malo sredi situacija u zemlji zbog poplava.
Simonović je podsetio da će glavni izvođač biti domaća firma Energoprojekt, koja je na čelu konzorcijuma sastavljenog od šest firmi.
Kuvajtski fond za razvoj je odobrio izveštaj tenderske komisije Železnica Srbije,tako da je kredit postao operativan.
- Složenost posla je iziskivala da i ta kompanija (Energoprojekt) mora da ima konzorcijum, s obzirom da je posao toliko složen da nijedna firma ne može sama da ga izvede - kazao je Simonović.
On je rekao da je bolje što je posao dobio konzorcijum na čelu sa jednom firmom koja će upravljati drugim firmama i biti za njih odgovorna.
Javnim pozivom je predviđeno da maksimalan rok za izvođenje radova na rekonstrukciji saobraćajnih kapaciteta u železničkoj stanici Beograd centar u Prokopu bude 420 dana.
Tenderom za Prokop su obuhvaćeni kapaciteti za prijem, otpremu i upravljanje saobraćajem vozova u Beograd centru, odnosno kompletno sređivanje građevinske i elektrotehničke infrastrukture u Prokopu.
Pozivom za podnošenje ponuda u otvorenom postupku obuhvaćeni su radovi narekonstrukciji kapaciteta za prijem, otpremu i upravljanje saobraćajem vozova u železničkoj stanici Beograd centar-prva faza, i to: izgradnja koloseka 3,4,7 i 8, rekonstrukcija postojećih koloseka 9 i 10, nabavka materijala gornjeg stroja za prvi i drugi kolosek, završni i zanatski radovi na podhodnicima i na peronima, izrada i montaža informativnog sistema za obaveštavanje i usmeravanje kretanja putnika.
Radovi obuhvataju i sanaciju hidroizolacije na koti 105, kontaktnu mrežu i izgradnju četiri trafo stanice, elektroenergetske i telekomunikacione instalacije i sisteme u podhodnicima i na peronima, dispečerske uređaje i lokalnu kablovsku mrežu, osiguranje stanice Beograd centar i rasputnice Karađorđev park i Dedinje elektronskim signalno-sigurnosnim uređajima i rekonstrukcija stanične postavnice.
Ugovor o kreditu sa kuvajtskim Fondom za arapski ekonomski razvoj potpisan je 10. decembra 2012.
Konkursna dokumentacija za taj posao je krajem 2013. usaglašena sa kuvajtskim partnerima.
Prokop trenutno koriste samo vozovi gradske železnice BG voza, a realizacija tog posla omogućiće da kroz stanicu funkcionišu i lokalni, regionalni i međunarodni putnički vozovi.
Izgradnja Prokopa je počela 1977. godine, ali je ubrzo prekinuta zbog nedostatka novca. Radovi su nastavljeni 1990-ih godina, a ponovo su prekinuti 2000. godine.
Na tenderu 2005. je pobedio mađarski “Trigranit” sa kojim su pregovori prekinuti, jer je, između ostalog, tražio da mu bude ustupljeno pravo izgradnje na mestu sadašnje železnicke stanice u “Savskom amfiteatru”.