Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Idu vozovi i za Vršac, Rumu, Valjevo itd.
Jedva da ih ima. Idu višestruko ređe nego pogranični vozovi u nekim srednje razvijenim zemljama.
Iz Beograda za Suboticu, Sombor, Kikindu, Zrenjanin, Kragujevac, Smederevo, Požarevac, Zaječar, Leskovac, Vranje, Pirot, Kruševac, Kraljevo, Čačak, Kosovsku Mitrovicu, Prištinu već godinama ne vozi ništa, a po svemu sudeći za polovinu ovih gradova neće ni voziti u neko dogledno vreme.
 
Smer ka Prokopu nikako nije beskoristan. Čak i u večernjim časovima zna da ima putnika.
 

Железничка станица Београд Центар модерна, квалитетна и по највишим стандардима – нема прокишњавања станичног објекта, вода на пероне и колосеке продире кроз дилатационе отворе на бетонској плочи


Поводом снимака и коментара на друштвеним мрежама да железничка станица Београд Центар у Прокопу прокишњава и да није завршена, Инфраструктура железнице Србије саопштава следећу информацију:

Вестибил железничке станице Београд Центар у Прокопу, површине шест хиљада квадратних метара, који је пуштен у рад 20. октобра 2023. године, у потпуности је завршен. Реч је о новом, модерном, лепом и функционалном објекту, по узору на најбоље железничке станице у иностранству. Објекат железничке станице Београд Центар не прокишњава, а радови су изведени квалитетно и по највишим стандардима.

%D0%9F%D1%80%D0%BE%D0%BA%D0%BE%D0%BF-105-1024x723.jpg


Тенденциозно је и злонамерно тврдити да новоизграђена железничка станица Београд Центар у Прокопу „прокишњава“, јер то – није тачно.

Овај проблем ће бити дефинитивно и коначно решен када радови на простору железничке станице Београд Центар буду завршени и сви објекти у потпуности изграђени, средином 2025. године.

Вода у станици Београд Центар појављује се када су велике падавине и пролази кроз дилатационе отворе на бетонској плочи, на коти 105 у Прокопу. Реч је о бетонској плочи изнад станичних колосека и перона у Прокопу, на којој је изграђена нова станична зграда и на којој се сада граде комерцијални објекти и садржаји.

%D0%9F%D1%80%D0%BE%D0%BA%D0%BE%D0%BF-%D0%BF%D1%80%D0%B5%D1%81%D0%B5%D0%BA-1024x714.jpg


Бетонска плоча на коти 105 у Прокопу површине је око 50 хиљада квадратних метара и састављена је од 30 сегмената. То значи да на бетонској плочи постоји 29 дилатационих отвора, од којих је сваки дужине 125 метара и ширине 8 до 10 центиметара. Током извођења радова, хидроизолација на бетонској плочи на коти 105 је делимично скинута и угрожена. Та хидроизолација је и пре тога била у лошем стању, јер је последњи пут у Прокопу рађена још пре 24 године. Али, чак и да је та хидроизолација нова, због обима и врсте радова током изградње нове станичне зграде, а затим и сада када се граде објекти комерцијалног садржаја, као и због тешке механизације која се на коти 105 користи, вода приликом великих падавина опет би нашла свој пут кроз дилатационе отворе до станичних перона и колосека. Ти отвори се због радова који су и даље у току шире и скупљају, што је њихова основна функција, стварајући могућност да вода пролази кроз бетонску плочу.

Поред тога, свакако на пролазак воде кроз коту 105 до колосека и перона утиче и извођење различитих грађевинских радова у оквиру изградње нових комерцијалних објеката и садржаја у Прокопу, који обухватају неминовно и бушење постојеће бетонске плоче.

Изградња нових објеката на коти 105 у Прокопу није део пројекта изградње нове железничке станице Београд Центар.

Дакле, пролазак воде кроз бетонску плочу на коти 105 до станичних перона и колосека резултат је тренутне ситуације у железничкој станици Београд Центар.

Доказ ове тврдње је и чињеница да пре почетка извођења радова у Прокопу није било проблема са продором воде кроз бетонску плочу на коти 105 приликом великих падавина.

Инфраструктура железнице Србије у сарадњи са извођачима радова предузима активности да се на најмању могућу меру сведу негативне последице продора воде на пероне током падавина.

Ангажовани су стручњаци како би се додатно урадила и појачала хидроизолација на коти 105 у Прокопу, али проблем представљају временски услови неопходни да се овај посао реализује. Поред тога, од извођача радова у Прокопу траже се нова техничка решења, која ће омогућити да и у условима извођења великих и обимних грађевинских радова вода не продире на колосеке и пероне.

И најзад, у таквим ситуацијама Инфраструктура железнице Србије појачаће службе за одржавање овог железничког објекта, како би се последице максимално смањиле.

Међутим, према мишљењу стручњака грађевинске и архитектонске струке, шта год да се буде превентивно предузимало у Прокопу, проблем воде постојаће у мањој или већој мери докле год буду трајали радови у станици.

 
Шта је био проблем да одмах почну изградњу свих зграда на плочи?
 
Bili su obavezi prvo hol da urade, što u Srbiji ima smisla, ne znam samo kako se desilo da u Infri urade nešto logično i ovo zahtevaju. Ima dve gluposti u gornjem saopštenju:
1. Kao što su i sami rekli, hidroizolacija koja je urađena pre par godina je bila dobra i nije prokišnjavala. Zašto je ona uklonjena i sa delova ploče gde nije bilo radova? Je l' su tolike stipse da nisu mogli da zaštite spojeve u toku radova?
2. Voda curi i na sred šestog perona, tu su gotovi radovi. To znači da su uništili staru hidroizolaciju, a nisu dobro uradili novu. Nove zgrade nemaju veze sa ovim, već moraju da iskopaju ispred i urade kako treba.
 
Зар је толики проблем поставити неку врсту олука са доње стране који би прикупљао ту воду и контролисано одводио у одвод, а не да цури како јој је воља!?
То је толико просто и јефтино решење у тренутној ситуацији. Они уместо да се баве проблемом издају којекаква саопштења како станица не прокишњава док је воде на све стране.
 
Neka postave te oluke i neka iskopaju veštačko jezero ispred budućeg severnog ulaza.
 
Прокоп.
1700308297324.png

1700308367542.png

1700308501805.png

1700308799688.png

Овде је све аљкаво урађено да нема даље. Слике ће рећи све, од покретних степеница које држи конзола на два завртња уместо на десет. Такође и четири плочице које нису заварене. Ту је и вертикалан завртањ који држи степенице као потопору, што није безбедно уопште, као и вода која је свуда. Прокоп на води!
 
Poslednja izmena:
Прокоп.
Pogledajte prilog 180944
Pogledajte prilog 180945
Pogledajte prilog 180946
Pogledajte prilog 180947
Овде је све аљкаво урађено да нема даље. Слике ће рећи све, од покретних степеница које држи конзола на два завртња уместо на десет. Такође и четири плочице које нису заварене. Ту је и вертикалан завртањ који држи степенице као потопору, што није безбедно уопште, као и вода која је свуда. Прокоп на води!
Slika napredne vizije rejting Srbije.
 
I onda se @Vox91 ljuti na mene što diskutujemo i kritikujemo jer eto trčimo pred rudu. Jel teško bilo očistiti perone, staviti sapun i toalet papir, doneti makar i privremeno klupe iz bivše čekaonice dok ne stignu nove. Žurilo se pa se konstrukcija drži na po dva šrafa sa svake strane. Na kraju brisoleji nisu dobro okrenuti itd. Neće se to samo rešiti dok se ne ukaže na propuste i izvrši pritisak.
 
Можда се њему више свиђају оне манекенке :)
 
Slika napredne vizije rejting Srbije.
Овде постоје сви могући услови за, далеко било, неку тешку несрећу. Да смо нормална земља, као што нисмо, ово би одмах било затворено, док се све не санира и поправи, али ето, иду избори. Важније победити и качити Потемкинова села на Твитеру за таблоиде и поткупљене новинаре неписмене да пишу чланке, као што је ово или КЦС, него спречити катастрофу!
 
Nine bitno na kom je mestu stanica, nego kako se odgovara za istu.
 
Vrh