Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Ako ga Mrka ne izbuši neće niko :D a svi ćemo da mu pomažemo!
 
Homer Jay":2w7gu5tu je napisao(la):
Ne sumnjam da, kada je u pitanju Prokop, postoje takodje dobre namere. Prvenstveno zato sto je interes grada da se ta stanica zavrsi. Tu nema alternative, skrkano je vec milijardu dolara u to cudo i prenameniti taj prostor bi bilo mnogostruko skuplje nego zavrsiti stanicu.

Cenim da malo optimizma nije na odmet i mislim da su za Prokop dosli bolji dani. Mogao bih da se i opkladim da ce tokom 2009. poceti izgradnja, eto u jedno pivo.
Pazi, ceo zeleznicki cvor ukljucujuci i stanicu Prokop je ingeniozno i bahato skupo resenje i ja mislim da smo mi zapravo srecni sto je neko tada kad je mogao projektovao i potrosio milijarde danasnjih dolara na to. Nazalost mi danas nebismo imali hrabrosti ni da razmisljamo o takvom cvoru da ovog nema. Jedino sto treba da se uradi jeste da se zavrsi to sto je ostalo(tuneli, novi zeleznicki most i pola stanice gotovo) i da uzivamo. Zeleznicki cvor ce da nam se pomeri jedan vek unapred, napusticemo ideju ceonih stanica jel u medjuvremenu to nije odradjeno da postize efikasnost, konacno spremni za tu toliko zeljenu ulogu regionalnog cvora.
Tako da je, sto ti kazes, srecom 'skrkano' toliko para,a mi smo 2 godine najvise udaljeni od tog puta. Ok i par stotina miliona evra. Sica, zar ne? :p ;)
 
Homer Jay":11uwzjsb je napisao(la):
Cenim da malo optimizma nije na odmet i mislim da su za Prokop dosli bolji dani. Mogao bih da se i opkladim da ce tokom 2009. poceti izgradnja, eto u jedno pivo.
Evo, ja ću da se kladim, ako počne, neću žaliti ni gajbu piva, a ako ne počne, pa imaću "satisfakciju" dobijene opklade. :D
 
Mrkonjić je rekao da je protiv toga da Vlada odobri ugovor "Energoprojekta" i "Železnica" o
izgradnji stanice Prokop, kao i da se zalaže da "nosilac tog posla bude država".

Na pitanje da li će biti "čistki" u javnim preduzećima za koje je nadležno njegovo ministarstvo,
Mrkonjić je rekao da nikada nije "zamenjivao ljude samo zbog političke pripadnosti".

Mrkonjić je rekao da će oni koji ne budu mogli da prate ciljeve njegovog ministarstva morati da se sami sklone.
iz članka : http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2008&mm=07&dd=26&nav_id=310257
 
WTF? Znači, ili ništa, ili izuzetno traljav posao koji će kasniti ko zna koliko.....
 
I dalje bez radova na „Prokopu“
Autor: G. S. | 28.07.2008 - 09:54

Radovi na železničkoj stanici „Prokop“ biće nastavljeni kad novooformljena Vlada Srbije donese odluku o prenosu vlasništva nad betonskom pločom na firmu „Energoprojekt“. U iščekivanju te odluke, radnici „Energoprojekta“ izvršili su pripremne radove, a uporedo sa završetkom gradnje železničke stanice očekuje se i izgradnja multifunkcionalnog objekta iznad nje.

Ploča
Ugovorom je pređviena i izgradnja miltifunkcionalnog objekta iznad železničke stanice koja će po svemu sudeći morati da sačeka. Prema rečima izvršnog direktora Energoprojekta Miodraga Zečevića još uvek ne postoji tehnička dokumentacija za objekat, a bez toga radovi ne mogu da počnu.
- Potrebno je da Vlada Republike Srbije donese formalno pravnu odluku kojom bi“ Energoprojektu“ predalo vlasništvo nad samom pločom. Takva odluka je formalno pravne prirode i mi ne vidimo prepreku da takva odluka bude donesena u najskorije vreme - kaže za „Blic“ Milanko Šarančić, direktor JP „Železnice Srbije. Prema njegovim rečima, radovi će početi po isteku 60 dana od donošenja takve doluke Vlade Srbije.

Železnice Srbije i Ministarstvo za infrastrukturu uplatilo je pre šest meseci određena sredstva Energoprojektu da bi se izvršili svi pripremni radovi i da bi ovaj projekat bio nastavljen. Očekujemo da ćemo vrlo brzo po odluci Vlade vrlo brzo krenuti u realizaciju, kaže Šarančić.

Predviđeno je da radovi traju 36 meseci od nastavka gradnje. Ispod ploče sada postoji dva koloseka koji su u funkciji a prema projektu predviđeno je da se napravi još 10 koloseka. Tih 10 koloseka trebalo bi da potpuno zadovolji potrebe tranzitnog saobraćaja kroz Beograd i Srbiju dok će nove koloseke koristiti i Beovoz. Izmeštanjem sadašnje železničke stanice dobiće se 86 slobodnih hektara na najatraktivnijoj lokaciji u gradu, Savskom amfiteatru. Međutim, do potpunog izmeštanja sačekaće se barem pet do sedam godina.
izvor Blic
link http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=50903
 
U oktobru bi trebalo da oživi i pomalo zaboravljeno gradilište „Prokop”. Projekat izgradnje nove železničke stanice, vredan oko 230.000.000 evra, već decenijama prati bezbroj administrativnih problema, ali zračak nade daje novi ugovor koji su u martu potpisale „Železnice Srbije” i preduzeće „Energoprojekt”.

– Nije tačno da gradilište zvrji prazno i da se ništa ne radi. Naši radnici su na terenu, jer je „Energoprojekt” dužan da ispuni obavezu koju je preuzeo još u prethodnom ugovoru koji je sklopio sa „Železnicama”. Činjenica je da se sada ne radi onim tempom kojim bi trebalo, ali tako će biti sve dok „Železnice” ne reše formalno-pravne probleme. Tek tada će moći da počne posao koji je predviđen novim ugovorom. Sada je i sezona godišnjih odmora, a treba i da se konstituiše gradska vlast, tako da sve to usporava početak značajnijih radova – objašnjava Miodrag Zečević, direktor marketinga „Energoprojekta” i ističe da je ovo preduzeće spremno da, čim dobije zeleno svetlo, prione na posao.

Procenjuje se da će izgradnja nove železničke stanice trajati oko dve godine
izvor Politika
ceo tekst http://www.politika.co.yu/rubrike/Beograd/Neimare-ochekuje-vruca-jesen.lt.html
 
Pre nekoliko sati sam prolazio pored "Prokopa" i koliko sam uspeo da vidim na brzinu, betoniraju u onom delu gde nema ploce (strana do autoputa)...odavno nisam video toliko radnika...bar 3-4 ih je bilo koliko sam video od ograde...

...ali postoji mogucnost da su ostalih par hiljada bili na rucku...:)
 
Posle trideset godina ,,radova“ i 100 miliona potrošenih evra
Sa stanice ,,Prokop“ za 36 meseci?
Autor: B. Gigović | 31.08.2008. - 06:27

prokop_v.jpg


Izgradnja ,,Prokopa“ i izmeštanje Glavne železničke stanice iz centra Beograda do sada su ,,progutali“ čitavih 30 godina i 100 miliona evra - a gotovo ništa nije urađeno. Ipak, učesnici ,,istorijskih“ radova gaje nadu da će najkasnije do kraja godine dobiti dozvolu Vlade Srbije da nastave izgradnju stanice koja bi, makar delimično, rasteretila saobraćaj u centru grada.

Da zalogaj bude veći, planira se i izgradnja propratnih objekata na ploči stanice, gde će se nalaziti centar na 128.000 kvadrata u vlasništvu ,,Energoprojekta“. Izgradnjom nove železničke stanice ,,Prokop“, i izmeštanjem sadašnje, biće oslobođeno oko 86 hektara zemljišta, u veoma atraktivnom delu grada. Međutim, radovi na izmeštanju stanica traju tri decenije, pa će po svemu sudeći, na novu stanicu Beograđani čekati još nekoliko godina.
Prema rečima Milanka Šarančića, generalnog direktora ,,Železnica Srbije“, oni su uradili sve što je neophodno kako bi se nastavilo sa izgradnjom ,,Prokopa“. Sada se samo čeka saglasnost Vlade posle koje bi ,,Energoprojekt“ mogao da nastavi radove. Kao krajnji rok završetka radova na ,,Prokopu“, Šarančić navodi 36 meseci.
- Ova stanica je u planu za izgradnju od davne 1974. godine i do sada je uloženo mnogo novca. Železnica je još izdvojila milion i po evra za dalji nastavak gradnje. Od toga je po potpisivanju ugovora sa ,,Energoprojektom“ izdvojeno milion, a pola milina evra je otišlo Ministarstvu za infrastrukturu za pripremne radove - kaže za ,,Blic nedelje“ Šarančić.
Kako navodi, na samoj koti 105, takozvanoj ploči, planiran je veliki centar, a od investitora zavisi šta će se u njemu nalaziti, odnosno šta je po njihovoj proceni najunosnije. Taj objekat će imati 128.000 kvadrata. Ispod ploče će se nalaziti 10 opremljenih koloseka na površini od 3.000 kvadrata. Na ovom prostoru će se još nalaziti objekti i službe železnice, ali i veći poslovni prostor koji će moći da se rentira. Takođe, stanica ,,Prokop“ neće biti poslednja stanica, kao što je to sada slučaj sa Glavnom železničkom stanicom.
- Prokop ulazi u koridor 10, tako da ovo neće biti poslednja stanica. U planu je da se osposobi i drugi kolosek, kako bi se napravila bolja veza sa Pančevom. Grad je takođe izašao u susret i planirana je nabavka 20 novih putničkih garnitura, kako bi se zamenilo 10 postojećih - kaže Šarančić i dodaje da je neophodan remont pruge ,,Beovoza“ ka Pančevu, jer je najveća zainteresovanost putnika baš za relaciju Beograd-Pančevo.
I ,,Energoprojekt“, koji je sa ,,Železnicama Srbije“ krajem marta ove godine potpisao završne ugovore o nastavku izgradnje stanice u Prokopu, odnosno o ustupanju prava gradnje, spreman je i čeka odluku Vlade da vlasništvo nad betonskom pločom prenese na ovu građevinsku firmu.
Da podsetimo, pre tri godine, na tenderu za ustupanje prava gradnje stanice u Prokopu ,,Energoprojekt“ je bio drugoplasirani ponuđač, ali sa prvoplasiranim ,,Trigranitom“ nije postignut dogovor. Izvršni direktor ,,Energoprojekta“, Miodrag Zečević, nedavno je za naš list izjavio da posao ne može da se počne dok se ne reši problem sa prenosom vlasništva. U ovom poslu, kako je naveo Zečević, imaće ,,podršku“ nekoliko banaka.
Uloženo više od 100 miliona evra
U poslednjih 30 godina gradnje u ,,Prokop“ je uloženo oko 100 miliona evra, a cela investicija vredna je 230 miliona evra. Da podsetimo, železnička stanica ,,Prokop“, projektovana je kao najvažnije čvorište železničkog saobraćaja Beograda, a počela je da se gradi 1977. godine, kako bi se oslobodio savski amfiteatar sa Glavnom železničkom stanicom. Projekat je uradio profesor Mihailo Maletin 1974. godine, a stanica bi trebala da ima deset koloseka, šest perona i nekoliko desetina hiljada kvadrata nadzemnog i podzemnog poslovnog prostora.

Izvor: Blic
http://www.blic.rs/beograd.php?id=55088

Cifra od 100 miliona evra mi deluje nerealno nisko, pa u kasino na Dunavu su "uložili 80 miliona evra"
 
Ma, profesionalnost novinara.. Ovo je jedan od onih clanaka "daj da dopunimo rubriku o Beogradu, jer nema nicega novog".. U ceo kompleks Prokopa, tj. beogradskog zeleznickog cvora su ulozene milijarde. 100 miliona Evra je moglo da bude potroseno samo na ono sto se trenutno fizicki vidi na stanici - tj. na beton.
 
Hehe...ubise ovi komunisti i njihovi potomci...vec 30 godina "gaje nadu"..."Sada se samo čeka saglasnost"...i slicne stvari...
"kupim novine, sveze izdanje, kad ono opet isto..." :)

Edit:
Nenad":3otf3qay je napisao(la):
U ceo kompleks Prokopa, tj. beogradskog zeleznickog cvora su ulozene milijarde.
Ma da bre...koliko bi samo kostalo ispitivanje tla i sve ostalo pre pocetka radova, iskopavanje celog brda bez miniranja, odnosenje zemlje, neku firmu koja bi kretala od nule, a da ne pricamo drzavu sa tehnologijom pre 30 godina...nije bas ni moguce tacno izracunati, a ovako pljunuti cifru...hehe
 
Прокоп опет у процепу
У наредних неколико дана треба да се разјасни да ли ће „Енергопројект” градити београдску железничку станицу и пратећи комерцијални центар, јер Републичка дирекција за имовину не прихвата да се то грађевинско предузеће укњижи као власник плоче која прекрива пероне и колосеке.

Завршетак београдске железничке станице Прокоп и изградња пропратног комерцијалног центра опет су, по ко зна који пут у последње три деценије, доведени у питање. Влада Србије није дала сагласност на мартовски уговор између Железница Србије и „Енергопројекта”, нити ће, по свему судећи, то учинити. Јер, власништво над бетонском плочом која прекрива колосеке не може да се пренесе на „Енергопројект”. Као и под којим условима ће градити Прокоп требало би да буде разјашњено наредних дана. Мада није искључена могућност да држава преузме на себе завршетак „Скадра на Бојани”, како многи с правом називају тај пројекат.

Дирекција за имовину није прихватила да се „Енергопројект” укњижи као власник плоче на којој би саградио комерцијални центар од 128.000 квадратних метара, јер за то нема законског основа, каже Миланко Шаранчић, директор Железница Србије. Градско грађевинско земљиште, како се плоча третира, може да буде уступљена само на коришћење.

– Једино решење да „Енергопројект” остане у послу, онако како је предвиђено тендерским условима, јесте да одустане од власништва над плочом. О томе ћемо разговарати крајем недеље – рекао је јуче Шаранчић и додао да је та фирма већ припремила градилиште за наставак радова.

Оваj проблем за „Енергопројект” није неочекиван, али је чињеница да банкама које финансирају пројекат морају да приложе „нешто као хипотеку”.

– У време уговарања посла разговарали смо о неколико модела партнерства. Предлагали смо суинвеститорство „Енергопројекта” и Железница. То је одбијено. Остало је да „Енергопројект” сам финансира пројекат, али да нам се пренесе власништво над плочом, што се испоставило као немогуће – објашњава Миодраг Зечевић, директор Маркетинга „Енергопројекта”. – Преговараћемо све док се ти договори крећу искључиво у оквирима тендера.

Милутин Мркоњић, министар за инфраструктуру, гостујући у прошлонедељном „Политикином” Пословном клубу био је јасан: „Радови морају одмах да почну. Уговор са ’Енергопројектом’ овакав какав је треба поништити, јер та грађевинска фирма не може да постане власник плоче. Држава Прокоп мора да финансира сама, било путем комерцијалних кредита или да плочу да под закуп.”

Министар за инфраструктуру нема ништа против да „Енергопројект” гради станицу, па и да, ако му одговара, узме плочу под закуп.

Требало би подсетити да је тендер за уступање права градње у Прокопу 2005. године расписан управо зато што Железнице Србије нису имале новца да саме заврше железничку станицу. Испоставило се да за њу треба обезбедити око 80 милиона евра, док изградња пратећег пословно-комерцијалног центра кошта око 150 милиона евра.

Милутин Мркоњић, међутим, најављује да ће преиспитати анализу ЦИП-а и Железница Србије, према којој за завршетак шест перона и десет колосека, као и опремање станице треба издвојити толики новац. Он тврди да завршетак станице не може да кошта више од 35 милиона евра.

У сваком случају, према уговору који је још на снази, има обавезу да заврши станицу, а заузврат добија право градње 128.000 квадратних метара пословног простора на великој бетонској плочи.

Раније је било речи да је „Енергопројект” обезбедио подршку банака за финансирање, тако да новац не мањка, због чега су протекле три деценије радови неколико пута прекидани. Град и Република су коначно у овом пројекту уочили заједнички интерес, па је градска Дирекција за грађевинско земљиште прихватила да од накнаде за уређење земљишта, која према грубој процени износи око 28 милиона евра, одбије део који су Железнице уложиле у инфраструктуру, као и да изгради прилазне путеве са нишког аутопута и Булевара кнеза Александра.

Иако се „Енергопројект” стриктно држи тендерских оквира, за разлику од првопласираног „Тригранита”, са којим су преговори прекинути управо због захтева који су превазилазили тендерске услове, радови најављени за ову јесен још нису почели.

По свему судећи, и ова грађевинска сезона за београдску железничку станицу је изгубљена.

М. Авакумовић
[објављено: 01/10/2008.]
Извор: Политика
Линк: http://www.politika.rs/rubrike/Ekonomija/Prokop-opet-u-procepu.sr.html
 
Edit: Reatrdinjo bese brzi....


Samo jedan komentar za veceras - KATASTROFA!!!!

Ova drzava je davno otisla u "cenzurisani deo posta"!!!
 
Sta je ono Mrki bese pricao pre nekoliko dana? Zeleznicki koridor 10, milijarde, ludilo... :laugh:
 
Navedite mi ozbiljan projekat koji je drzava ozbiljno uzela u ruke i tako ga odradila ? :rant: Voleo bih i ja da znam!! :bash:

SRB-RS-CG-RSK
 
J@bes Prokop. Jos jedna precenjena investicija i zdudana lova...Buuu-Huuu...
Ja bih to sredio za par miliona evara i upristojio prostor da bi bio solidna protocna stanica bez posebnih sadrzaja ( nekoliko prodavnica i ugostitelja ) .
Stanicu na Novom Beogradu !
Ionako je broj putnika/prolaznika na zeleznici mali. cemu tolike dzidza bidze.
Na NBG bi jedna pored druge bili i glavna autobuska i zeleznicka i tu ce da bude guzva.
 
Ne vidim svrhu toga. Nije problem u tome sta ce se tacno graditi na toj ploci vec kome ona pripada. Sada je svejedno koliko su obimni radovi oni nece krenuti dok god se taj status ne resi sto je ocigledno zapalo u corsokak. Mnogo smo vec tupili o tome kako organizovati stanice u BG-u i definitivno mora da se sredi i prosiri stanica NBG ali mislim da Prokop mora da se zavrsi i da se privede nameni i da bi bilo dobro da to bude glavna zeleznicka stanica.
 
jovanovm":2z3g9e0k je napisao(la):
Broj putnika je mali zato što je žečeznica loša... Pobrkao si uzrok i posledicu :)
Upravo tako. Skoro je neki genije iz ZSa angazovao studente zeleznicke skole da broje putnike na stanicama, kako bi utvrdili da li je Beovoz potreban Beogradu. Posto su izbrojali relativno malo ljudi, dosli su do zakljucka kako je sadasnje stanje odlicno :bash: Pa naravno da se malo ljudi vozi kada je zeleznica nikakva. Ja bih prvi koristio Beovoz svaki dan kada bi isti isao redovno i kada bi postojalo dovoljno stanica. Isto vazi i za ostalu zeleznicu. Na ovaj nacin bi neki papak iz jagnjece brigade mogao da zakljuci kako se niko u Beogradu ne vozi metroom, tako da on usled toga i nije potreban...

A sto se Prokopa tice, to je samo pokazna vezba koliko je ova drzava nesposobna da resi sopstvene probleme i potrebe.
 
Odbrojavanje za završetak „Prokopa”
Danas ugovor, radovi kad počnu
Autor: N. Korlat, Z. Lazarević | 17.10.2008. - 10:44



Železnička stanica „Prokop” biće spremna za korišćenje do aprila 2010. godine, ali i dalje nije jasno kad će početi radovi. I dok ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić najavljuje da će izgradnja stanice započeti već sutra, u „Energoprojektu” i „Železnicama Srbije” tvrde da radovi mogu da počnu tek za nekoliko nedelja. Izvesno je, međutim, da će izgradnju „Prokopa” finansirati država sa 50 miliona evra, dok će za pristupne saobraćajnice iz gradske kase biti izdvojeno 22 miliona evra.

- Radovi na izgradnji „Prokopa” počev od danas biće završeni za 18 meseci. Odbrojavanje je počelo – kratko je za „Blic” rekao Mrkonjić.
Izgradnju stanice posebno će regulisati protokol, koji će danas potpisati „Železnice Srbije” i izvođač radova kompanija „Energoprojekt”. Protokol će obavezati i grad, iz čijeg budžeta će biti finansirana izgradnja saobraćajnica do buduće železničke stanice. Oslonjen je na ugovor iz 1996. godine, a predviđa ujedno i obavezu da sve tri strane za 15 dana potpišu novi aneks ugovora, koji će do detalja precizirati gradnju „Prokopa”.
- Ugovor od pre dve godine nije realizovan zbog nerešenih imovinskih pitanja, ali se on neće razlikovati od ovog koji će uskoro biti potpisan. Razlika nije u sadržaju, već u izvoru finansiranja. Projekat je odavno urađen i ništa se u tom smislu nije promenilo – kaže Miodrag Zečević, izvršni direktor za marketing u „Energoprojektu”.
Prethodnim ugovorom je takođe bilo predviđeno da prvo počne gradnja poslovno - komercijalnog prostora, pa tek onda stanice. Nju su zajednički trebalo da finansiraju država, grad i „Energoprojekt”. Na koji način, do danas nije razjašnjeno. Da nešto sa ugovorom nije bilo u redu, obznanio je i sam Mrkonjić, koji je pre 15 dana, u izjavi za „Blic”, rekao da „tu nešto mora da se menja“.
Ministar za infrastrukturu više puta je ponovio da je izgradnja Koridora 10 prioritet. Obzirom da je „Prokop” njegova centralna tačka, upravo će tu i biti započeti prvi radovi na njegovoj izgradnji.


„Prokop” se gradi trideset godina
Železnička stanica „Prokop” počela je da se gradi 1977. godine, po projektu arhitekte Mihaila Maletina. Do danas je u nju uloženo više od sto miliona evra. Završena je samo jedna ploča, na kojoj treba da se dozida još 128.000 kvadrata poslovno-komercijalnog prostora. Ispod ploče, projektovano je deset opremljenih koloseka na 3.000 kvadrata i oko njih još 10.000 kvadrata poslovnog prostora.

http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=61294
 
Da li se to tako samo poklopilo, tek, ispade Mrkonjic najsposobniji clan Vlade. Ako zaista budu zapeli kao na obilaznici mozda i bude nesto.
 
Jel' moze neko da okaci ako postoje te fotke uopste, kako je ranije izgledalo mesto na kome je sada prokop kao i to resenje Mihajla Maletina.
 
Evo jedne slicice resenja za Prokop, pri tom nisam siguran da je Maletinovo
35d6fqq.jpg
 
ako je neko i sumnjao u potencijale ministra mrkonjica da preuvelicava stvari (u koje se ne razume):

Novac je spreman i krećemo sa radovima. Već tokom narednih nekoliko dana u železničkoj stanici Prokop počinju radovi na završetku železničke infrastrukture. Prokop je centralna tačka železničkog Koridora 10 i zato upravo tu počinje ovaj veliki posao. Stanica će biti spremna za korišćenje za godinu i po dana, a postignut je dogovor da Beograd više ne ulaže u železničku infrastrukturu, već da 25 miliona evra usmeri u izgradnju pristupnih saobraćajnica – objašnjava Mrkonjić.
Početak radova na izgradnji nedostajućih delova autoputa na Koridoru 10 i obnova i modernizacija železnice, prema njegovim rečima, tek su prvi korak. Država mora da iskoristi tu priliku da pokrene domaću privredu i u tom segmentu već postoje načelni planovi.
Železnici trebaju na desetine savremenih elektromotornih vozova koji će brzinom konkurisati drumskom prevozu. Na primer, „Fijat” proizvodi „pendolino” kompozicije koje bi putovanje vozom od Beograda do Bara skratile za dva do dva i po sata. S obzirom na to da „Fijat” ulazi u „Zastavu”, zašto ne bismo predložili Italijanima da u Kragujevcu otvore jednu liniju za proizvodnju „pendolina”. Time bismo uposlili naše ljude, a „Fijat” bi dobio priliku da u Kragujevcu, osim automobila, proizvodi i vozove za region i šire – ukazuje ministar za infrastrukturu.
:rolleyes:

ceo tekst na http://www.politika.rs/rubrike/Ekonomija/Krecu-radovi-u-Prokopu.lt.html
 
Vrh