Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Posto mnogi ovde zive sa obe noge cvrsto na zemlji i ponasaju se i razmisljaju u dosluhu sa time, drago nam je da postoje i apsurdni extremi kojima je sve zlatno i koji uzivaju u nekoj nerealnosti! Tolerancija.
 
dragan":1rhzimt6 je napisao(la):
dziggy":1rhzimt6 je napisao(la):
..jos izadjes sa stanice, udjes u metro iz prokopa i zapalis podzemno do gajbe... :) bog da te vidi
Dal ćeš baš moći da 'zapališ' do sobe i kreveta, nisam siguran, ali biće bolje to sigurno.

Međutim, tvoj post prosto zrači pozitivnom energijom i optimizmom, što nije slučaj
ovde na forumu, jer se više gleda 'crna strana medalje' a ne zlatna, iako postoje obe.
'dziggy' je stavio smajlija! ... kojeg ne vide 'ovi' iz mog posta - što govori o njima.
 
Ako ce to pomoci, onda cemo i posle najcrnjih vesti stavljati smajlija, da "nekima" bude lakse da ih prebole.

Ah da, umalo da zaboravim: :)
 
Ma ja ne mogu da opisem koliko ja svaki put kad se vozim tramvajem kroz nemanjinu uzivam u onoj glatkoci ... ili novim dekorativnim osvetljenjima...treba se zadovoljavati onim sto je uradjeno, al opet treba hteti ekstrem :) zamisli samo da se ostvari koliko bi onda bio srecan :) nemoj biti mediokritet kao ova drzava i gradska vlast ...
 
Zastareo post ???? Jel ima iceg na vidiku oko prokopa i dali ce poceti uskoro da rade ili potpisivanje ugovora je postala svakodnevna igranka i razonoda ?

SRB-RS-CG
 
Cega se odoberenje Vlade, a ne treba da pominjemo u kakvom je raspolozenju drustvance iz Nemanjeine ovih dana :)
 
Danas sam prolazio 94-kom pored Prokopa i video tamo jedan veliki kran i jedan manji (crni), kao i sest bagera koji su definitivno nesto radili (kopali) tamo jer sam video da pomeraju zemlju. Nazalost to je bio zum iz prozora pa nisam stigao da slikam, ali vas obavestavam da se nesto desava.
 
Tačno je da se nešto dešava! ja prolazio sinoć pored Prokopa i video tri velika bagera koji su kopali hm liči na tunel možda baš onaj za metro koji je predviđen ispod prokopa a i osvetlili su noću tu lokaciju čak ima i čuvara! :)=)MOŽDA SE SPREMA SVEČANO OTPOČINJANJE RADOVA PRED IZBORE hm nije ni to loše samo da ne pobegnu posle!
 
WARNING: Random rant to follow, izvinjavam se ako otkrivam toplu vodu, ali mi se čini da su argumenti novi.

Danas mi pade na pamet da ne mogu racionalno da opravdam zašto su uopšte počeli da grade Prokop, pogovo na lokaciji na kojoj se Prokop nalazi. Obično se kao razlog navodi nešto kao:

1. Da bi Beograd izašao na Savu. Kontra primer: pruga nije smetala recimo Čikagu da izađe na Mičigen.





Pruga je spuštena i ulice regularno prelaze preko nje. Čak se između dve zgrade Art Institute of Chicago prelazi mostićem preko šina. Severno od AIC pruga ide tunelom ispod zemlje. Situacija u Beogradu je poprilično slična:



Kad bi se zaista samo ostavila pruga do stanice, a sklonilo sve ostalo između šina i Save, mesta bi bilo više nego dovoljno. Ionako sva ta mehanika neće biti pored Prokopa, do stanice u Prokopu ne ide više šina nego što bi ovde išlo. Pruga može da se spusti, ili čak i da se prekrije, et voila, nema više prepreka do Save. Ceo projekat bi svakako manje koštao nego izgradnja nove stanice.

2. Prolazne stanice su efikasnije od terminalnih (terminologija?). Kontra primer: Centraal stanica u Amsterdamu je terminalna i daleko je najefikasnije od svih železničkih stanica na kojima sam bio (nisam nikada bio u Nemačkoj pa ne mogu da pričam). Jednom prilikom sam čekao voz za Antwerpen, i piše na karti peron 6. Dođem do perona 6 recimo 15 minuta pre polaska voza, peron prazan a na tabli piše nešto sasvim deseto. Frka panika, omašio sam voz. 14 minuta pre polaska dolazi taj voz za gde već, ja prilazim kondukteru da ga pitam da li voz ide za Antwerpen. Ne, voz za Antwerpen ide za 14 minuta sa tog koloseka. 9 minuta pre polaska, taj voz odlazi. 8 minuta pre polaska informacija na tabli se menja, voz za Antwerpen. U 7 minuta pre polaska pojavljuje se moj voz. Tačno u minut, voz kreće. U rikverc kao i onaj od pre par minuta, pošto je stanica terminalna.

I na kraju priče dobijemo novu želeničku stanicu koja je Bogu iza nogu, odvojena od centra grada ponorom kojim prolazi ni manje ni više nego auto-put.

Gde grešim?
 
Svi tuneli su probijeni, šine postavljene itd... Najveći i najskuplji deo radova je već završen (sem ako ne planiraju, kao što bi mi želeli, da izgrade podzemnu garažu).

Ne zaboravi da imamo Beovoz koji će pre ili kasnije biti efikasna prigradska železnica.
Budući metro će takođe u nekom vidu biti povezan sa Prokopom.
Zgrada BIP-a leti napolje, Prokop će imati odličnu vezu sa mostarskom petljom.

Dobijamo savski amfiteatar, što je mnogo veća dobit od činjenice da se glavna stanica izmešta par kilometara van centra.

btw. mislim da smo negde već pričali da Bobić misli isto kao i ti, tj. da se ostave dva koloseka koji bi bili ukopani/prekriveni. Ako stvarno budu izgradili most za metro u produžetku Nemanjine, zgrada stanice će imati svoju (izmenjenu) ulogu.
 
bigvlada":3e3hh2vm je napisao(la):
Dobijamo savski amfiteatar, što je mnogo veća dobit od činjenice da se glavna stanica izmešta par kilometara van centra.
Naravno, u ovom trenutku, 30 godina i par milijardi dolara kasnije, sve je ovo šta-bi-bilo-kad-bi-bilo smišljeno dok sam sedeo zaglavljen u kolima na autoputu, a ljudi koji su projektovali transport u Beogradu su imali godine i godine da razmotre uglove koji meni nisu pali na pamet, pa ja pitam koji su, pošto ono što sam pročitao da su glavni razlozi za Prokop mi ne drži vodu.

Slažem se da je prigradska železnica super ideja, i super je što su tuneli prokopani, ali ne razumem zašto je u sklopu tog projekta morala da se izmesti glavna železnička stanica? Čak ni kao stanica prigradske železnice Prokop nema smisla -- lepo dođeš iz Pančeva ili iz Rakovice na Prokop i šta sad? Koliko ljudi radi u blizini Prokopa? Poređenja radi, kad dođeš NJ Transitom na Penn Station ili Metro Northom na Grand Central, ti si već u Midtownu, gde većina ljudi radi pa tih poslednjih par blokova može da se pređe i peške.

Savski amfiteatar bi bio oslobođen u oba scenarija, pošto mali deo te površine odlazi na šine, koje bi pritom mogle da se ukopaju.

Sadašnja železnička stanica takođe nije daleko od Mostarske petlje.

Metro ce prolaziti baš tuda zato što buduća glavna stanica nije povezana sa centrom grada, a mora da bude povezana. Da nema Prokopa, ta linija bi od Slavije mogla da ide (recimo) ispod Vojvode Stepe prema Banjici. Ne znam, možda na Banovom Brdu živi više ljudi nego na Voždovcu pa bi išla tuda u svakom slučaju, ali ovako nemamo izbora, bar jedna linija metroa mora kad tad da prođe kroz Prokop.
 
U pravu si. I mene je to cudilo..dodjes na prokop i sta onda...opet 'vataj nesto za negde drugde..jao taj deo ce postati prljav...jadni stanari koji zive blizu..
 
Amfiteatar je vec ranije dugorocno odredjen da bude glavna faza silaska centra Beograda na reke. Lokacija je fenomenalna, sto po polozaju, sto po saobracajnoj povezanosti sa ostatkom grada, pa je samim time, naravno, i vrlo interesantna za onoga ko ce tu investirati, a pogotovo sa onoga ko ce to zemljiste prodavati.

Oko sadasnje Glavne Z. St. se "nagomilalo" krsa kome nije mesto na domak centra grada. Uz Prokop ce se zato graditi i lokoteretne stanice van centra Beograda, da bi on mogao da funkcionise kao protocna stanica (bez zadrzavanja vozova).

Za sada postoje razne informacije kakva ce biti primena stanicne zgrade kada se glavna stanica iseli. Ili ce postati muzej, mada je bilo najava i da ce ostati par koloseka za Beovoz ili metro, tako da bi sine u tom slucaju ostale, naravno, ne u aktuelnom kvantitetu.

Svi pominju problem saobracajnog povezivanja Prokopa sa gradom. OK, razumem, ali da li bas svi koji koriste vozove, tj. dolaze za Beograd moraju u centar? Drugo, pitam se koliko ljudi koji zele, recimo, na Terazije, ili u Knez Mihajlovu do tamo idu peske? Ako se Prokop sa ostatkom grada dobro poveze metroom ili tramvajem, a da ne pricamo o autobusima i naravno omiljenom prevoznom sredstvu Srbije - autom - u transportu putnika apsolutno nece biti problema jer je sama stanica na autoputu, do Mostara, a Beovoz povezuje istu sa periferijom.

Na kraju krajeva, Glavna. Stanica "nije" morala da se premesta, ali:
1) kome bi Grad prodao extra mega exkluzivnu lokaciju, pored koje krsevi od vozova ZS prave uzasnu buku, a da ne pricamo o ljudima i cistoci
2) zasto komplikovati gradnju i eventualno pokrivati sine plocama itd.
3) ona nije na direktnim koridorima pa se samim time uvek gubi nekoliko minuta u prilazu, menjanju masina, laganoj voznji i td.
 
Ima li šta novo svi smo videli bagere :D jel ima neki development ili baš čekaju novu vladu do septembra :lol:
 
Ja sam juče video neke ljude da se vrzmaju po ploči gore. I bio je onaj kamion sa visokim crevom za izlivanje betona..
 
Thanks for this information your excellency mr Ambassador ;)
 
Evo par slika Prokopa, tj. Beovozovih perona:
z-stanica-bgd-centar-02.jpg

z-stanica-bgd-centar-03.jpg

z-stanica-bgd-centar-04.jpg

z-stanica-bgd-centar-05.jpg

Izvor: http://www.zeljeznice.net

Nisam do sada ove slike video, a stanica (tj. ovo sto je zavrseno) obecava :)
 
Zaista ne treba puno da bi proradila prva linija Metroa od Vuka do Airport Citija i to bi bilo nešto kao M1! :p
 
Recimo da M1 dodaju još dva stajališta, posle stanice kod Vera na NBG ,sledeća da bude kod IMMO centra odnosno, Delta Citija pa naredna, Airport City pa tek Tošin Bunar ima li neko za i protiv ovakvog rešenja na NBG ,jel neko ko siđe na Vukov spomenik za desetak min je do Delte ili Airport tj.Ideje :rolleyes:
 
pozdrav svima,jel zna neko hoce li uklanjati shine i kod sajma kad se izgradi prokop.ne bi bilo lose i taj deo povezati sa savskim amfiteatrom....zanima me sta vi mislite?
 
Vrh