Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

arsa.arsa":mygry1e9 je napisao(la):
http://www.rts.rs/page/stories/ci/story/5/Економија/1604632/Одобрен+кувајтски+кредит+за+Прокоп.html

Nisam mogao da ti otvorim link,pa da postavim vest u celini:
Železnicama odobren kuvajtski kredit od 26 miliona za Prokop
Tanjug | 23. 05. 2014. - 10:14h | Komentara: 0
http://www.blic.rs/Vesti/Ekonomija/4678 ... -za-Prokop

Železnice Srbije su dobile saglasnost za realizaciju kuvajtskog kredita od 26 miliona evra za nastavak izgradnje buduće glavne železničke stanice Beograd centar u Prokopu, izjavio je danas Tanjugu generalni direktor srpskih železnica Dragoljub Simonović.

- Lepa vest - dobili smo saglasnost od Kuvajtskog fonda za razvoj za realizaciju te kreditne linije i početak radova - rekao je Simonović dodajući da će početi radovi na Prokopu čim se malo sredi situacija u zemlji zbog poplava.

Simonović je podsetio da će glavni izvođač biti domaća firma Energoprojekt, koja je na čelu konzorcijuma sastavljenog od šest firmi.

Kuvajtski fond za razvoj je odobrio izveštaj tenderske komisije Železnica Srbije,tako da je kredit postao operativan.
- Složenost posla je iziskivala da i ta kompanija (Energoprojekt) mora da ima konzorcijum, s obzirom da je posao toliko složen da nijedna firma ne može sama da ga izvede - kazao je Simonović.

On je rekao da je bolje što je posao dobio konzorcijum na čelu sa jednom firmom koja će upravljati drugim firmama i biti za njih odgovorna.

Javnim pozivom je predviđeno da maksimalan rok za izvođenje radova na rekonstrukciji saobraćajnih kapaciteta u železničkoj stanici Beograd centar u Prokopu bude 420 dana.

Tenderom za Prokop su obuhvaćeni kapaciteti za prijem, otpremu i upravljanje saobraćajem vozova u Beograd centru, odnosno kompletno sređivanje građevinske i elektrotehničke infrastrukture u Prokopu.

Pozivom za podnošenje ponuda u otvorenom postupku obuhvaćeni su radovi narekonstrukciji kapaciteta za prijem, otpremu i upravljanje saobraćajem vozova u železničkoj stanici Beograd centar-prva faza, i to: izgradnja koloseka 3,4,7 i 8, rekonstrukcija postojećih koloseka 9 i 10, nabavka materijala gornjeg stroja za prvi i drugi kolosek, završni i zanatski radovi na podhodnicima i na peronima, izrada i montaža informativnog sistema za obaveštavanje i usmeravanje kretanja putnika.

Radovi obuhvataju i sanaciju hidroizolacije na koti 105, kontaktnu mrežu i izgradnju četiri trafo stanice, elektroenergetske i telekomunikacione instalacije i sisteme u podhodnicima i na peronima, dispečerske uređaje i lokalnu kablovsku mrežu, osiguranje stanice Beograd centar i rasputnice Karađorđev park i Dedinje elektronskim signalno-sigurnosnim uređajima i rekonstrukcija stanične postavnice.

Ugovor o kreditu sa kuvajtskim Fondom za arapski ekonomski razvoj potpisan je 10. decembra 2012.
Konkursna dokumentacija za taj posao je krajem 2013. usaglašena sa kuvajtskim partnerima.

Prokop trenutno koriste samo vozovi gradske železnice BG voza, a realizacija tog posla omogućiće da kroz stanicu funkcionišu i lokalni, regionalni i međunarodni putnički vozovi.
Izgradnja Prokopa je počela 1977. godine, ali je ubrzo prekinuta zbog nedostatka novca. Radovi su nastavljeni 1990-ih godina, a ponovo su prekinuti 2000. godine.

Na tenderu 2005. je pobedio mađarski “Trigranit” sa kojim su pregovori prekinuti, jer je, između ostalog, tražio da mu bude ustupljeno pravo izgradnje na mestu sadašnje železnicke stanice u “Savskom amfiteatru”.
 
Građevinske mašine na Prokopu!? Vest ekvivaletna pronalasku života na Marsu :D

Inače, direktor me podseti koliko je divan bio originalan dizajn za "Prokop". Šteta, zaista šteta, što nije realizovan po tom projektu.

direktor":o7g8dbms je napisao(la):
Gradilo se nekad davno 1976
dsc08947.jpg
 
Avangardni projekat za svoje vreme. Stvarno steta sto se odustalo od njega.
 
Potpuno istu sliku sam ja objavio na forumu još pre pet godina. Tada sam naveo i imena projektanata. To je bila 1975 a očekivalo se i planiralo da bude izgrađeno do 1980. Od ovog plana se odustalo zbog nedostatka novca a sećam se da je u novinama pisalo (kao jedan od razloga odustajanja) da će biti nemoguće čistiti ovakav krov od gomile opalog lišća u jesen ili snega zimi.
 
Posle 14 godina radnici konačno ulaze u Prokop :kafa:
T. SPALEVIĆ | 28. maj 2014. 17:08 | Komentara: 0
http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/ek ... e-u-Prokop

Sve spremno za još jedan nastavak radova na izgradnji železničke stanice „Beograd centar“. Izvođač domaći konzorcijum predvođen „Energoprojektom“. Pare obezbedili Kuvajćani

eko-prokop.jpg

Prokop će ovako izgledati kad bude završen

DOMAĆI konzorcijum, koji predvodi „Energoprojekt“ spreman je za nastavak radova na izgradnji železničke stanice „Beograd centar“ u Prokopu. Naši neimari, koji su pobedili na tenderu, očekuju da će posao krenuti za desetak dana. Do tada, sa investitorom, „Železnicama Srbije“, treba da potpišu ugovor i izdaju garancije za avans i za dobro obavljen posao, kaže za „Novosti“ Vladimir Milovanović, generalni direktor „Energoprojekta“. Tako će, posle pauze od punih 14 godina, Prokop ponovo postati gradilište.

- Dobra je vest što je Kuvajtski fond za razvoj, koji sa 26 miliona evra kreditira radove u Prokopu, dao „zeleno svetlo“ za realizaciju zajma i početak radova - ističe Milovanović. - U konzorcijumu je šest domaćih kompanija. Čim potpišemo ugovor i „Železnice“ uplate avans mogu da počnu radovi.

Posao u Prokopu može da se završi u roku do 420 dana. Tenderom su obuhvaćeni kapaciteti za prijem, otpremu i upravljanje saobraćajem vozova u novoj železničkoj stanici. To znači kompletno sređivanje građevinske i elektrotehničke infrastrukture.

- Nakon dobijanja saglasnosti kuvajtskog kreditora na izveštaj tenderske komisije, predstoji nam priprema i zaključivanje ugovora za izvođenje radova u Prokopu - potvrdio je za „Novosti“ Dragoljub Simonović, generalni direktor „Železnica Srbije“. - To praktično znači da će nakon zaključenja ugovora sa izvođačem radova kuvajtski kredit postati operativan. Radovi u Prokopu uskoro će početi, jer za to više nema nikakvih prepreka. Na ovaj način „Železnice“ intenziviraju aktivnosti na završetku beogradskog železničkog čvora i stvaraju pretpostavke za uspešnu realizaciju projekta „Beograd na vodi“.

Kako je predviđeno tenderskom dokumentacijom, u Prokopu će se izgraditi četiri i obnoviti postojeća dva koloseka. Planirana je nabavka materijala gornjeg stroja za prvi i drugi kolosek, završni i zanatski radovi na pothodnicima i na peronima, izrada i montaža informativnog sistema za obaveštavanje i usmeravanje kretanja putnika...

TRI PONUDE
Na tenderu za završetak izgradnje buduće glavne železničke stanice „Beograd - Centar“ u Prokopu stigle su tri ponude - „Baunjesen“ iz Lazarevca, „Sitimont“ iz Zemuna i konzorcijum firmi okupljenih oko „Energoprojekta“, koji je obuhvatio „Energoprojekt niskogradnju“, „Energoprojekt visokogradnju“, „Energoprojekt opremu“, ZGOP i AŽD.
 
веровао ти или не, али серија са најдужим стажом је америчка Guiding Light, која се давала 57 година, и броји 15.762 епизоде (Млада невеста има свега 1.592). а General Hospital (51 сезона и 13.064 епизоде) и Days of Our Lives (49 сезона и 12.345 епизода) се и даље приказују

(ето, мало оф топика :))
 
Petlja spaja auto-put i Prokop
T. S. | 30. maj 2014. 15:18 | Komentara: 1
http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/ek ... t-i-Prokop

Uz radove na stanici „Beograd centar“ u planu je i izgradnja saobraćajnica. Na Maleškom brdu nići će velika petlja, kao prava veza Prokopa sa niškim auto-putem

Kroz izgradnju železničke stanice „Beograd centar“ u Prokopu rešiće se i pitanje prilaznih saobraćajnica, saznaju „Novosti“ u „Železnicama Srbije“. Tako će se u prvoj fazi radova završiti već probijeni podvožnjak ispod Bulevara mira. To će biti veza sa velikom betonskom pločom, koja prekriva koloseke i perone.

Za početak, koristiće se i postojeći prilazi sa auto-puta kod Hitne pomoći i iz Ulice Dragana Mancea, kod Partizanovog stadiona. Ali, u drugoj fazi radova, kada se bude gradila stanična zgrada, za koju još nije završen projekat i nisu obezbeđena sredstva, na Maleškom brdu nići će velika petlja, kao prava veza Prokopa sa niškim auto-putem.

- Kuvajtski kredit od 26 miliona evra koristiće se za završetak radova na kolosecima i peronima, kako bi se stanica što pre osposobila za kompletan železnički saobraćaj koji će se iz Glavne stanice premestiti u Prokop - ističu u „Železnicama Srbije“. - Ostalo nam je da rešimo još dve stvari. To su stanična zgrada i povezivanje stanice sa okolnim saobraćajnicama. Prilazni putevi su obaveza Beograda, ali ćemo zajedno sa gradskim vlastima naći najbolje rešenje. U toku je izrada plana detaljne regulacije za Maleško brdo i tim dokumentom će biti predviđena petlja kao veza Prokopa sa auto-putem. Ali, to će biti deo druge faze radova.

PRIVREMENI PARKING
Velika betonska ploča iznad koloseka i perona privremeno će se koristiti za parking. Inače, kako obećavaju u „Železnicama Srbije“ kada stanica bude kompletirana ispoštovaće se standardi. To znači na 60 do 80 kvadrata stanice i komercijalnog prostora potrebno je jedno parking mesto. Koliko će tačno biti parkinga znaće se kada bude završen projekat stanične zgrade sa komercijalnim sadržajima
 
Dobro je da su makar i u ovako uvijenoj formi, najzad priznali da iz kuvajtskog kredita neće biti završena cela stanica i da treba da odnekud izmuzemo bar još toliko para kako bismo Prokop stavili u funkciju.
 
I opet im dzaba sve ako ne zavrse TPS Zemun. :kafa:
 
A koliko je vazna TPS Kijevo? Koliko razumem TPS Zemun je Važnija a Kijevo nije toliki prioritet?

Pitam jer radim prilog o čoveku koga su eksproprisali na toj lokaciji još 1972 godine, ali i dalje živi tamo jer zemljište nije prevedeno nameni. U pitanju je lokacija pored pruge gde je ZGP Sarajevo
 
Bilo bi lepo i pametno da se od mostarske petlje pusti jedna lepa linija tramvaja do prokopa iz oba smera,u glavi vec vidim i putanuju,podpuno izvodlivo,ne preterano skupo a beskrajno korisna veza,kasnije bi mogla i od prokopa pravac kruzni tok kod autokomande pa da se sve lepo poveze i zaokruzi
 
Pripreme za izgradnju "Prokopa" kreću polovinom juna
Utorak, 03. 06. 2014.|13:48 | Izvor: Tanjug
http://www.ekapija.com/website/sr/page/ ... ovnom-juna

Do kraja nedelje trebalo bi da bude doneta odluka o nastavku radova na železničkoj stanici "Prokop", čija će prva faza izgradnje trajati 18 meseci i finansiraće se kuvajtskim kreditom od 26 mil EUR.

Kako je izjavio direktor "Železnica Srbije" Dragoljub Simonović to preduzeće je dobilo saglasnost kuvajtskog Fonda za arapski ekonomski razvoj na Izveštaj tenderske komisije za završetak izgradnje buduće glavne železničke stanice "Beograd centar" u Prokopu, a radove će izvoditi domaći konzorcijum preduzeća koji predvodi "Energoprojekt Holding", uz angažovanje nekoliko hiljada domaćih radnika.

- Odmah po usvajanju odluke od borda izvršnih direktora "Železnica Srbije" pristupiće se potpisivanju ugovora između izvođača i naručioca ovih poslova - najavio je Simonović i napomenuo da bi sledeće nedelje trebalo da počne priprema za izgradnju, jer postoji sva potrebna dokumentacija za nastavak gradnje "Prokopa".

Projekat obuhvata izgradnju i rekonstrukciju 10 koloseka, nekoliko perona, informatičko-telekomunikacionu mrežu, nekoliko energetskih postrojenja i pristupnih puteva za putnike.

- Dakle, to bi bila procedura, rok trajanja izgradnje je 18 meseci i to se uklapa u sve ono što planiramo da završimo kako bismo i Savski amfiteatar polako izmeštali u putničkom saobraćaju u Prokop - objasnio je generalni direktor "Železnica Srbije".

Završetkom prve faze izgradnje, kako je dodao, železnička stanica "Prokop" biće osposobljena da primi i otprema sve međunarodne putničke, lokalne i regionalne vozove, što sada nije moguće, već samo delimično.
 
Mare, misliš na tramvaj od same petlje do prokopa. To je teško izvodljivo. Bolje rešenje je produžiti tramvaj Resavskom tako da seče Nemanjinu, Birčaninovu i ostale i kod Višegradske kroz bolnički krug ide do prokopa. To bo bila prava linija. Može i od Veterinarskog preko onog širokog betonskog vijadukta koji skreće na desno gledano od Slavije. Tramvaj bi išao iznad oblakovske na stubovima i prokop je blizu.
 
Dedinje svidja mi se predlog,zvuči još izvodljivije od ovog mog,jedino kroz krug bolnice malo teze.Po nekim planovima druga metro linija seče preko prokopa čini mi se al i do prve cemo se još dosta načekati pa bi tramvaj za početak bio naj realniji.
 
Brđanin, nema ništa savremenije od savremenog tramvaja. Mare, tramvaj ne bi uopšte smetao bolnicama. Tamo je veliki razmak između zgrada od kojih su neke predviđene za rušenje jer imaju skoro 100 godina. Uostalom, moderni tramvaji su skoro bešumni. Metro će doći do prokopa jednog dana ali mi sad govorimo o realnim rešenjima.
 
Dedinje, nemoj se ljutiti, ali pocinjes da prosipas pamet o necemu sto ti je nepoznanica.
Tramvaj kroz krug klinickog centra su vec predlagali neki umovi pre 20 i vise godina. Nako je ipak shvatio da pored neurohiruske klinike ili psihijatriske klinike nije zgodno provlaciti tramvaj.

Za ovaj vijadukt koji spominjete vas nisam razumeo?
Mislite na onaj krak pesackog vijadukta koji se slepo zavrsava i pod uglom od 90° spaja sa pesackom stazom od Fransa ka Autokomandi?


Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Nista lakše nego iskoristiti postojecu pešaćku pasarelu iz Deligradske ka Maleškom brdu (Prokopu)
i za trolebuski i tramvajski saobracaj
deligradska.png

Slavija - Prokop- muzej 25 maj-
a dalje ka Banjici

Višlji prelaz iz Deligradske preko auto puta bi anulirao uspon Gučevske ulice
koja je u drugom delu savremena sa dve odvojene kolovozne trake
naravno to je sve ispred samog ulaza u Prokop :)
 
Ljudi, jeste li sigurni da most/pasarela može da izdrži tramvaj/trolejbus?
 
Vrh