Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Da projekt ne valja se moglo zakljuciti sto sama arhitektonska firma i glavni izvodac nikad nisu pristupili javnoscu sta im je smisao i sta za gradane Beograda prave. U mesto togo su izracunavali licnog profita od javno privatnom partnerstvu. Drzava je dozvolila da dobijemo sgradu u rangu McDonaldsa na Prokopu. Stvarno decenijska steta. Po redosledu raznih resenja koja su nudena za stanicnu zgradu primecujemo koliko je smisao arhtitekture sve dublje retardiralo.
 
Da projekt ne valja se moglo zakljuciti sto sama arhitektonska firma i glavni izvodac nikad nisu pristupili javnoscu sta im je smisao i sta za gradane Beograda prave. U mesto togo su izracunavali licnog profita od javno privatnom partnerstvu. Drzava je dozvolila da dobijemo sgradu u rangu McDonaldsa na Prokopu. Stvarno decenijska steta. Po redosledu raznih resenja koja su nudena za stanicnu zgradu primecujemo koliko je smisao arhtitekture sve dublje retardiralo.
Eh sad, ipak mislim da je objekat ugrubo sasvim OK i da itekako ostavlja prostor za relativno lako rešavanje problema u budućnosti. Ima prostora za drugi eskalator, time mogu da se ukinu besmisleni odlazni i dolazni hodnici, brisoleji nisu takvi fundamentalni delovi fasade da su teško zamenjivi, naprotiv itd. itd.

Naravno da ostaje žal što izvođači nisu imali više vremena i prostora da u detalje završe stanicu kako je i red, s obzirom na rekordnu brzinu izgradnje nikome ne bi škodilo da dobiju još mesec dva lufta.

Inače se ne slažem da zgrada nije u rangu McDonaldsa. Svaki Mc je od početka do kraja dobro promišljen i izveden i time zaokružen objekat ;-)
 
Железничка станица Прокоп - центар




Повећи подземни објекат с инсталацијама у изградњи:



Стварно је знатна провидност горњег дела фасаде - с брисолејима - с ове стране; чудно и нелепо решење:

Улаз (излаз?) изван хола. Излаз би имао више смисла, нема потребе да већина приспелих путника иде кроз велики станични хол:



Унутрашњост станичног хола је веома светла и прозирна је с краја на крај. Штета је што није искоришћена могућност да се поставе соларни панели на кров.



Изгубио сам вољу за даљим сликањем због мноштва примера лошег одржавања, и недоследних и неуједначених решења који остављају ружан утисак.
Погледао сам и сајт Србијавоза - сваки комунистички руководилац из времена СФРЈ би био веома задовољан њиме.


.... .... ....






Просут бетон на тротоар према Мостару; палачинка на почетку је подебела:
 
Poslednja izmena:
Sa autoputa
20230912_101606.jpg

20230912_101640.jpg
 
Чак и није (толико) проблем у цени, него што су још и немушто постављени. И уместо да буду украс као да намерно истичну јефтиноћу решења
 
Декоративни фасадних панели који имају функцију заштите од сунца. Ови на Прокопу немају ту функцију
 
Ima prostora za drugi eskalator, time mogu da se ukinu besmisleni odlazni i dolazni hodnici, brisoleji nisu takvi fundamentalni delovi fasade da su teško zamenjivi, naprotiv itd. itd.
Znam da dole ima, ali nisam siguran za gornji deo?
 
Брисолеје ће искористити као основу за коју ће зашрафити алу бонд панеле у шари као на клиничком центру и наплатној рампи.
 
Има ли неко онај програм за симулацију токова кретања? Баш ме занима шта ће се десити код травелатора кад стигне неколико возова?
 
Има ли неко онај програм за симулацију токова кретања? Баш ме занима шта ће се десити код травелатора кад стигне неколико возова?
Jbm. mu miša pa moraju li svi na travelator? 🙂
Odma tu na par metara je lift a tu pored i stepenice. 🤷
 
Pa nista, guzva, majke, deca, babe i dede se saplicu preko kofera na kraju travelatora i padaju na gomilu uz propratne psovke.
 
Vrh