Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Jbm. mu miša pa moraju li svi na travelator? 🙂
Odma tu na par metara je lift a tu pored i stepenice. 🤷

Било би добро да се порпусти кроз симулатор, јер сигуран сам да би део посебно млађе популације и користио степенице. Мало сам кренуо да размишљам, са овако мало возова и ретким редом вожње, можда и неће бити кркљанца на травелаторима... Не, никако не хвалим решење, али можда и неће превише проблем да прави...
 
Kapacitet je sasvim dovoljan. Uzimamo primer Stadler Flirta koji trenutno imamo i koji ima 214 mesta za sedenje, recimo da je špic i da je u vozu bilo 300 ljudi koji silaze (okvirno i kapacitet KISS garniture). Recicemo da je to 300 ljudi za minut (dok svi izađu iz voza i dođu do travelatora)
Kapacitet travelatora je između 4800 do 6000 osoba po satu, odnosno od 80 do 100 osoba po minuti. Usvajamo 100

To znači da ako svi odmah krenu na travelator, ceo voz se može opslužiti za 3 minute. Što je dosta, ali ukoliko posmatramo prosečno čekanje po osobi koje je dosta manje situacija je nešto bolja (putnik koji prvi dođe najmanje čeka, ali i onaj koji poslesnji uđe u red je ušao posle nekog vremena gde je već deo otišao gore).
Ali, deo putnika ide na lift (posebno oni sa kolicima i velikim koferima), deo ide stepenicama (zbog blizine mestu izlaska iz voza), a deo preseda. Očekivano je popriličan procenat putnika koji bi presedao na druge vozove (pa i BGvoz), što može da se ostvari i pothodnikom.

Ovo sve može matematički da se dokaže preko Sistema masovnog opsluživanja, ako se travelator uzme kao jednokanalni SMO sa beskonačnim redom, može se u tom slučaju izračunati i prosečno vreme provedeno u redu i ostali parametri. Samo bi trebalo dati preciznije brojke koliko ljudi nailazi na travelator u određenom vremenakom periodu, a ne nagađati
 
Имаш ли софтвер за СМО?
Ово што си написао мало је упрошћено, али си побројао све елементе (чини ми се), тако да било добро видети колико се мора чекати на травелатору и уопште колико је рвеме напуштања станице, а колико би било да постоје травелатори са две стране.

Једва чекам да решимо ово питање, па да се вратимо на главни проблем Прокопа - декоративне панеле који су све само не декоративни
 
Имаш ли софтвер за СМО?
Ово што си написао мало је упрошћено, али си побројао све елементе (чини ми се), тако да било добро видети колико се мора чекати на травелатору и уопште колико је рвеме напуштања станице, а колико би било да постоје травелатори са две стране.

Једва чекам да решимо ово питање, па да се вратимо на главни проблем Прокопа - декоративне панеле који су све само не декоративни
Nemam nažalost, ali možda u jednom trenutku kad budemo imali tačnije inpute možemo nešto da nađemo.
U krajnjem slučaju, štoperica u ruke pa na Prokop :)

Sve u svemu, svakako mislim da neće biti problema, a ako bude, ima prostora i za drugi travelator pored

I da, zaboravio sam da kažem da će se putnici deliti između više stanica. Ako dođemo u situaciju da 500 ljudi silazi na Prokopu treba da skačemo od sreće, po meni je veći problem da li toliki naord može stati u 40 ili 41
 
Stanica je funkcionisala bez vece guzve sa jednim stepenicama i liftom, da li stvarno mislite da ce 2x 6 liftova, stepenica i traka nece biti dovoljno da opsluzi trenutni, a i predvidjeni protok u narednih 20 godina? Najveci problem stanice je širina i visina plafona na peronima koja je klaustrofobična i dezorijentišuća, ali tu je priča završena odavno.
 
Evo pored svih prethodnih reportaza da I ja dodam mali cirilicni doprinos od malopre sa lica mesta😀
20230915_120615.jpg
20230915_120604.jpg
20230915_120545.jpg
20230915_120136.jpg
20230915_120039.jpg
 
Po meni je bolje resenje upotrebljeno na skoro svim italijanskim stanicama sto se tice natpisa. Ovako ce stalno neko slovo da crkne led svetlo pa ce kao u Novom Sadu pisati leznicka st nica i niko to nece menjati...
jel može primer i pojašnjenje? intrigiran sam
 
Da li neko zašto je probijen plafon sa perona iznad mesta gde su fotografije stanice u izgradnji? Da li će i tu da ture neki eskalator?
 
Da li neko zašto je probijen plafon sa perona iznad mesta gde su fotografije stanice u izgradnji? Da li će i tu da ture neki eskalator?
Ako misliš na poslednji peron, da. Kao i na svim ostalim, idu eskalatori, samo će se kao i na prvom peronu ulaziti spolja na njih.

P.S. Nije probijen plafon, samo su sklonjeni paneli koji su pokrivali rupu.
 
Некако ће ти спољашњи улази на пероне да буду као спољашње степенице на кући, што делује јефтино.

1694849323347.png
 
Видим да су ови спољни улази исто наткривени, а линија крова прати основну линију главне фасаде између стакла и украсних панела. Мени се идеја допада.
 
Pa cirilica je iz 9 veka, sta si ocekivao. Ako hoces nesto novo, izumi sam.
 
Vrh