Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Nisam još otišao lično, ali ajde da iznesem utisak na osnovu svih fotografija i snimaka.

Stanica je lepa, mada su meni vrlo čudni ovi nosači krovne konstrukcije ali ok.

Glavni utisak je ogromno traćenje prostora pogotovo u visinu. Lepo je da stanica bude grandiozna, ali ovaj hol više liči na neku sajamsku halu od pre 70 godina.

Posle bitke svi generali, ali smatram da je bilo mnogo primerenije da su iskopirali dizajn TC "Galerija", odnosno da budu po dužini dve zgrade od po 3 nivoa visine po 4m, spojene natkrivenom ulicom u formi hola.
 
Da
Pitanje je da li ova konstrukcija može da izdrži neko veće opterećenje.
zeleznicka-stanica-prokop-beograd-centar-260923-29.jpg

Rekao bi da može, poprečni metalni profili su širokih dimenzija tako da bi tu teoretski mogao da se doda pod i da ljudi tu sede.
 
Sa jedne strane Red vožnje je uništen, sa druge strane fali Red vožne fali stranica za liniju 34.
20231022_160947.JPG
Samo da ispravim da ne fali red vožnje za liniju 34, zato što je ona prolazna linija. Drugo, konstruktivna zamerka. Postavljene su samo mape za liniju 36, dok fale za linije 34 i 38L, a na to nisi ukazao. I treće i poslednje, ne znam da li si primetio da je odmah do info pulta šalter za kupovinu karata. Video sam prvi dan to, slučajno, kada su neke strance upućivali ljudi iz obezbeđenja. Bilo je oko 22h. Takođe kao manu moram da istaknem da kafići rade do 22h, a Tomina pekara i Moj kiosk rade kraće. Danas kada sam se vraćao kući sa 38L, bilo je oko 18h, Moj kiosk nije radio. Da li su u fazi priprema ili zaista imaju radno vreme koje ne služi ničemu, ne bih znao. Ostaje utisak da je opet neophodno ići i do Arome i Maxi koji su u blizini.​
 
Kako cam se dopada saobracajno resenje nove zgrade? Ja sam mislio ispred ce da se stavi nova drop off zona , nesto ce neki saobracajni ing da smisli. Ovako ostade na sva 4 migavca cela traka i nebezbednost za putnike na zebrama . Aispred zgrade se napravila 2 mini ulaza ba parking od 4 5 mesta.
Ne kapiram cemu sluze ovi parkinzcici i zasto je to tako napravljeno kad lose deljje a i ne radi? S garazom se nece srediti ovo. Stara stanica je i ala ceo prostor ispred koji je u jedbom trenu samo regulisanjem movao da se sredi u beki drop off, ovde izgleda nema nikakvog plana za to.
Valjda ce biti nesto u sledecoj sto bi sns prijatelji rekli - iteraciji kqa au5oputu. Svi kukaju za prevoz, pa ni za aute nije uradjeno nista.
 
Zamerke
1.Zasto liftovi koji su stari 2 god a ostali su spolja za kolosek 10 ne rade više
2.Zasto ulazi za kolosek 1 nisu uradjeni odma sad istovetno kao za kolosek 10 i da stoje zakljucani dok ne postave gumenjarci sine
3.mali monitorcici
4.Radno vreme svih u zgradi moralo bi biti bar do 23 h
5...
 
Mnogo mi je drago da je stanica otvorena 😊 Jedno pitanje, da li vama deluje da enterijer liči kao da je napravljen 60ih. Ima neki retro smek. Ili je to do mene 😂 Mislim, možda je to bila namera. Ne znam...
Taj retro futurizam enterijera je trend širom sveta tako da ništa neobično. Meni se sviđa “toplina” ugostiteljskog prostora kao kontrast relativno hladnom i velikom holu.
 
Stanicna zgrada je projektovana sa odvojenim pristupim za dolaske i odlaske, ali peroni nisu projektovani na taj nacin. Zato je neophodna potpuno nova signalizacija za smer kretanja putnika ispod ploce.

Trenutno kada se izadje iz voza nije jasno koji travelator i stepenice idu na gore.
 
Mene interesuje jel imaju u planu da zamene one nesrećne oznake na samim peronima. A ne da na jednoj stanici imamo dva tipa oznaka. Ali realno to je za naše Železnice misaona imenica, pogotovo što se nisu udostojili ni da očiste perone.
 
Пренећу један текст са ФБ групе УЉЖ где су изнете добре критике.
Danas posle glamuroznog jučerašnjeg po ko zna koji put otvaranja železničke stanice Beograd Centar evo kako izgleda glavna železnička stanica u Prokopu.
Pokretne stepenice neke ne rade, a neke ipak rade.
Lift minijaturni za jedva 4 osobe bez prtljaga. Sa prtljagom možda za 3 osobe. Bicikl može da stane samo uspravno. Kada se lift podigne na gornju ploču vrata se ne otvaraju automatski. Mora da se pritisne dugme za otvaranje vrata.
Gore sam odmah primetio gužvu ispred blagajne i kartomata koja se stvorila, jer su putnici koji su pristigli verovatno iz Novog Sada navalili da kupe karte ili su došli autobusom do stanice. Postoje po 4 blagajne sa dve strane, ali su sada radile samo 4 na jednoj strani sale.
Ne postoji čekaonica sa klupama ili sedištima za putnike koji čekaju polazak voza, već samo nekoliko kafića i jedna pekara sa stolovima i stolicama za goste koji naruče neko piće ili nešto drugo.
Pohvalno je da ima dovoljno informativnih panela na kojima se vide dolasci i polasci vozova.
Silazak ka peronima je obezbeđen barijerama kroz koje se ne može proći ako putnik nema kartu. Nisam imao kartu, ali pošto imam preko 65 godina obezbeđenje mi je tražilo da im pokažem senior ili penzionersku karticu. Rekao sam da je još nisam dobio, pa su me pustili da prođem.
U sali je još poštanska štedionica, menjačnica, automati za isplatu novca, policija, manja prodavnica i prodavnica sladoleda. Skoro zaboravih da kažem kako nema transportnih kolica za prtljag što je gotovo standardna oprema na gotovo svim železničkim stanicama u EU! Ima ih na našem aerodromu, ali nema na glavnoj železničkoj stanici!
Kad se izađe na drugu stranu ka autoputu iza zaštitnih panela se može videti ploča iznad prva dva koloseka na kojoj se još izvode radovi. Čuli smo juče od gradonačelnika da je u planu izgradnja široke pasarele od Kliničkog centra do železničke stanice tako da će moći i peške da se stigne do stanice.
Došao sam vozom iz Zemuna i primetio da nigde nema stalaka za bicikle. Nisam išao da vidim parking za automobile. Možda su tamo postavili stalke za bicikle.
Sve u svemu veliki prostor možda još nedovoljno popunjen, ali deluje kao privremena maketa ili kulisa za snimanje nekog filma!
U poređenju sa nekim starim glavnim železničkim stanicama koje izgledaju kao železnički hramovi ili muzeji sa slikama ili ukrasnim ornamentima.
Još uvek nema nigde blizu hostela, hotela ili pravog restorana, supermarketa! Verovatno da se vode još neki imovinsko pravni poslovi oko eksproprisanja ili prodaje objekata koji moraju biti porušeni da bi se izgradile prilazne saobraćajnice između autoputa i železničke stanice.
 
- Zar nije mnogo udobnije koristiti travelator za bicikle? Inače kritika za lift da je mali stoji ali ima eto alternative u vidu travelatora.
- Transportna kolica za prtljag definitivno nisu standard u Nemačkoj, mislim da sam ih zadnji put video 90ih godina u De.
 
Нека запажања и питања:

1) Због чега је улаз на 1. перон урађен другачије него улаз на 6. перон?
2) Да ли улаз на 6. перон има турникете?
3) У оквиру новог станичног хола не постоји никакав путоказ за чекаоницу на 6. перону (нити ниједну другу), нити за гардеробу. Дакле они очигледно нису предвиђени изградњом новог станичног хола. Врло озбиљан пропуст. С обзиром да су лифтови који воде на 6. перон директно са улице укинути за јавну употребу, да ли ће такође простор са благајнама, чекаоницом и тоалетом на 6. перону бити такође укинут за јавну употребу?
4) Стање перона, прљавштина, необележеност (неко помену да перони нису пројектовани за начин на који пројектован станични хол) на самим перонима су поражавајући.
5) Проклопа - интересантан назив. :cool:
 
2) Да ли улаз на 6. перон има турникете?

Slabo pratim temu te ne mogu da odgovorim na sva pitanja, ali 6. peron nema turnikete, a ne postoji ni fizička kontrola.
Za onog ko želi da se švercuje BG:VOZ-om on će ući kroz taj izdvojeni prolaz za 6. peron i pothodnicima dole stiže do željenog perona, u prevodu sistem je faličan.

Samo da ispravim da ne fali red vožnje za liniju 34, zato što je ona prolazna linija.​

Razumem da je prolazna, ali ipak ne bi bilo loše da se postavi neka informacija o taktu linije i približno izračunato vreme prolaska pored stanice.


Drugo, konstruktivna zamerka. Postavljene su samo mape za liniju 36, dok fale za linije 34 i 38L​

U želji da što više smanjim neke stvari sam propustio, a to je i ta mapa linije 36 koja se nalazi na jednom od bivših liftova, da, fale mape i za ostale linije.
Evo uslikane mape linije 36
20231022_160957 (1).JPG
 
Slabo pratim temu te ne mogu da odgovorim na sva pitanja, ali 6. peron nema turnikete, a ne postoji ni fizička kontrola.
Za onog ko želi da se švercuje BG:VOZ-om on će ući kroz taj izdvojeni prolaz za 6. peron i pothodnicima dole stiže do željenog perona, u prevodu sistem je faličan.



Razumem da je prolazna, ali ipak ne bi bilo loše da se postavi neka informacija o taktu linije i približno izračunato vreme prolaska pored stanice.




U želji da što više smanjim neke stvari sam propustio, a to je i ta mapa linije 36 koja se nalazi na jednom od bivših liftova, da, fale mape i za ostale linije.
Evo uslikane mape linije 36
Pogledajte prilog 177838
Nnije neophodno koristiti 6 peron za svercovanje, krajne zapadne i istocnim tacke su svima poznati od 1997 godine.
 
Нека запажања и питања:

1) Због чега је улаз на 1. перон урађен другачије него улаз на 6. перон?
2) Да ли улаз на 6. перон има турникете?
3) У оквиру новог станичног хола не постоји никакав путоказ за чекаоницу на 6. перону (нити ниједну другу), нити за гардеробу. Дакле они очигледно нису предвиђени изградњом новог станичног хола. Врло озбиљан пропуст. С обзиром да су лифтови који воде на 6. перон директно са улице укинути за јавну употребу, да ли ће такође простор са благајнама, чекаоницом и тоалетом на 6. перону бити такође укинут за јавну употребу?
4) Стање перона, прљавштина, необележеност (неко помену да перони нису пројектовани за начин на који пројектован станични хол) на самим перонима су поражавајући.
5) Проклопа - интересантан назив. :cool:
Prostorija gde su se ranije nalazile blagajne, čekaonica i ostalo je već postalo službna prostorija i putnici nemaju pristup tome. Garderoba ne postoji i izgleda i da neće postojati. Ulaz na 6. peron je trenutno bez turniketa ali sam čuo da će ih ugrađuvati uskoro.
 
Za onog ko želi da se švercuje BG:VOZ-om on će ući kroz taj izdvojeni prolaz za 6. peron i pothodnicima dole stiže do željenog perona, u prevodu sistem je faličan.

Претпостављам да још увек може и на 2. перон да се уђе слободно из Прокупачке. Свакако мислим да је систем ограниченог уласка на пероне непотребна егзибиција која кошта и уређаја и радника, а никад неће моћи у потпуности имплементирати на целокупној железничкој мрежи, те тиме губи своју сврху.
 
Prostorija gde su se ranije nalazile blagajne, čekaonica i ostalo je već postalo službna prostorija i putnici nemaju pristup tome.

Дакле ипак нема чекаонице за путнике, како су неки овде тврдили...

Garderoba ne postoji i izgleda i da neće postojati.

Сјајно. Браво за неспособне, неуке и неинформисане идиоте који управљају пројектима од националног значаја у овој земљи.
 
Vrh