To što nemaš direktnu liniju do Prokopa iz Kumodraža (Vojvode Stepe), je jedna priča, i ona se odnosi generalno na sve stanice u Novom čvoru.
To nije jedna priča, to je ovde glavni problem!
Pričamo o Glavnoj železničkoj stanici u gradu od preko 1,5 miliona koja bi morala da bude, logično,
glavno čvorište JGP-a, a trenutno je daleko od toga.
Kada bi smo napravili tabelu žel stanica & njihovih veza sa javnim prevozom na teritoriji cele zemlje, Prokop ne bi bio ni u TOP 20, on je sa te tačke razvijenosti na nivou železničke stanice Aleksinac (Žitkovac), patetično!
Povezanost sa ostalim stanicama novog čvora uopšte nije problem, osim južnog kraka, do svih ostalih imam
direktan prevoz (veoma bitna reč), ali u tu grupu ne spada stanica Prokop iako je gledano veoma blizu, na 3,5 km udaljenosti.
Dajem jedan primer, vozim se u 9ki, napolju lije kiša, na stanici Bulevar Oslobođenja imam dve solucije:
A) Da izađem na stajalištu, nekako se provučem kroz kružni tok da me neko ne pokupi, čekam sav mokar 10tak minuta 36 i na kraju se nekako dovučem do Prokopa.
B) Da nastavim sa 9kom do Novog Beograda, provedem u putu do stanice više nego planirano, ali pak budem suv i bez stresa vukljanja stvari.
Logično, drugi izbor se nameće, što govori koliko je trenutno cela situacija apsurdna i ovde se ne radi o samo mom slučaju, mnogi krajevi imaju samo još komplikovanije izbore, nedostojno za jednu Glavnu železničku stanicu.
Linija 36 ima povećan broj putnika samo iz razloga sve većeg broja korisnika železnice ne zato što je dobra, linija 34 posle 19h većinom se vrti prazna. Ovo što Prokop ima od javnog prevoza je uvedeno na silu i iz ugla "Ha eto ko kaže da nema prevoza do Prokopa" bez razmišljanja da je to nivo Žitkovca. (jedino tu trole valjaju i to sam bio pisao). Ako želimo da Prokop pretvorimo u Glavnu stanicu onda tu mora postojati dooosta više direktnih linija koje će da fiduju stanicu, ali pitanje je kako sve to izvesti zbog položaja iste.
Najbolje i najrealnije je rešenje je da imamo 2 Glavne Železničke stanice, da se na Prokopu ozbiljno pristupi poboljšanju Javnog prevoza, prvi korak je svakako pravljenje veza sa BG:Voz-om, povezivanjem sa AP-om itd...
Isto, jedna bitna stavka jesu
direktni vozovi Pančevo-Novi Sad, to će pružiti šansu da se ti vozovi zaustavljaju u npr. Karađorđevom Parku koji je za mnoge putnike dosta bolja lokacija od Prokopa.
Mora tu puno da se radi da bi to zaličilo na nešto na Prokopu, ovo sada je krajnje žalosno, Prokop je najpristupačniji automobilom što je jako retko za videti da se dešava na Glavnim Železničkim stanicama.