Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Блиц опет избацује ,,своју" процену да је у ,,Прокоп" уложено 100 милиона евра...:notok:...занимљиво...:)

Прокоп се гради већ 30 година а саћу да вам дам пример колико је нешто коштало пре не пуних 20 година...Плац у Врчину од 10 ари + груби грађевински радови закључно са првом плочом од 50 м2, са темељима и стубовима који издржавају градњу још 2 до 3 нивоа (канале за темеље копали ручно ,,вуковци" (за неупућене, физикалци са Вуковог споменика:) ) ) + прозори = 2400марака!!!
Колико је тада немачка марка вредела говоре чињенице да би за овако нешто у еврима (који су мењани за две марке - можда крађа века), данас требало одвојити јако много!!!

И поред чињенице да је данашња вредност евра у односу на вредност марке од пре 20- 30 година неколико пута мања, овде нам по ко зна који пут сервирају цифру од 100 милиона евра!!!
На жалост, прост народ када чује то на телевизији, буквално упија те податке које му касније служе као репер за даље размишљање...
 
koliko god da je novca do sada ulozeno u prokop, to su sve bacene pare. ne verujem da je vise od 10% toga otislo zaista na gradnju.
 
Železnici trebaju na desetine savremenih elektromotornih vozova koji će brzinom konkurisati drumskom prevozu. Na primer, „Fijat” proizvodi „pendolino” kompozicije koje bi putovanje vozom od Beograda do Bara skratile za dva do dva i po sata. S obzirom na to da „Fijat” ulazi u „Zastavu”, zašto ne bismo predložili Italijanima da u Kragujevcu otvore jednu liniju za proizvodnju „pendolina”. Time bismo uposlili naše ljude, a „Fijat” bi dobio priliku da u Kragujevcu, osim automobila, proizvodi i vozove za region i šire – ukazuje ministar za infrastrukturu.
:lol:
FIAT - odmah sam se setio ovoga:

E, drugo kazu Talijani. Oni vele: kod nas je sve motorizovano. Nasi su mitraljezi FIAT, nasi su tenkovi FIAT, nasi su avioni FIAT i sta sve ja znam... u p*cku materinu. Znamo mi to, ali je u njih i srce FIAT, j*o ih sveti Jeronim na nebu....
iz govora kap. Luke Djuraskovica, 1940, negde na granici sa Italijom
http://www.forum.enovine.net/viewtopic.php?t=2854&sid=acfed469747b008d964f0e778567a8d8
 
shabanajzer":2yhon9tu je napisao(la):
koliko god da je novca do sada ulozeno u prokop, to su sve bacene pare. ne verujem da je vise od 10% toga otislo zaista na gradnju.
Не смажем се са тобом да су бачене паре.
Све једно је да ли је уложено у градњу или ископавање тла пред градњу или нешто треће, они нам кажу да је уложено 100 милиона евра прерачунато у данашње новце, а то значи по мојој процени између 30 и 50 милиона тадашњих марака!!! Уууууужас!!!
 
Pazi vrlo je lako diskontovati sva ta ulaganja u odnosu na sadasnji trenutak. U svakom slucaju moja procena je da je do sada ulozeno sigurno preko 400 miliona sadasnjih evra, to mogu odgovorno da tvrdim i potpisem gledano samo ovako odokativno. Za vece brojke bi ipak moralo da se malo pozabavi detaljnije time.
 
Још један рок за Прокоп
Изградња будуће железничке станице „Београд – центар” почела је 1977. године. – Први возови требало је да прођу у мају 1979. године

Beograd-Prokop.jpg

Поглед на градилиште будуће београдске железничке станице (Фото Д. Јевремовић)

Прича о изградњи будуће железничке станице „Београд – центар”, познатије као Прокоп, у најкраћем се може сажети – грандиозан пројекат великих могућности, велика очекивања и још већа разочарења. Али, кренимо редом.

Изградња Прокопа почела је 8. октобра 1977. године (пројектовање знатно раније), када је положен камен темељац, а штампа „од Вардара па до Триглава” известила о почетку највеће инвестиције у Србији. Тада је речено да ће бити завршена за 18 месеци. Први воз је кроз станицу требало да прође 1. маја 1979. године.

Како је је замишљено, требало је да у једном часу прими десет хиљада путника и буде „довољно велика за цео 21. век”. Пројекат који није имао узор у тадашњој архитектури од почетка је делио стручњаке, о чему сведочи и податак да је Савет за урбанизам Београда још 1971. године коначно пројектно решење донео након седам и по сати бурног већања.

Будућа железничка станица „Београд – центар” је осмишљена да би се изместила Главна станица из „савског амфитеатра”. Тај циљ ни до данас није изгубио на значају. Постојећа главна станица омета развој Београда, који би њеним измештањем добио 80 хектара најатрактивнијег земљишта. По неким проценама, изградња у „савском амфитеатру” данас би генерисала и до 20 милијарди евра.

Такорећи још на почетку је било јасно да возови кроз Прокоп неће кренути маја 1979. године. Радови су због несташице пара обустављени 1980. године, потом настављени, да би се у мају 1984. појавила дилема – наставити изградњу за тадашње прилике прескупог подухвата или дићи руке.

e10dprokop.jpg


Због празне републичке касе, железнице и Београда (финансијери по 33,33 одсто), радови током осамдесетих година у више наврата почињу, па стају, а градилиште се конзервира. Ипак, шине су постављене, а станична зграда још није изграђена. Прокоп се ипак укључује у железничке токове не само на територији Београда већ и бивше велике Југославије. Тиме је растерећен стари железнички мост, преко којег је водила до тада једина железничка веза између севера Европе, југа континента и даље ка истоку. Тако главни град са недовршеним Прокопом, као чвориштем „Београдског железничког чвора”, добија приградску железницу – између Панчева, Ресника и Батајнице. Изграђена је и подземна станица „Вуков споменик” у којој ће се метро, као и у Прокопу, укрштати са приградском железницом.

Прокоп поново постаје актуелан почетком деведесетих година. Изградња је настављена, али је уследио распад Југославије, а потом и санкције. Градилиште је поново опустело, до 7. јула (Дан устанка Србије) 1996. године, када га притиском на дугме отвара тадашњи премијер Мирко Марјановић, у пратњи Слободана Милошевића. Радови крећу пуном паром. Изнад колосека је изграђен највећи део плоче за будући пословно-комерцијални центар.

Већ у то време страни инвеститори почињу да се распитују за могућност градње комерцијалног центра. Интересенти стижу из Грчке, Немачке, Француске, па и Кине. Тадашње уредништво нашег листа, прича се на идеју Мирјане Марковић, покреће иницијативу да се у Прокопу изгради кинески центар, што би повећало привредну сарадњу и трговинску размену између две земље и учврстило наше пријатељство.

Поново нас стижу санкције, а потом и бомбардовање. Следи обнова порушених мостова и пруга, због чега Прокоп по ко зна који пут пада у запећак.

Београд, као суинвеститор, има све мање разумевања за улагања која не дају видљиве резултате. Железница не одустаје, и почетком 2005. расписује међународни конкурс за избор инвеститора који ће завршити станицу, а заузврат добити право градње на пространој плочи. На конкурсу побеђује мађарска компанија „Тригранит”. Преговори су ипак пропали, због додатних условљавања те компаније. Овај страни инвеститор је тада указао на капиталну грешку у пројекту Прокопа – није предвиђен простор за паркинг.

„Железнице Србије” након тога посао нуде другопласираном „Енергопројекту”. Све је договорено, али влада Србије није дала сагласност на уговор. Како је недавно за наш лист изјавио Милутин Мркоњић, министар за инфраструктуру, не постоји законска основа да се приватницима уступи плоча на којој треба да буде изграђен пословно-комерцијални центар. Према мишљењу Мркоњића, иначе највећег поборника завршетка Прокопа, логичније је да држава самостално финансира комплетирање станице и изградњу пратећих садржаја који ће донети знатан приход. Након тога следи ослобађање „савског амфитеатра”.

Марко Лакић
[објављено: 18/10/2008]

http://www.politika.rs/rubrike/Ekonomija/Josh-jedan-rok-za-Prokop.sr.html
 
Cekaj, cekaj, cekaj, nije predvidjeno mesto za parking. Recite mi da ovo nije istina i da je ipak u okviru prokopa osmisljen parking.
 
Nemoguće, mislim da je na Prokopu baš predviđen parking. A koliko para je potrošeno? Pre 10 godina pročitao sam tekst jednog pokojnog saobraćajnog inžinjera da je na Beogradski železnički čvor potrošeno oko 2 milijarde američkih $.
 
Ja sam već neloliko puta čuo da nije predvidjen parking :shok: a i da je slupano preko milijardu usd :shok:
Nadam se da je to za ceo projekat i tunele vuk i to.
 
Parking nije predvidjen, a ako se nesto u medjuvremenu promenilo, onda to jos nije stiglo do javnosti. Bilo je nekih ideja da se podzemne garaze izgrade u brdu iza stanice (Hajd park), ali se nije dalje stiglo sa tim idejama.

Verovatno ce biti nekih manjih parking kapaciteta uz interne saobracajnice, ali za neku veliku garazu jos uvek nema konkretnih informacija.

Inace, cifra od oko 2 milijarde je priblizno tacna, ali se odnosi i na siri pojam Prokopa, tj. njega kao sredista beogradskog zeleznickog cvora.
 
Pa ako ne izgrade parking onda je to blago receno katastrofa, a realno moze da se nadje tu negde mesto da se uklopi.
 
shmeksi":1ohg59dp je napisao(la):
Jel' moze neko da okaci ako postoje te fotke uopste, kako je ranije izgledalo mesto na kome je sada prokop kao i to resenje Mihajla Maletina.
Evo starog, sirotinjskog naselja Prokop:
34eym2q.jpg
 
Данас сам пролазио поред Прокопа и видео да два мајстора усмеравају дизалицу у реону између плоче и Саве (неколико метара од плоче)...ваљда се петљају са арматуром стуба...
Сликовито објашњено, градилиште изгледа, као да су Мика, Пера и Лаза, не срећни не почињањем радова изнајмили дизалицу и преузели ствар у своје руке...Мика ,,шоферира", што би рекао Син Драган, а Пера и Лаза га наводе...:)
 
Znamo da se cela Vlada slikala za nastavak radova na Prokopu ali prolazio sam tamo ,nema žive duše a vreme se ubilo za građevinske radove :cool: Šta se dešava, zar ne dade Mrkonjić rok 18 meseci za završetak radova :dil: Bio bi red da krene u inspekciju jer ako se finansira iz budžeta( i treba ) tražimo kao građani efikasnost i konstanatn monitoring :grand:
 
Aman,zaman kada počinju radovi hoće neko da nam da aber :lool:
 
E danas prolazio pored Prokopa tamo se odvijaju neke aktivnosti ,grupa od desetak radnika postavlja neku oplatu oko nedovršenih stubova,tu je i bager. Da li su u toku pripreme za početak radova ,e to novinari bi mogli da istraže pa i da uzmu neke izjave recimo od Mrkonjića kako idu pripreme za otpočinjanje radova i datum za iste :kk:
 
Sta ce biti sa starom zeleznickom stanicom kad ovo bude otvoreno za 5 godina?
 
Do sada je bilo nekoliko varijanti. Ili ce biti pretvorena u muzej ili ce ostati stanica za gradski saobracaj, tj. buducu liniju gradske zeleznice koja bi prolazila tuda. A mozda oba scenarija budu realizovana. Jos uvek nema konacnog resenja.
 
Video sam na da se na Prokopu ipak odvijaju aktivnosti od radnika koji postavljaju oplate za betoniranje oko nosećih stubova,do ogromne količine šljunka koje bager ravna pored platformi tj.perona i također bager je utovarivao zemlju pored trasiranog puta za ulazak na Prokop iz Hajd parka ,jel sve ovo priprema za pripremu za početak radova :vops:
 
Светска финансијска криза неће утицати на зацртану реализацију изградње Коридора 10. За изградњу аутопута од Ниша до Димитровграда и од Лесковца ка македонској граници већ је обезбеђено 1,585 милиона евра, а за железницу први пакет од 1,1 милијарду евра, каже за „Политику” министар инфраструктуре Милутин Мркоњић.

– Новац је спреман и крећемо са радовима. Већ током наредних неколико дана у железничкој станици Прокоп почињу радови на завршетку железничке инфраструктуре. Прокоп је централна тачка железничког Коридора 10 и зато управо ту почиње овај велики посао. Станица ће бити спремна за коришћење за годину и по дана, а постигнут је договор да Београд више не улаже у железничку инфраструктуру, већ да 25 милиона евра усмери у изградњу приступних саобраћајница – објашњава Мркоњић.
 
Ah Prokop, taj Prokop....
Prokop je osudjen da bude starobeogradska prolazna stanica, dok ce nbg biti ista samo novobeogradska, a gzs ce biti i dalje frontalna gzs ;) hteli mi to ne hteli, tako nam sam grad kao organizam nalaze ;)
Autokomanda ce biti interchange za metro i lokalne vozove, Dunav ce biti za taj deo kod marine itd, Zemun ce biti za Zemun itd, Svaka stanica mora biti sa punom svrhom svog postojanja, ne vredi mesati sve gde treba i gde ne treba ;)
 
Vrh