Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Voleo bi da grešim i da prelazak granice bude tako lak kao što razni forumaši to ovde pišu. Ja sam tu pesimista jednostavno iz razloga zato što su oni u šengenu a mi nismo. Nije ista situacija kao pre par godina, na Horgošu se kolima duže čeka na ulazak u HU nego pre 5 godina, prema HR slično a sad će još teže biti zato što su u šengenu. A i nema šanse da se ceo voz, na ulazu u EU prekontroliše za 15 minuta.

Ako bi se mogao kladiti, mislim da će rešenje biti slično kao za Alegro vozove između Sankt Petersburga i Helsinkija što je @Прле opisao u ovom postu, tu je konstelacija identična sa situacijom Srbije i Mađarske.
 
1) Voz će stajati i na Novom Beograd i u Novom Sadu i u Subotici, bilo šta više od toga nije potrebno jer će postojati lokalni vozovi koji će kupiti putnike
2) Očigledno je odlučeno da na svakoj od tih stanica postoji granična kontrola sa odvojenim delovima gde staje međunarodni voz
3) Kontrola u vozu je neizvodljiva zbog malog broja stajanja, moralo bi se uvestu stajanje pred granicu sa mađarske strane, onda bi se kontrola vršila Novi Sad-Subotica i u stanici Subotica, isto tako i sa mađatske strane. Onda dolazimo u problem jer putnici u unutrašnjem saobraćaju moraju biti odvojeni od ostalih (može se odvojiti par vagona za njih, ali opet moraš predviđati koliko će putnika i vagona biti). Nijedan putnik ne sme da uđe na teritoriju druge zemlje ukoliko nema ispravna dokumenta, jer mogu onda da traže azil, dakle mora CEO voz da se proverava detaljno dok voz stoji na stanici što mu dođe na isto.

Videćemo kako će rešiti, mislim da ne bi bio problem da putnici dolaze 30 min pre na voz i prolaze kontrolu, onda znaju da su mirni sednu u voz i užuvaju. Putnici najviše mrze stajanje u toku puta i čekanje nečega

1) У 2023. се сигурно не зна где ће стајати возови у 2025. Потребна је веза Срема са Будимпештом, а то се може остварити или у Старој Пазови или у Новом Саду ако се поново уведу возови Шид - Нови Сад. У Старој Пазови је било преседача за Мађарску, добро се сећам, често сам путовао за Будимпешту возом.

2) Ништа још није одлучено, неко Сићве трабуња. Питање је шта ће бити коначно решење. Оно што је он предложио је најскупље и не доноси никакав бенефит у односу на друга решења о којима смо писали овде.

3) Контрола у возу није неизводљива због малог броја стајања. У Мађарској на железничкој прузи до Будимпеште постоји станица Кишкунхалаш, која је важна раскрсница пруга и логично је да ту возови стају. Ту пруга Београд - Будимпешта сече пругу Баја - Кишкунхалаш - Кишкунфелеђхаза - Кечкемет, која је важна регионална пруга у Мађарској. Заједничка контрола у возу између Суботице и Кишкунхалаша би била најефикасније решење. Могу ићи унутрашњи путници од Београда до Суботице и од Кишкунхалаша до Будимпеште. Ово да ниједан путник не сме ужи на територију друге земље ако нема исправна документа је потпуна будалаштина. Уосталом, овај предлог да се контрола врши у станицама поласка и доласка управо то предвиђа. Па и сад се граничне контроле врше на првој станици у територији земље, значи путник је већ ушао у ту земљу. Да ли је то Келебија или Кишкунхалаш, Товарник или Винковци, Савски Мароф или Загреб, не мења ствар.

Што се тиче тога да путници највише мрзе стајање током пута - дакле мислиш да је путницима боље да чекају у реду са коферима на пасошкој контроли, него да чекају пасошку контролу седећи у возу? Свашта...Уосталом, сем што би морали раније доћи на воз због пасошке контроле, када стигну на одредиште, мораће поново пролазити пасошку контролу на дестинацији, што додатно одузима време. Ако требаш негде да стигнеш у Будимпешту у тачно време, никад нећеш бити сигуран колико ће ти бити потребно времена од доласка до проласка пасошке контроле. Уосталом, биће и возова за Беч, како ће се путницима за Беч контролисати пасоши? У Будимпешти су колосеци толико пребукирани, тако да прављење неког пасошког терминала због пар возова из Београда не делује реално. Ипак мислим да је све то Сићвеово трабуњање и да ће на крају све бити организовано много логичније.

Не треба такође заборавити да на аеродрому пролазиш пасошку контролу без великог пртљага јер си га већ чекирао, док овде мораш са пртљагом да чекаш.
 
Zbog prtljaga ce i morati ili stajanje na granici ili to sa odvojenim peronima na svim stanicama (ne samo Prokopu), ne moze usput. A ako bude kontrola na peronima, bice samo u polasku, ne i na odredistu
 
1) У 2023. се сигурно не зна где ће стајати возови у 2025. Потребна је веза Срема са Будимпештом, а то се може остварити или у Старој Пазови или у Новом Саду ако се поново уведу возови Шид - Нови Сад. У Старој Пазови је било преседача за Мађарску, добро се сећам, често сам путовао за Будимпешту возом.

2) Ништа још није одлучено, неко Сићве трабуња. Питање је шта ће бити коначно решење. Оно што је он предложио је најскупље и не доноси никакав бенефит у односу на друга решења о којима смо писали овде.

3) Контрола у возу није неизводљива због малог броја стајања. У Мађарској на железничкој прузи до Будимпеште постоји станица Кишкунхалаш, која је важна раскрсница пруга и логично је да ту возови стају. Ту пруга Београд - Будимпешта сече пругу Баја - Кишкунхалаш - Кишкунфелеђхаза - Кечкемет, која је важна регионална пруга у Мађарској. Заједничка контрола у возу између Суботице и Кишкунхалаша би била најефикасније решење. Могу ићи унутрашњи путници од Београда до Суботице и од Кишкунхалаша до Будимпеште. Ово да ниједан путник не сме ужи на територију друге земље ако нема исправна документа је потпуна будалаштина. Уосталом, овај предлог да се контрола врши у станицама поласка и доласка управо то предвиђа. Па и сад се граничне контроле врше на првој станици у територији земље, значи путник је већ ушао у ту земљу. Да ли је то Келебија или Кишкунхалаш, Товарник или Винковци, Савски Мароф или Загреб, не мења ствар.

Што се тиче тога да путници највише мрзе стајање током пута - дакле мислиш да је путницима боље да чекају у реду са коферима на пасошкој контроли, него да чекају пасошку контролу седећи у возу? Свашта...Уосталом, сем што би морали раније доћи на воз због пасошке контроле, када стигну на одредиште, мораће поново пролазити пасошку контролу на дестинацији, што додатно одузима време. Ако требаш негде да стигнеш у Будимпешту у тачно време, никад нећеш бити сигуран колико ће ти бити потребно времена од доласка до проласка пасошке контроле. Уосталом, биће и возова за Беч, како ће се путницима за Беч контролисати пасоши? У Будимпешти су колосеци толико пребукирани, тако да прављење неког пасошког терминала због пар возова из Београда не делује реално. Ипак мислим да је све то Сићвеово трабуњање и да ће на крају све бити организовано много логичније.

Не треба такође заборавити да на аеродрому пролазиш пасошку контролу без великог пртљага јер си га већ чекирао, док овде мораш са пртљагом да чекаш.
Loše si shvatio.
Recimo da voz ima 300 ljudi u trenutku kad uđe u HU. 150 ljudi lupam uđe u Beogradu, 75 u Novom Sadu u 75 u Subotici. Neće biti gužve jer je taj broj podeljen na više usputnih stanica (BG se deli na NBG i Prokop), na stanici izađeš iz srbije i ulaziš odmah u mađarsku. Dakle ti si tehnički u mađarskoj dok si na Prokopu. Tu isto mogu i prtljag da ti provere jer ima više mesta nego u vozu.

Druga opcija, jeste da tih 225 ljudi u vozu bude kontrolisano u vozu u toku vožnje ili u Subotici. Kontrola u Subotici otpada iz prostog razloga što ti moraš ostaviti dovoljno vremena u redu vožnje da bi iskontrolisao sve putnike detaljno (što produžava vreme pytovanja i kad neko kuca u pretraživač izaćiće mu dosta duže vreme putovanja). Opcija kontrole u vozu je po meni okej, moraš samo izdvojiti putnike u unutrašnjem i međunarodnom saobraćaju u druge vagone pre Subotice. U subotici svakako mora biti granična kontrola na stanici.

Mislim da je kontrola na stanici bolja jer se može garantovati red vožnje, ne bi bilo kašnjanja. A svakom od putnika bi bilo isto. Jedini bolji način koji u ovom trenutku vidim jeste da se kontrola vrši u vozu, ali za to je potrebna ozbiljna organizacija. I šta se desi ako ne pregledaju ceo voz do Subotice recimo.

Što se tiče stajanja u STP, ja bih pustio 2 kategorije voza, jedan ultra ekspres koji staje samo Beograd-Novi Sad-Subotica-Kiškunhalaš-Budimpešta i lokalnija varijanta Beograd-Stara Pazova-Novi Sad-Vrbas-Subotica-Segedin-neke još stanice-Budimpešta
 
Kako ne moze da se napravi u stanicama NS i SU po ugledu na Eurostar sistem pasoska kontrola pre ulaska u voz BG-Budimpesta?
 
Time se samo onemogućava korišćenje međunarodnih vozova u unutrašnjem saobraćaju što automatski smanjuje broj putnika u njima, a to smanjuje broj polazaka što na kraju smanjuje atraktivnost same linije. Bez ikakvog razloga. Taj ultra ekspres voz bi putovao 10 minuta manje od normalnog.

Nadam se da nije potrebno objašnjavati razliku u potražnji za linijom Pariz-London i linijom Beograd-Budimpešta.
 
Zbog prtljaga ce i morati ili stajanje na granici ili to sa odvojenim peronima na svim stanicama (ne samo Prokopu), ne moze usput. A ako bude kontrola na peronima, bice samo u polasku, ne i na odredistu
Какве везе има пртљаг? Да ли си икада путовао возом за Будимпешту? Уђу мађарски цариници и полицајци и прегледају и пртљаг и путнике. Ако не знају чији је пртљаг, питају. Нема потребе да се излази из воза.

Сад само треба тај поступак убрзати тако што би се контрола вршила у покрету, а не док воз стоји у пограничним станицама. Полиција и царина могу да контролишу путнике и пртљаг од претпоследње до последње станице у земљи (у Србији од Новог Сада до Суботице), а путници са последњих станица (Суботица и Келебија) могу да буду контролисани на самим станицама (ту већ постоје полиција и царина). Слично и проликом уласка у земљу.

1) Voz će stajati i na Novom Beograd i u Novom Sadu i u Subotici, bilo šta više od toga nije potrebno jer će postojati lokalni vozovi koji će kupiti putnike
2) Očigledno je odlučeno da na svakoj od tih stanica postoji granična kontrola sa odvojenim delovima gde staje međunarodni voz
3) Kontrola u vozu je neizvodljiva zbog malog broja stajanja, moralo bi se uvestu stajanje pred granicu sa mađarske strane, onda bi se kontrola vršila Novi Sad-Subotica i u stanici Subotica, isto tako i sa mađatske strane. Onda dolazimo u problem jer putnici u unutrašnjem saobraćaju moraju biti odvojeni od ostalih (može se odvojiti par vagona za njih, ali opet moraš predviđati koliko će putnika i vagona biti). Nijedan putnik ne sme da uđe na teritoriju druge zemlje ukoliko nema ispravna dokumenta, jer mogu onda da traže azil, dakle mora CEO voz da se proverava detaljno dok voz stoji na stanici što mu dođe na isto.

Videćemo kako će rešiti, mislim da ne bi bio problem da putnici dolaze 30 min pre na voz i prolaze kontrolu, onda znaju da su mirni sednu u voz i užuvaju. Putnici najviše mrze stajanje u toku puta i čekanje nečega
2) Где је одлучено? Или само нагађаш?
3) А иначе се не предвиђа број путника на некој линији? И не постоји никакав план колико путника ћеш превести, већ капацитет одређујеш напамет? (Додуше, код нас се изгледа тако ради пошто су неки возови препуни, а неки празни.) Ваљда ће пратити број продатих карата у неком периоду па ће знати колико путника путује до границе, а колико преко границе. Па ни у ИЦ возу Београд - Нови Сад некад нема места па путујем региом. Може да се деси ако је резервација обавезна.
 
Какве везе има пртљаг? Да ли си икада путовао возом за Будимпешту? Уђу мађарски цариници и полицајци и прегледају и пртљаг и путнике. Ако не знају чији је пртљаг, питају. Нема потребе да се излази из воза.

Сад само треба тај поступак убрзати тако што би се контрола вршила у покрету, а не док воз стоји у пограничним станицама. Полиција и царина могу да контролишу путнике и пртљаг од претпоследње до последње станице у земљи (у Србији од Новог Сада до Суботице), а путници са последњих станица (Суботица и Келебија) могу да буду контролисани на самим станицама (ту већ постоје полиција и царина). Слично и проликом уласка у земљу.


2) Где је одлучено? Или само нагађаш?
3) А иначе се не предвиђа број путника на некој линији? И не постоји никакав план колико путника ћеш превести, већ капацитет одређујеш напамет? (Додуше, код нас се изгледа тако ради пошто су неки возови препуни, а неки празни.) Ваљда ће пратити број продатих карата у неком периоду па ће знати колико путника путује до границе, а колико преко границе. Па ни у ИЦ возу Београд - Нови Сад некад нема места па путујем региом. Може да се деси ако је резервација обавезна.
Ja sam pričao šta logičnan sled događaja od onoga šta su pričali. Ništa više od toga. Više puta je rečeno da će srpska i mađarska kontrols biti i kod nas i kod njih.
Videćemo
 
Meni samo nije jasno sta ce Madjarski carinici na prokopu. Kao kada se leti avionom, ovde nasa carina i policija, dobijes pecat da si izasao iz zemlje i na ogradjenom peronu udjes u voz za Madjarsku. Tamo kada dodjes isto njihov carinik i policija pa ako nesto nije u redu ne puste te da napustis stanicu nego moras u voz za Srbiju
 
Zeleznicke stanice obicno nemaju medjunarodnu zonu, a pruga se vodi kao teritorija EU, tako da bi kontrola morala biti odradjena pre prelaska granice.
 
Колико буке око једне изјаве Весића, који је познат по бисерима. Највероватније је неко њему рекао да се ради на томе да српска и мађарска полиција заједнички врше контролу и онда је то он пренео као да ће бити мађарска полиција у Београду, а српска у Будимпешти, а онда су се неки форумаши попалили и кренули да конструишу око тога.

Контрола путника у станицама уласка и изласка не доноси никакву уштеду у времену, јер се гранична контрола обавља у време стајања, а не у време кретања воза, а притом захтева додатне инфраструктурне радове на тим станицама и смањење капацитета тих станица за друге возове, јер те колосеке и пероне могу користити само ти возови. Погледајте само времена колико раније требају путници доћи на станицу коју препоручује Еуростар: https://www.eurostar.com/uk-en/travel-info/your-trip/check-in. Она је чак и дужа од обичног времена стајања возова на граничним станицама, зарад пасошке контроле. Код Еуростара је та процедура провере у улазној станици највише због безбедносне контроле због тунела испод Ламанша, а не због уштеде времена.

Једино што доноси уштеду времена је контрола пасоша у току вожње, чак и да се због тога воз зауставља у некој Мађарској и Војвођанској селендри, како би полицајци ушли и изашли у/из воза. Тих два-три минута за стајање у селендри икс су много краћи него стајање од 30 минута у пограничној станици или долазак на воз 60 минута пре поласка због граничне контроле.

Уосталом, много је цивилизованије да ти гранична полиције приђе док седиш у удобном возу, него да се гураш и чекаш по редовима и шалтерима као на аеродрому.
 
Sad sam se setio, EU, tačnije francuska kontrola je u Londonu, i kada se prodje Britanska, sledeći šalter je francuska. Posle se izlazi iz voza u EU bez ikakvih pregleda, a pre ulaska u voz se vrsi procedura kao na aerodromu.

Meni i dalje deluje neopravdano da u tri grada imamo carinu, ako već uposljavaju tolike ljude zarad nekoliko dnevnih vozova onda mogu da ih uposle sve ali na samoj granici pa da ubrzaju proces pregledanja. Kako god da se okrene videćemo šta će i madjari da urade jer od njih najviše i zavisi kako će šta biti.
 
Obrni okreni dve stvari su u opticaju..

1) Pasoška kontrola u samom vozu između Srbija i Mađarske (koju bih i ja najviše želeo)

2) Eurostar sistem, izdvojeni delovi u stanicama Subotica, Novi Sad i Beograd za pasošku kontrolu Mađarske i Srpske policije...

Inače, ovo me je podsetilo na moju dogodvštinu u Ženevi, naime imao sam želju da uslikam TGV iz Pariza, međutim krajnji peron na stanici gde staju vozovi iz Francuske kao i "Leman express" su izdvojeni i mora se proći carina i policija, iako su oni tu više radi reda...
Ipak, to me je pomalo "uspaničilo" i ja tako odoh da pitam Švajcarske carinike da li ja smem da uopšte budem na peronu gore radi fotografisanja, Švajcarci koji su lenjstvovali ispijajući kafu me poslaše kod Francuza za odobrenje..
Dođoh ja do Francuza (a ono lik drži pušku na obaraču), a ja ga smaram oko TGV-a, jeste bilo malo komično.. :ROFLMAO:
Elem, bio je jako ljubazan i rekao mi je da slobodno mogu da se popnem gore, kada je došao TGV, izlazi masa ljudi i spuštaju se dole ka Carini, pa i ja krenuo za njima...
Spuštajući se dole skontao sam da Švajcarci čekaju, sa sve kerom, i posmatraju krajičkom oka putnike iz TGV-a, s obzirom da sam lične dokumente ostavio kod poznanika koji nije hteo da se popne gore, bio sam pod rizikom da me uhvate bez ikakvog ID-a ili već čega, a još kada bi čuli moju priču o fotkanju vozova bio bi im još sumnjiviji, na svu sreću nisu me dirali na kraju...:)

Naravno, kao što je Subotica pogranična stanica, tako je i Ženeva, pa je zato ovde prisutna kontrola, takođe Švajcarska ima potpisane drugačije ugovore sa EU oko graničnih kontrola koji su mnogo "lakši" od naših..
E sad, zamislite da se ovaj sistem prenese na Beograd ili Novi Sad, sa još Mađarima koji su iovako nezgodni i spori, definitivno ne bi bilo komforno za putnike, zato sam ipak za prvu opciju..:gobb:
Međutim, ako žele da naprave takav sistem, neće im biti teško, ali definitivno ne bi za putnike bilo komforno..
 
2) Eurostar sistem, izdvojeni delovi u stanicama Subotica, Novi Sad i Beograd za pasošku kontrolu Mađarske i Srpske policije...

Не, под 2 није у оптицају и већ сам објаснио зашто. То је обична конструкција неких форумаша заснована на Весићевим глувим телефонима. Зато што између Србије и Мађарске не постоји Ламанш и зато што се Еуростар користи само за међународне путнике, а на релацији Београд - Будимпешта нема ни приближно довољно путника да би се имали одвојени поласци за међународни и унутрашњи саобраћај. Такође, требало би смањивати капацитет станица за остале возове због ове потпуно непотребне будалаштине.

Да не причам да тако нешто Мађари сигурно неће правити у Келетију, јер им је станица пребукирана, као ни нико други (Беч, Братислава, Праг итд.) ко би потенцијално могао имати возове за Београд од краја 2025.

Naravno, kao što je Subotica pogranična stanica, tako je i Ženeva, pa je zato ovde prisutna kontrola, takođe Švajcarska ima potpisane drugačije ugovore sa EU oko graničnih kontrola koji su mnogo "lakši" od naših..

Нису лакши, него Швајцарска ни нема граничне контроле са ЕУ, јер су у Шенгену.
 
Не, под 2 није у оптицају и већ сам објаснио зашто. То је обична конструкција неких форумаша заснована на Весићевим глувим телефонима. Зато што између Србије и Мађарске не постоји Ламанш и зато што се Еуростар користи само за међународне путнике, а на релацији Београд - Будимпешта нема ни приближно довољно путника да би се имали одвојени поласци за међународни и унутрашњи саобраћај. Такође, требало би смањивати капацитет станица за остале возове због ове потпуно непотребне будалаштине.

Да не причам да тако нешто Мађари сигурно неће правити у Келетију, јер им је станица пребукирана, као ни нико други (Беч, Братислава, Праг итд.) ко би потенцијално могао имати возове за Београд од краја 2025.



Нису лакши, него Швајцарска ни нема граничне контроле са ЕУ, јер су у Шенгену.
Evo rešenje, pitaćemo Srbija voz direktno na sastanku
 
Pa netreba izumiti toplu vodu: sistem u Hongkongu radi odavno.

procedures-departure.jpg
v-ticket-check.jpg
v-check-in.jpg
 
30 min check-in i 20 min se otvaraju gateovi. 5 min pre polaska se zatvaraju gatovi. Dobro ovde je samo kineska carina u pitanju, ali procesi su identicni.

Screenshot 2023-01-22 105106.jpg
 
Procedura je vrlo jednostavna. U principu kad na stanici kupujete kartu trebate pokazati ID. Ako ste resident HK ili kontinentalne Kine karte su drasticno jeftinije. Potom se spustate eskalatorima na level gde se izvrsi legitimacija. To zaista funkcionise ekspresno, a uposleni su I roboti koji vas simpatico upucuju u pravcu na kontrolni punkt kome pripadate. Onda sacekate voz I sednete na mesto koje ste kupili kartu.
Interesantno je da je vrlo slicna procedura za odlazak u Makao autobusima preko najduzeg mosta preko Perl zaliva, kojim se vozi desnom stranom jer su ga napravili I pripada kontinentalnoj Kini, a u HK I u Makau se vozi levom stranom. U Blizini aerodroma je izgradjen ogroman terminal gde je identicna procedura sa kupovinom karate I prelaska granica izmedju HK I Makaua a preko vodene teritorije koja pripada kontinentalnoj Kini.
 
Ceo zivot prolazim pored Prokopa i jako je cudno videti da nesto strci na onoj ploci. Nadam se da je stanica dobro projektovana.
 
Vrh