Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Zašto ne bi imalo smisla? Gore sam naveo zašto bi favorizovanje digitalizacije bilo i u interesu putnika i u interesu kompanije. Uostalom, da nije tako ne bi bilo 5% popusta na online kupljenu kartu
Ја само не желим неку присилни дигитализацију као што то раде у многим институцијама. Нека плаћа свако како жели...
 
Ја само не желим неку присилни дигитализацију као што то раде у многим институцијама. Нека плаћа свако како жели..
Ako dovoljan broj ljudi pređe na digitalno, nema smisla držati fizičke načine kupovine karata (govorim kad >95 posto putnika bude uzimalo kartu online). trenutno je ovaj broj na oko 50 posto.
Ovo se trenutno dešava recimo u Švedskoj npr.
To se kod nas neće desiti skoro, ali oće za koju deceniju. Opet zavisi i od društva, mislim da je ta digitalizacija neizbežna
 
Најбоље да све заменимо аутоматима и апликацијама.
 
Шта ћемо са оних 5 посто?
Napraviti dobar automat za karte nije teško, a i takav će ti brže, lakše, nedvosmisleno i pouzdanije izdati kartu nego neko sa šaltera :)

Šalter treba da ostane opcija na većim stanicama naravno, ali ne treba težiti tome da šalter bude primaran način kupovine karata. Inače taj trend automati i onlajn kupovina je prisutan praktično u svim razvijenim železničkim državama kako i u Aziji tako i svuda po Evropi. Ja iskreno nisam video šalter za kupovinu karata možda od 2003 a zaista dosta putujem vozom.

Čak i kritične stvari npr. koje su mi alternative ako su otkazani vozovi, se mogu prikazati na automatu za karte. Ja za to koristim aplikaciju, a i često mi se dešavalo da isto u aplikaciji tražim povraćaj para usled otkazivanja vozova u nemačkoj DB mreži - sve to bi završavao uz svega par klika za pola minute. Alternativa bi bila da zovem pa da se smaram po pola sata sa njihovom centralom za odnose sa putnicima.
 
Најбоље да све заменимо аутоматима и апликацијама.

Jeсте најбоље. То се зове развој цивилизације и унапређење квалитета живота. Замисли тај живот, 40 година седиш за шалтером и продајеш карте за мизерну плату и треба да будеш љубазан.
 
Најбоље да све заменимо аутоматима и апликацијама.
Mnogo je razloga sa digitalizaciju - bolja kontrola, brzina...ali na prvom mestu niža cena. Imajući to u vidu, ručno izvođenje procesa (izdavanje karata na šalteru) se može smatrati luksuzom, koji neko na kraju mora da plati. Dve su mogućnosti - ili će svi da plate (da svima bude skuplja karta) ili samo ti koji insistiraju da im ljudsko biće izda kartu (da karte na šalterima budu skuplje). Neko srednje rešenje je ostaviti jedan šalter i staviti gomilu automata, pa kome se čeka, nek čeka. Naplata karata u vozovima je meni ozbiljan debilizam i pretpostavljam da je jedini razlog zašto to rade umesto da postave rampe na ulasku u perone to što ostale stanice ne mogu da podrže takav rad.
 
Napraviti dobar automat za karte nije teško, a i takav će ti brže, lakše, nedvosmisleno i pouzdanije izdati kartu nego neko sa šaltera :)

Šalter treba da ostane opcija na većim stanicama naravno, ali ne treba težiti tome da šalter bude primaran način kupovine karata. Inače taj trend automati i onlajn kupovina je prisutan praktično u svim razvijenim železničkim državama kako i u Aziji tako i svuda po Evropi. Ja iskreno nisam video šalter za kupovinu karata možda od 2003 a zaista dosta putujem vozom.

Čak i kritične stvari npr. koje su mi alternative ako su otkazani vozovi, se mogu prikazati na automatu za karte. Ja za to koristim aplikaciju, a i često mi se dešavalo da isto u aplikaciji tražim povraćaj para usled otkazivanja vozova u nemačkoj DB mreži - sve to bi završavao uz svega par klika za pola minute. Alternativa bi bila da zovem pa da se smaram po pola sata sa njihovom centralom za odnose sa putnicima.
Једино шта не могу да смислом су нагли прелази. Слажем се да је практичније, али не желим да се укидају шалтери...
 
Jeсте најбоље. То се зове развој цивилизације и унапређење квалитета живота. Замисли тај живот, 40 година седиш за шалтером и продајеш карте за мизерну плату и треба да будеш љубазан.
Железница нам је била на већем цивилизацијском нивоу када није било интернета, и особље је било професионално...
 
Poslednja izmena:
Једино шта не могу да смислом су нагли прелази. Слажем се да је практичније, али не желим да се укидају шалтери...
Ako bi se ukinuli šalteri u jednom trenutku, kako god da okreneš, a imajući u vidu tvoje pisanje, bilo bi naglo, koliko god se trudili, jer bi se našao makar jedan pogođen i nezadovoljan, a ti bi da taj broj bude 0.
 
Ne, ja hoću da ostanu sve opcije. Ne osporavam prednosti online plaćanja. Ako žele nešto digitalno još da uvedu, neka naprave Infrastruktura ŽS i SV neku opciju da im se šalju slike neodržavanih stanica i vozova ( koji su u prilično dobrom stanju, gledajući iz ugla putnika).
 
Juče sam se vraćao sa 38L sa Konjarnika. Na stanici kod Hitne pomoći ili Mostara, u isti ulazi neki čovek srednjih godina. Tek kada je autobus skrenuo ka Bulevaru vojvode Putnika, konstatovao sam da je ušao, jer je ušao na vrata koja su bila iza mene. Pitao ljude koji sede kuda ide ovaj autobus. Nije razumeo najbolje pa je ponovo upitao. Kada je ukapirao da ide na Ptokop, počeo uzduž i popreko da sve redom i samoj stanici i predsedniku, kao i tome što je ovaj sproveo gradske linije tamo. Počeo i da lupa po onim šipkama i da traži od vozača da mu stane po sred raskrsnice sa Bulevarom kneza Aleksandra Karađorđevića, da ga ne vozi u onu rupu koja ničemu ne služi. Vozač se nije obazirao, već je nastavio da vozi i stao je na stajalištu rudo, koje koriste i druge autobuske linije za Prokop. Pošto je izašao napolje, nastavio je da psuje predsednika i da se pita kako da se vrati u civilizaciju (najdonji nivo Mostarske petlje) iz ove vukoje*******ine (parafrazirano). Nas nekoliko koji smo ostali u autobusu, bili smo u čudu šta ovo bi.
 
Juče sam se vraćao sa 38L sa Konjarnika. Na stanici kod Hitne pomoći ili Mostara, u isti ulazi neki čovek srednjih godina. Tek kada je autobus skrenuo ka Bulevaru vojvode Putnika, konstatovao sam da je ušao, jer je ušao na vrata koja su bila iza mene. Pitao ljude koji sede kuda ide ovaj autobus. Nije razumeo najbolje pa je ponovo upitao. Kada je ukapirao da ide na Ptokop, počeo uzduž i popreko da sve redom i samoj stanici i predsedniku, kao i tome što je ovaj sproveo gradske linije tamo. Počeo i da lupa po onim šipkama i da traži od vozača da mu stane po sred raskrsnice sa Bulevarom kneza Aleksandra Karađorđevića, da ga ne vozi u onu rupu koja ničemu ne služi. Vozač se nije obazirao, već je nastavio da vozi i stao je na stajalištu rudo, koje koriste i druge autobuske linije za Prokop. Pošto je izašao napolje, nastavio je da psuje predsednika i da se pita kako da se vrati u civilizaciju (najdonji nivo Mostarske petlje) iz ove vukoje*******ine (parafrazirano). Nas nekoliko koji smo ostali u autobusu, bili smo u čudu šta ovo bi.
Da nije dekica jedan od admina fb grupe ULJŽ?
 
Ne, ja hoću da ostanu sve opcije. Ne osporavam prednosti online plaćanja. Ako žele nešto digitalno još da uvedu, neka naprave Infrastruktura ŽS i SV neku opciju da im se šalju slike neodržavanih stanica i vozova ( koji su u prilično dobrom stanju, gledajući iz ugla putnika).

Nažalost, svuda u svetu se keš izbacuje iz upotrebe i forsira online kupovina.
Inače, vlasnik sam prve online karte u Istočnoj Srbiji ; Zaječar - Podvis povratna. Kada znam da će ispoštovati uslugu uplaćujem preko app, kada ne znam, blagajna pa oni nek se misle.
Nit po babu nit po stričevima sistem.:)
 
Vrh