Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Da, ali može da bude dobro privremeno rešenje dok se ne izgradi ukrštanje na stanici nbg sa pravim metroom ;)
Ipak ovako, od stanice nbg do delta city-a npr treba 15 minuta hoda, a isti je slučaj i sa airport city-em od tošinog bunara...
 
E ajd nek nas osveži neko novom informacijom oko Prokopa :rolleyes: jel se dešava nešto
 
Tako je Mihajlo svako ko ide prema NBG, DELTI,AIRPORT bi koristio Beovoz a onda posle krstarenja po šoping zoni NBG brzo vratio u Centar na Vuka ,to bi povećalo frekventnost ljudi na atraktivnom pravcu još, ako bi se Atobuska izmestila na NBG i prokop dovršio ovakva M1 linija bi bila zaista neophodna i u svakom slučaju vrlo brzo realizovana uz dobru šminku na NBG stajalištima , ko misli da nisam u pravu argumenti molim :)
 
Stanari Maleškog brda iznad „Prokopa“ čekaju raseljavanje od 1968. godine
Privremeni smeštaj na četiri decenije
Autor: Svetlana Palić | 16.06.2008 - 08:33

Na jednoj od najatraktivnijih lokacija u gradu, između „Partizanovog“ stadiona i Prokopa nalazi se naselje od montažnih kuća, čijim stanarima je još pre četrdeset godina obećano raseljavanje. Od tog posla do danas nije bilo ništa.

Maleško brdo čini svega nekoliko ulica. Najduža je baš Maleška, sa nizom trošnih prizemnih baraka. Ceo kraj ispesecan je malim uzanim sokacima kojima se kola teško kreću, ali zato ima mnogo zelenila, cveća, mira i tišine. Neobično za kraj koji graniči sa autoputem, Autokomandom, „Partizanovim“ stadionom i nezavršenom stanicom Prokop.

USELJENI I U STANICU MILICIJE
Dojka Stojanović, penzionisana radnica tekstilne industrije, tek se bila udala, kad je zajedno sa mužem, svekrvom, tetkom, zaovom i deverom preselila iz Sarajevske ulice na Maleško brdo.
- U Sarajevskoj smo živeli u jednoj velikoj sobi u zajedničkom stanu sa drugim porodicama. Rekli su nam da će ovaj smeštaj na Maleškom brdu biti samo nužan i privremen, i da ćemo posle raseljavanja da dobijemo stanove. Tako je bilo tada 1968. godine, tako je ostalo do danas - priča Dojka Stojanović.
Godinu dana posle useljenja u prizemni objekat stanice milicije, u Maleškoj 7a, koja je podeljena na 15 manjih stanova sa zajedničkim kupatilom, Dojka je rodila kćerku Danijelu koja sa njom i danas živi u prvobitno dodeljenom „nužnom smeštaju“ od 35 kvadrata.
- Nije ovde loše. Renovirali smo, nema vlage, napravili smo svoje kupatilo. Problem je što u vreme kad su svi u Beogradu otkupljivali stanove nama nisu dozvolili da otkupimo ovaj naš „nužni smeštaj“ - kaže Danijela, zaposlena u video klubu.

SAMO JEDNA PRODAVNICA
Na Maleškom brdu, gde vozi samo jedan autobus, na liniji 34, i gde ima samo jedna prodavnica, živi mnogo ljudi koji su nekad radili u takozvanim „saveznim organima“. Među njima i penzionisana komšinica porodice Stojanović, koja živi sama u besprekorno uređenoj sobi, u kojoj je u jednom uglu plastičnim paravanom odvojena kada.
- Skupljam pare od male penzije, koja je svega 11.000, da napravim sebi kupatilo, da ne moram da idem u zajedničko - kaže ona dok usput pokazuje njihov zajednički WC.
Sudbina Maleškog brda, pa time o više od hiljadu stanovnika „nužnog smeštaja“ u njegovim barakama, dugo je bila povezana sa izgradnjom nove železnieke stanice „Prokop“. Međutim, kako Prokop nije završavan, tako je i naselje ostalo neraseljeno.
- Pre godinu i po dana, kad je bila veoma aktuelna priča o „Prokopu“, pokrenuo sam inicijativu da se uradi detaljni regulacioni plan za taj potez između Mostarske petlje, Autokomande, „Partizanovog“ stadiona i Prokopa. Plan je urađen, bio je na Planskoj komisiji, predstoje mu neke manje izmene, javni uvid i verovatno usvajanje u septembru. To je veoma kvalitetna lokacija na kojoj će biti dozvoljena gradnja od četiri do pet spratova i mnogo veća gustina naseljenosti nego što je to danas - kaže za „Blic“ gradski arhitekta Đorđe Bobić.

ODVAJANJE OD PROKOPA
Urbanizam Maleškog brda bio je ranije, a i danas, tema tribina na Savskom vencu.
- Maleško brdo ima veliki potencijal. Predviđam da će od septembra, kad će, pretpostavljam, moći da se izdaju prve dozvole za gradnju prema novom regulacionom planu, cena kvadrata u tom kraju skočiti za deset puta - kaže predsednik Opštine Savski venac, inače arhitekta, Toma Đorđević.
Na Maleškom brdu možda neće baš tako lako i brzo da krene gradnja. Među stanovništvom se priča da su oni koji su uspeli da otkupe stanove u barakama verovatno u prednosti. Ako im investitori zakucaju na vrata, imaju dokaz o vlasništvu. Drugi, koji nemaju nikakav „papir“, jer im ga nijedna institucija nije htela izdati, strahuju da bi mogli da budu prisilno raseljeni. Ovaj put stvarno.

Plzenjska asfaltirana
Stanovnici Plzenjske ulice su svojevremeno najavili da će od češke ambasade tražiti pomoć da se njihova kaldrmisana ulica asfaltira. Nije poznato da li je češka ambasada pomogla, ali Plzenjska ulica na Maleškom brdu, ne šira od dva metra, ima asfalt, uverili su se reporteri
„Blica“.
izvor Blic
link http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=45713
 
Паучина у „Прокопу”
Радови на железничкој станици „Београд-центар” и изградња пословно-комерцијалног центра касне зато што уговор између „Железница Србије” и „Енергопројекта” још чека сагласност републичке владе

Станица без возова

Изгледало је готово сасвим извесно да ће овог лета машине забрујати на градилишту будуће београдске железничке станице у Прокопу. Али, почетак радова је и даље под знаком питања, јер уговору који су 24. марта потписале „Железнице Србије” и „Енергопројект” недостаје сагласност Владе Србије. Под условом да влада буде формирана током наредних месец-два, градња би могла да почне тек на јесен.

Избор суинвеститора, сачињавање пројекта комерцијално-пословног центра и све оно што претходи изласку неимара на градилиште – замрзнуто је. „Енергопројект”, као главни финансијер пројекта вредног око 230 милиона евра, обазриво чека, будући да су ову инвестицију у протекле три деценије пратиле бројне невоље.

– Правоснажан уговор је основа за почетак било каквих радова, па и за ангажовање пројектаната. Природно је да се као инвеститори осигурамо, јер су свакакви обрти могући – каже Миодраг Зечевић, директор маркетинга „Енергопројекта”.

Према споразуму о комплетном завршетку железничке станице „Београд центар” и изградњи пратећег пословно-комерцијалног центра на њеној плочи, радови треба да почну 60 дана након што се са тим уговором сагласи републичка влада. Додуше, „Енергопројект” је од почетка ангажован на изградњи колосека, у року од седам дана после добијања сагласности министара могао би да настави постављање петог, шестог, седмог и осмог колосека, за које је Саобраћајни институт ЦИП урадио пројектну документацију.

Током првих 12-14 месеци, како пише у уговору,треба да буде завршена плоча која наткрива станични комплекс, док ће за опремање станице и њено пуштање у саобраћај бити неопходна још једна година.

„Енергопројект”, као финансијер, има обавезу да изгради железничку станицу и 25.000 метара квадратних испод плоче, са шест перона и десет колосека. Тај простор би, наравно, припао „Железницама”, с тим што би градитељ у том делу добио 10.000 квадрата. У железничку инфраструктуру би требало да буде уложено око 80 милиона евра.

Договорено једа пратећи комерцијални центар од 128.000 квадрата, у који „Енергопројект” треба да уложи око 150 милиона евра, буде завршен задве и по године од добијања одобрења за градњу. „Железницама”, које су најавиле могућност да се једним делом укључе у суфинансирање пројекта, требало би да припадне 2.200 квадрата.

И Дирекција за грађевинско земљиште, због које су се, између осталог, својевремено спотакли преговори са првопласираним на тендеру – мађарским „Тригранитом”, изашла је на неки начин у сусрет овом вишедеценијском пројекту. Она је пристала да са 16 милиона евра финансира изградњу прилазних улица са Булевара краља Александра и аутопутем.

Новац, такође, због кога су у неколико наврата прекидани радови, овог пута не би требало да буде проблем. Владан Пириватрић, генерални директор „Енергопројекта”, при потписивању уговора је рекао да та компанија може одмах да активира своја средства, а има и подршку банака.Иначе, добили су више понуда за куповину пословног и комерцијалног простора, односно суфинансирање изградње. Најозбиљније су стигле од шпанске„Риофисе” и грчког „Блухауса”.

Изградња „Прокопа” је почела 1977. године. Због недостатка новца прекинута је осамдесетих година. Деведесетих је настављена, али због истог разлога је прекинута 2000. године, да би „Железнице” тек 2005. године расписале тендер за градитеља. Победио је „Тригранит”, са којим су преговори прекинути јер је, између осталог, тражио да му се уступи право градње на месту садашње железничке станице, то јест у Савском амфитеатру. У једном тренутку, док је мађарска компанија испостављала листу захтева, од градских челника се чуло да „Прокоп” није приоритет и да је главној железничкој станици место у Новом Београду, али су те тврдње убрзо повукли.

И када су град и Република напокон пронашли заједнички интерес у овој инвестицији и ускладили га с новим инвеститором, направивши приличан помак у односу на преговоре са „Тригранитом”, радове је овога пута зауставила административна процедура, односно вакуум који је настао расписивањем избора.

М. Авакумовић - М. Лакић
[објављено: 27/06/2008.]
Izvor: Politika
Link: http://www.politika.co.yu/rubrike/Ekonomija/Pauchina-u-Prokopu.sr.html
 
Da se radi nešto, izgleda da se radi na Savskom Vencu: :)

Vidimo i kuda bi trebalo da idu i metro linije i sve.. Baš mi se sviđa. :) Još kada neko kaže da je Prokop nepovezan sa ostatkom grada, mislim da greši, mnogo. :gobb:
USVOJEN PROGRAM ZA URBANISTIČKI PLAN PODRUČJA IZMEĐU BULEVARA OSLOBOĐENjA, ZVEČANSKE, GUČEVSKE, DELA PLANIRANE SAOBRAĆAJNICE OD BULEVARA OSLOBOĐENjA DO BULEVARA KNEZA ALEKSANDRA KARAĐORĐEVIĆA, BULEVARA KNEZA ALEKSANDRA KARAĐORĐEVIĆA, BULEVARA VOJVODE PUTNIKA I AUTOPUTA NA OPŠTINI SAVSKI VENAC

U petak 23. maja 2008. godine održana je sednica Komisije za planove grada Beograda, na kojoj je između ostalog raspravljano o gore navedenom programu. Nakon diskusije usvojen je predmetni program u obliku u kome je i predložen, uz sugestiju da se saobraćajno rešenje koriguje u skladu sa Generalnim planom 2021g.
Uvažena je i predložena podela na manje planove, pa nakon usvajanja zapisnika sa ove komisije, sledi objavljivanje u Službenom listu i pristupa izradi predmetnih planova. Ova podela će omogućiti bržu izradu planske dokumentacije.
malbrdo.jpg

Veći format na: http://www.savskivenac.org.yu/urbplan/malbrdo.jpg

ПРОГРАМ
ЗА УРБАНИСТИЧКИ ПЛАН ПОДРУЧЈА ИЗМЕЂУ БУЛЕВАРА ОСЛОБОЂЕЊА, ЗВЕЧАНСКЕ, ГУЧЕВСКЕ, ДЕЛА ПЛАНИРАНЕ САОБРАЋАЈНИЦЕ ОД БУЛЕВАРА ОСЛОБОЂЕЊА ДО БУЛЕВАРА КНЕЗА АЛЕКСАНДРА КАРАЂОРЂЕВИЋА, БУЛЕВАРА КНЕЗА АЛЕКСАНДРА КАРАЂОРЂЕВИЋА, БУЛЕВАРА ВОЈВОДЕ ПУТНИКА И АУТОПУТА НА ОПШТИНИ САВСКИ ВЕНАЦ

7.1. Дефинисање обухвата и границе плана

За подручје предметног Програма предлаже се израда следећих планова детаљне регулације:

1. План детаљне регулације за Саобраћајницу првог реда (тзв. "Трансверзала") од Булевар кнеза Александра Карађорђевића преко Аутопута , Делиградском до укрштања са Бирчаниновом улицом
Саобраћајна веза Булевара ослобођења са Аутопутем преко петље "Жаба", иницирана од стране Секретаријата за саобраћај, на основу израђеног Идејног решења које је саставни део овог Програма, могућа је. Договорено је да се изјашњавање о оправданости израде одговарајућег урбанистичког плана (ГП, ПДР) одложи за будућност, након израде свеобухватне саобраћајне студије ширег окружења и упознавања са плановима развоја и пројектима реконструкције Клиничког центра Србије (најављено дописом Министарства здравља број 54/01-08 од 01.02.2008.године).

2. План детаљне регулације за подручје између Булевара војводе Путника, Булевара кнеза Александра Карађорђевића, дела будуће Саобраћајнице првог реда (тзв. "Трансверзала") и Аутопута

Предметни План обухвата:

 целину Б (комерцијалну зону и градски центар у непосредном контакту са комплексом железничке станице "Београд-Центар" и будућом "Трансверзалом")
 целину В (Комплекс железничке станице "Београд-Центар" у Прокопу)
 целину Г (Комплекс БИП-а уз Аутопут)
 целину Д (Комплекс "Рудо" уз Булевар војводе Путника) и
 целину Ђ (стамбена зона уз Булевар кнеза Александра Карађорђевића ).

У Програму је истакнут функционални и обликовни утицај овог простора на градски пејзаж, због чега се у процесу планирања будућих односа у простору посебно мора водити рачуна о композиционом усклађивању постојећих и планираних објеката и површина. У циљу добијања квалитетних идеја, предлога и решења за процес планирања, пре приступања изради предметног плана детаљне регулације, спровести институт јавног или позваног урбанистичко-архитектонског конкурса у границама које су овим Програмом утврђене као обавезујуће, односно препоручене.

3. План детаљне регулације за подручје између Булевара ослобођења, Звечанске, дела будуће Саобраћајнице првог реда (тзв. "Трансверзала"), Гучевске, Облаковске и Аутопута

Предметни План обухвата целину А (стамбено-пословну зону између наведених улица).
4. -функционалне целине Г и Д налазе се по ободу подручја предметног Програма и имају директан приступ са јавних саобраћајних површина. Сваку појединачно карактерише посебан програмски садржај. У случају да динамика израде Плана детаљне регулације којим су обухваћене, буде у нескладу са потребама развоја ових комлекса, овим Програмом утврђује се могућност израде плана детаљне регулације (урбанистичког пројекта) за сваку локацију појединачно, а у складу са условима садржаним у овом Програму.

Због сагледљивости ових локација из бројних праваца, а посебно у случају њихове трансформације у комерцијалне зоне и градски центар, препоручује се да инвеститори, пре израде одговарајућег урбанистичког плана/пројекта за подручја ових целина, организују и спроведу јавни или позвани урбанистичко-архитектонски конкурс или неки други вид.
Izvor: SO Savski Venac
Link: http://www.savskivenac.org.yu/start.php?pageid=27
 
^^ sjajne vesti, evo i kombinacija sa google maps, ako se ovo stvarno realizuje ovo će spadati u verovatno najveći infrastrukturni zahvat u "starom" BGD-u dosada:
2wn8nyb.jpg
 
Hvala Bogu da su i ovo resili, barem nactrno. To sto ce se rusiti su uglavnom udzerice iz bivse mahale i razna skladista.
 
Ambassador":qsnmo97q je napisao(la):
Još kada neko kaže da je Prokop nepovezan sa ostatkom grada, mislim da greši, mnogo.
Pa, sada je nepovezan, jer treba izgraditi 200-300met. pristupne puteve i petlje.

Ali, ima onih koji tvrde da je na lošem mestu za povezivanje - što je obična glupost.
 
Улице под опсадом путара
Дирекција за грађевинско земљиште добила је пријаву радова и за проширење такозваног уског грла у Улици Јурија Гагарина, од раскрснице са Трећим булеваром до бензинске пумпе. По окончању посла овај део улице имаће по три траке у оба смера, а биће изграђен и нови железнички надвожњак.
Izvor: Politika
Link: http://www.politika.co.yu/rubrike/Beograd/Ulice-pod-opsadom-putara.sr.html

S obzirom da su najavili prosirenje Ulice Jurija Gagarina, sto podrazumeva zavrsetak Prokopa i sklanjanje starog nadvoznjaka...a opet s obzirom da ce umesto da samo sklone stari (kad zavrse Prokop), oni (sada) da postave novi nadvoznjak, znaci da Prokop nije u (skorom) planu...sto nije neka novost...:)...ali ovaj nadvoznjak (za koji sam cuo pre mozda pola godine i za koji sam mislio da je prolazna prica) nedvosmisleno govori da nemaju nameru da se late "motike" sto se Prokopa tice...
...ono sto ih zateze je sto zbog organizacije Univerzijade, moraju da povecaju protocnost saobracaja u okolnim ulicama, kao sto je Jurija Gagarina gde se nalazi naselje za Univerzijadu...
 
Živo me interesuje koliko će trebati vremena da se proširi kolovoz i postavi nova konstrukcija nadvožnjaka....
 
retardinjo":gshdcmu5 je napisao(la):
...aha, nejasnoca je u vremenu...

retardinjo":gshdcmu5 je napisao(la):
S obzirom da su najavili prosirenje Ulice Jurija Gagarina, sto podrazumeva zavrsetak Prokopa i sklanjanje starog nadvoznjaka...a opet s obzirom da ce umesto da samo sklone stari, oni da postave novi nadvoznjak, znaci da Prokop nije u (skorom) planu...
Ovo se odnosilo na vreme posle zavrsetka Prokopa (znaci da sklone stari nadvoznjak posle zavrsetka prokopa), a ne sad...
i to sto renoviraju trasu koja ce biti nepotrebna posle izgradnje prokopa znaci da zavrsetak prokopa nije na vidiku...jer sadasnja gl. z. stanica nece biti u funkciji kada se prokop zavrsi...
Biće i dalje u funkciji ali samo sa svega par perona.
 
Da bi vozovi išli iz starog dela grada do železničke stanice Novi Beograd moraju da pređu preko ulice Jurija Gagarina. I tu će uvek postojati nadvožnjak. Nadam se da će novi biti lepši od starog.

Pristupne saobraćajnice za proširenu ulicu Jurija Gagarina postoje već tridesetak godina, sa sve semaforima, i sada će konačno ulica dobiti svoj početak onako kako je to prvobitno planirano.
 
Mozda mi ne znamo mnogo (izvodi zakljucaka iz nadvoznjaka su poprilicno tanak argument), ali da vidimo sta su o Prokopu iskopale Vecernje novosti:

"Prokop" čeka signal iz Vlade
T. SPALEVIĆ, 14.07.2008 19:36:02

ZAVRŠETAK velike betonske ploče, koja prekriva koloseke i perone železničke stanice u Prokopu, finansiraće se, prema odluci Vlade Srbije, sa po 20 miliona dinara mesečno i to do kraja godine. Ovi radovi predviđeni su novim aneksom broj 13 starog ugovora o izgradnji stanice iz 1996. godine. Reč je zapravo o pripremi gradilišta za veliki projekat nastavka izgradnje železničke stanice "Beograd - Centar", vrednog 230 miliona evra, koji čeka zeleno svetlo kabineta premijera Mirka Cvetkovića.
"Energoprojekt", koji je sa "Železnicama Srbije" krajem marta ove godine potpisao finalne ugovore o nastavku izgradnje stanice u Prokopu, tačnije o ustupanju prava gradnje, spreman je i čeka formalnu odluku Vlade da vlasništvo nad betonskom pločom prenese na ovu građevinsku firmu. Na tenderu, koji je raspisan 2005. godine, za ustupanje prava gradnje stanice u Prokopu "Energoprojekt" je bio drugoplasirani ponuđač, ali sa prvoplasiranim "Trigranitom" dogovor nije postignut.
- Ne možemo da započnemo posao dok se problem prenosa vlasništva ne reši - kaže Miodrag Zečević, izvršni direktor marketinga u "Energoprojektu".
- Imamo, međutim, informacije da će uskoro Vlada doneti odluku. Što se tiče finansiranja izgradnje stanice i komercijalnih sadržaja na ploči, nemamo problema. U tom poslu pratiće nas nekoliko banaka.
"Energoprojekt" će biti u obavezi da završi stanicu, a za uzvrat dobija pravo da na betonskoj ploči izgradi 128.000 kvadrata poslovnog prostora. Urbanisti, međutim, još nisu rekli svoje.

USLOVI
Koliko će kvadrata imati biznis centar, tržni centar i hotel, čija je izgradnja predviđena na ploči, još nije poznato, jer su za to potrebni urbanistički uslovi, navodi Zečević.
I Milanko Šarančić, generalni direktor "Železnica Srbije" očekuje da će Vlada ovih dana doneti odluku, a da nakon toga u roku od dva meseca "Energoprojekt" treba da krene sa radovima.
 
Naslov "Prokop" čeka signal iz Vlade govori sve ... kako se nova vlada bude odnosila

prema ovom projektu, takva će mu biti i sudbina - nadam se da će finansirati redovno.
 
Ovde definitivno meni nesto nije jasno. Dakle ako nisu poznati urbanisticki uslovi znaci da nije uradjen projekat koji bi ispunjavao te uslove sem ako nemaju u dzepu jedan pa da ga bace na sto i krenu sa gradnjom za dva meseca od donosenja odluke vlade.
 
Ma, EP treba prvo da završi ploču i samu stanicu, a dotle će se uraditi i planovi.
 
Ako bude bilo kinte i volje mislim da ce se za uslove glat dogovoriti :)

To ti je slicno kao sa Campusom 41 ili Marinom Dorcol. Ako ste vec raspolozeni da gradite, ako je to dobro, i ako nikome ne steti, samo izvolite :D
 
pa nije bas da je samo izvolite pogotovo sa marinom dorcol ali to je vec offtopic
 
Hm, pa zavisi kako gledamo na situaciju. Po mom misljenju, grad je bio i vise nego konstruktivan kada je Marina Dorcol u pitanju (osim ako se nesto novo u medjuvremenu nije dogodilo, za sta ja ne znam)

Ne sumnjam da, kada je u pitanju Prokop, postoje takodje dobre namere. Prvenstveno zato sto je interes grada da se ta stanica zavrsi. Tu nema alternative, skrkano je vec milijardu dolara u to cudo i prenameniti taj prostor bi bilo mnogostruko skuplje nego zavrsiti stanicu.

Ono sto gradu dalje predstavlja olaksanje jeste da kada se famozna ploca preda energoprojektu, muke grada i republike sto se finansiranja projekta tice prestaju.

Doprinos drzavne administracije moze da se ogleda, s druge strane, u postovanju ugovora, maksimalno jednostavnom sprovodjenju procedura, aktivnosti na izgradnji prilaznih saobracajnica, i naravno efikasnost i konstruktivnost kada su u pitanju urbanisticke zavrzlame.

A da dozvolimo sebi luksuz i da preteramo, mislim da je i politicka stabilnost bitan faktor kada je u pitanju zavrsetak Prokopa. EP ne moze sam, to je svima jasno, investitori su svakako zainteresovani (primer CEE-a sa Blokom 26), ali mislim da postoje neki indikatori koji predstavlljaju zeleno svetlo da je vas novac u Srbiji bezbedan.

Pozdravljam konstruktivne kritike i nemam nameru da sminkam stvarnost. Sama cinjenica da se jedna zeleznicka stanica gradi 30 godina je tuzna po sebi. Medjutim nervira me nekada apriorni defetizam, izvlacenje zakljucaka zasnovanih na interpretaciji novinarskih interpretacija itd.

Cenim da malo optimizma nije na odmet i mislim da su za Prokop dosli bolji dani. Mogao bih da se i opkladim da ce tokom 2009. poceti izgradnja, eto u jedno pivo.
 
Kladim se u gajbu da će početi ove godine. :) .. možda malo, ali dovoljno za početak.

Ima da pišem novom Gradonačelniku da donese jedan 'Akt' kojim će da naloži i naredi
svim gradskim službama da daju prioritet izgradnji Prokopa i da rade maximalno brzo.
Ako treba nek se zaposli još 10-tak ljudi koji će raditi na raznim planovima i projektima.
Beogradu ovo i jeste prioritet ( pored UMP-a) koji će omogućiti izgradnju Savskog amfiteatra.

EP kontroliše država kao većinski vlasnik, pa mora da mu omogući da radi normalno,tj.
da finansira redovno dovršenje ploče i stanice, kako bi onda on mogao da nađe investitora
sa najboljim uslovima za dalju gradnju poslovnog dela na i oko ploče.

Kada stranci vide da je Grad i Država stala iza ovog projekta i samog izvođača /investitora
neće ni biti problema oko finansiranja, a to će biti i trenutak kada bi država mogla da proda
svojih 33,5% akcija EP nekoj velikoj,renomiranoj firmi, nap. kao što je Bechtel ili sl.

PS. .. osnivanje 'Nacionalnog Saveta iz infrastrukturu' može da utiče i na gradnju Prokop-a :

Председник Републике Србије Борис Тадић председавао је данас конститутивном седницом
Националног савета за инфраструктуру Републике Србије, који је основан ради координације
и управљања пројектима из области инфраструктуре, како би се убрзао, пре свега привредни, а
затим и целокупни развој Србије.
ceo text : http://www.predsednik.yu/mwc/default.asp?c=301500&g=20080715222729&lng=cir&hs1=0
 
mislim da ce ici dobro sa prokopom jer je i mrkonjicu stalo do tog projekta,pa ce verovatno gurati tu pricu...
 
^^ da, Mrka spada u onu generaciju koja se lozi i na metro, tako da se nadam i pokretanju tog pitanja...
 
Vrh