Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

@Дошљак
Sa kojim linijama postoje veze sa NBG ka Mladenovcu, Obrenovcu, Sopotu, Grockoj, Vračaru, Zemun polju, Batajnici, Prvomajskoj u Zemunu, Altini, Novoj Galenici, Zvezdari (deo koji ne pokrivaju tramvaji), Avalski potez...?
Kako sam skapirao pola ovih veza će biti dostupno kada se autobuska preseli na NBG
 
@Дошљак
Sa kojim linijama postoje veze sa NBG ka Mladenovcu, Obrenovcu, Sopotu, Grockoj, Vračaru, Zemun polju, Batajnici, Prvomajskoj u Zemunu, Altini, Novoj Galenici, Zvezdari (deo koji ne pokrivaju tramvaji), Avalski potez...?
Младеновац, Обреновац, Сопот, Гроцка, Авалски потез чим се пресели БАС, Врачар преко БГ воза са две станице, Земунско Поље, Батајница, Алтина исто преко БГ воза. Остају са списка ти неки делови Земуна, мада они би требали да се ослањају на станицу Земун, и Врачар и Звездара као две урбанистичко-саобраћајне црне рупе и црне овце.
 
IMG_20230926_094749_555.jpg

Pored toga kako su ugrađeni,čini mi se da nisu iste boje kao oni sa 3d prikaza.
IMG_20230926_094905_034.jpg

IMG_20230926_095324_980.jpg
 
To što nemaš direktnu liniju do Prokopa iz Kumodraža (Vojvode Stepe), je jedna priča, i ona se odnosi generalno na sve stanice u Novom čvoru.​

To nije jedna priča, to je ovde glavni problem!
Pričamo o Glavnoj železničkoj stanici u gradu od preko 1,5 miliona koja bi morala da bude, logično, glavno čvorište JGP-a, a trenutno je daleko od toga.
Kada bi smo napravili tabelu žel stanica & njihovih veza sa javnim prevozom na teritoriji cele zemlje, Prokop ne bi bio ni u TOP 20, on je sa te tačke razvijenosti na nivou železničke stanice Aleksinac (Žitkovac), patetično!

Povezanost sa ostalim stanicama novog čvora uopšte nije problem, osim južnog kraka, do svih ostalih imam direktan prevoz (veoma bitna reč), ali u tu grupu ne spada stanica Prokop iako je gledano veoma blizu, na 3,5 km udaljenosti.

Dajem jedan primer, vozim se u 9ki, napolju lije kiša, na stanici Bulevar Oslobođenja imam dve solucije:

A) Da izađem na stajalištu, nekako se provučem kroz kružni tok da me neko ne pokupi, čekam sav mokar 10tak minuta 36 i na kraju se nekako dovučem do Prokopa.

B) Da nastavim sa 9kom do Novog Beograda, provedem u putu do stanice više nego planirano, ali pak budem suv i bez stresa vukljanja stvari.

Logično, drugi izbor se nameće, što govori koliko je trenutno cela situacija apsurdna i ovde se ne radi o samo mom slučaju, mnogi krajevi imaju samo još komplikovanije izbore, nedostojno za jednu Glavnu železničku stanicu.

Linija 36 ima povećan broj putnika samo iz razloga sve većeg broja korisnika železnice ne zato što je dobra, linija 34 posle 19h većinom se vrti prazna. Ovo što Prokop ima od javnog prevoza je uvedeno na silu i iz ugla "Ha eto ko kaže da nema prevoza do Prokopa" bez razmišljanja da je to nivo Žitkovca. (jedino tu trole valjaju i to sam bio pisao). Ako želimo da Prokop pretvorimo u Glavnu stanicu onda tu mora postojati dooosta više direktnih linija koje će da fiduju stanicu, ali pitanje je kako sve to izvesti zbog položaja iste.

Najbolje i najrealnije je rešenje je da imamo 2 Glavne Železničke stanice, da se na Prokopu ozbiljno pristupi poboljšanju Javnog prevoza, prvi korak je svakako pravljenje veza sa BG:Voz-om, povezivanjem sa AP-om itd...
Isto, jedna bitna stavka jesu direktni vozovi Pančevo-Novi Sad, to će pružiti šansu da se ti vozovi zaustavljaju u npr. Karađorđevom Parku koji je za mnoge putnike dosta bolja lokacija od Prokopa.
Mora tu puno da se radi da bi to zaličilo na nešto na Prokopu, ovo sada je krajnje žalosno, Prokop je najpristupačniji automobilom što je jako retko za videti da se dešava na Glavnim Železničkim stanicama.
 
Niko ne spori da je potrebno da se ima bolji prevoz na Prokopu, ali očekivati da će baš svaki deo grada imati vezu sa njom, i da ona bude ono što je nekada bila GŽS na Savskom trgu, nije realno. To neće postati ni jedna stanica u okviru Novog železničkog čvora.

Ovo vezano za liniju 36 ne razumem najbolje šta si tačno hteo da kažeš. Drugo, kakva to po tebi treba da bude dobra linija, ako linija kojoj je glavni cilj da prevozi putnike sa i do železničke stanice nije dobra?​
 
Са концептом новог чвора је замисао и била да нема потребе да се цео град слива у једну тачку да би путовао, већ да у Земуну имају Земун и одатле све возове, на НБГ да имају НБГ и исто одатле све возове, преко Саве да имају Прокоп и одатле све возове, и јужно да имају Раковицу и одатле све возове. Раковица је отпала због одустајања од ТПС Кијево, те ту имамо само возове за југ. Али Прокоп је подбацио да буде станица која покрива град у Шумадијском делу. Нема директну везу ни са најстрожим центром (Стари град, Дорћол), ни са ширим (Врачар, Палилула), ни са већим делом Вождовца, ни са Чукарицом, и има неке не баш најсрећније везе са деловима Звездаре, Савског венца и Бањицом што је све скупа слаба покривеност.
 
Ako Prokop ne može da ima mnogo više od ovoga to je odmah hendikep u startu.
Ne očekujem linije ka svakoj ulici u Beogradu, ali stanica bi morala da ima povezanost sa bitnijim delovima, odnosno delovima koje je Došljak upravo napisao sada.
Obratite pažnju na stanice Novi Beograd, Karađorđev Park, Vukov Spomenik, Pančevački most, sve te stanice su bitna mesta račvanja JGP-a, neke linije tu samo prolaze neke se tereminiraju, pošto su te stanice "de facto" manje bitnije od Prokopa jednostavno su očekivanja mnogo veća, jer tobože se radi o "glavnoj stanici".

Ne hejtam 36, ali hejtam to što je ona glavna linija (da ne kažem jedina krštena) sa te stanice, da tu sada ima sistem linija pa da kažem, "dobro lepo je imati i taj dodatak", ali baš da bude jedina linija (sa trolama) ne ide.
Ja očekujem linije ka Čukarici, ka Kumodražu, Banjici, Konjarniku, Zvezdari, Medakoviću, Savskom Vencu, Braće Jerković, Veliki Mokri Lug, aj do Trga Republike ima trola..
Glavna Železnička stanica, pa logično sa tim nazivom ide i desetine linija javnog prevoza, svuda je tako.
 
Pa biće sigurno više linija, šta je problem uvesti nove trase do Prokopa, neke malo skrenuti da prolaze tuda, a kada završe prilaz sa autoputa biće to još bolje..
 
Па шта чекају да их уведу? Ено код Галерије преселили све са Савског трга што је окретало, добили и нову ЕКО линију, ИКЕА добила своју посебну линију кроз цео град попречно, а централна железничка станица добије 36.
Шта се чека да се спусти мрежа за тролејбус до плоче, да се направе 40Л (Звездара-Прокоп), 41Л (Бањица-Прокоп) и 28П (Студентски трг-Прокоп)?
Које линије да се скрену да прођу туда? Ја када сам предлагао да 17, 18, 46 и 55 скрену од Трга ослобођења преко булевара мира ка Прокопу, нападнут сам да реметим свакодневне токове људи тако. Шта онда да изместимо?
 
Ја када сам предлагао да 17, 18, 46 и 55 скрену од Трга ослобођења преко булевара мира ка Прокопу, нападнут сам да реметим свакодневне токове људи тако. Шта онда да изместимо?
Čuj molim te,da se remete svakodnevni tokovi ljudi a time i njihove navike. 🙄
Mislim da je to stizalo od glavnih protivnika Prokopa a ujedno i zagovornika pokojne GŽS.
 
Биле су жестоке расправе тада. По мени 46 више нема смисла и може одмах да се пребаци на Прокоп.
 
Obratite pažnju na stanice Novi Beograd, Karađorđev Park, Vukov Spomenik, Pančevački most, sve te stanice su bitna mesta račvanja JGP-a, neke linije tu samo prolaze neke se tereminiraju, pošto su te stanice "de facto" manje bitnije od Prokopa jednostavno su očekivanja mnogo veća, jer tobože se radi o "glavnoj stanici".
Karađorđev park je bukvalno pukom srećom postao to što jeste, jer je originalno planiran bliže Hramu. Ostalo je planski rađeno na mestima na kojima se nalaze, koliko mi je poznato.​

Ako Prokop ne može da ima mnogo više od ovoga to je odmah hendikep u startu.

Pa biće sigurno više linija, šta je problem uvesti nove trase do Prokopa, neke malo skrenuti da prolaze tuda
Može da ima više od ovoga Prokop. To smo valjda utvrdili.

Ne hejtam 36, ali hejtam to što je ona glavna linija (da ne kažem jedina krštena) sa te stanice, da tu sada ima sistem linija pa da kažem, "dobro lepo je imati i taj dodatak", ali baš da bude jedina linija (sa trolama) ne ide.
Ja nisam ni rekao da hejtaš liniju 36, nego me interesovalo šta po tebi treba da ima linija koja opslužuje železničku stanicu da bi bila dobra, ako to nije upravo povezivanje iste sa drugim delovima grada. Iz odgovora se vidi da nisi zadovoljan sa njenim taktom, ako sam dobro protumačio, pošto je očigledno da se ne razumemo najbolje oko pisanja vezano za istu.

Које линије да се скрену да прођу туда? Ја када сам предлагао да 17, 18, 46 и 55 скрену од Трга ослобођења преко булевара мира ка Прокопу, нападнут сам да реметим свакодневне токове људи тако. Шта онда да изместимо?
Čuj molim te,da se remete svakodnevni tokovi ljudi a time i njihove navike. 🙄
Mislim da je to stizalo od glavnih protivnika Prokopa a ujedno i zagovornika pokojne GŽS.
Биле су жестоке расправе тада. По мени 46 више нема смисла и може одмах да се пребаци на Прокоп.
Od koga je tačno stizalo, ne bih znao, ali ono što znam je da smo ovde raspravljali ranije o tome da li treba ili ne da se sada preusmeravaju linije do Prokopa ili ne ili da se čeka da se poveća broj putnika na istoj. Takođe se raspravljalo kojke linije treba preusmeriti a koje ne i u jednom trenutku je ispalo da je čak i trola previše što ima Prokop, obzirom na to da je pustara i van civilizacije, da se ne vide nikakve zgrade i da se samo vidi korov i šiblje na sve strane. Raspravljalo se i o tome da se broj putnika neće povećati sam od sebe već da je potrebno preusmeriti neke linije tuda da bi se broj putnika povećao.

Danas se evo dešava da se broj putnika povećao, a situacija ništa bolja što se tiče prevoza. A i dalje imamo situaciju da neki ljudi smatraju da je nepotrebno preusmerenje linija.

Са концептом новог чвора је замисао и била да нема потребе да се цео град слива у једну тачку да би путовао, већ да у Земуну имају Земун и одатле све возове, на НБГ да имају НБГ и исто одатле све возове, преко Саве да имају Прокоп и одатле све возове, и јужно да имају Раковицу и одатле све возове. Раковица је отпала због одустајања од ТПС Кијево, те ту имамо само возове за југ. Али Прокоп је подбацио да буде станица која покрива град у Шумадијском делу. Нема директну везу ни са најстрожим центром (Стари град, Дорћол), ни са ширим (Врачар, Палилула), ни са већим делом Вождовца, ни са Чукарицом, и има неке не баш најсрећније везе са деловима Звездаре, Савског венца и Бањицом што је све скупа слаба покривеност.

Ja očekujem linije ka Čukarici, ka Kumodražu, Banjici, Konjarniku, Zvezdari, Medakoviću, Savskom Vencu, Braće Jerković, Veliki Mokri Lug, aj do Trga Republike ima trola..
Glavna Železnička stanica, pa logično sa tim nazivom ide i desetine linija javnog prevoza, svuda je tako.

Koje bi po vama linije imalo smisla preusmeriti ka Prokopu, ali da je to izvodljivo sada i da to bude:
A) bez potrebe za dodatnim ulaganjima
B) sa angažovanjem manjeg broja dodatnih vozila
 
За почетак може 70 да скрене са Мостара ка Прокопу, па да се преко Трга ослобођења врати на аутопут. Али и да постане зглобна линија. 46 такође да иде преко Прокопа истом трасом.
 
када сам ишао до Прокопа јавним превозом, 18 до Хитне помоћи и онда пешке уз Гучевску. требало ми је свеукупно 17 минута. од железничке станице у Новом Саду до Јерковића тачно сат времена са преседањем код Хитне помоћи на аутобус
Ја сам раније до Јерковића (док је још постојала ГЖС) из Новог Сада увек ишао тако што изађем на Новом Београду и прошетам 5 минута до станице 18 код Арене. Из супротног смера мора да се иде на степенице, али је остатак раван, свакако боље од пентрања по Малешком брду. Наравно, ако није гужва на ауто-путу.
 
Na mestima gde travelatori idu iznad stepenica bila je neophodna ugradnja ovih visećih nosača kao na slici, verovatno ih je mrzelo ili nisu razmišljali pa su iste takve postavili i na mestima gde bi stubovi bili pametnija rešenja (tamo gde nisu stepenice).
D16ECF51-E6A8-4370-97A6-132299492874.jpeg
8471B686-C306-4B24-A607-A3963640D8B8.jpeg
5B767C95-5812-425A-9663-FC6DB25FFF68.jpeg
0996F6B4-84CC-4D3E-9CC3-18D692B6D8C6.jpeg
95C08FC6-FFA7-4289-AD9A-7CE21CD601F4.jpeg
 
Poslednja izmena:
Na mestima gde travelatori idu iznad stepenica bila je neophodna ugradnja ovih visećih nosača kao na slici, verovatno ih je mrzelo ili nisu razmišljali pa su iste takve postavili i na mestima gde bi stubovi bili pametnija rešenja (tamo gde nisu stepenice).Pogledajte prilog 174444Pogledajte prilog 174445Pogledajte prilog 174446Pogledajte prilog 174447Pogledajte prilog 174448
Eto, rešena je misterija tih visećih nosača-takvi su, nezgrapni, da travelator u montaži ne bi slučajno pao na ljude koji koriste stepenice ispod njih.. Definitivno je to privremeno rešenje, dok traju radovi.
 
Izvor: Beobuild.rs

Završni radovi na Prokopu
zeleznicka-stanica-prokop-260923-33bb.jpg

Izgradnja stanične zgrade na Prokopu privodi se kraju, a njeno otvaranje očekuje se u drugoj polovini oktobra, tačnije 20. oktobra ili na Dan oslobođenja u Drugom svetskom ratu. Radovi su se preselili u unutrašnjost objekta, gde se izvode završni gipsarski i radovi na podnim oblogama, a budući korisnici lokala polako pripremaju svoje prostore za planirano otvaranje. Stanična zgrada ima ukupno 5600 kvadrata, uključujući i prateći komercijalni prostor za maloprodajne i uslužne lokale.

Celu vest kao i veliku foto reportažu možete videti u vesti na prvoj strani sajta ili na linku https://beobuild.rs/završni-radovi-na-prokopu-p3137.html
zeleznicka-stanica-prokop-beograd-centar-260923-06.jpg

zeleznicka-stanica-prokop-beograd-centar-260923-09.jpg

zeleznicka-stanica-prokop-beograd-centar-260923-17.jpg


zeleznicka-stanica-prokop-beograd-centar-260923-18.jpg

Celu vest kao i veliku foto reportažu možete videti u vesti na prvoj strani sajta ili na linku https://beobuild.rs/završni-radovi-na-prokopu-p3137.html
 
Мала исправка само у наслову. Завршни радови су само на станичној згради. Тек предстоје радви на недостајућим колосецима и перонима, на фронту ка аутопуту, на станичном тргу и пратећим друмским саобраћајницама, и чини ми се да ни гаража није започета.
 
Pregledno, i ima dovolj i prostor. Bitno je da je sve u dohvatu. Pitanje za Igora, slika sa krova lokala, jel ce i tu biti neki javni prostor?
 
Vrh